alle drugs vrij is een verdedigbare stelling

Iets gezien op het nieuws? Actualiteiten omtrent drugs waar je het over wilt hebben? Dit is jouw forum!

alle drugs vrij is een verdedigbare stelling

Berichtdoor autysd op 12 feb 2017 19:49

A) slechtste scenario's:

1.je kunt je leven verknallen op vele andere manieren
2.er is alcohol vrij te koop: bewezen aan de top van schadelijke en dodelijke drugs
3.door verschillen per land heb je drugstoerisme

B)betere scenario's:

1.er zijn softdrugs en harddrugs die medicinaal werken: wiet, LSD, etc

2.je kunt medicinale drugs niet bannen EN die zijn massaal op straat te koop (alle drugs op het bitcoinnet trouwens): je spaart zeker 50% van je politiemensen uit met het stoppen van dit specifieke kat-en-muis spel

3.er moet gewoon een vak op school komen om dit cruciaal topic helemaal uit te pluizen
-als kinderen 18 zijn, moeten ze helemaal geinformeerd zijn, alsof ze een rijbewijs haalden en een jaar rijervaring hebben

4.het argument: de boeven krijgen teveel geld voor macht, criminaliteit en terrorisme valt weg

5.wij hebben het recht om te eten wat we willen (indien goed ingelicht)

6.alleen nederlandse inwoners mogen aankopen in overheidswinkels

brainstorm AUB
dagelijks: escitalopram 20 mg + l-theanine met gewone GABA-poeder (2x per dag) + vitaminepil + omega 3 complex + magnesium + 1 lepel pure cacao + 2 sedinalplus... + 1 valeriaan 500 mg met 1 gram tryptofaan een uur voor de slaap
autysd
Bewuste gebruiker

Re: alle drugs vrij is een verdedigbare stelling

Berichtdoor Benzoboss op 12 feb 2017 20:25

Slotje?
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?

And i was in the darkness so darkness i became.
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor steelpan90 op 12 feb 2017 22:17

Benzoboss schreef:Slotje?

Misschien naar onzin verplaatsen, maar slotje vind ik wat tever gaan. Discussieren hierover kan nog best interessant zijn.

Indien alles gelegaliseerd wordt, laat je in princiepe alle drugscriminelen kapotvallen. Onze economie kan niet draaien zonder crimineel/zwart geld. wat moet je dan nogmeer legaliseren en waar ligt de grens? Hoe hier toezicht op houden en waar produceren?
steelpan90
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor autysd op 12 feb 2017 22:39

slotje waarom ?
-is er iets niet politiek correct ?
-gaf ik niet genoeg argumenten ?
-is dit topic niet interessant ?
-is dit topic in een fout subforum ?
-is dit topic gevaarlijk ?

graag enige uitleg :s
dagelijks: escitalopram 20 mg + l-theanine met gewone GABA-poeder (2x per dag) + vitaminepil + omega 3 complex + magnesium + 1 lepel pure cacao + 2 sedinalplus... + 1 valeriaan 500 mg met 1 gram tryptofaan een uur voor de slaap
autysd
Bewuste gebruiker

Berichtdoor autysd op 12 feb 2017 22:45

steelpan90 schreef:

Misschien naar onzin verplaatsen, maar slotje vind ik wat tever gaan. Discussieren hierover kan nog best interessant zijn.

Indien alles gelegaliseerd wordt, laat je in princiepe alle drugscriminelen kapotvallen. Onze economie kan niet draaien zonder crimineel/zwart geld. wat moet je dan nogmeer legaliseren en waar ligt de grens? Hoe hier toezicht op houden en waar produceren?

1.zwart geld wordt witgelegaliseerd dan (legale prijs wordt huidige straatprijs)
2.wat my betreft is dit genoeg om alvast te legaliseren :stoned:
3.moet kunnen, gebeurt al op kleine schaal
autysd
Bewuste gebruiker

Berichtdoor steelpan90 op 12 feb 2017 22:53

autysd schreef:
steelpan90 schreef:

1.zwart geld wordt witgelegaliseerd dan (legale prijs wordt huidige straatprijs)
2.wat my betreft is dit genoeg om alvast te legaliseren :stoned:
3.moet kunnen, gebeurt al op kleine schaal

Maar de dealers wel gewoon op straat houden? En inschrijven bij kvk? Zou wel tof zijn, of alles via coffeeshops etc?

