Ouders reageren extreem omdat ik blow :( [18 jaar]

Hier kun je terecht voor alles omtrent Cannabis, Hasj en Wiet ookwel Weed.

Ouders reageren extreem omdat ik blow :( [18 jaar]

Berichtdoor Mikey1998420 op 09 dec 2016 05:33

Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik iets op een forum post dus hou daar rekening mee haha.

Ik blow ongeveer een jaar nu , vanaf de zomervakantie vaker, ik zou zeggen dat ik een paar keer per week naar de shop ga met vrienden. Het is altijd erorm gezellig en heb het erg naar mijn zin. Ik neem dit jaar een tussenjaar en werk overdag. Alles gaat goed, ik blow niet voor mijn werk en zorg altijd dat ik netjes en uitgerust op mijn werk kom. Het klinkt allemaal goed totdat ik begin over mijn ouders , hou er rekening mee dat ik 18 jaar ben.

Een tijd geleden kwamen mijn ouders er achter dat ik blow, ze hadden zonder mijn toestemming in mijn kamer mn tas doorzocht en vonden een buisje en lange vloei, toendat ik thuis kwqm hadden we een gesprek van ongeveer 2 uur lang kver hoe slecht het is en dat ik niet goed in mijn hoofd meer ben en dat ik de slechte kant op ga. Ze hadden me een week huisarrest gegeven, wat ik al absoluut belachelijk vind maarja het ergste was dat als ik het nlg een keer zou doen ze me meteen het huis gooien.

Ik dit natuurlijk nergens op vindt slaan maar er niks aan kunnen doen en het maar accepteren. Na mijn huisarrest meteen naar de shop gaan met een paar vrienden. Ik had eindelijk weer een leuke tijd.

Todat 1,5 week geleden mijn ouders er weer achter zijn gekomen, ik het weer eerlijk bekennen dat ik blow. Ouders natuurlijk helemaal boos, en weer een lang gesprek over dat ze niet meer weten wat ze met me moeten en dat ik het spoor compleet kwijt ben. Ik mag nog blijven wonen voor nu zeiden ze maar als ik op een dag weg ben ze het niet erg zouden vinden. Ik kwam er mee weg met 2 weken huisarrest (heb nog steeds huisarrest tot 13 december)

Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen, ik weet dat mijn ouders gewoon zo extreem zijn, mn zusje van 16 durft bijv niet een te zeggen dat ze af en toe in het weekend een glasje wijn drinkt met een paar vriendinnen want compleet normaal is.

Ik had niet verwacht dat het zon tekst zou worden dus sorry daarvoor.

Als iemand de moeite er voor heeft gedaan om het te lezen, bedankt!

Laat alsjeblieft een reactie achter, maakt niet uit wat!

Groetjes

Mikeyy

uitgooien .
Mikey1998420
Newbie

Re: Ouders reageren extreem omdat ik blow :( [18 jaar]

Berichtdoor oortjes op 09 dec 2016 16:56

Yo, welkom op het forum!

Vervelend man. Een vriend van mij heeft ook een beetje de zelfde soort ouders.

Toen het bij mij thuis niet goed liep zeiden mijn ouders ook altijd zulk soort dingen (alleen kreeg geen huisarrest) maar je moet begrijpen dat je ouders gewoon van je houden en niet willen dat jij blowt. Het heeft immers een slecht imago.

Het beste wat je kan doen is denk ik tijdelijk je blow spullen uit huis doen en gewoon met je vrienden smoken. Je ouders zullen vast je kamer weer doorzoeken want je hebt nou eenmaal beschermende ouders.

Later (bijvoorbeeld 13 december) gewoon zeggen pa ma ik ben volwassen ik wil gewoon even zitten met jullie en het er over hebben. Dan leg jij jou punten uit in wat jij van blowen vind, wat voor impact het op je heeft en hoe je ermee om gaat. Daarna vertellen je ouders hun verhaal en moet je het even rust geven.

Mocht dat allemaal niet lukken dan heb je 2 opties. Of je stopt met blowen of je gaat een kamertje huren, alleen of met vrienden.

