Dikke doei drugs!

Wat je ook maar over drugs wil weten of kwijt wil, hier kan het! Hier ben je ook aan het goede adres wanneer een specifieke drug niet genoemd staat bij de andere categoriën

Dikke doei drugs!

Berichtdoor oortjes op 03 jan 2017 12:41

Hoi forumleden,

Inleiding?
Ik gebruik nu ongeveer 4 jaar echt drugs, daar zitten momenten bij van veel gebruik en misbruik tot soms helemaal niets. Sinds vandaag besloten om ermee te stoppen. Zo ben ik ook gestopt met roken, ineens krijg ik een 'openbaring' en ben ik er gewoon klaar mee.

Ik heb buiten dat ook genoeg redenen om te stoppen. Dit is voor mij even een mooi moment om mijn ei kwijt te kunnen. Ook zal ik actief blijven op het forum maar iets minder. TvdM die ik iedere maand maak ga ik ook nog meer door (van december komt er nog aan).

Het verhaal
Toen ik 15-17 jaar was luisterde ik altijd naar hardstyle/core, alleen ging ik nooit naar feesten omdat ik daar de behoefte niet aan had. Ik sportte altijd heel veel en had een mooie visie op het leven wat ik nou echt wou bereiken en hoe ik dat pad moet belopen.

Sinds ik met hard drugs in aanraking ben gekomen ben ik eigenlijk alleen maar van het pad afgeweken en er een soort van naast gaan lopen. Ik ging gemiddeld 1x in de maand naar een feestje, klein of groot maakte niet uit. Het geld wat ik normaal voor supplementen gebruikten om te sporten ging voor de helft naar drugs en feesten. Ik had op dat moment een nieuwe vriendengroep. Sommige gebruikten drugs en sommige niet maar het liep altijd goed.

Vorig jaar eind oktober kreeg ik te horen dat ik trombose had. Ik was een paar dagen geleden 21 geworden. Ik zou nog naar freaqshow gaan maar omdat ik zo ziek was ben ik niet gegaan. Rechtop lopen was ontzettend moeilijk voor me en was behoorlijk depressief. Begin februari was ik weer gezond verklaard en kon ik het achter me laten. De reden dat ik trombose heb gehad zal ik nooit weten, wel heb ik mijn eigen theorie: verkeerde pillen en niet consequent zwaar sporten.

Uiteindelijk ben ik maar gaan blowen omdat uppers veel risico geven voor mij. Toch deed ik soms uppers, wat een risico spelletje is. Uppers geven meer druk op de bloedvaten waardoor de kans op trombose groter is. Dit jaar wel naar freaqshow geweest wat echt een super feest is! Helaas heeft dat wel bijna zijn tol geëist. Als ik onder invloed ben zeg ik moeilijk nee en blijf ik maar doorgaan. Dit keer heb ik teveel gebruikt waardoor ik voelde dat mijn bloedvaten het er moeilijk mee hebben. Vorig jaar duurde het 2 dagen voor ik mijn trombose ontdekten, vandaag zitten we op dag nummer 3 en het voelt zeker niet lekker maar de symptomen heb ik nog niet.

Ik heb mijn lesje geleerd. Bovendien was ik vroeger veel gelukkiger dan ik nu ben. Daarom heb ik besloten weer op te pakken waar ik was en dat is weer terug naar het pad waar ik was toen ik 15 jaar was.

Dankjewel voor het lezen, het was niet makkelijk om te schrijven.

*Oortjes over en uit*
Wanneer het even niet mee zit, gebruik je vredespijpje en denk er goed over na.
oortjes
Bewuste gebruiker

Re: Dikke doei drugs!

Berichtdoor Psychedelibee op 03 jan 2017 14:05

Geen slechte keuze denk ik gezien je lichamelijke klachten en het effect wat het op je gemoedstoestand heeft zo te lezen.