En de huidige prijs zal dan nooit de legale prijs worden, daar gaan dealers weer onder zitten.
steelpan90

Berichtdoor autysd op 13 feb 2017 02:58

van steelpan90:
'En de huidige prijs zal dan nooit de legale prijs worden, daar gaan dealers weer onder zitten.'

daar heb je zeker een punt, ik kan de oplossing ervoor nog niet bedenken :wave:
autysd
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 13 feb 2017 13:18

Als mijn XTC tabletje een duidelijke dosis heeft en gemaakt is door een door de Nederlandse staat geaccepteerde producent, wil ik daar best het meer voor betalen. Ik zou zo 10 euro voor een legale XTC tablet betalen waarvan ik weet dat de dosis klopt en de inhoud niet verneukt is.

Als je straathandel illegaal laat maar goedgekeurde verkooppunten creëert waar je legaal kunt kopen, de farmaprijzen niet te hoog en kwaliteit garandeerd, zullen veel mensen daar gewoon mee akkoord gaan denk ik.

Er zullen altijd mensen overblijven die dan alsnog die paar euro willen besparen en dan liever illegaal kopen, maar als er weinig handel overblijft zal het aanbod ook verdwijnen. Kijk in Nederland maar eens naar de illegale wiethandel. Die bestaat voor 90% alleen tussen de coffeeshop en de producent. Op straat is wel wiet te koop, maar voornamelijk 's nachts en de kwaliteit is meestal matig.

Drugs als Cocaïne zal waarschijnlijk niet veel duurder worden. De prijs om coke te produceren is nihil, hetgeen wat het zo duur maakt is de reis hier naartoe.
Een feestje op een spiegel!
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Benzoboss op 13 feb 2017 13:20

SmartieAndMe schreef:Als mijn XTC tabletje een duidelijke dosis heeft en gemaakt is door een door de Nederlandse staat geaccepteerde producent, wil ik daar best het meer voor betalen. Ik zou zo 10 euro voor een legale XTC tablet betalen waarvan ik weet dat de dosis klopt en de inhoud niet verneukt is.

Als je straathandel illegaal laat maar goedgekeurde verkooppunten creëert waar je legaal kunt kopen, de farmaprijzen niet te hoog en kwaliteit garandeerd, zullen veel mensen daar gewoon mee akkoord gaan denk ik.

Er zullen altijd mensen overblijven die dan alsnog die paar euro willen besparen en dan liever illegaal kopen, maar als er weinig handel overblijft zal het aanbod ook verdwijnen. Kijk in Nederland maar eens naar de illegale wiethandel. Die bestaat voor 90% alleen tussen de coffeeshop en de producent. Op straat is wel wiet te koop, maar voornamelijk 's nachts en de kwaliteit is meestal matig.

Drugs als Cocaïne zal waarschijnlijk niet veel duurder worden. De prijs om coke te produceren is nihil, hetgeen wat het zo duur maakt is de reis hier naartoe.

En wat als dat pilletje maar 80mg is?
Stomme vraag he :wave: !
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 13 feb 2017 14:37

Hoezo?

Ik heb het topic in het nieuws en actualiteiten subforum gezet, niet dat het daar echt thuis hoort maar gezien de aankomende verkiezingen vond ik dat de meest passende.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Joopiejo op 13 feb 2017 15:21

Hoe ga je dan als staat om met de gezondsheidsgevolgen indien je drugs legaliseert? Drugs gereguleerd aanbieden en tegelijk mensen die door die drugs gezondsheidsklachten krijgen de nodige zorg vergoeden?

Sta je reclames voor drugs of aanbieders toe? / Hef je als staat accijnzen op drugs?

Hoe ga je als staat om met voorlichting over drugs?

