Drugslab: Nederlands Youtube kanaal met wekelijkse drugtest

Iets gezien op het nieuws? Actualiteiten omtrent drugs waar je het over wilt hebben? Dit is jouw forum!

Drugslab: Nederlands Youtube kanaal met wekelijkse drugtest

Berichtdoor duckbird op 28 sep 2016 17:06

Ik kwam zojuist het kanaal Drugslab tegen op Youtube. Het kanaal is een onderdeel van Spuiten & Slikken, en ze testen wekelijks een nieuwe drug. Tot nu toe hebben ze de volgende drugs getest:

XTC:
https://www.youtube.com/watch?v=CLZKrEUGx74

2-CB:
https://www.youtube.com/watch?v=2-S2o3tZltU

Cannabis (spacecake):
https://www.youtube.com/watch?v=Vh-wd69g8uc

Kon het niet laten om dit hier even te delen, ik vond het zelf namelijk erg interessante filmpjes :)
duckbird
Newbie

Re: Drugslab: Nederlands Youtube kanaal met wekelijkse drugt

Berichtdoor Psychedelibee op 28 sep 2016 21:04

Grappige filmpjes, bedankt voor het delen.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Tekzor668 op 29 sep 2016 09:41

grappig en interessant!
The world would be a nice place if everybody took a chill pill,
would get even better if some of them choked on it :-P
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor Peppi en Coki op 29 sep 2016 21:54

Thanks voor het delen, zijn best leuke filmpjes nog. Ook wel geinig om te zien hoe ze ineens zo'n grote internationale fanbase hebben, terwijl het gewoon BNN is.
Gedaan: alcohol, nicotine, wiet, hasj, herbal-xtc (kryptonite), lachgas, truffels, 4-FA, 2C-B, XTC, speed, mijn vriendin
Te doen: LSD, ketamine, mijn vriendin
Peppi en Coki
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Yaizer op 25 nov 2016 19:56

Peppi en Coki schreef:Thanks voor het delen, zijn best leuke filmpjes nog. Ook wel geinig om te zien hoe ze ineens zo'n grote internationale fanbase hebben, terwijl het gewoon BNN is.

Er kwamen foto's op 9gag hier over. Werd erg populair. Binnen no-time zaten ze op 100.000 abbonees, weet niet of dit de foto was die erg populair werd.
http://9gag.com/gag/aNdr5Ew/so-some-dut ... he-effects

Ik volg ze ook, net als psychedsubstance :D
Yaizer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 27 nov 2016 16:45

Ik vind het suf, de informatie die ze geven klopt niet altijd en ik vind dat ze ook onvoldoende informatie geven. Had die van GHB gekeken en daarin vertelt die jongen niet eens duidelijk wat hij precies voelt? Plus hij neemt veel te weinig om echt iets te kunnen merken haha. En in die van LSD zegt die jongen dat hij het niet fijn vindt om naar een knuffel te kijken en dan zegt z'n tripsitter dat hij ernaar móet kijken. :')
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Peppi en Coki op 27 nov 2016 23:40

ZERO- schreef:Ik vind het suf, de informatie die ze geven klopt niet altijd en ik vind dat ze ook onvoldoende informatie geven. Had die van GHB gekeken en daarin vertelt die jongen niet eens duidelijk wat hij precies voelt? Plus hij neemt veel te weinig om echt iets te kunnen merken haha. En in die van LSD zegt die jongen dat hij het niet fijn vindt om naar een knuffel te kijken en dan zegt z'n tripsitter dat hij ernaar móet kijken. :')

Die met het lachgas vond ik ook al bijzonder, lijkt mij dat je juist helemaal niet zo vaak in een ballon moet ademen of ligt het aan mij?
Gedaan: alcohol, nicotine, wiet, hasj, herbal-xtc (kryptonite), lachgas, truffels, 4-FA, 2C-B, XTC, speed, mijn vriendin
Peppi en Coki
Bewuste gebruiker

Berichtdoor kokosmakroon900 op 28 nov 2016 12:25

Ik krijg een beetje de kriebels van die blonde jongen.
what if life is a crazy trip, and when you die you wake up as an alien holding a bong with your friends surrounding you, asking you if you felt it
kokosmakroon900
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 02 dec 2016 12:32

Ik krijg een beetje de kriebels van hun allemaal, ze vertellen een hoop bullshit. Die blonde dude heeft al z'n hele leven een crush op die chick maar zit keihard in de friendzone.
Een feestje op een spiegel!
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor steelpan90 op 20 jan 2017 17:44

Dit concept had ik 3 jaar gelede bedacht voor een schoolopdracht. Ik wou toen informatieve filmpjes maken over drugs, hoe het werkt, wat je voelt etc. Precies hetzelfde. Ik werd glashard door mijn docent uitgelachen om dit "achterlijke" idee. Moest maar eens wat minder feesten zei die.

