Het toppen van wietplanten

Zelf een aantal wietplantjes? Een mooie spacecake gebakken? Wil je hier meer over weten? Dan is dit het forum voor jou!

Het toppen van wietplanten

Berichtdoor kokosmakroon900 op 29 jun 2016 20:00

Dit is mijn eerste jaar kweken en tot noch toe gaat het erg goed. Ik heb de planten nu ongeveer anderhalve maand en ze zijn tussen de 50 en 70 centimeter. Nu heb ik een beetje op internet lopen speuren wanneer ik mijn planten moet toppen. Ik wil niet dat ze te hoog worden omdat ze in het najaar nog in de schuur moeten passen vanwege het weer (zijn geen auto-flowers). Ik wil de planten niet hoger dan 120 centimeter hebben.

Kan iemand mij vertellen wat de beste tijd hiervoor is?
what if life is a crazy trip, and when you die you wake up as an alien holding a bong with your friends surrounding you, asking you if you felt it
kokosmakroon900
Bewuste gebruiker

Re: Het toppen van wietplanten

Berichtdoor MeejheM op 01 jul 2016 21:30

Heb je zelf wat kunnen vinden op internet? Volgens mij is daar echt genoeg over te vinden.

Ik zou gokken dat je ze het beste topt ongeveer 40 tot 45 cm voordat ze de gewenste lengte hebben. persoonlijk hou ik niet van planten toppen vanwege de toppen die je dan krijgt. ik zie liever een mooie grote top dan verschillende kleinere.

Zeker zou ik ook even raadplegen wat de sapstroom allemaal doet tot en met de bloei, dat is erg interessant als je planten wilt gaan snoeien.

Ik ben zelf niet zo'n wiet kenner, en snoeien doe ik zelf vooral met een kettingzaag. Ook heb ik niet kunnen zien hoe je planten erbij staan en hoe oud ze zijn, of welke soort het is. voor een kenner is dat wel relevant.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor kokosmakroon900 op 02 jul 2016 13:05

MeejheM schreef:Heb je zelf wat kunnen vinden op internet? Volgens mij is daar echt genoeg over te vinden.

Ik zou gokken dat je ze het beste topt ongeveer 40 tot 45 cm voordat ze de gewenste lengte hebben. persoonlijk hou ik niet van planten toppen vanwege de toppen die je dan krijgt. ik zie liever een mooie grote top dan verschillende kleinere.

Zeker zou ik ook even raadplegen wat de sapstroom allemaal doet tot en met de bloei, dat is erg interessant als je planten wilt gaan snoeien.

Ik ben zelf niet zo'n wiet kenner, en snoeien doe ik zelf vooral met een kettingzaag. Ook heb ik niet kunnen zien hoe je planten erbij staan en hoe oud ze zijn, of welke soort het is. voor een kenner is dat wel relevant.

Bedankt voor je reactie!

Ik heb wel veel op internet gezocht en er is inderdaad veel info over te vinden. Echter wordt er op iedere site weer wat anders vertelt, en zie ik door de bomen het bos niet meer.
Mijn planten zijn nu om en nabij de 50 dagen oud en ongeveer 80 centimeter hoog. Soortje is So.G kush. Dat is een combi van O.G kush en Kandy Kush.

Ik heb ook even op wietforum gevraagd hoe en wat, en heb daar al wat uitleg gekregen! Ik laat zo tot een meter groeien en knip dan de top eruit. Heb begrepen dat ze dan nog een klein stukje 10-20 cm verder omhoog groeien.

Over die sapstromen: ik heb wel het een en ander gehoord over ''klieven'', het splisten van de stam om de thc waarde omhoog te krikken. wél interessant maar ik denk dat ik mij met dat soort dingen ga bezig houden als ik wat meer ervaren ben met het kweken.
what if life is a crazy trip, and when you die you wake up as an alien holding a bong with your friends surrounding you, asking you if you felt it
kokosmakroon900
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 06 jul 2016 02:15

Naast "klieven" heb je bij wiet ook nog wel wat te doen met "dieven". Ik zou daar zeker nog wat over doorlezen, dat komt niet alleen in je tuin van pas, en als je eenmaal snapt wat een plant in een cyclus met zijn energie doet, dan snap je echt van alles over onkruid tot monumentale bomen.

Zodra je iets begrijpt zul je het niet snel vergeten.

Het "klieven" van (wiet)planten raad ik beginners af, dat kan heel vervelend uitpakken als het mislukt. Probeer eerst te begrijpen wat die ingreep, als je het met schoon gereedschap op het juiste moment met de plant doet.

Ik zie helaas teveel mensen hun plantjes schade aandoen, waar achteraf eigenlijk niks aan de hand was vanwege dit soort "gevorderden" tips op internet. Sapstroom, groeien, bloeien en toppen is erg vergelijkbaar met andere planten(tomaten/pepers bijvoorbeeld), lees je je goed in, dan weet je wat je precies doet met je dierbare planten.

Succes.
MeejheM
Badass junkie

Keer terug naar De kweek- en crea-hoek