Haze gekocht maar blijkt witte wiet?

Hier kun je terecht voor alles omtrent Cannabis, Hasj en Wiet ookwel Weed.

Haze gekocht maar blijkt witte wiet?

Berichtdoor BigJeffrey op 02 dec 2016 19:32

Hey mensen, goedenavond :). Ik ben nieuw op het forum en weet niet of het nog echt actief is, maar ik probeer het maar gewoon.

Ik koop al jaren bij een vaste shop, echter had ik vandaag hier een haze ( lemon ) gekocht en dit blijkt naar mijn idee totaal niet zo te zijn. De geur doet mij direct denken aan een witte wietsoort.

Ik heb even een foto gemaakt van de topjes, wellicht dat iemand mij hiermee van wat info kan voorzien? Thanks guys & girls :)

P.s ik ben dus gewoon benieuwd of dit een lemon haze kan zijn, het lijkt mij iig niet.

Afbeelding
BigJeffrey
Newbie

Re: Haze gekocht maar blijkt witte wiet?

Berichtdoor Jixx op 02 dec 2016 23:35

Tis heel simpel. Als je een beetje een haze kenner bent dan weet je al snel of je met een haze soort hebt te maken , en geen gewoon ''wit'' wietje. Dat is A: Vaak te merken aan de energieke high die je krijgt. Er zijn genoeg standaard strains die ook sativa dominant zijn en deze meer opwekkende high geven. (niet alleen haze)

Sowieso wat ik vaak gewend ben van lemon haze is dat ze zurig smaakt. Logisch?

Als dit zuurtje ontbreekt dan is het in feite bijna niet meer uit te sluiten dat het geen lemon haze is. ''Het kan'' een kruising , pheno type zijn die gekruist is met een andere soort en daardoor helemaal uit balans is geraakt, maar dan mag men officieel ook niet meer spreken van lemon haze?

Een haze soort terug kruisen met een wit wietje is ook niet zo ideaal volgens mij. Daarmee zou je wel de bloeitijd kunnen versnellen door wat meer indica genetica, maar de kracht van de haze gaat wel verloren ben ik bang.
Lies and illusions in mine theory, philosophy , or reality? Thinking a lot about sanctimony gives me a brainoveractivity, and then I start to realise spiritualy is just the key. Don´t forgot number 7. Jixx
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor kokosmakroon900 op 03 dec 2016 00:52

Jixx schreef:Tis heel simpel. Als je een beetje een haze kenner bent dan weet je al snel of je met een haze soort hebt te maken , en geen gewoon ''wit'' wietje. Dat is A: Vaak te merken aan de energieke high die je krijgt. Er zijn genoeg standaard strains die ook sativa dominant zijn en deze meer opwekkende high geven. (niet alleen haze)

Sowieso wat ik vaak gewend ben van lemon haze is dat ze zurig smaakt. Logisch?

Als dit zuurtje ontbreekt dan is het in feite bijna niet meer uit te sluiten dat het geen lemon haze is. ''Het kan'' een kruising , pheno type zijn die gekruist is met een andere soort en daardoor helemaal uit balans is geraakt, maar dan mag men officieel ook niet meer spreken van lemon haze?

Een haze soort terug kruisen met een wit wietje is ook niet zo ideaal volgens mij. Daarmee zou je wel de bloeitijd kunnen versnellen door wat meer indica genetica, maar de kracht van de haze gaat wel verloren ben ik bang.

Je heb er wel een studie van gemaakt he Jixx!
what if life is a crazy trip, and when you die you wake up as an alien holding a bong with your friends surrounding you, asking you if you felt it
kokosmakroon900
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 03 dec 2016 11:21

Helaas niet :( Er bestaat geen cannabisopleiding ? :lol:
Lies and illusions in mine theory, philosophy , or reality? Thinking a lot about sanctimony gives me a brainoveractivity, and then I start to realise spiritualy is just the key. Don´t forgot number 7. Jixx
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor oortjes op 03 dec 2016 12:19

Jixx schreef:Helaas niet :( Er bestaat geen cannabisopleiding ? :lol:

Ik denk dat jij zojuist een gat in de markt hebt mijn vriend.
Wanneer het even niet mee zit, gebruik je vredespijpje en denk er goed over na.
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 03 dec 2016 14:48

Wat mij betreft zou medicinale cannabis sowieso toegelaten moeten worden als legaal , en dat je er zelf een bepaalde hoeveelheid van mag kweken voor eigen medische doeleinden in welke vorm dan ook. Ik denk alleen dat de farmaceutische wereld daar niet op zit te wachten, want dan valt er een groot deel van medicatie inkomsten weg?
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 03 dec 2016 14:57

Ook de semi legale onderwereld houd dit mogelijk tegen, aangezien wanneer het legaal kweken is toegestaan ook voor hun een inkomstenbron wegvalt? Dus het zal mij dan ook niks verbazen dat de onderwereld er net zo hard aan meewerkt om legalisatie tegen te gaan.

Maar.......... Er is hoop? 60% van het huidige kabinet schijnt voor legalisatie te zijn? Dat is dus meer dan de helft.
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Tijdloos op 14 dec 2016 05:54

Jixx schreef:Ook de semi legale onderwereld houd dit mogelijk tegen, aangezien wanneer het legaal kweken is toegestaan ook voor hun een inkomstenbron wegvalt? Dus het zal mij dan ook niks verbazen dat de onderwereld er net zo hard aan meewerkt om legalisatie tegen te gaan.

Maar.......... Er is hoop? 60% van het huidige kabinet schijnt voor legalisatie te zijn? Dat is dus meer dan de helft.

Er is hoop , ze lijken eindelijk in te zien dat het beter is voor de rokers (soort kwaliteit controle) en minder criminaliteit.
Hoop dat ze deze maand nog komen met de nieuwe wet.
Maar ben bang dat het wel even gaat duren... :(
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Jixx op 14 dec 2016 16:05

Tijdloos schreef:
Jixx schreef:Ook de semi legale onderwereld houd dit mogelijk tegen, aangezien wanneer het legaal kweken is toegestaan ook voor hun een inkomstenbron wegvalt? Dus het zal mij dan ook niks verbazen dat de onderwereld er net zo hard aan meewerkt om legalisatie tegen te gaan.

Er is hoop , ze lijken eindelijk in te zien dat het beter is voor de rokers (soort kwaliteit controle) en minder criminaliteit.
Hoop dat ze deze maand nog komen met de nieuwe wet.
Maar ben bang dat het wel even gaat duren... :(

Hoop doet leven zullen we maar zeggen?

Maar ik zie het helaas nog helemaal niet zo snel gebeuren, en niet omdat het kabinet dat niet
wilt. Die hebben daar volgens mij zelfs weinig invloed op. Het wordt vanuit allerlei kanten tegengewerkt om het legaal te krijgen, en niet vanuit 1 hoek.
Jixx
Bewuste gebruiker

Keer terug naar De coffeeshop