Hoe ga je om met drugstoerisme?

Stel je een leeftijdsgrens in en hoe handhaaf je deze?

Hoe ga je als staat om met illigale export?

Bij wie leg je de verantwoordelijkheid om "goed" om te gaan met bijvoorbeeld heroine en cocaine?
Het is maar een levensfase.
Joopiejo
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 13 feb 2017 15:36

Joopiejo schreef:Hoe ga je dan als staat om met de gezondsheidsgevolgen indien je drugs legaliseert? Drugs gereguleerd aanbieden en tegelijk mensen die door die drugs gezondsheidsklachten krijgen de nodige zorg vergoeden?

Sta je reclames voor drugs of aanbieders toe? / Hef je als staat accijnzen op drugs?

Hoe ga je als staat om met voorlichting over drugs?

Hoe ga je om met drugstoerisme?

Stel je een leeftijdsgrens in en hoe handhaaf je deze?

Hoe ga je als staat om met illigale export?

Bij wie leg je de verantwoordelijkheid om "goed" om te gaan met bijvoorbeeld heroine en cocaine?

De gezondheidsgevolgen.
Precies het zelfe als met alcohol gwn naar de huisarts gaan.

Geen reclames en wel accijns(uiteraard moet doe accijns gebruikt worden voor afkick klinieken onderwijs handhaving enz.)

Je begint met voorlichten in de middelbare school.
Je doet dit het zelfe als hoe het nu met sex gedaan word.

Drugs toerisme mooi meegenomen.

Leeftijdsgrens 18+
Gwn het zelfde als bij een coffeeshop meer kan je niet doen.

Illegaale export
Dat is een ingewikkeld punt ja.

Heroine en cocaine
De verantwoordelijk heid licht bij de gebruiker.
Er is genoeg info beschikbaar om een goede keuze te maken.

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor steelpan90 op 13 feb 2017 17:21

Wie gaat het maken? Private bedrijven of overheid? En waar?
steelpan90

Berichtdoor Benzoboss op 13 feb 2017 17:24

steelpan90 schreef:Wie gaat het maken? Private bedrijven of overheid? En waar?

Private bedrijven denk ik.

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 13 feb 2017 18:40

Benzoboss schreef:En wat als dat pilletje maar 80mg is?

Ehm dan nog steeds? Wat zou jij graag voor dosis zien dan? 80mg is juist wel een goeie dosis volgens mij.

Benzoboss schreef:De gezondheidsgevolgen.
Precies het zelfe als met alcohol gwn naar de huisarts gaan.

inderdaad dat wordt gewoon vergoed net als nu

Benzoboss schreef:Je begint met voorlichten in de middelbare school.
Je doet dit het zelfe als hoe het nu met sex gedaan word.

Op de basisschool lijkt me beter. Sex en alcohol worden daar ook al behandeld. Op jonge leeftijd worden kiddo's ook al door hun ouders beïnvloed. Beter vroeg beginnen dus.

Benzoboss schreef:Illegaale export
Dat is een ingewikkeld punt ja.

Uitvoer van drugs stel je strafbaar. Buitenlanders mogen het hier eventueel komen gebruiken (dat is weer een ander punt van discussie) maar als ze het uitvoeren zijn ze strafbaar en kunnen ze vervolgd worden. Dat gebeurt bij wiet nu ook al. Als je nu wordt aangehouden op de grens richting België met wiet bij je krijg je direct een transactievoorstel van de officier en moet je ter plekke betalen.

Joopiejo schreef:Bij wie leg je de verantwoordelijkheid om "goed" om te gaan met bijvoorbeeld heroine en cocaine?

Inderdaad goed voorlichten en de verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker. De staat faciliteert de informatievoorziening en ziet toe op veilige en correcte productie. Of de gebruiker uiteindelijk wil gebruiken is eigen verantwoordelijkheid.
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Benzoboss op 13 feb 2017 18:42

160mg zou tedoen zijn.

