Alcohol en nozinan

Alles over alcohol in dit forum...

Alcohol en nozinan

Berichtdoor Fluffy op 02 mei 2009 22:28

Hallo zijn er mensen die ervaringen hebben met alcohol in combinatie met anti-psychoticum nozinan (levomepromazine) of eventueel soortgelijk middel? Mijn ervaring is dat het niet samen gaat. Ik kan normaal gesproken goed tegen alcohol en ik drink al jarenlang dagelijks een paar biertjes en had daar nooit last van. Maar sinds ik nozinan gebruik (nu 2,5 jaar) heb ik na twee biertjes gedronken te hebben het gevoel dat ik een heel krat opheb, dan stort ik helemaal in, ben nergens meer toe in staat en val zowat om van vermoeidheid. Dat had ik daarvoor nooit, ik begreep er niets van en legde aanvankelijk niet de link met nozinan. Tot ik eens op internet ging kijken en nozinan een niet zo'n onschuldig 'slaap'middel was als ik dacht. Het wordt v.n.gebruikt voor ernstige psychoses, schizofrenie, angststoornissen gepaard met extreme onrust en gehospitaliteerde patienten die het complete contact met de werkelijkheid kwijt zijn. Ook wordt nozinan wel gebruikt in ziekenhuizen bij pijnbestrijding. Het blokkeert de opname van dopamine in je hersenen waardoor je een soort wandelende kasplant wordt die niets meer voelt en alleen fysiek aanwezig is. Dat wist ik eerst allemaal niet, ik kreeg het als slaapmiddel en tegen eventuele onrust. Maar ik heb ondervonden dat het overdags ook doorwerkt, waardoor ik dus in de namiddag mijn bierte niet meer kan drinken en van pure ellende en vermoeidheid speed ging gebruiken om op de been te blijven. Mijn vraag is dus: herkent iemand dit verhaal en zijn er mensen die ervaring hebben met soortgelijke middelen als nozinan en dan met name in combinatie met alcohol. Ik hoor het graag! :wave:
HERSTEL IS EEN PROCES, GEEN GEBEURTENIS.
Fluffy
Newbie

Re: Alcohol en nozinan

Berichtdoor TrippyShit op 06 mei 2009 12:08

Ik zou mooi naar wat anders vragen als je speed moet gebruiken om wakker te blijven.. Of trouwens.. 'moet' gebruiken? :P Klinkt beetje appart vind je ook niet :P
Degene die zegt dat iets onmogelijk is zegt dat omdat ie het zelf niet kan..
TrippyShit
Badass junkie

Berichtdoor Fluffy op 09 mei 2009 15:32

Daar heb je helemaal gelijk in en dat is ook de reden dat ik er vanaf wil. Daar heb ik ook hulp voor gezocht bij het CAD en ga binnenkort een life-style training volgen. En ik ben nu de nozinan in rap tempo aan het afbouwen, wat me wel de nodige slapeloosheid en onrust bezorgd, maar dat heb ik er allemaal voor over. Ik hou mijn einddoel maar voor ogen, daar doe ik het allemaal voor. En dat is zonder drugs van het leven kunnen genieten. :rock:
Fluffy
Newbie

Berichtdoor cropp op 10 mei 2009 15:21

groepsknuffel!!!
ik heb weer eens de kans gehad
en wederom vergooid
maar ik heb er een ding van geleerd:
ik leer het nooit!
cropp
Badass junkie

Berichtdoor Fluffy op 10 mei 2009 23:27

Neem je me nou in de maling??? Ik hoop het niet, zou wel een afknapper zijn als je hier serieus je verhaal probeert te vertellen. Net alsof je een of andere softie bent als je van die zooi af probeert te komen. Maar misschien vat ik het verkeerd op dat kan ook natuurlijk.
Fluffy
Newbie

Berichtdoor CHIASME op 16 mei 2009 20:56

Je gebruikt dat spul 2,5 jaar zonder dat je weet wat het is ? Goed bezig moat! :D
CHIASME
Belezen gebruiker

Berichtdoor splifftail op 16 mei 2009 21:14

Begrijp ik nu dat je 2,5 jaar nozinan gebruikt, en daarnaast je biertje wil drinken in de namiddag wat niet meer gaat en je genoodzaakt bent om speed te gebruiken? Wat een wonderlijk verhaal. Waarom krijg je dat middel al zo lang voorgeschreven? voor welke problematiek? en wat is de noodzaak van het moeten drinken van alcohol? Kortom: je verhaal roept veel vragen op.... Is dit patroon bijvoorbeeld ook al 2,5 jaar aan de gang? Kun jij je alcoholgebruik stoppen? Mijns inziens tijd voor afbouw en kijken hoe je daar op reageert. Misschien functioneer je zonder nozinan prima. Kun jij je namiddagse biertje weer drinken zonder speed.... Succes!
splifftail
Belezen gebruiker