Succes man en laat even weten hoe en wat je gaat doen. Dit is trouwens wat die vriend van mij heeft gedaan, ik hoop dat je er wat mee kan!
Wanneer het even niet mee zit, gebruik je vredespijpje en denk er goed over na.
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Exceptional Insight op 09 dec 2016 19:15

Waarom ga je niet op jezelf wonen?
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Jixx op 14 dec 2016 17:12

Sorry hoor , maar ik ken iemand persoonlijk die er niks aan kon doen dat zijn moeder alcoholist was en hij daardoor nu niet goed functioneert. Zijn vader rookt wiet, en hij was toen een jaar of 25. Zijn vader gebruikt met alle twee zijn zonen samen cannabis, maar vond het niet tof als hij met mij alleen een jointje deed roken. Misschien had hij daar zijn goede redenen voor, en wilde hij dat het liever onder zijn toezicht gebeurde?

Maar goed, deze jongen kwam dus wel bont en blauw geslagen door zijn vader op het werk aan, en ook zweep striemen , en ik heb die jongen zelf nooit geen enkele keer geslagen. Dus wat er mis is met sommige mensen?

Vuile hypocriet !
Lies and illusions in mine theory, philosophy , or reality? Thinking a lot about sanctimony gives me a brainoveractivity, and then I start to realise spiritualy is just the key. Don´t forgot number 7. Jixx
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor oortjes op 15 dec 2016 12:04

Jixx schreef:Sorry hoor , maar ik ken iemand persoonlijk die er niks aan kon doen dat zijn moeder alcoholist was en hij daardoor nu niet goed functioneert. Zijn vader rookt wiet, en hij was toen een jaar of 25. Zijn vader gebruikt met alle twee zijn zonen samen cannabis, maar vond het niet tof als hij met mij alleen een jointje deed roken. Misschien had hij daar zijn goede redenen voor, en wilde hij dat het liever onder zijn toezicht gebeurde?

Maar goed, deze jongen kwam dus wel bont en blauw geslagen door zijn vader op het werk aan, en ook zweep striemen , en ik heb die jongen zelf nooit geen enkele keer geslagen. Dus wat er mis is met sommige mensen?

Vuile hypocriet !

Jou shit gaat veel extremer dan hier word aangegeven. Dus calm down. Prima dat je het er niet mee eens bent en dat mag je laten weten maar houd je wel in.

OT:
Heb je nog met je ouders kunnen praten of ben je uit huis?
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 15 dec 2016 23:44

lol, het was niet eens mijn shit, maar meer voor die van een ander. Ik houd me toch in? Noem ik namen?
Lies and illusions in mine theory, philosophy , or reality? Thinking a lot about sanctimony gives me a brainoveractivity, and then I start to realise spiritualy is just the key. Don´t forgot number 7. Jixx
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 16 dec 2016 00:20

Jixx schreef:lol, het was niet eens mijn shit, maar meer voor die van een ander. Ik houd me toch in? Noem ik namen?

Het gaat er meer om dat je met iets totaal irrelevants voor dit topic het topic van de TS kaapt.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Jixx op 16 dec 2016 12:25

Het is een slecht excuus. Hopelijk toch voor enig begrip, en kaart het dan maar nu hier aan omdat je deels gelijk hebt dat het niet irrelevant is. Een apart topic ervan aanmaken lijkt me ook zo raar.

Maar goed, Ik ben jaren erg ziek geweest en na een lange weg lijkt er nu eindelijk sprake van natuurlijk herstel, of die apothekers gooien een beetje speed in mijn pillen?

Nee, ik denk dat ik in al die allerlei dingen onderdrukt heb, en die komen er nu even harder uit dan ooit tevoren. Daarnaast aan het afbouwen met de alprazolam en dit ging op een niet nette manier, maar de behoefte ging soms van 4 mg per dag ineens naar 1 a 2 mg per dag. Voor mijn behoefte heb ik het niet zo meer nodig. Dat zie ik zelf dus als een enorme vooruitgang. Het afbouwen ging alleen niet op de juiste manier. Houd er een beetje rekening mee dat ik daardoor inderdaad wel feller kan reageren dan ik normaal doe eigenlijk. Maar nogmaals , ook dat is onderdrukking geweest, en het zal me eerlijk gezegd niks verbazen als het er nu 2 keer zo hard uitkomt.

De vraag is nu even hoe ik met al deze energie om moet gaan, maar mogelijk sluipt dat er gewoon langzaam weer uit. Mijn hersenen lijken op 440 volt over toeren te draaien.

