Rode wijn bevat van nature GHB/GBL

Alles over alcohol in dit forum...

Rode wijn bevat van nature GHB/GBL

Berichtdoor ElvenSpice op 07 sep 2016 19:57

Vice Munchies heeft vandaag een artikel gepost over GHB in alcohol houdende dranken. Als ik het goed begrijp komt dit voor in rode wijn, sherry, port, witte wijn, aldus uit de onderzoeksresultaten.
Het gaat dus over drank welke is gebrouwen door fermentatie van witte of rode druiven.

Wel grappig om te zien dat een van de meest gedronken alcoholistische dranken een harddrug uit nature bevat en dan vaak ontkennen dat ze "drugs" doen. Okay nu is het aantal milliliter niet echt significant (uitgerekend voor rode wijn) tussen de 0,004ml en 0,020ml (komt overeen met 4.1mg/L en 21.4mg/L).

Als je het volledige artikel wil lezen hier de link: https://munchies.vice.com/nl/articles/w ... chiesfbned

Referentie naar het universitair onderzoek: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15939164
Psychonaut and philosopher. Read, Learn and always use with care and with the goal to expand and grow your personal self.
ElvenSpice
Donateur

Re: Rode wijn bevat van nature GHB/GBL

Berichtdoor Psychedelibee op 07 sep 2016 20:05

ElvenSpice schreef:Wel grappig om te zien dat een van de meest gedronken alcoholistische dranken een harddrug uit nature bevat en dan vaak ontkennen dat ze "drugs" doen.

Alcohol is een semi natuurlijke harddrug ja. Maar volgens mij bedoel je dat niet...
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor MeejheM op 08 sep 2016 02:55

Volgens mij is GHB zelfs een lichaamseigen stof welke je in kleine mate aanmaakt. GBL wordt ook op natuurlijke wijze naar GHB gemetaboliseert in je lichaam. Tot die tijd is het alleen niet echt pH neutraal.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor ooscaar op 08 sep 2016 08:59

In dat geval zal heel GHB wel per direct van heel debiel Nederland van de Opiumlijst verwijderd moeten worden. Niet aan hun heilige wijntje komen! Als het in wijn zit moet het natuurlijk haast wel goed voor je zijn haha
ooscaar
Wijs gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 09 sep 2016 05:31

Het zit dacht ik van nature in je bloed, dus zeg je weekend plannen maar af, het wordt aantrekkelijke dames leeg slurpen deze keer.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Benzoboss op 11 dec 2016 00:08

MeejheM schreef:Het zit dacht ik van nature in je bloed, dus zeg je weekend plannen maar af, het wordt aantrekkelijke dames leeg slurpen deze keer.

Of pijnappelkliertjes met een mao remmer.
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?

And i was in the darkness so darkness i became.
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor vinnetje90 op 08 jan 2017 15:59

Ik had een aantal dagen terug, toen ik nog memberloos was :beer: het wetenschappelijke artikel al eens goed doorgelezen. bij mij kwam gelijk de vraag naar voren of er in meer producten/medicijnen/drugs welke inspelen op onze GABA receptoren geen resten en of delen van GHB/GBL te vindn zijn...
vinnetje90
Newbie

Berichtdoor Benzoboss op 08 jan 2017 20:19

vinnetje90 schreef:Ik had een aantal dagen terug, toen ik nog memberloos was :beer: het wetenschappelijke artikel al eens goed doorgelezen. bij mij kwam gelijk de vraag naar voren of er in meer producten/medicijnen/drugs welke inspelen op onze GABA receptoren geen resten en of delen van GHB/GBL te vindn zijn...

1,4 butanediol is de prodrug van ghb of gbl weet ff niet waar het voorgebruikt word oplos middel denk.
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?

And i was in the darkness so darkness i became.
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Keer terug naar Alcohol