Watervergiftiging

Iets gezien op het nieuws? Actualiteiten omtrent drugs waar je het over wilt hebben? Dit is jouw forum!

Watervergiftiging

Berichtdoor ZERO- op 14 sep 2015 13:19

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... at-je-doet

Drugs are bad mmkay, maar niet weten wat je doet en slechte voorlichting are even worse.
ZERO-
Badass junkie

Re: Watervergiftiging

Berichtdoor kokosmakroon900 op 14 sep 2015 14:49

'' de harddrugs leidde tot watervergiftiging'' Dit kan toch niet serieus worden genomen??
what if life is a crazy trip, and when you die you wake up as an alien holding a bong with your friends surrounding you, asking you if you felt it
kokosmakroon900
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Fool op 14 sep 2015 15:24

kokosmakroon900 schreef:'' de harddrugs leidde tot watervergiftiging'' Dit kan toch niet serieus worden genomen??

De kern klopt natuurlijk wel, met drugs op is je lichaam gevoeliger voor een extra hoeveelheid water.

Desalniettemin is dit altijd weer sneu. :(
Fool
Badass junkie

Berichtdoor kokosmakroon900 op 14 sep 2015 16:43

Fool schreef:
kokosmakroon900 schreef:'' de harddrugs leidde tot watervergiftiging'' Dit kan toch niet serieus worden genomen??

De kern klopt natuurlijk wel, met drugs op is je lichaam gevoeliger voor een extra hoeveelheid water.

Desalniettemin is dit altijd weer sneu. :(

Volgens mij leidde onwetendheid tot watervergiftiging, niet de drugs.
what if life is a crazy trip, and when you die you wake up as an alien holding a bong with your friends surrounding you, asking you if you felt it
kokosmakroon900
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Fool op 14 sep 2015 16:53

Volgens mij leidde de acties gebaseerd op ontwetendheid tot een watervergiftiging, dwz. teveel water en drugs gebruiken. Een oplossing zou inderdaad wel een betere voorlichting zijn.
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Dunnetjess33 op 14 sep 2015 17:23

Ze had niet zoveel water moeten drinken. Blijkbaar heeft ze zich dus niet ingelezen over hoe en wat. En het viel mij ook op dat ze alleen naar huis ging toen ze zich niet goed voelde. Ik zou mijn vriendinnen nooit alleen naar huis laten gaan. Zeker niet als ze niet goed geworden is.
Neemt niet weg dat het natuurlijk vreselijk erg is dat er zo een mooi jong persoon is overleden.
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Skirre op 14 sep 2015 23:22

Schrijver van het artikel weet blijkbaar niet veel van drugs, ouders niet en helaas Lisa ook niet. Ik hoop dat er eens grote campagnes op worden gezet om dit soort tragische gebeurtenissen te voorkomen.
Skirre
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Dunnetjess33 op 15 sep 2015 08:13

Skirre schreef:

Schrijver van het artikel weet blijkbaar niet veel van drugs, ouders niet en helaas Lisa ook niet. Ik hoop dat er eens grote campagnes op worden gezet om dit soort tragische gebeurtenissen te voorkomen.

Dat hoop ik ook en zal zeker goede invloed hebben. Ik ben alleen bang dat dat nooit, of althans voorlopig, niet gaat gebeuren.
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Narayani op 15 sep 2015 08:51

Laat maar weer zien hoe belangrijk goede voorlichting is. Het valt op te maken uit de tekst dat dit meisje werkelijk geen idee had dat er zoiets als watervergiftiging bestaat, en dat ze nooit eerder mdma had gebruikt. Duidelijk verrast door de droge mond/dorst die je er aan over houdt, en dan veeeeel te veel gaan drinken. Zonde, had niet hoeven gebeuren. Maar ook jammer dat het artikel start met een hele hoop bangmakerij over drugs en vervolgens maar zeer karig informatie verschaft hoe dit in het vervolg te voorkomen. Wel de drugs de schuld geven, niets doen aan de onkunde van de gebruikers...