Waarom ik dit hier aankaart over mijn ervaring snap ik zelf ook niet helemaal. Maar het moest er gewoon even uit denk? Maar ik hield geen rekening met de TS zijn gevoelens en die van andere.
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Dunnetjess33 op 16 dec 2016 12:47

Heel rot dit voor je Mikey. Misschien dat ik nu met een ouderwetse, bejaarden opmerking kom hoor, zo ja laat het mij dan weten. Ik persoonlijk vind dat blowen moet kunnen, zeker als je 18 bent.
Maarrr.... Je woont nog steeds in het huis van je ouders. Dus hoor je hun regels te volgen, of je het er nou mee eens bent of niet. Ik vind dat als je bij je ouders woont, ongeacht je leeftijd, je je gewoon aan hun regels moet houden. Bij mij was dat vroeger thuis ook zo. Hoe lullig ook maar als jij het niet eens bent met hun regels dan zal je uit huis moeten. Zeker als blijkt dat zij niet voor reden vatbaar zijn zoals je zegt.
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Bewuste gebruiker

Berichtdoor oortjes op 16 dec 2016 13:18

@jixx

Allemaal heel vervelend, maar blijf alsjeblieft op het topic. Het is ook niet erg dat je fel reageert. Zoals ik het zo lees zit je er wel mee. Schrijven kan je helpen om het probleem te accepteren en misschien wel op te lossen.

Ik raad je aan om gewoon een topic te starten in het subforum: voeding,gezondheid, liefde en seks. Dan kan je lekker je ei kwijt en weten mensen ook een beetje van jou probleem. Mensen kunnen immers niet achter hun pc ruiken wat de ander aan het doen zijn of heeft gedaan.

Een andere optie is om je hoofd leeg te maken bij het topic 'wat gaat er door je hoofd'.

Succes.
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 16 dec 2016 13:24

In de tijd dat ik zelf begon te blowen was white widow nog niet populair. Wat ik toen leek te ervaren dat heel veel leeftijdgenoten , en dan praat ik dus over jongeren die toen destijds rond 15 jaar net zoals ik. Dat er zovele waren die onder de 18 jaar waren waarbij cannabis al heel populair was geworden. Laten we zeggen zo rond midden jaren 90 - begin 2000. Ik mocht dus van mijn ouders op deze leeftijd gewoon binnen blowen. Of dat een goede keuze is geweest? Dat is achteraf zeer moeilijk te beoordelen. Maar er waren toen wel meer jongeren die op hun slaapkamertje zaten te smoken onderling. Wie kent die tijd nog?

Maar er was nog geen internet, nog meer gebrek aan kennis, dan tegenwoordig, en die wiet was toen nog niet zo sterk waar sommige beginners soms mee starten. Is het onmogelijk dan om amnesia haze te roken als beginnende de blower? Nee, er zitten alleen wat meer risico´s aan verbonden, maar dat wilt niet zeggen dat amnesia haze niet onmogelijk is voor de onervaren blower, al zal deze waarschijnlijk een mokerslag krijgen. :P

In deze tijd zijn we er denk teveel mee bezig? Mijn ouders wisten niks over de risico´s van cannabis. Want daar was toen eigenlijk nog vrij weinig over bekend, en nogmaals geen internet.

Ik geef dunnetjes gelijk, zolang je bij je ouders woont hoor je hun regels te volgen. Misschien moet je het dan maar doen op momenten als je ouders er niet bij betrokken zijn, en houd je wijs je mond? Dat je eerlijk bent vind ik dapper. Maar moeten je ouders perse alles weten?

Zolang ouders zo extreem blijven reageren denk ik dat zelf persoonlijk dat ze meer in stand wekken dan nodig is. En juist pubers en jongvolwassen hebben de neiging om sterk tegen de wil van de ouders in te gaan?

Dit lijkt mij ook beetje onbegrip vanuit de kant van de ouders betreft de drugs, want ze lezen en horen zoveel slechte verhalen erover. In mijn tijd was dat gewoon nog niet. Niet dat die tijd beter was :mrgreen:
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 16 dec 2016 13:25

oortjes schreef:@jixx

Allemaal heel vervelend, maar blijf alsjeblieft op het topic. Het is ook niet erg dat je fel reageert. Zoals ik het zo lees zit je er wel mee. Schrijven kan je helpen om het probleem te accepteren en misschien wel op te lossen.

Ik raad je aan om gewoon een topic te starten in het subforum: voeding,gezondheid, liefde en seks. Dan kan je lekker je ei kwijt en weten mensen ook een beetje van jou probleem. Mensen kunnen immers niet achter hun pc ruiken wat de ander aan het doen zijn of heeft gedaan.

Een andere optie is om je hoofd leeg te maken bij het topic 'wat gaat er door je hoofd'.

Succes.