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor steelpan90 op 13 feb 2017 18:55

Benzoboss schreef:

Coke invoeren of zelf maken? Zal dan wel in het lab moeten worden gemaakt. Denk dat colombia etc niet echt staat te springen dat de overheid duizende kilos gaat inkopen van de kartels.

Private bedrijven zullen wel weer extreem beveiligd moeten worden.

Ik ben voor, maar wel met strikte regels. Nu blijven nog veel jongeren er vanaf omdat het moeilijk en illegaal te verkrijgen is. Verslavingsgevallen springen dan door het dak als iedereen het zomaar in de shop kan krijgen.

Ook de shops zullen dan weer vaker worden overvallen en hardere concurentie krijgen
steelpan90

Berichtdoor Benzoboss op 13 feb 2017 18:59

steelpan90 schreef:
Benzoboss schreef:

Coke invoeren of zelf maken? Zal dan wel in het lab moeten worden gemaakt. Denk dat colombia etc niet echt staat te springen dat de overheid duizende kilos gaat inkopen van de kartels.

Private bedrijven zullen wel weer extreem beveiligd moeten worden.

Ik ben voor, maar wel met strikte regels. Nu blijven nog veel jongeren er vanaf omdat het moeilijk en illegaal te verkrijgen is. Verslavingsgevallen springen dan door het dak als iedereen het zomaar in de shop kan krijgen.

Ook de shops zullen dan weer vaker worden overvallen en hardere concurentie krijgen

Die concurentie zal wel meevalen aangezien de overheid vaste prijzen moet neerzetten.

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor steelpan90 op 13 feb 2017 19:04

Niet perse voor de prijzen, maar meer voor de aantal shops. De vraag voor drigs is zo enorm dat er meer shops zullen moeten komen (in princiepe niet erg), maar ik denk dat een type zoals van Laarhoven achtige eigenaren nou niet echt bepaald op nieuwe winkels zitten te wachten.

Ook zullen de shops elke dag heel veel geld binnen krijgen wat ze weer overval gevoelig maken
steelpan90

Berichtdoor SkittlesAndMe op 13 feb 2017 19:13

Benzoboss schreef:160mg zou tedoen zijn.

Wat is daar het voordeel van? Dan moet iedereen z'n pilletje weer gaan breken. Beter zorgen we voor goede doses dat de meeste mensen gewoon een hele pil kunnen nemen. Kan er ook minder fout gaan met doseren.

Als ik 160mg ineens neem heb ik 4 uur lang ellende hoor...

steelpan90 schreef:Coke invoeren of zelf maken? Zal dan wel in het lab moeten worden gemaakt. Denk dat colombia etc niet echt staat te springen dat de overheid duizende kilos gaat inkopen van de kartels.

Zelf maken zoals dat vroeger ook gebeurde, gewoon in Nederland. Niet kartels gaan sponsoren uiteraard. (https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland ... Fnefabriek)

steelpan90 schreef:Ik ben voor, maar wel met strikte regels. Nu blijven nog veel jongeren er vanaf omdat het moeilijk en illegaal te verkrijgen is. Verslavingsgevallen springen dan door het dak als iedereen het zomaar in de shop kan krijgen.

neuh uit onderzoek blijkt dat de illegaliteit niet echt een drempel is om te gebruiken voor de meeste jongeren, ook kunnen ze er prima aankomen. Verslaving zal dus ook niet extreem stijgen, de verwachting is zelfs dat verslavingen over de lange termijn zullen dalen. In Nederland zijn ook bijvoorbeeld vrij weinig wietverslaafden vergeleken met andere Europese landen.

steelpan90 schreef:Niet perse voor de prijzen, maar meer voor de aantal shops. De vraag voor drigs is zo enorm dat er meer shops zullen moeten komen (in princiepe niet erg), maar ik denk dat een type zoals van Laarhoven achtige eigenaren nou niet echt bepaald op nieuwe winkels zitten te wachten.