Er was toch ook dat meisje in de VS waarvan de ouders hebben meegewerkt aan een docu tbv harm reduction?
Doe rustig, doe lief!
Narayani
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Dunnetjess33 op 15 sep 2015 10:30

In het artikel staat dat zij vaker MDMA nam op festivals. Dan zou ze het nog beter moeten weten...
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Skirre op 15 sep 2015 15:06

Dunnetjess33 schreef:In het artikel staat dat zij vaker MDMA nam op festivals. Dan zou ze het nog beter moeten weten...

Je zou verwachten van wel ja maar in de praktijk blijkt dat veel mensen echt totaal geen idee hebben dat te veel water drinken (en het verhoudingsgewijs lagere zoutgehalte) erg gvaarlijk kan zijn
Skirre
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Narayani op 15 sep 2015 16:55

Dunnetjess33 schreef:In het artikel staat dat zij vaker MDMA nam op festivals. Dan zou ze het nog beter moeten weten...

Daar las ik per ongeluk overheen. Maakt het nog een kwalijkere zaak inderdaad. Blijkt maar weer zoals skirre zegt, dat mensen geen idee hebben van de risico's.
Doe rustig, doe lief!
Narayani
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Dunnetjess33 op 15 sep 2015 17:14

Tja, ik probeer altijd iets zouts te eten tijdens MDMA, is moeilijk maar gewoon een paar frietjes of zakje chips. Desnoods spoel ik het weg met een cola, zit de suiker er ook weer in. Maar meestal eet ik ook nog fruit of een ijsje. Is moeilijk maar asl ik echt een dag of nacht op een festival ben dwing ik mezelf gewoon, ook al is het maar een paar happen. En wij (vrienden/dinnen en ik) letten op elkaar.
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Bewuste gebruiker

Berichtdoor kokosmakroon900 op 15 sep 2015 18:35

Dunnetjess33 schreef:Tja, ik probeer altijd iets zouts te eten tijdens MDMA, is moeilijk maar gewoon een paar frietjes of zakje chips. Desnoods spoel ik het weg met een cola, zit de suiker er ook weer in. Maar meestal eet ik ook nog fruit of een ijsje. Is moeilijk maar asl ik echt een dag of nacht op een festival ben dwing ik mezelf gewoon, ook al is het maar een paar happen. En wij (vrienden/dinnen en ik) letten op elkaar.

Ik vind inderdaad ook dat je gewoon op elkaar moet letten als je drugs gebruikt. Ook een kwalijke zaak van die vrienden dat ze haar alleen naar huis lieten gaan terwijl zij zich niet goed voelde.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat de vriendengroep waar ik nu mee omga, ik ook niet snel zou zeggen of iemand mij naar kan brengen als ik mij niet goed voel. Als je je niet zo op je gemak voelt bij die mensen kan dat best lastig zijn.
kokosmakroon900
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Exceptional Insight op 16 sep 2015 23:07

Afbeelding
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor MeejheM op 17 sep 2015 00:32

kokosmakroon900 schreef:
Dunnetjess33 schreef:Tja, ik probeer altijd iets zouts te eten tijdens MDMA, is moeilijk maar gewoon een paar frietjes of zakje chips. Desnoods spoel ik het weg met een cola, zit de suiker er ook weer in. Maar meestal eet ik ook nog fruit of een ijsje. Is moeilijk maar asl ik echt een dag of nacht op een festival ben dwing ik mezelf gewoon, ook al is het maar een paar happen. En wij (vrienden/dinnen en ik) letten op elkaar.