Bedankt voor je tip! Niet bij stilgestaan eigenlijk.
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 29 dec 2016 14:43

Ik ben het met oortjes eens. Wel superkut dat ze er twee keer achter zijn gekomen zo reageren, maar ook tof dat je gewoon er eerlijk over bent. Eerlijkheid duurt het langst blabla.

Ik zou idd op een rustig moment nog eens het gesprek aangaan. En dan niet te vijandig ingaan maar proberen te begrijpen waarom zij zo reageren. Misschien kennen ze het wel helemaal niet, schatten ze blowen veel erger in dan dat het eigenlijk is. En ze zijn inderdaad waarschijnlijk gewoon heel bezorgd om je! Op m'n opleiding werd wel eens gezegd dat je de meest irritante ouders gewoon als heel betrokken moet zien, hehe.
Maar goed misschien kom je uiteindelijk in zo'n gesprek wel tot een compromis, dat ze het goed vinden misschien dat je eens in de zoveel tijd blowt?
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Fool op 03 jan 2017 00:07

Ga met je ouders op gesprek bij verslavingszorg, kun je gelijk echt zien of het risicogedrag is (tip: bijna elke dag van de week is wel wat overdreven! Dan is er een professional die alle vragen objectief kan beantwoorden en onzin tegenspreken. Dan kun je aan de hand van dat gesprek een paar afspraken met je ouders proberen te maken(volgens mij doen ze dat bij Jellink ook bij degelijke gesprekken. :)

Edit) Zie bijvoorbeeld het linkje.
https://www.jellinek.nl/familie-en-omge ... iesgesprek
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Albatross op 05 jan 2017 14:51

Ze zeggen dat ze niet meer weten wat ze met je moeten doen. Wat bedoelen ze daar nog meer mee? En ben je het oudste kind?
Albatross
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Kadaverduif op 05 jan 2017 17:13

Dit is een bekend verhaal voor veel mensen, zo ook voor mij.
Mijn ervaring met heftige reacties van pa en ma was zoals bij jou ook heel moeizaam...
Ik heb ze uiteindelijk (na half jaar ong.) gerust kunnen stellen over het blowen. Ze zijn er nogsteeds op tegen maar laten het voor wat het is. Ik heb toen der tijd veel berichten en filmpjes laten zien over de possietive effecten van blowen, aangezien t ook word gebruikt als genezings middel enzo. Misschien is dit een idee om ook te proberen? Er is veel negatieve feedback te vinden maar ook heel heel veel positieve feedback..
Kadaverduif
Newbie

Berichtdoor JordyVink op 06 jan 2017 15:31

Toen ik 18 was heb ik zelf ook zoveel gerookt. Momenteel ben ik 24 en rook ik nog steeds. In deze jaren heb ik ook mijn HBO diploma gehaald en ben ik mijn eigen bedrijf begonnen die ook erg goed draait.

Wat ik heb gedaan is altijd stiekem gaan roken. Dit deed ik door pas thuis te komen zodra mijn ouders thuis waren. Sinds dit jaar woon ik op mezelf en rook ik elke dag op het balkon. Dit zou ik als advies geven voor de stiekeme rokers!
JordyVink
Newbie

Berichtdoor SkittlesAndMe op 23 jan 2017 17:50

JordyVink schreef:Sinds dit jaar woon ik op mezelf en rook ik elke dag op het balkon.
JordyVink schreef:Dit zou ik als advies geven voor de stiekeme rokers!

Elke dag blowen is geen goed advies...

Ook vertellen dat het gebruikt wordt als geneesmiddel en zo is bullshit, daarmee stel je ouders niet gerust. Je kan ze beter gewoon een linkje sturen van een onafhankelijke website waar blowen uitgelegd staat. En daarnaast natuurlijk ook aan je ouders laten zien dat het je verder niet beïnvloed. Als je nu ook al een tussenjaar neemt en dus niet studeert maar werkt, kan ik me voorstellen dat ze zich al meer zorgen gaan maken. Als je daarnaast ook nog eens vrij regelmatig blowt snap ik dat ook.
Een feestje op een spiegel!
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Purple haze op 20 maart 2017 21:19

18 jaar en huisarrest..... Lijkt mij een gevalletje vrijheidsberoving. Vanaf je 18de ben je volwassen en hebben je ouders geen gezag meer over je.
Purple haze
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Dunnetjess33 op 20 maart 2017 23:53

Purple haze schreef:18 jaar en huisarrest..... Lijkt mij een gevalletje vrijheidsberoving. Vanaf je 18de ben je volwassen en hebben je ouders geen gezag meer over je.