Ook zullen de shops elke dag heel veel geld binnen krijgen wat ze weer overval gevoelig maken

Dit kan wel via de apotheek, die verkopen nu ook al drugs en hun magazijnen zijn al beveiligd.

steelpan90 schreef:Ook zullen de shops elke dag heel veel geld binnen krijgen wat ze weer overval gevoelig maken

Betalingen worden tegenwoordig bijna allemaal per pin gedaan. Weinig extra overvalgevaar dus.
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Benzoboss op 13 feb 2017 19:17

Ik voel van 80mg niks.
Ik zit al gouw aan meerdere pillen op een avond
Dus als die krengen 80mg voor €10 worden dan word het me te duur.
Dan kan ik er wel 10 wegwerken als ik me niet inhoud.

Maarja ik ben ook duidelijk geen "bewuste drugsgebruiker"

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 13 feb 2017 19:20

tsja maar jij bent dan iemand die niet voldoende voorlichting gehad heeft. Als je 800mg op een dag wegwerkt ben je een uitzonderlijk geval en voor uitzonderlijke gevallen kun je geen wetgeving maken.

80mg is voor de meeste mensen voldoende.
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Benzoboss op 13 feb 2017 19:24

SmartieAndMe schreef:tsja maar jij bent dan iemand die niet voldoende voorlichting gehad heeft. Als je 800mg op een dag wegwerkt ben je een uitzonderlijk geval en voor uitzonderlijke gevallen kun je geen wetgeving maken.

80mg is voor de meeste mensen voldoende.

80mg is wel aan de lage kant IMO.
120mgzou voor de meesten wel genoeg zijn denk ik.
Ik heb mezelf wel redelijk voorgelicht hoor.
Ik doe er meestal gwn niks mee.

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 13 feb 2017 20:40

Ik denk dat smartshops de plek zijn om de drugs te verkopen. Deze shops doen nu al veel met de herbal varianten en kunnen je dus ook goee voorlichten.

Kosten.
De overheid zal erg veel geld besparen aan de oorlog tegen drugs. De overheid gaat geld verdienen aan het verkopen van drugs. Minder mensen in de gevangenis. Minder politie op de straat, minder zorg door vervuilde zooi etc. Kwa financien zie ik een win situatie voor de overheid.

Veilige drugs.
Het spul wat je van de overheid koopt is zo gezond als drugs maar kunnen zijn. Drugs worden automatisch minder in een slecht daglicht gezet omdat er minder ongelukken gebeuren door vervuilde drugs.

Educatie
Zelfde als alcohol, leer het op school en maak het normaal. De auto is niet het probleem maar de bestuurder. Zo is dat met de meeste drugs ook. Ik denk ook niet dat verslaafde meer gaat worden. Mensen kennen de risicos net zoals meg alcohol, gokken, seks etc. Verslaafd zijn heeft niet perse iets met drugs te maken, meer met de persoon zelf. De drugs kunnen wel mee helpen uiteraard.

Je kan volgens de wet geen reclame maken, drugs zijn medicijnen en voor meds mag geen reclame gemaakt worden in nederland.
We zijn geen menselijke wezens die een spirituele ervaring hebben. We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring hebben.
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 13 feb 2017 20:47

Zweibeiner schreef:.

Kosten.
De overheid zal erg veel geld besparen aan de oorlog tegen drugs. De overheid gaat geld verdienen aan het verkopen van drugs. Minder mensen in de gevangenis. Minder politie op de straat, minder zorg door vervuilde zooi etc. Kwa financien zie ik een win situatie voor de overheid.

Veilige drugs.
Het spul wat je van de overheid koopt is zo gezond als drugs maar kunnen zijn. Drugs worden automatisch minder in een slecht daglicht gezet omdat er minder ongelukken gebeuren door vervuilde drugs.

Je kan volgens de wet geen reclame maken, drugs zijn medicijnen en voor meds mag geen reclame gemaakt worden in nederland.

Drugs gezond :s

Drugs medicijnen :s .
Oke somige drugs kan je als medicijn gebruiken.
Maar laten we zeggen 99,9% van alle drugs worden recreatief gebruikt dus ik zou het niet snel een medicijn noemen.

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 13 feb 2017 21:00

Dugs gezond als ze maar kunnen zijn. Daar bedoelde ik mee dat het niet gezond is maar wel de gezondste manier van niet gezond.