Ik vind inderdaad ook dat je gewoon op elkaar moet letten als je drugs gebruikt. Ook een kwalijke zaak van die vrienden dat ze haar alleen naar huis lieten gaan terwijl zij zich niet goed voelde.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat de vriendengroep waar ik nu mee omga, ik ook niet snel zou zeggen of iemand mij naar kan brengen als ik mij niet goed voel. Als je je niet zo op je gemak voelt bij die mensen kan dat best lastig zijn.

dat noem ik geen vrienden. een goede vriendschap betekend in mijn woordenboek dat je elkaar alles kan vragen, en dat iemand bereid is alles redelijkerwijs in zn macht is doen als je dat vraagt. dit geld natuurlijk in twee richtingen.

@Exeptional insight: ik snap even niet wie je probeert te trollen, trol.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Exceptional Insight op 17 sep 2015 00:42

MeejheM schreef:@Exeptional insight: ik snap even niet wie je probeert te trollen, trol.

Ik niet. Zij.

Dat nieuwsbericht is zo slecht, het lijkt wel satire. Regelrecht van De Speld.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Jixx op 19 sep 2015 03:03

Ik heb ook weer eens flink lopen zeiken toen ik de foto met tekst op facebook gedeeld zag worden. Niet om de ouders of familie af te zeiken. Maar het hele poppenkast gedoe eromheen op facebook. Het gaat over mdma, het gaat over een jonge meid, en ineens is het een hot discussie onderwerp.
Wanneer wordt er weer een foto gedeeld van een sporter die omgekomen is door een hartafwijking?
Ik vraag me eigen af of het dan ook zo interessant is om er over te discussieren?
En mdma? Staat nu gelijk weer in negatief daglicht? Drugsgebruik is nooit geheel risicoloos. Verders sluit ik me aan bij de topic starter: Zolang drugs illegaal blijven, zal er altijd een gebrek aan voorlichtingen zijn.
Lies and illusions in mine theory, philosophy , or reality? Thinking a lot about sanctimony gives me a brainoveractivity, and then I start to realise spiritualy is just the key. Don´t forgot number 7. Jixx
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Bobsacamano op 19 sep 2015 09:56

Vind het heel sneu en heel zielig. Helaas brengt dit weer naar boven hoe weinig mensen hun voorwerk doen. Dit had absoluut niet hoeven te gebeuren. Ook vraag ik me af of het "Vingertopje" ook echt een Vingertopje MDMA was. Of dat dat door de vriendinnen is gezegd tegen de ouders om het meisje (post mortem) in bescherming te nemen. Maar goed als je dit soort dingen zegt ben je een monster natuurlijk :(

Wel vond ik de laatste zin van het bericht een beetje een dooddoener.

Zij mocht niet worden wat zij wilde worden: ,,Rijk."
Done: Enough

To-do: ALD-52, 2C-P, 5-Meo-DMT, Mescaline, DOM, DOC
Bobsacamano
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 19 sep 2015 13:27

Ik word toch elke keer weer treurig als ik dit soort dingen lees, drugs gebruik is zeker niet zonder risisico's maar vaak hadden doden voorkomen kunnen worden door goede voorlichting.

Jixx schreef:En mdma? Staat nu gelijk weer in negatief daglicht? Drugsgebruik is nooit geheel risicoloos. Verders sluit ik me aan bij de topic starter: Zolang drugs illegaal blijven, zal er altijd een gebrek aan voorlichtingen zijn.

Het vervelendste aan deze discussies is dat veel mensen die anti drugs zijn dit soort gevallen graag aangrijpen om drugs illegaal te houden, terwijl het legaal maken het juist uit de taboe sfeer zal halen waardoor er ook goede voorlichting gegeven kan worden. Uiteindelijk zal het legaliseren van drugs de enige manier zijn om de risico's zoveel mogelijk te beperken. Mensen gebruiken het toch wel, of het nou legaal is of niet...

bobsacamano schreef:Wel vond ik de laatste zin van het bericht een beetje een dooddoener.

Zij mocht niet worden wat zij wilde worden: ,,Rijk."