Zolang jij in HUN huis woont en zij alles voor jou betalen, heb je je te schikken naar hun regels. Ongeacht je leeftijd. Wil je dat niet, ga je t huis uit.
Als je 18 bent, ben je nog nat achter je oortjes hoor, zeker nog niet volwassen. (Uitzonderingen daar gelaten).
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Tekzor668 op 21 maart 2017 00:25

Mijn raadsman zei altijd je bent pas volwassen vanaf je 25. Deze jongen heeft nog een aantal jaartjes te gaan. Zolang hij thuis woont moet hij zich inderdaad aan de regels van ouderlief houden. Ikzelf ben aan 17 jaar en 9maand op men eigen gaan wonen. Als ik terugdenk had ik beter wat minder geblowd en meer geluisterd naar mams ;-)
The world would be a nice place if everybody took a chill pill,
would get even better if some of them choked on it :-P
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor Dunnetjess33 op 21 maart 2017 00:46

Tekzor668 schreef:Mijn raadsman zei altijd je bent pas volwassen vanaf je 25. Deze jongen heeft nog een aantal jaartjes te gaan. Zolang hij thuis woont moet hij zich inderdaad aan de regels van ouderlief houden. Ikzelf ben aan 17 jaar en 9maand op men eigen gaan wonen. Als ik terugdenk had ik beter wat minder geblowd en meer geluisterd naar mams ;-)

Achteraf weten we het allemaal zo goed he :wink:
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Fool op 21 maart 2017 01:09

Tekzor668 schreef:Mijn raadsman zei altijd je bent pas volwassen vanaf je 25. Deze jongen heeft nog een aantal jaartjes te gaan. Zolang hij thuis woont moet hij zich inderdaad aan de regels van ouderlief houden. Ikzelf ben aan 17 jaar en 9maand op men eigen gaan wonen. Als ik terugdenk had ik beter wat minder geblowd en meer geluisterd naar mams ;-)

Nouja, als je tot je 25ste altijd naar iedereen luistert weet je dan nog niet hoe alles in elkaar zit natuurlijk. Daarvoor moet je toch echt zelf (vervelende) ervaringen opdoen, nietwaar?
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Tekzor668 op 21 maart 2017 01:33

Fool schreef:Nouja, als je tot je 25ste altijd naar iedereen luistert weet je dan nog niet hoe alles in elkaar zit natuurlijk. Daarvoor moet je toch echt zelf (vervelende) ervaringen opdoen, nietwaar?

Inderdaad geef ik je ook gelijk in, goeie opmerking.
The world would be a nice place if everybody took a chill pill,
would get even better if some of them choked on it :-P
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor Purple haze op 21 maart 2017 02:41

Dunnetjess33 schreef:
Purple haze schreef:18 jaar en huisarrest..... Lijkt mij een gevalletje vrijheidsberoving. Vanaf je 18de ben je volwassen en hebben je ouders geen gezag meer over je.

Zolang jij in HUN huis woont en zij alles voor jou betalen, heb je je te schikken naar hun regels. Ongeacht je leeftijd. Wil je dat niet, ga je t huis uit.
Als je 18 bent, ben je nog nat achter je oortjes hoor, zeker nog niet volwassen. (Uitzonderingen daar gelaten).

Helemaal niet! Volgens de wet ben je vanaf je 18 meerderjarig en kunnen je ouders je niet vasthouden zonder wettelijke basis. Kijk je even mee.

Wederrechtelijke vrijheidsberoving is het vasthouden van een persoon zonder wettelijke basis.

en

Verder is een minderjarige onderworpen aan het ouderlijk gezag.

De algemene regel is, dat iemand een ander niet tegen zijn wil mag vasthouden. Wederrechtelijke vrijheidsberoving kan voorkomen in combinatie met een ontvoering.

en

Artikel 282, lid 1 Wetboek van Strafrecht (Sr): 'Hij die opzettelijk iemand wederrechtelijk van de vrijheid berooft of beroofd houdt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.'