Alle medicijnen zijn drugs. Dat niet alle drugs medicijnen (meer of nog niet) zijn doet niet af aan het feit dat ze in dezelfde groep vallen. Dus het lijkt me logisch dat je ze op dezelfde manier behandelt.
We zijn geen menselijke wezens die een spirituele ervaring hebben. We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring hebben.
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor steelpan90 op 13 feb 2017 21:02

Benzoboss schreef:

Kosten.

Veilige drugs.

Maar laten we zeggen 99,9% van alle drugs worden recreatief gebruikt dus ik zou het niet snel een medicijn noemen.

Weet niet zeker of het klopt, maar 80% van de huildige lijst 1 drugs werden vroeger als medicijn gebruikt toch? Heroine, ketamine (niet op lijst 1 dan), lsd, ghb en ook coke dacht ik?
steelpan90

Berichtdoor Zweibeiner op 13 feb 2017 21:06

De meeste wel ja, en een aantal word nieuw leven ingeblazen in de psychiatrie. Mdma en ket boeken resultaten bijvoorbeeld.
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor autysd op 17 feb 2017 03:57

deontologie: 'dokters zijn er niet om patienten gelukkig te maken'
daar met name moeten we vanaf !
autysd
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 17 feb 2017 10:11

autysd schreef:deontologie: 'dokters zijn er niet om patienten gelukkig te maken'

Waar komt dit Vandaan?

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 17 feb 2017 15:43

steelpan90 schreef:Weet niet zeker of het klopt, maar 80% van de huildige lijst 1 drugs werden vroeger als medicijn gebruikt toch? Heroine, ketamine (niet op lijst 1 dan), lsd, ghb en ook coke dacht ik?

80% lijkt me wat veel aangezien er vrij veel middelen op staan, maar inderdaad veel ervan werden als medicijn gebruikt. LSD niet voor zover ik weet maar heroïne als pijnstiller (tegenwoordig morfine), ketamine wordt nog steeds gebruikt als sneller pijnstiller, GHB wordt ook nog steeds gebruikt voor mensen met narcolepsie(google maar eens op xyrem). Coke was grappig genoeg een anti-verkoudheidsmedicijn en er was zelfs een cocaïnefabriek in NL.

Zweibeiner schreef:Alle medicijnen zijn drugs. Dat niet alle drugs medicijnen (meer of nog niet) zijn doet niet af aan het feit dat ze in dezelfde groep vallen.

Drugs wordt meestal omschreven als "Middelen die het bewustzijn veranderen", dus niet alle medicijnen zijn drugs (tenzij je het engelse woord drug bedoelt, wat medicijn betekent).

Zweibeiner schreef:Dus het lijkt me logisch dat je ze op dezelfde manier behandelt.

Dat wel, agreed.

Mensen moeten gewoon zelf beslissen wat ze in zichzelf willen stoppen. Het is goed dat er artsen en apotheken zijn om wat voorlichting bij de middelen te geven, maar uiteindelijk besluit de mens zelf of hij/zij het wil nemen...
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Benzoboss op 17 feb 2017 16:28

SmartieAndMe schreef:Mensen moeten gewoon zelf beslissen wat ze in zichzelf willen stoppen. Het is goed dat er artsen en apotheken zijn om wat voorlichting bij de middelen te geven, maar uiteindelijk besluit de mens zelf of hij/zij het wil nemen...

Alexander shulgin had hier nog een mooie quote over.

I, as a responsible adult human being, will never concede the power to anyone to regulate my choice of what I put into my body, or where I go with my mind. From the skin inwards is my jurisdiction, is it not? I choose what may or may not cross that border. Here I am the Customs Agent. I am the Coast guard. I am the sole legal and spiritual government of this territory, and only the laws I choose to enact within myself are applicable

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor autysd op 19 feb 2017 02:31

Benzoboss schreef:
autysd schreef:deontologie: 'dokters zijn er niet om patienten gelukkig te maken'

Waar komt dit Vandaan?

deontologie in Belgie (waar nog ?)
-zit natuurlijk logica in: de dure pretpillen eruit en vervangen door niet-euforische lange-termijn AD bvb
autysd
Bewuste gebruiker

Berichtdoor autysd op 19 feb 2017 02:34

steelpan90 schreef:
Benzoboss schreef:

Kosten.