Wow, wat een slecht artikel zeg! Ik had hem al niet afgelezen omdat het niveau om te huilen was, maar als je dan ook nog eens zo eindigt...
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Peroxide op 27 sep 2015 07:33

Een campagne rondom veilig drugsgebruik zou wel op zijn plaatst zijn in Nederland en België.
Ik denk dat als iemand een degelijke video boodschap maakt dat BNN er geen problemen mee heeft om deze uit te zenden tijdens Spuiten en Slikken. Je kan ze altijd doorverwijzen naar een website waar meer informatie opstaat. :smoke:
Karma is undercover als de derde wet van newton, na actie komt een reactie.
Peroxide
Donateur

Berichtdoor Peroxide op 27 sep 2015 07:38

Jixx schreef:Ik heb ook weer eens flink lopen zeiken toen ik de foto met tekst op facebook gedeeld zag worden. Niet om de ouders of familie af te zeiken. Maar het hele poppenkast gedoe eromheen op facebook. Het gaat over mdma, het gaat over een jonge meid, en ineens is het een hot discussie onderwerp.
Wanneer wordt er weer een foto gedeeld van een sporter die omgekomen is door een hartafwijking?
Ik vraag me eigen af of het dan ook zo interessant is om er over te discussieren?
En mdma? Staat nu gelijk weer in negatief daglicht? Drugsgebruik is nooit geheel risicoloos. Verders sluit ik me aan bij de topic starter: Zolang drugs illegaal blijven, zal er altijd een gebrek aan voorlichtingen zijn.

Ik zou zo graag met ze in discussie gaan op Facebook maar ik zou niet willen dat iedereen in mijn vriendenlijst afweet van mijn drug gebruik.
Peroxide
Donateur

Berichtdoor omfg op 01 maart 2016 13:25

Mensen die er niks van af weten hebben vaak de grootste muil;
ZIE HET IS DODELIJK OMG!111 HOE KAN JE DAT NOU NEMEN!111.. enz..

Beetje jammer altijd. Maargoed... ze hebben natuurlijk al zó veel mensen er aan kapot zien gaan altijd dat het niet GOED KAN ZIJN VOOR JE... om maar even een paar cliché's uit de kast te halen.
Done:
XTC, MDMA, Speed, Trufffels, Coke, Hasj/Wiet, Ketamine, MXE, Calea, Kratom, DruidsFantasy, LSA, DMT, LSD, 4FA, Diazepam, Clonazepam, Ritalin, Oxazepam, 5Meo-PCP, MDA, Ephedra, Salvia, Tramadol, Morphine, 2c-b, 2c-t7.

To do:
Paddo's, Ayahuasca
omfg
Belezen gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 02 maart 2016 00:39

omfg schreef:Mensen die er niks van af weten hebben vaak de grootste muil;
ZIE HET IS DODELIJK OMG!111 HOE KAN JE DAT NOU NEMEN!111.. enz..

Beetje jammer altijd. Maargoed... ze hebben natuurlijk al zó veel mensen er aan kapot zien gaan altijd dat het niet GOED KAN ZIJN VOOR JE... om maar even een paar cliché's uit de kast te halen.

Wat wil je hier nou mee bijdragen? ik snap het niet.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor ElvenSpice op 02 maart 2016 00:55

Nieuw filmpje van Kurzgesagt, waarom de war on drugs compleet gefaald heeft. Dacht dat het wel iets toe te voegen had aan de discussie.

https://youtu.be/wJUXLqNHCaI
Psychonaut and philosopher. Read, Learn and always use with care and with the goal to expand and grow your personal self.
ElvenSpice
Donateur

Berichtdoor mikoz op 02 maart 2016 10:12

"Slikken, spuiten, snuiven, en dan los gaan. ,,Je schrikt je wezenloos van alle verhalen. Alcohol is voor studenten vaak te duur op massa-evenementen, maar die rotzooi is spotgoedkoop."