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wederrech ... dsberoving

Artikel 1:233 BW luidt:

Minderjarigen zijn zij, die ouderdom van achttien jaren niet hebben bereikt en niet gehuwd of geregistreerd zijn dan wel gehuwd of geregistreerd zijn geweest of met toepassing van art. 253ha meerderjarig zijn verklaard.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Volwassen ... landse_wet
Laatst bijgewerkt door Purple haze op 21 maart 2017 02:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Purple haze
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Purple haze op 21 maart 2017 02:45

Ik zie dat je in België woont, hou er rekening mee dat de regels daar anders kunnen zijn.
Purple haze
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Dunnetjess33 op 21 maart 2017 09:55

OMG, blij dat je mijn kind niet bent purple Haze :lol:
Prima dat jij vind dat je met 18 volwassen bent. Voor de wet is dat ook zo ja. Toch is t zo dat als mijn 18(+) kind zich niet aan mijn huisregels houd, hij/zij dan maar lekker het huis uit gaat. Als je zo wijs en bijdehand bent, kun je ook al alles zelf regelen en betalen toch?

Was bij mij vroeger ook hoor: "als je het allemaal zo goed weet, dan doe je het toch lekker zelf? Ik houd je niet tegen om weg te gaan."
En dan moest ik nog kostgeld betalen ook... :lol: :lol:
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Purple haze op 21 maart 2017 22:27

Dunnetjess33 schreef:OMG, blij dat je mijn kind niet bent purple Haze :lol:
Prima dat jij vind dat je met 18 volwassen bent. Voor de wet is dat ook zo ja. Toch is t zo dat als mijn 18(+) kind zich niet aan mijn huisregels houd, hij/zij dan maar lekker het huis uit gaat. Als je zo wijs en bijdehand bent, kun je ook al alles zelf regelen en betalen toch?

Was bij mij vroeger ook hoor: "als je het allemaal zo goed weet, dan doe je het toch lekker zelf? Ik houd je niet tegen om weg te gaan."
En dan moest ik nog kostgeld betalen ook... :lol: :lol:

Hahaha, wat grappig......

Je doet er wel heel lollig over, maar vrijheidsberoving is een misdrijf, dat is niet om te lachen.
Purple haze
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 22 maart 2017 11:50

Misschien overdrijf je het ook een beetje.

Ouders voeden een kind op, ze investeren weet ik 't hoe veel geld in dat kind. Als het kind dan ook nog bij ze thuis woont is het toch niet zo gek dat ze wat regeltjes opstellen? Om het dan gelijk een misdrijf te noemen... :lol:

Mikey mag op zichzelf gaan wonen, dus vrijheidsberoving is het absoluut niet. Of het een goede opvoeding is laat ik in het midden. Maar stel je niet zo aan joh :wink:
Een feestje op een spiegel!
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 22 maart 2017 14:05

Purple haze schreef:Je doet er wel heel lollig over, maar vrijheidsberoving is een misdrijf, dat is niet om te lachen.

Neem jij het niet gewoon iets te serieus jongen?
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Purple haze op 23 maart 2017 22:38

Psychedelibee schreef:
Purple haze schreef:Je doet er wel heel lollig over, maar vrijheidsberoving is een misdrijf, dat is niet om te lachen.

Neem jij het niet gewoon iets te serieus jongen?

Nee, dit soort geintjes zijn niet om te lachen.
Purple haze
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Purple haze op 23 maart 2017 22:39

SkittlesAndMe schreef:Misschien overdrijf je het ook een beetje.

Ouders voeden een kind op, ze investeren weet ik 't hoe veel geld in dat kind. Als het kind dan ook nog bij ze thuis woont is het toch niet zo gek dat ze wat regeltjes opstellen? Om het dan gelijk een misdrijf te noemen... :lol:

Dus als het kind nog bij pa en ma woont, dat geeft hun het recht om te wet te overtreden?

Mikey mag op zichzelf gaan wonen, dus vrijheidsberoving is het absoluut niet. Of het een goede opvoeding is laat ik in het midden. Maar stel je niet zo aan joh :wink:

Ik denk dat de rechter hier anders over zal denken. Van het moment dat ze hem vast houden tegen zijn wil is er sprake van vrijheidsberoving.
Purple haze
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 23 maart 2017 23:07

Purple haze schreef:Ik denk dat de rechter hier anders over zal denken. Van het moment dat ze hem vast houden tegen zijn wil is er sprake van vrijheidsberoving.

Hij krijgt de keuze tussen huisarrest of het huis uit gaan. Dat is dus helemaal geen vast houden, hij kan gewoon weg...
Mikey1998420 schreef:Ze hadden me een week huisarrest gegeven, wat ik al absoluut belachelijk vind maarja het ergste was dat als ik het nlg een keer zou doen ze me meteen het huis gooien.

Of het evenredige straf is voor wat hij gedaan heeft daar valt over te twisten, maar het is toch iets anders dan de wet overtreden.
Psychedelibee
Moderator

Keer terug naar De coffeeshop