Gestopt maar drang om nog afentoe high te worden

Hier kun je terecht voor alles omtrent Cannabis, Hasj en Wiet ookwel Weed.

Gestopt maar drang om nog afentoe high te worden

Berichtdoor thomoz op 24 nov 2016 16:51

Ik ben nu ongeveer 6 maanden gestopt met wiet/hasj waarvan de eerste 3 maanden ik één dag in de week ongeveer een halfe voorgedraaide rookte, en de laatste 3 maanden helemaal niks.

Ook ben ik sinds 3 maanden helemaal van de tabak af.

Maar ik mis het wel om afentoe high te worden (1 dag in de week bijv)

Nu heb ik 2 vragen:

Kan ik dit het best met een pijpje doen zodat ik geen tabak meerook?

Of is het misschien juist nog ongezonder omdat ik helemaal niet meer rook en het misschien hard op de longen valt?
thomoz
Newbie

Re: Gestopt maar drang om nog afentoe high te worden

Berichtdoor Mindless op 24 nov 2016 18:07

Zonder tabak is natuurlijk sowieso gezonder. En met een pijpje kun je ook gewoon een klein beetje nemen.

Maar pas er wel mee op. Neem je het 1 dag in de week, dan wordt dit ook zo 2 dagen, 3 dagen, enzovoort. Het hoeft niet, maar bij velen gaat het zo.
We fear the power of innocence.
Mindless
Moderator

Berichtdoor thomoz op 27 nov 2016 16:29

Mindless schreef:Zonder tabak is natuurlijk sowieso gezonder. En met een pijpje kun je ook gewoon een klein beetje nemen.

Maar pas er wel mee op. Neem je het 1 dag in de week, dan wordt dit ook zo 2 dagen, 3 dagen, enzovoort. Het hoeft niet, maar bij velen gaat het zo.

Ik kan het zeker beperken tot 1 dag in de week aangezien ik ook sterk genoeg was om spontaan uit het niets te stoppen en dat ook in een keer gelukt is (met tabak)

Maar denk je niet dat het hard aankomt aangezien ik nu al 3 maanden helemaal niks heb gerookt? Is dat niet een klap voor me longen? of is dat gewoon het zelfde als iemand die dageliks rookt?
thomoz
Newbie

Berichtdoor reverb op 27 nov 2016 16:55

thomoz schreef:Kan ik dit het best met een pijpje doen zodat ik geen tabak meerook?

Of is het misschien juist nog ongezonder omdat ik helemaal niet meer rook en het misschien hard op de longen valt?

Je kunt juist voor die paar keren dat je wel high wenst te zijn, beter een verdamper gebruiken. Heel prettig voor je longen, stukken gezonder en je wordt er goed high van.

Eten is ook nog een optie, dat geeft wel een ander high gevoel. Relaxter als je het mij vraagt.
Truth is like a lion. You don't have to defend it.
Let it loose. It will defend itself.
St Augustine.
reverb
Bewuste gebruiker

Berichtdoor oortjes op 28 nov 2016 20:59

Of je nou rookt of niet je longen krijgen toch wel een klap. Goodluck
Wanneer het even niet mee zit, gebruik je vredespijpje en denk er goed over na.
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Pieter2016 op 02 dec 2016 22:49

Mindless schreef:Zonder tabak is natuurlijk sowieso gezonder. En met een pijpje kun je ook gewoon een klein beetje nemen.

Ik kan niet anders dan jou gelijk geven, velen denken dat ze sterk genoeg zijn maar vallen terug in het zelfde patroon.