Ondertussen is dit wel een leuk en goed programma geworden. Bedankt docent ICT voor de eventuele gemiste kans.
steelpan90
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor mikoz op 20 jan 2017 18:08

Als je ergens voor een groot deel achter staat, laat je dan niet ontmoedigen door mensen die er geen verstand van hebben!

ontopic: de filmpjes bevatten te weinig info. Het is ook een beetje te kinderachtig voor het doel. Niet dat je je niet kinderachtig mag gedragen, maar dit vind ik toch een beetje tegenvallen.
Verder wel leuk dat het ze lukt om zo'n programma neer te zetten. :)

Taboeverbrekend
mikoz
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Mindless op 20 jan 2017 19:08

Ze geven soms echt regelrecht verkeerde informatie. Een tijdje geleden was er een aflevering (ik weet niet meer welke precies) die echt tot het belachelijke aan toe vol zat met misinformatie. Waar halen deze lui hun gegevens vandaan denk ik dan. Als je zo'n platform hebt, moet je ook correcte info en advies geven. Het gaat immers om potentieel gevaarlijk gebruik van middelen onder enorm veel mensen. Leuke opzet verder, maar die research moet vele malen beter.
We fear the power of innocence.
Mindless
Moderator

Berichtdoor Psychedelibee op 21 jan 2017 11:43

De eerste paar filmpjes dacht ik nog wat een leuk concept en fijn dat ze zoiets taboe doorbreekends maken, wat ik opzich nog steeds vind.

Maar de slechte of zelfs foute informatie is wel erg kwalijk inderdaad. En de kinderachtigheid waarmee ze het presenteren vind ik ook echt heel storend worden.

Idee is goed, uitvoering een stuk minder helaas.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Benzoboss op 21 jan 2017 12:46

Psychedelibee schreef:De eerste paar filmpjes dacht ik nog wat een leuk concept en fijn dat ze zoiets taboe doorbreekends maken, wat ik opzich nog steeds vind.

Maar de slechte of zelfs foute informatie is wel erg kwalijk inderdaad. En de kinderachtigheid waarmee ze het presenteren vind ik ook echt heel storend worden.

Het is gwn puur entertainemnt.
Kaak maar is naar die hartslag in rust 100bpm :lol: als mijn hartslag in rust 100bpm is dan bel ik gelijk de huisarts.
Kan nooit kloppen.
Verder wel geinig om te kijken maar idd ze wetten er geen flikker van.
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?

And i was in the darkness so darkness i became.
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 21 jan 2017 22:22

Benzoboss schreef:
Psychedelibee schreef:De eerste paar filmpjes dacht ik nog wat een leuk concept en fijn dat ze zoiets taboe doorbreekends maken, wat ik opzich nog steeds vind.

Kaak maar is naar die hartslag in rust 100bpm :lol: als mijn hartslag in rust 100bpm is dan bel ik gelijk de huisarts.
Kan nooit kloppen.

Als ik rondloop is mijn hartslag soms wel rond de 100 hoor.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Benzoboss op 21 jan 2017 22:25

ZERO- schreef:
Benzoboss schreef:

Kan nooit kloppen.

Als ik rondloop is mijn hartslag soms wel rond de 100 hoor.

Ik bedoel rust als je gwn rustig op een stoel zit.
Bij mij is ie dan rond de 65 soms wat hoger soms wat lager maar 100 nooit.
Angstaanvalen en drugsgebruik zijn uitzonderingen.
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 23 jan 2017 18:03

Ze gaan een drug testen voor de camera, ik vind het dan niet zo raar dat het hart sneller klopt dan normaal. Er komt dan toch een spanning bij kijken.

Ik lees van meerdere mensen dat ze vinden dat er slecht advies gegeven word. Mag ik vragen over welke drugs het dan gaat en wat wel het goede advies is?
We zijn geen menselijke wezens die een spirituele ervaring hebben. We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring hebben.
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 23 jan 2017 22:02

Bij ghb en 2cb sowieso kloppen de dosissen die ze aanraden niet. In sommige filmpjes klopt het neurotransmitter-verhaal wat ze vertellen ook niet helemaal.

