Kruidenextracten.

Zelf een aantal wietplantjes? Een mooie spacecake gebakken? Wil je hier meer over weten? Dan is dit het forum voor jou!

Kruidenextracten.

Berichtdoor jam op 11 dec 2016 17:27

Dag iedereen

Ik ben al een langere tijd geïnteresseerd in verschillende natuurlijke psychoactieven, het jammere eraan is dat veel van deze stoffen niet zo potent zijn, en dus extracties maken beter werkt omdat het op die manier vaak aangenamer is om het middel tot je te nemen.
Ik heb reeds een kratom extract gemaakt met een simpele waterextractie, maar onlangs heb ik ook een alsemextract gemaakt, dit deed ik als volgt.
-80gr alsem laten weken in een grote pot met 1/2l alcholol (94%)
-met behulp van koffiefilters de vloeistof gescheiden van het plantmateriaal (plantmateriaal goed uitgewrongen.
- au bain marie de vloeistof uitgekookt tot er een heel plakkerig donkergroen/bruin spul overbleef.
Het probleem is dat ik dit spul niet hard krijg, het blijft na lange tijd op de verwarming te hebben gelegen steeds een beetje lopend, daarom had ik het in de oven gelegd op 50┬░C, met de ventilator aan en de deur van de oven een beetje open. Maar toen werd het extract precies nog vele vloeibaarder, alsof het verdampte (ik leek toen ook onder invloed te geraken door de dampen in te ademen).
Omdat dit niet leek te werken heb ik het extract dan maar terug uit de oven gehaald, nu vroeg ik mij af of er nog andere manieren zijn om het toch droog te krijgen. Of zou ik het gewoon echt heel lang in de oven moeten laten liggen op een lage temperatuur, of zou dan alles verdampen?

Daarnaast vroeg ik mij af of er hier nog mensen zijn die geregeld zelf kruidenextracten maken, en zo ja van welke kruiden ze dit dan doen. Er zijn denk ik nog veel interessante planten om dit te doen bv: lactusa virosa, wild dagga, papavers, passiebloem, blauwe lotus,...?
Mensen die zich hier ook nog mee bezig houden op het forum en hun ervaringen hiermee willen delen? Ik hoor het graag. :wave:
jam
Belezen gebruiker

Re: Kruidenextracten.

Berichtdoor Psychedelibee op 12 dec 2016 00:48

Vind ik persoonlijk veel te veel werk voor stoffen die op zich zelf vaak al niet heel spannend zijn, zeker omdat smartshops vaak ook extracten verkopen.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor jam op 12 dec 2016 18:22

Ja, maar van bepaalde kruiden worden geen extracten verkocht bv: alsem (op sommige websites wel, maar de meeste online smartshops hebben het niet). En ik lees best goede reports over alsemextracten.
Daarnaast vind ik het nog wel leuk om een beetje te kokkerellen :) , en je kan rustig andere zaken doen terwijl het staat te pruttelen waardoor ik het wel leuk tijdverdrijf vindt. Maar ik ken weinig recepten of extractiemethoden dus vind ik het wel interessant om ervaringen van anderen te horen.
jam
Belezen gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 12 dec 2016 21:12

Ja ik snap dat het dan ook een hobby projectje kan zijn, het is meer dat ik daar persoonlijk eigenlijk geen tijd voor heb en er ook een beetje te lui voor ben.

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met alsem extract mocht het lukken uiteindelijk.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor jam op 15 dec 2016 18:53

Ik heb vandaag een heel klein beetje alsemextract gerookt. Omdat ik het niet helemaal droog kreeg heb ikhet op een vloeitje gesmeerd en dit nog even laten drogen alvorens er een jointje met te rollen. De smaak was erg bitter (zoals alsem gewoon ook proeft), het effect was een aangenaam ontspannend gevoel dat ongeveer een uurtje aanhield.
Ik vermoed dat het effect wanneer grotere dosissen geconsumeerd worden wel sterker en interessanter wordt.
Een goede vriend van mij heeft het extract onlangs in een grotere hoeveelheid getest en vond het gevoel nogal gelijkaardig met opium. Ik heb deze vergelijking op andere fora ook al gelezen.
Het is dus de moeite waard dit nog wat verder te onderzoeken :stoned:
jam
Belezen gebruiker

Keer terug naar De kweek- en crea-hoek