Bijvoorbeeld: Weken, maanden gestopt zijn. Je kiplekker en supersterk voelen en dan opeens die trek waar je aan toe geeft. Niet gelijk, maar na een paar keer de vrijdagavond alléén te hebben doorgebracht komt het moment dat jij jezelf trakteert op een "leuke" vrijdag of zaterdag avond. Pijpje, verdamper, of een dikke blow met of zonder tabak... Op de zondag verk@nkert wakker worden en nog dat laatste stukje opmaken want... Dan is het weg en ik doe het niet meer door de weeks! En daar ben je al weer van de wagen gevallen. Verdorie je bent toch niet voor niks gestopt, je weet toch nog waarom?! Echt met vol goede moet ga je zondag naar bed, leuk en fijn weekend achter de rug en je gaat lekker liggen soezen en valt weg in een diepe slaap. De maandag wordt je wakker, helemaal anders als je de laatste weken gewend bent geraakt en je maakt je klaar voor het werk. Die hele dag ben je suf, moe en brak, en je werkt naar het einde van de dag toe. Voor je het door hebt ga je voordat je naar huis gaat, eerst langs de shop en je bent weer bezig in dezelfde sleur te geraken als waar jij je eerst nog met geweld uit hebt gerukt door "cold turkey" te stoppen. Ik zeg doe het niet, je kan het weerstaan! Zes maanden niet blowen is geen kattepis! Niet dat ik het beter weet, maar thomoz bedenk waarom je bent gestopt, 95 van de 100 vallen op deze manier terug naar af. Ook al gebeurt het je toch en jij valt van de wagen? Zes maanden gestopt, je bent een toppertje, het lukt jou daarna opnieuw om stoppen. Na een maand, een half jaar of twee jaar, probeer opnieuw te stoppen en neem deze ervaring mee. Je kan het en wanneer jij er klaar voor bent dan gaat het je lukken, Kanjer!

(Ikzelf nu 6 weken helemaal niet meer geblowd, wel sigaretten en zo af en toe een vanille sigaartje, en ik heb soms trek. Maar meer dan een seconde is het niet en dus nog steeds op weg om die zes maanden van jou te gaan proberen te evenaren.)
Pieter2016
Newbie

Berichtdoor Mindless op 13 dec 2016 08:50

Bekend verhaal Pieter. Zo heb ik het al vaak meegemaakt.

Ik vind het toch ook wel apart. Ik ken een paar mensen die dagelijks aan de wiet zitten en dit min of meer prima kunnen doen (ze zien er toch ook wel vaak moe uit). Ik daarentegen voel me soms na 1 avond in de week dat ik ge-vaped heb al moe en lusteloos de volgende dag en ik neem echt heel weinig (1, maximaal 2 hijsen op een avond). Het is echt een drama voor mijn slaap kwaliteit. Maar wat je zegt, je raakt zo makkelijk in die sleur. Gisteren ook die drang weer. Ik heb toen zitten mediteren en heb het kunnen weerstaan. Nu erg blij mee. :D
Mindless
Moderator

Berichtdoor oortjes op 13 dec 2016 14:03

ik las toevallig een artikel dat truffels jou probleem moet doen afnemen. 80% van de onderzoeks deelnemers was gestopt ipv de gebruikelijke 30%.
Wanneer het even niet mee zit, gebruik je vredespijpje en denk er goed over na.
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Pieter2016 op 13 dec 2016 17:00

Mindless schreef:Bekend verhaal Pieter. Zo heb ik het al vaak meegemaakt.

Mmmwah, persoonlijk echt al zo'n twintig keer meegemaakt. Van enkele dagen tot een max van bijna een jaar en toch elke keer van de wagen gevallen. Die meerdere keren van enkele dagen niet geblowd te hebben waren eigenlijk ook geen stoppogingen maar meer een kleine pauze die ik even nodig had om gedachten, kracht en werk op orde te krijgen. Maar op de vrijdag voor het weekend, toch die trek waar ik gelijk aan toegaf. En bij de langere pogingen kwam ook die vrijdagavond, als valkuil, terug. :s

In mijn eerste en tot nu toe langste reactie hier op het forum beschreef ik al zo'n beetje waarom ik nu meer goede hoop heb! (Ik ben compleet uit het wereldje waar de shop als het ware je huiskamer is en de mensen aan de bar je vervangende familieleden zijn.) Maar ik besef mij gewoon goed dat het altijd zal blijven trekken, dat stukje numb zijn... :(

Ik voel mij nu vrijer dan eerst, ik ben nu even uit die cirkel van mij negatief voelen en ik merk dat het blijft plakken!!! Eerst had ik, en stiekem nog steeds, zoiets van: Volgens mij ben ik bipolair en zit nu op de top? Maar ondanks het nog kort is dat ik het voel... Ik merk dat het sombere en het geïrriteerd zijn, bijvoorbeeld na het uitslapen van de nachtdienst en het brak wakker worden ervan, wegzakt en ik toch weer vrolijk de deur uit ga! :)