Bij die van 2cb zegt die chick dat tot en met 15mg een lage dosis is en vanaf daar een hoge dosis, en vervolgens ramt ze er zonder verdere toelichting 22mg in. Voor sommige mensen kan 22mg behoorlijk pittig vallen dus als mensen dan zo'n filmpje gaan aanhouden voor eigen gebruik.....
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Benzoboss op 23 jan 2017 22:04

ZERO- schreef:Bij ghb en 2cb sowieso kloppen de dosissen die ze aanraden niet.

De GHB dozeringen fout :eek: menseb kunnen doodgaan door hun :eek: .

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 24 jan 2017 14:35

ZERO- schreef:Bij ghb en 2cb sowieso kloppen de dosissen die ze aanraden niet. In sommige filmpjes klopt het neurotransmitter-verhaal wat ze vertellen ook niet helemaal.

Bij die van 2cb zegt die chick dat tot en met 15mg een lage dosis is en vanaf daar een hoge dosis, en vervolgens ramt ze er zonder verdere toelichting 22mg in. Voor sommige mensen kan 22mg behoorlijk pittig vallen dus als mensen dan zo'n filmpje gaan aanhouden voor eigen gebruik.....

Hmm, op internet lees je ook overal dat onder de 15 een lage dosis is. Heb nu 2x 14mg genomen maar kan me voorstellen dat 22mg bij mij kei hard aan zal komen, met een kans op te hard dan ik wil. Met 14 voel ik de effecten al goed, niet echt in de visuals maar al de rest zeker wel.

Ik vind het bij deze fimpjes vooral ook fijn om te zien hoe iemand eruit ziet/doet op een bepaalde drug. Zodat ik weet wat ik kan verwachten bij de eerste keer een drug uitproberen. Dat mis ik het meeste als je info gaat opzoeken. Genoeg geschreven info, maar dat is toch net anders.
Hier word ook de hoeveelheid genoemt die ze nemen zodat je daar ook de effecten van ziet.

Ik ben allang blij dat er een aantal kanalen op youtube zijn waar serieus (of in ieder geval geprobeert) gepraat word over de verschillende drugs en werking.
We zijn geen menselijke wezens die een spirituele ervaring hebben. We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring hebben.
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 25 jan 2017 11:35

De doseringen van 2cb verschillen echt zó per persoon. Afgelopen week zat ik te tripsitten en twee vriendinnen die merkten nauwelijks wat van 22mg en ééntje lag vier uur lang kneiterhard te trippen, constant te lachen en kon fysiek echt helemaal niks meer van 16mg. Zij had niet net als Nellie zomaar 22mg kunnen nemen.

Dat je iemand wil zien die de drugs gebruikt om te kijken 'hoe dat is' begrijp ik heel goed, ik was ook altijd fan van de originele Spuiten en Slikken filmpjes (vooral speed-piet) maar goed, geef dan ook op z'n minst gewoon juiste informatie met meer toelichting.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Peppi en Coki op 29 jan 2017 16:53

ZERO- schreef:Dat je iemand wil zien die de drugs gebruikt om te kijken 'hoe dat is' begrijp ik heel goed, ik was ook altijd fan van de originele Spuiten en Slikken filmpjes (vooral speed-piet) maar goed, geef dan ook op z'n minst gewoon juiste informatie met meer toelichting.

Zwarte Spiet (of zwarte speed, weet ik veel hoe je het zou moeten schrijven) is dan ook wel echt een geinig filmpje, zie die nog geregeld op Facebook voorbij komen haha.

Ze hadden bij 2C-B wel meer uitleg erover mogen geven ja.
Peppi en Coki
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 06 feb 2017 18:00

Die heb ik gisteren zitten kijken omdat mijn interesse in die drug gewekt is.

Maar, snuift hij niet ontzettend veel? Het ziet eruit als hij een paar gram zijn neus in gooit.
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 06 feb 2017 19:49

Zweibeiner schreef:Die heb ik gisteren zitten kijken omdat mijn interesse in die drug gewekt is.

Maar, snuift hij niet ontzettend veel? Het ziet eruit als hij een paar gram zijn neus in gooit.

Een paar gram is het niet, maar hij snuift wel erg veel inderdaad. Met zuivere speed zou ik niet eens 1 van die lijnen neerleggen die hij opsnuift.

Ik zie nu dat er vlak nadat hij gesnoven heeft de volgende tekst in beeld komt: 'Het effect van speed voel je al bij geringe hoeveelheid'. Beetje raar signaal wat ze zo afgeven... Verder een briljant filmpje natuurlijk.
Psychedelibee
Moderator

Keer terug naar Nieuws en actualiteiten!