Begint meteen al erg onwetend. Alcohol tegenstellen tot rotzooi kan wel? En andere drugs dan maar gelijk stellen aan rotzooi. Ik vind het zo kwalijk dat alcohol nog steeds wordt onderscheiden van andere drugs.. Er gaan wel steeds meer ogen open, maar bij dit artikel wordt mijn quote bovenaan bijna direct genoemd. Erg jammer weer.
mikoz
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Kleine J op 06 aug 2016 19:20

Ik had zojuist een sterke dosis pep op gehad, alleen ik had een vreselijk droge mond gekregen, alleen ik had dus 4 glazen water gedronken, alleen dat was vreselijk dom, maar gelukkig zat ik te babbelen met m'n dealer via facebook, en die heeft me snel gewaarschuwd zodat ik wat zoute dingen kon gaan eten, maar ik heb me tussendoor wel erg benauwd gevoeld, dus ik heb zo'n idee dat ik er net op tijd bij was want anders denk ik dat het verkeerd met me afgelopen zou zijn :( :oops: :xtc: :eek:
-Already used: speed, wiet, xtc
-Still want to use: keta, 2cb, 4FMP, coke & andere oppeppende/hallucinerende middelen

The code is: Ride or Die
Drug account instagram: @drug_reports_NL
Kleine J
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Dunnetjess33 op 07 aug 2016 10:51

Kleine J schreef:Ik had zojuist een sterke dosis pep op gehad, alleen ik had een vreselijk droge mond gekregen, alleen ik had dus 4 glazen water gedronken, alleen dat was vreselijk dom, maar gelukkig zat ik te babbelen met m'n dealer via facebook, en die heeft me snel gewaarschuwd zodat ik wat zoute dingen kon gaan eten, maar ik heb me tussendoor wel erg benauwd gevoeld, dus ik heb zo'n idee dat ik er net op tijd bij was want anders denk ik dat het verkeerd met me afgelopen zou zijn :( :oops: :xtc: :eek:

Ik gok dat het wel meevalt hoor met 4 glazen water na pep... :wink:
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Bewuste gebruiker

Berichtdoor kokosmakroon900 op 07 aug 2016 13:22

Dunnetjess33 schreef:
Kleine J schreef:Ik had zojuist een sterke dosis pep op gehad, alleen ik had een vreselijk droge mond gekregen, alleen ik had dus 4 glazen water gedronken, alleen dat was vreselijk dom, maar gelukkig zat ik te babbelen met m'n dealer via facebook, en die heeft me snel gewaarschuwd zodat ik wat zoute dingen kon gaan eten, maar ik heb me tussendoor wel erg benauwd gevoeld, dus ik heb zo'n idee dat ik er net op tijd bij was want anders denk ik dat het verkeerd met me afgelopen zou zijn :( :oops: :xtc: :eek:

Ik gok dat het wel meevalt hoor met 4 glazen water na pep... :wink:

Behalve als het maatbekers zijn, en hij ze binnen 5 minuten naar binnen heeft gewerkt.
kokosmakroon900
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Kleine J op 07 aug 2016 23:29

Het waren 4x 0,4 liter glazen in ongeveer een kwartier, en die gene die me heeft gewaarschuwd heeft het al eens bijna slecht af laten lopen met 2 glazen van een halve liter, want hij had al vreselijke koppijn gekregen en braken (maar gelukkig was dat braken positief omdat het overtollige water dan niet verder je lichaam in komt)
-Still want to use: keta, 2cb, 4FMP, coke & andere oppeppende/hallucinerende middelen

Kleine J

Berichtdoor kokosmakroon900 op 08 aug 2016 14:04

Kleine J schreef:Het waren 4x 0,4 liter glazen in ongeveer een kwartier, en die gene die me heeft gewaarschuwd heeft het al eens bijna slecht af laten lopen met 2 glazen van een halve liter, want hij had al vreselijke koppijn gekregen en braken (maar gelukkig was dat braken positief omdat het overtollige water dan niet verder je lichaam in komt)

