LEES MIJ!!!

Zelf een aantal wietplantjes? Een mooie spacecake gebakken? Wil je hier meer over weten? Dan is dit het forum voor jou!

LEES MIJ!!!

Berichtdoor Freak op 15 mei 2008 00:18

Sta op, en Loop
Freak
Admin

Re: LEES MIJ!!!

Berichtdoor Ruud op 11 apr 2015 16:12

Beste Administrators/Moderators,

Waarom mogen hier geen drugs-syntheses geplaats worden, kennis delen is immers niet illigaal mits men geen vragen gaat stellen of beantwoorden over hoe IK of JIJ een al dan niet, illigale substantie zou moeten maken. Puur over de scheikunde discussieren en hoe iets normaliter in de praktijk gedaan word, of nieuwe syntheseroutes bespreken is immers niets illigaals aan.

Omdat jullie dat niet toelaten op dit board geloof ik dat jullie veel mensen tekort doen en een hele grote doelgroep verplicht naar andere fora uit te wijken, die zijn er overigens genoeg maar meestal alleen in het Engels, nu heb ik daar als chemicus geen moeite mee maar het zou wel een aanwinst zijn als er over dit topic wat meer informatie in het Nederlands zou komen.

Chemie hoort nu eenmaal bij zoiets als drugs, als iemand een synthetische drug wil gebruiken zal er toch ook iemand moeten zijn die dat fabriceert en aangezien dat wij in een redelijk tolerant land wonen qua drugs(gebruik) en we voor een paar jaar geleden nog nummer 1 waren van de wereld wat de export / fabricage van synthetische drugs betreft, weet ik ook dat er enorm veel kennis op dit gebied in Nederland is.

Het zou echt een aanwinst zijn voor dit board als dit zou worden toegelaten. Natuurlijk onder strikte voorwaarden en met een mod met kennis van zaken.

Wat ik ook nog even kwijt wou: Elke chemische bewerking van een legale/gedoogde drug is in strijd met de wet. Denk hierbij aan het drogen van paddo's, het maken van hash, het destilleren van ethanol / alcohol, werkzame stoffen uit farmaceutische middelen extraheren enz. En daar word hier toch niet zo moeilijk over gedaan?
Ruud
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Tijdloos op 11 apr 2015 18:29

Je hoort het later van ons. Ben bang van niet omdat het als provocatie gezien word.

Zodra we het hebben besproken (herzien) het gelijk even delen met onderbouw. Je hebt een punt dat we er niet consequent mee zijn (harm reduction tips e.d) Word vervolgd.
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Ruud op 11 apr 2015 18:58

Bedankt voor je snelle respons, mochten er nog argumenten van mijn kant nodig zijn dan hoor ik dat graag.
Ruud

Berichtdoor Ruud op 18 mei 2015 17:24

Volgens mij zit er nog niet veel schot in de zaak...
Ruud

Berichtdoor SkittlesAndMe op 18 mei 2015 18:03

Volgens mij hebben we het nog niet besproken :P

Ik zal eens een balletje opgooien
Een feestje op een spiegel!
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor SkittlesAndMe op 19 mei 2015 11:52

Hi Ruud,

We hebben het even besproken en zijn tot het volgende gekomen: Delen van synthese mogen gewoon besproken worden, dus specifieke vragen over een bepaalde handeling van de synthese zijn prima. Chemie is inderdaad gewoon legaal en daar mag best over gediscusseerd worden. We willen geen complete syntheses op het forum, want leken die simpelweg 'een recept volgen' zijn niet wenselijk. Een complete uitleg kan tot gevaarlijke situaties leiden en ik twijfel ook of de overheid het leuk gaat vinden als we het recept van XTC bijvoorbeeld plaatsen :P

Zolang het niet een complete uitleg is waarmee mensen kunnen gaan experimenteren, zullen we er dus niet zo moeilijk over doen.

Mensen die vertellen dat ze zelf drugs produceren worden niet getolereerd daar dit verkoop in de hand kan werken. Hierop zal nog steeds een permanente ban volgen.

Kun je hier wat mee?
Een feestje op een spiegel!
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Ruud op 19 mei 2015 15:50

"Recepten" zullen door mij niet geplaatst worden en hoogstwaaschijnlijk ook niet door mensen die enigzins verstand en respect hebben van chemie. Een synthese is immers geen recept maar een methode zo beschreven dat enkel mensen met een scheikundige achtergrond ermee uit de voeten kunnen. Vragen over 'hoe maak ik speed, xtc, oid.' zullen door mij of iemand die enige kennis van organische chemie heeft niet beantwoord worden, sterker nog, zulke berichten zou ik direct melden bij één van jullie moderators/administrators.

Chemie is immers een wetenschap die respect verdiendt en afdwingt, anders gebeuren er ongelukken. Educatie omtrent chemie is iets waar ik een groot voorstander van ben omdat veel mensen chemie zien als een soort 'zwarte magie', terwijl alles om ons heen bestaat uit chemie. Kijk om je heen en je ziet dat alles mogelijk is gemaakt door chemie, zelfs het toetsenbord waar je op zit te typen was er niet geweest als er geen chemie was. In mijn opinie wordt er veel te weinig aandacht gegeven op scholen aan chemie, de materie waar we allen uit bestaan, onze gemoedstoestand is immers ook chemie, het gebruik van drugs is het veranderen van de chemische balans van de van nature voorkomende stoffen in ons brein.

Het doet me deugd dat er de fiat is gegeven om hierover te discussieren, mijn hoop is dat er geen misbruik van gemaakt wordt door 'recepten' te vragen/geven maar educatieve vragen beantwoord ik met veel plezier!

Mods/Ads, bedankt, Ruud.
Ruud

Berichtdoor Fool op 19 mei 2015 20:45

Top, dit lees ik graag! :)

Thanks ook voor het initiatief, Ruud!
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 19 mei 2015 23:14

Erg interessant Ruud! Helaas vroeger nooit opgelet bij scheikunde, maar inmiddels vind ik chemie zo interessant en wil er graag zoveel mogelijk over weten. Goed om te horen dat jij je ook kan vinden in het niet toestaan van het plaatsen van volledige syntheses, dat leek ons als mod team niet verantwoord aangezien de meeste lezers dan simpelweg een recept zouden gaan volgen zonder ook maar te snappen wat ze aan het doen zijn.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Keer terug naar De kweek- en crea-hoek