Berichtdoor Fluffy op 19 mei 2009 20:34

ik kreeg die nozinan aanvankelijk tegen angst-en paniekaanvallen, en om te kunnen slapen als ik erg onrustig was. Ik heb n.l. de borderline persoonlijkheidsstoornis en dat gaat gepaard met de nodige psychische problemen. Maar ik ben de nozinan inderdaad aan het afbouwen, ik zit nu op een halve per avond, dat is dus bijna niks. En stoppen met drinken is nog erg moeilijk, daar ben ik heel eerlijk in. Maar ik neem liever een biertje als ik heel onrustig ben, dan zware kalmeringsmiddelen die je helemaal lam leggen en waar je ook verslaafd aan raakt. Ik heb het een beetje gehad met de medicatie op doktersvoorschrift, dat zijn de ergste drugs die er zijn, dan maar liever een biertje. Ik ben 12 jaar verslaafd geweest aan oxazepam, en daarvan afkicken is een regelrechte hel, die maandenlang duurt. Maar daar ben ik godzijdank vanaf, en nu dus ook bijna van de nozinan. Het is waarschijnlijk een heel wonderlijk verhaal maar beslist niet wonderlijker dan de andere verhalen die ik hier lees. Ik ben in ieder geval zover dat ik het wonderlijke ervan inzie, en dat ik er dus heel graag vanaf wil. Maar zoals mijn onderschrift al zegt: herstel is een proces, geen gebeurtenis. Ik denk dat velen op dit forum zich hierin kunnen vinden. ik in ieder geval wel.
Fluffy
Newbie

Berichtdoor Benzoboss op 22 okt 2016 05:59

Fluffy schreef:ik kreeg die nozinan aanvankelijk tegen angst-en paniekaanvallen, en om te kunnen slapen als ik erg onrustig was. Ik heb n.l. de borderline persoonlijkheidsstoornis en dat gaat gepaard met de nodige psychische problemen. Maar ik ben de nozinan inderdaad aan het afbouwen, ik zit nu op een halve per avond, dat is dus bijna niks. En stoppen met drinken is nog erg moeilijk, daar ben ik heel eerlijk in. Maar ik neem liever een biertje als ik heel onrustig ben, dan zware kalmeringsmiddelen die je helemaal lam leggen en waar je ook verslaafd aan raakt. Ik heb het een beetje gehad met de medicatie op doktersvoorschrift, dat zijn de ergste drugs die er zijn, dan maar liever een biertje. Ik ben 12 jaar verslaafd geweest aan oxazepam, en daarvan afkicken is een regelrechte hel, die maandenlang duurt. Maar daar ben ik godzijdank vanaf, en nu dus ook bijna van de nozinan. Het is waarschijnlijk een heel wonderlijk verhaal maar beslist niet wonderlijker dan de andere verhalen die ik hier lees. Ik ben in ieder geval zover dat ik het wonderlijke ervan inzie, en dat ik er dus heel graag vanaf wil. Maar zoals mijn onderschrift al zegt: herstel is een proces, geen gebeurtenis. Ik denk dat velen op dit forum zich hierin kunnen vinden. ik in ieder geval wel.

Sorry dat ik een oud topic terug haal maar wat ben jij gvd een aansteler.
Ga je eerst zeuren dat 2 biertjes +nozinan je KO maakt zuip je er toch 4 weg en snuif je om je up te houden dit is gwn hooguit zielig ik heb 3 maanden aan 30mg diazepam 5mg lorazepam en 20mg temazepam (niet veel voor recreatief gebruik maar was puur omdat ik gvd wou kunnen slapen wat nog nooit mogelijk is geweest omdat mijn kkr lichaamna 5 dagen al een tering tolerantie heefd)
Gezeten maar heb het wel binnen 3 weken kunnen afbouwen zonder der ook maar een beetje last van te hebben en dan gaat meneer zeuren om van een anti psycoticum af te komen moet ik ff in een manier voor losers uitlegen waarom dat nooit moeilijk moet zijn nou hier heb je het
Dopamine maakt jou blij
Anti psychotica haat dopamine en jaagd het weg
Nu voel je je kut
Dus stop je met de pillen
Snap je het of moet ik er nog verder invrijven hoe mensen met een echt kkr probleem over jou denken als ze een aansteller als jou hoore

Kheb echt een kkr humeur sorry maar kan hier echt niet tegen maar 40 uur geen slaap (nee deze ouwe gaber heefd geen lijn door zen neus gejaagd)
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?

And i was in the darkness so darkness i became.
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Tekzor668 op 22 okt 2016 07:25

Wie is hier een aansteller om met meermaals "kkr" een forumbericht van 2009 open te gooien...
The world would be a nice place if everybody took a chill pill,
would get even better if some of them choked on it :-P
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 22 okt 2016 16:01

@ Benzoboss. Zo'n oud topic weer ophalen is al niet echt nodig, zeker als je niks hebt toe te voegen aan het topic. Maar nog veel belangrijker is dat we grof taalgebruik en het beledigen van andere members hier niet toestaan, zo ga je niet met elkaar om. Je mag even een weekje afkoelen. Lees bij terugkomst vooral de forumregels nog even door, want dit is niet de eerste keer dat je de regels overtreed.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Keer terug naar Alcohol