Ook wel wat meegemaakt hoor, in mijn jeugd en op latere leeftijd. Dus er zal heus iets van zijn blijven hangen, als een hikje op de harddisk zeg maar. Maar ondertussen ken ik ook wel mensen die serieus problemen hebben met hun innerlijke, aangeboren of aangedaan, en ik mag mijzelf gelukkig prijzen dat ik niet zo'n sterk probleem heb als zijn dat in hun leven zijn tegenkomen. Ik mag het ook zo van ze denken, ik heb veel aan die mensen! Zij vertellen mij dat ondanks ik gevoelig ben voor spanningen en reacties van anderen, een goed mens ben! :oops:

Ook al zien zij het dan weer anders en willen ze door hun omstandigheden er niks van weten:
Dat ze ondanks alles waar ze last van hebben en tegen aan lopen, toch een voorbeeld voor anderen kunnen zijn! :rock:

Dus ik bijt me er in vast: Die f#cking vrijdagavond voor het vrije weekend is de valkuil! En een vermoeiende week is de trigger om er in te willen trappen!! En wanneer je dat begint door te krijgen dan is er weer een nieuw handvat waar je je aan vast kan houden!!! 8)

Ik schurk nu tegen de acht weken aan en nog steeds geen drang naar verdoving! :D

Mindless: Ik lees mijn verhaal terug en ik zit maar te zenden... Maar jouw bericht is hier wel binnen gekomen! Ik ben trots op jou, omdat je met meditatie, de drang naar THC hebt kunnen weerstaan! En anders... Was je nu op dit moment voor mij net zo waardevol geweest! :)

Oh, en excuus voor de belachelijk vele smilies... :P
Pieter2016
Newbie

Berichtdoor Mindless op 13 dec 2016 18:39

Pieter2016 schreef:Mindless: Ik lees mijn verhaal terug en ik zit maar te zenden... Maar jouw bericht is hier wel binnen gekomen! Ik ben trots op jou, omdat je met meditatie, de drang naar THC hebt kunnen weerstaan! En anders... Was je nu op dit moment voor mij net zo waardevol geweest! :)

Het is wel een terugkomend iets hoor. Het is niet dat je een keer een goede meditatie sessie hebt en je gebruikt nooit meer wiet. Zware dagen/weken blijven komen en wat je zegt: die vrijdag... Altijd weer die vrijdag... Maar toch, elke keer als die drang er is, is meditatie een goede kans om het te kunnen weerstaan.

Wat je hier schrijft:

Pieter2016 schreef:Maar ik besef mij gewoon goed dat het altijd zal blijven trekken, dat stukje numb zijn... :(

Daar geloof ik niet zo in en dat is denk ik ook niet de goede invalshoek als je er vanaf wilt komen/blijven. Om weer op meditatie terug te komen: je kunt je enorm relaxed voelen door meditatie, maar nooit verdoofd. En het is het relaxte gevoel wat ik zoek in wiet, niet de verdoving. De verdoving neem ik er bij omdat ik die er nou eenmaal bij krijg, maar nee: die verdoving kan me gestolen worden. Als het even kan, behoudt ik mijn helderheid. Als ik al relaxed ben door meditatie, dan is er niets in mij dat nog behoefte heeft aan verdoving door wiet. Het hangt er bij mij dus vanaf of m'n meditatie goed is gegaan. Soms gaat dat gewoon niet (of maak ik mezelf wijs dat het niet gaat) en dán is er gevaar om terug te vallen in wietgebruik.
Mindless
Moderator

Berichtdoor Pieter2016 op 26 dec 2016 21:26

Hoi Mindless, ik was even druk om weer te antwoorden en kom nog snel weer een keer terug.

In ieder geval: Nog steeds zonder aandrang en het idee er weer een paar weken verder mee gekomen te zijn!

Fijne kerst, voor het laatste stukje van de tweede dag, en alvast de allerbeste wensen voor allen hier op het forum en ieder die hun lief is! :)
Pieter2016
Newbie

Keer terug naar De coffeeshop