Het blijkt dat als je meer dan 3 liter per uur drinkt, het gevaarlijk wordt. Dus ik denk dat je wel wat klachten kan hebben gehad, maar dat het niet echt ''op het randje'' was.
kokosmakroon900
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Peroxide op 09 aug 2016 23:02

kokosmakroon900 schreef:
Kleine J schreef:Het waren 4x 0,4 liter glazen in ongeveer een kwartier, en die gene die me heeft gewaarschuwd heeft het al eens bijna slecht af laten lopen met 2 glazen van een halve liter, want hij had al vreselijke koppijn gekregen en braken (maar gelukkig was dat braken positief omdat het overtollige water dan niet verder je lichaam in komt)

Het blijkt dat als je meer dan 3 liter per uur drinkt, het gevaarlijk wordt. Dus ik denk dat je wel wat klachten kan hebben gehad, maar dat het niet echt ''op het randje'' was.

Ik heb soms na 2 a 3 liter op 5 a 6 uurtjes tijd wel dat ik moet kotsen. Dan weet ik ook dat ik moet stoppen met drinken (sommige mensen doen gewoon door). Vind het raar dat mensen eigenlijk nog altijd door kunnen drinken dan, bij de kleinste slok die ik drink komt het er meteen weer uit.
Peroxide
Donateur

Berichtdoor Fool op 27 aug 2016 19:44

kokosmakroon900 schreef:

ja, als je geen drugs neemt, die veranderen de zaak best wel. :P

Adviezen zijn 1-2 standaardglazen water of fris per uur.
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Kleine J op 12 sep 2016 06:13

Fool schreef:
kokosmakroon900 schreef:

ja, als je geen drugs neemt, die veranderen de zaak best wel. :P

Adviezen zijn 1-2 standaardglazen water of fris per uur.

Je snapt in ieder geval wat het risico kan zijn tussen een glas teveel of te weinig, want veel mensen onderschatten dat, en heel vaak krijgt dan de drug de schuld, terwijl het eigenlijk aan iets anders ligt door slechte voorlichting, bijvoorbeeld: als je opzoekt -> watervergiftiging na speedgebruik. Dan moet je al best lang doorzoeken, voordat je eindelijk wat nuttigs hebt gevonden, maar dat kost dan wel weer 2-3 pagina's op Google met ongeveer 50 sites die dus eigenlijk geen voorlichting geven

Kleine J

Berichtdoor Fool op 14 sep 2016 06:48

Ik ben het met je eens dat dit aan voorlichting ligt, maar ik moet even kwijt dat je iets aan je zoekkunsten moet gaan doen. :P

Als ik zoek op "watervergiftiging speedgebruik" is letterlijk de tweede-hit de voorlichtingspagina over watervergiftiging van het drugsinfoteam. :P
Fool
Badass junkie

Berichtdoor MeejheM op 15 sep 2016 01:37

Hoezo zat hij ook maar in de buurt met 4x0.4l das 1,6 liter water in een uur, als het gevaarlijk word bij 3 liter per uur of meer? Maar gelukkig kon je je dealer nog bereiken, want een droge mond, of een maag vol met water zijn echt niet comfortabel.

Ik ga er van uit dat de mate waarin je gedehydrateerd bent, je postuur en gewicht, geslacht en omgevings factoren zoals zon en hitte allen een grote rol spelen.

Zelf vind ik het best wel een behoorlijk zinloos onderwerp, omdat ik zat mensen door ondeskundig gebruik voortijdig een feest heb zien verlaten, maar er is er gelukkig nog nooit eentje aan bezweken.

Water vergiftiging in mijn omgeving heb ik alleen zelf ervaren bij een student die al 5 dagen belachelijk veel bier gedronken had, om daarna een wedstrijdje te doen wie het snelste een hoeveelheid water weg kon drinken. Die persoon raakte in shock, maar is volledig hersteld.

Het is een technische universiteit hier, geen medische.
MeejheM
Badass junkie

Keer terug naar Nieuws en actualiteiten!