Goed dat je hier je verhaal doet in ieder geval.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Mindless op 03 jan 2017 14:13

Soms heb je misschien zo'n ervaring van misbruik nodig om er echt een punt achter te zetten. Knap dat je deze stap zet.
We fear the power of innocence.
Mindless
Moderator

Berichtdoor Dunnetjess33 op 03 jan 2017 14:57

Knap van je hoor. En het is idd zo dat je er in ene klaar mee kan zijn. Succes! :wave:
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Tekzor668 op 03 jan 2017 16:01

Je gezondheid staat op de eerste plaats. De beste keuze die je kan nemen. Veel succes!!
The world would be a nice place if everybody took a chill pill,
would get even better if some of them choked on it :-P
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor oortjes op 04 jan 2017 00:28

Dankjewel voor de reacties. Ik zal zeker nog is iets nemen maar voor het aankomende jaar wil ik clean zijn. Upper stop ik gewoon mee. Drinken deed ik toch al nagenoeg niet en dat laat ik zo. Even genieten op zn tijd moet kunnen. Mijn lichaam heeft het echt zwaar te voorduren en het is zitten op de blaren. Hoop alleen niet dat het erger word.
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Tijdloos op 04 jan 2017 03:47

Knap en een mooi voornemen om zo 2017 te beginnen! Je gezondheid en gemoedstoestand voorop plaatsen succes met het wennen , eenmaal gewend zal je het makkelijk gaan als ik je motivatie lees.
Af en toe sporadisch genieten moet kunnen inderdaad.

De beste wensen nog verder :wave:
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Helenas op 04 jan 2017 11:50

Super goed van je!
Helenas
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 08 jan 2017 17:16

Heb afgelopen jaar ook wel posts van je gelezen waaruit bleek dat je het moeilijk had. Ik hoop dat het dit jaar weer beter met je gaat (:
Ik heb ook periodes dat ik geen of nauwelijks drugs gebruik, gewoon weer even helemaal met jezelf zijn, af en toe best fijn! Succes in ieder geval!
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor SkittlesAndMe op 10 jan 2017 13:14

Hoop dat deze stap je helpt en dat je hierdoor gezonder wordt en beter in je vel zit! Het is je gegund!
Een feestje op een spiegel!
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor oortjes op 10 jan 2017 14:33

Update 1 week clean:

Ik heb deze week erg moeilijk gehad. Ik had een werkweek van 50 uur. Ik verricht zwaar werk en had dan ook cravings naar een heerlijke dikke jonko na mijn werk. Gelukkig had ik besloten om weer te gaan mediteren en yoga te doen voor het slapen gaan. Met mediteren en yoga kon ik mijn gedachten goed losmaken en mezelf wijsmaken dat ik het niet nodig had. In bed kon ik niet slapen ook al was ik kapot en moe, de nadelige effecten waren hevig. Koude rillingen, trillen, zweten en lichamelijke onrust hebben mij de eerste 4 dagen goed te pakken genomen.

Gelukkig had ik een goede sportbasis en was ik al van plan om meer te sporten. Ik sport nu 3x in de week (om de 2 dagen). Dat werkt het beste voor mij als ik dat 6 weken volhoud. Daarboven op heb ik een dieet gemaakt en zorgvuldig berekend. Mijn vriendin doet met mij mee wat extra motivatie geeft.

Al met al gaat het steeds beter maar heb ik het er wel moeilijk mee. Slapen gaat beter maar nog niet wenselijk.

Groetjes!
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 10 jan 2017 15:49

Goed bezig! Even doorbijten nog, die eerste week stoppen met blowen is veruit het zwaarst.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Tekzor668 op 10 jan 2017 16:04

Blijven volhouden. De eerste harde week is voorbij dus kan enkel maar bergopwaarts gaan nu :-)
The world would be a nice place if everybody took a chill pill,
would get even better if some of them choked on it :-P
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 10 jan 2017 18:02

De eerste week is inderdaad het zwaarst, vooral omdat je dan nogal wat slaaptekort opbouwt... daarna begint het herstel en dan wordt het dag voor dag beter.