Veilige drugs.

Weet niet zeker of het klopt, maar 80% van de huildige lijst 1 drugs werden vroeger als medicijn gebruikt toch? Heroine, ketamine (niet op lijst 1 dan), lsd, ghb en ook coke dacht ik?

coke zat in het begin gewoon in coca cole, als pepdrankje, zover ik weet :p
autysd
Bewuste gebruiker

Berichtdoor autysd op 19 feb 2017 02:52

-productie in eigen land zowiezo door de overheid, we zullen trendsetters zijn voor een aantal jaren
(concept moet zichzelf eerst bewijzen)

-limiet per maand per nederlandse inwoner (geen drugstoerisme), bestellen is binnen totaalhoeveelheden ofc (bvb niet de max per product, systeem bedenken)

-junkies, die zich niet binnen een redelijke verbruikshoeveelheid kunnen houden, blijven volle support krijgen

-extra inzet op illegale export, icm een afhaalschema en opvolging van verbruik per persoon moet dit haalbaar zijn
autysd
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 21 feb 2017 12:34

autysd schreef:coke zat in het begin gewoon in coca cole, als pepdrankje, zover ik weet :p

Klopt ja, maar dat is wel een poosje geleden :wink:

autysd schreef:-limiet per maand per nederlandse inwoner (geen drugstoerisme), bestellen is binnen totaalhoeveelheden ofc (bvb niet de max per product, systeem bedenken)

Hiermee houd je de illegale markt in stand. Als mensen verslaafd raken en niet meer krijgen gaan ze illegaal kopen.

Ik zou eerder zeggen géén limieten maar wel hele goede voorlichting en hulp bij verslaving.

Mensen moeten er zelf voor kiezen de verstandige weg te nemen, je moet ze dat niet verplichten.
autysd schreef:-extra inzet op illegale export, icm een afhaalschema en opvolging van verbruik per persoon moet dit haalbaar zijn

Als geregistreerd wordt hoeveel drugs ik koop, dan blijf ik illegaal kopen. Is een keihard stukje privacy in mijn ogen :)
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Zweibeiner op 21 feb 2017 13:54

Ik ben het met smartie eens dat er geen max moet komen. Door de reden die hij aangeeft maar ook doordat de regering dan nog steeds beslist wat ik wel en niet in mijn lichaam mag stoppen. Een deel waarom ik vind dat het legaal moet worden is juist doordat ik zelf die keuze wil hebben. Iedereen zou baas over zijn eigen lichaam moeten zijn.
Plus, hoe vaak lezen we hier wel niet dat mensen een andere dosis dan andere nodig hebben, hoe beslis je dan wie gelijk heeft kwa dosis?
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 21 feb 2017 17:08

Het is eigenlijk heel simpel, regulatie dient gewoon op een zelfde manier te verlopen als met alcohol of sigaretten. Dus regulatie voor de productie en kwaliteit en vanaf welke leeftijd het verkocht mag. Alle extra vormen van regulatie houden enkel de zwarte markt in stand en zijn bovendien in strijd met de autonomiteit van burgers.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Benzoboss op 21 feb 2017 19:45

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 21 feb 2017 19:47

Psychedelibee schreef:Het is eigenlijk heel simpel, regulatie dient gewoon op een zelfde manier te verlopen als met alcohol of sigaretten. Dus regulatie voor de productie en kwaliteit en vanaf welke leeftijd het verkocht mag. Alle extra vormen van regulatie houden enkel de zwarte markt in stand en zijn bovendien in strijd met de autonomiteit van burgers.

Er moet wel enige regulatie zijn om export te kunnen beperken.
Anders krijgen we gezijk met de eu.

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Volgende

Keer terug naar Nieuws en actualiteiten!