Je kunt zomaar nog een poosje vermoeid zijn, wees daarop voorbereid. Bij mij duurde het wel even voordat ik weer wat frisser werd (voor zover ik ooit volledig fris geworden ben :P )
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 10 jan 2017 18:36

SmartieAndMe schreef:voor zover ik ooit volledig fris geworden ben :P

Ben je dat ooit geweest dan? :P
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor SkittlesAndMe op 11 jan 2017 11:26

Vanochtend toen ik uit de douche stapte :D
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 11 jan 2017 16:14

SmartieAndMe schreef:Vanochtend toen ik uit de douche stapte :D

Toen was je baard eindelijk een keer schoon?
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor SkittlesAndMe op 11 jan 2017 17:24

Nee joh, ik heb allemaal snoep erin. Gummiberen om precies te zijn, of Goldbaren zoals de Duitsers het zeggen.

gummybear-beard.jpg
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 11 jan 2017 19:34

Hehe lol.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor autysd op 17 feb 2017 02:27

@oortjes
het is een soort paradox: moet je een fysiek letsel oplopen om te besluiten je gedrag 180 graden om te gooien
ik zou zeggen ja, als je een direct verband ziet tussen je letsel en je gebruik :)
dagelijks: escitalopram 20 mg + l-theanine met gewone GABA-poeder (2x per dag) + vitaminepil + omega 3 complex + magnesium + 1 lepel pure cacao + 2 sedinalplus... + 1 valeriaan 500 mg met 1 gram tryptofaan een uur voor de slaap
autysd
Bewuste gebruiker

Berichtdoor oortjes op 18 feb 2017 19:16

Wow, ben ik nou vaag of iets want ik snap em niet?

Kan je em eens anders uitleggen?
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor autysd op 19 feb 2017 00:55

oortjes schreef:Wow, ben ik nou vaag of iets want ik snap em niet?

Kan je em eens anders uitleggen?

sorry oortjes, ik ben autist, minder handig met woorden;
ik vond het een epic story, goed voor een docudrama
-goed bezig!
-hou die tromboses goed in de gaten, doe er desnoods een medische kuur op, want ze zijn spijtig genoeg levensgevaarlijk :wave:
dagelijks: escitalopram 20 mg + l-theanine met gewone GABA-poeder (2x per dag) + vitaminepil + omega 3 complex + magnesium + 1 lepel pure cacao + 2 sedinalplus... + 1 valeriaan 500 mg met 1 gram tryptofaan een uur voor de slaap
autysd
Bewuste gebruiker

Berichtdoor oortjes op 19 feb 2017 19:33

Thanks, iedere week kijk ik ernaar. ik heb bij mijn hals, borst, voorkant schouder en armen ook soort van spataderen waardoor je goed kan zien of het erger word of niet!
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 20 feb 2017 15:22

SmartieAndMe schreef:Nee joh, ik heb allemaal snoep erin. Gummiberen om precies te zijn, of Goldbaren zoals de Duitsers het zeggen.

gummybear-beard.jpg

Ik zou hier graag een of andere gevatte opmerking over maken maar ik ben inspiratieloos.
Dus ik hou het even bij: Oh my......

@ Oortjes, Hoe voel je je nu sinds je een tijdje gestopt bent? Lukt het allemaal met sporten en de meditatie? Heb je zin om een wat uitgebreider verhaal te schrijven over de laatste 1,5 maand waarin je gestopt bent? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het voor jou verlopen is, en hoe jij het ervaren hebt. Uiteraard gaat het mij niks aan, dus als je niet wil dan is dat geen probleem.
We zijn geen menselijke wezens die een spirituele ervaring hebben. We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring hebben.
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor oortjes op 21 feb 2017 09:59

De afgelopen tijd ging het zeker goed.

Ik sta weer fitter en socialer in het leven. Ik sport nu 3 dagen in de week op basis van supercompensatie. In de tijd dat ik gestopt ben ben ik 3.5kg aangekomen in spiermassa. Ik ben niet meer duf met opstaan en heb zin om dingen te ondernemen. De relatie met mijn vriendin is wel aanzienlijk verbeterd. Door het blowen kreeg ik minder interesse en sloot ik mijzelf eigenlijk af.

Vorige week zaterdag op verzoek van mijn vriendin truffels gedaan, en blowen doe ik ook nog soms (1x in de week). Ik merk dat ik daar echt niet makkelijk vanaf kan blijven.

Is dit een beetje wat je bedoeld?
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 23 feb 2017 20:03

Fijn dat het beter gaat, klinkt ook echt alsof je 180 graden bent gedraaid!

Ik had het iets uitgebrider verwacht, ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het in je hoofd is gegaan. Of je daar veel strijd hebt gehad en hoe je daarmee om bent gegaan. Je hebt een uniek standpunt hierin, en dat vind ik ook erg interessant om te lezen. Persoonlijke ervaringen geven een extra kijkje in deze periode van je, de textbook situatie geen nooit het hele plaatje.
We zijn geen menselijke wezens die een spirituele ervaring hebben. We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring hebben.
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor oortjes op 24 feb 2017 22:45

In mijn hoofd heb ik een continu strijd geleefd, vooral savonds.

De eerste stap om savonds geen joint op te steken was ontzettend lastig, probeer maar een gewoonte van je ineens niet te doen. Ik kwam thuis van werk (11,12 uur savonds) en stak normaal 2 jointjes op en nu ineens niet. Ik wist niet wat ik moest doen, dus ben ik maar depressief in bed gaan liggen.

Het slapen was moeilijk, ik ben lichamelijk en geestelijk heel druk en blowen onderdrukt dat. Voor het mentale deel had ik een oplossing, 30 min voor het slapen yoga oefeningen en mediteren. Lichamelijk had ik alleen niets, ik bleef nog steeds onrustig en wist niet wat voor houdingen ik moest aannemen.

Zo zijn de 1e 3 dagen verlopen. Dag nummer 4 had ik de hele dag niet eraan gedacht en kwam ik thuis en was de drang ontzettend sterk, te sterk. De drugs had de slag gewonnen. Tijdens het roken van de joint continu strijd gehouden. Zo gingen de gesprekken in mijn hoofd.

Ik: Waarom rook ik nog je bent gestopt maak em uit.
gedachten: *neemt hijs* gast dit is toch chill
Ik: Nu doe je het weer, je krijgt hartkloppingen wat is er nog chill aan?
gedachten: *neemt hijs* lekker man die rust kan je zometeen weer lekker slapen.

Halverwege mijn joint toch uitgemaakt, en ben maar gaan slapen. 2 weken gaan voorbij zonder geblowd te hebben. De dagen waren daarna makkelijker dan eerst en had een nieuwe bezigheid gevonden. Online enquêtes invullen voor een kleine vergoeding. Slapen gaat beter, soms goed en soms slecht. Ik heb mijn ritme veranderd en heb altijd 8 uur slaap. Ik sport weer 3x in de week en begin weer gains te krijgen. Eetpatroon veranderd wat moeilijk was maar gelukt is.

Het is lastig maar haalbaar, sta positiever en (nog) energieker in het leven. Dit is wat ik wil en zal blijven houden. Desalniettemin is de drang er nog steeds om soms een joint op te steken. Soms gebeurd het en stop ik na een halve soms zeg ik ook nee. Verbieden doe ik het mezelf niet, maar heb wel voor mezelf gezegd om zoveel mogelijk nee te zeggen en als ik het gevoel krijg dat het fout gaat gewoon de situaties vermijden (als ik naar mijn vriendin ga blow ik niet).
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 27 feb 2017 15:19

Bedankt voor de toelichting :)

Ik ben zelf 2x gestopt met blowen, maar toen de redenen voorbij waren ben ik ook weer begonnen. Eerst met 1 joint in de week wat over een tijd van een paar maanden weer naar elke dag ging.

Eerste reden was antidepressiva meds. Tweede reden, ik wilde een mini kopen en had geld nodig.

Ik zie mijn joint ook heel anders dan andere type drugs. Er zijn zoveel mensen die iedere avond een glas wijn of een biertje drinken, zo rook ik mijn jointje zeg maar. Wat gelijk ook weer een valkuil is omdat het zo gewoon is geworden.
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Keer terug naar Drugs