Vragen Oxycontin!

Voor je vragen over opiaten zoals heroïne, morfine en verwante stoffen.

Vragen Oxycontin!

Berichtdoor Spirit Wolf op 16 okt 2015 17:52

Beste DF'ers,

Deze avond het rijk voor mij alleen. Ik ben dus van plan om Oxycontin te nemen.
Het is Oxycontin actavis 5mg. Hier een paar vragen over:

Wat is een redelijke dosis? Ik hoef niet out te gaan op de bank of in walhalla te zitten. Gewoon een hele lichte roes.

De capsules zijn al een tijdje over datum, mag ik ze nog wel consumeren of is dit levensgevaarlijk?

Kan ik dit in combinatie met wiet nemen?

Hoe lang duurt het effect van Oxycontin actavis 5 Mg?

Alvast bedankt!
Pride and Prejudice.
Spirit Wolf
Experimenterende gebruiker

Re: Vragen Oxycontin!

Berichtdoor Fool op 16 okt 2015 18:32

Ik denk je hier antwoorden op al je vragen wel vindt. :)

https://www.erowid.org/pharms/oxycodone ... dose.shtml

Over de datum capsules kun je gewoon slikken, dat wordt niet ineens levensgevaarlijk. :)
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Spirit Wolf op 16 okt 2015 18:35

Fool u sure?
Ze zijn vanaf 01-1-15 over de datum? Ze zijn 5 Mg...zal ik er eentje nemen of twee?
En is blowen erbij goed idee?

Het gaat mij vooral om dat het niet gevaarlijk is om het te slikken :p
Pride and Prejudice.
Spirit Wolf

Berichtdoor Fool op 16 okt 2015 18:45

Ja daar ben ik zeker van, hoogstens is er iets van de vrij stabiele stof afgebroken en nu minder potent, maar zelfs dat lijkt me stug als ze nog maar een klein jaartje over datum zijn.

Blowen zou ik pas na je piek doen, just to be sure. ;)
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Exceptional Insight op 16 okt 2015 19:20

Vijf milligram is wel erg weinig, hoeveel heb je er?

Blowen zou ik, zoals Fool zegt, pas na de piek doen. Niet omdat het niet veilig is, maar omdat het anders zonde van je Oxy is :)

Die datum mag inderdaad geen verschil maken. Daar heb ik althans nooit wat van gemerkt.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Spirit Wolf op 16 okt 2015 20:06

Twee keer 5 Mg genomen met een vriend .
We hebben er nog twee over. Zullen we wat van 10 Mg goed voelen of is 15 mg echt wel aan te raden (het is geen retard)
Pride and Prejudice.
Spirit Wolf

Berichtdoor Exceptional Insight op 16 okt 2015 20:58

Spirit Wolf schreef:Twee keer 5 Mg genomen met een vriend .
We hebben er nog twee over. Zullen we wat van 10 Mg goed voelen of is 15 mg echt wel aan te raden (het is geen retard)

Ik nam eigenlijk nooit minder dan 30. Maar je kunt natuurlijk altijd even wachten en als je straks meer wilt, die laatste er nog bij doen.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Wacky op 16 okt 2015 21:59

De eerste keer heb ik op aanraden van iemand 30mg genomen. Dat was een erg slechte ervaring. Zoals mensen soms hun eerste heroine ervaring omschrijven. Hallucineren (op onprettige manier) rillen van de kou en zweten van de hitte tegelijk. Was gewoon zwaar kut.

Daarna een keer 10mg genomen, dat was plezierig maar niet echt een heel sterke ervaring, iets meer dan een dikke hashjoint zeg maar (en iets anders natuurlijk)

Ik denk dus dat de aan te raden recreatieve dosering daartussen ligt voor mij (85kg). Maar verder nooit recreatief gebruikt, Ik heb ze nu alleen klaar liggen voor als ik nog eens een niersteen heb.
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
Wacky
Badass junkie

Berichtdoor Spirit Wolf op 17 okt 2015 15:16

Uiteindelijk om 19:20 eerste genomen, 19:40 tweede en iets later de derde. Gelukkig is de oxycodon nu op want dit is top spul. Lekker liggen op de bank tv kijkende...moeilijk uit te leggen maar het voelt als een soort fijne deken...en je wordt wel een beetje in de bank gezogen...en je voelt je ook erg prettig en dromerig. Geen kater , sufheid, moeheid...niks (nu). We wilden het vergelijken met wiet (wat lekkerder aan zal voelen) maar by far dit.

Met één woord, top spul. 1 jaar en 9 maanden geleden om medische redenen gebruikt...gelukkig dat het op is want anders had ik zeker nog een avond gepland :D

Bedankt voor de informatie !
Pride and Prejudice.
Spirit Wolf

Berichtdoor Exceptional Insight op 17 okt 2015 17:11

Spirit Wolf schreef:Gelukkig is de oxycodon nu op want dit is top spul.

Was het nou Oxycontin of Oxycodone? Dat is nogal een verschil. Ook qua dosering :D
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Spirit Wolf op 17 okt 2015 18:53

Het waren 3x 5mg oxycodon actavis (geen verlengde afgifte zoals retard ofzo)
Pride and Prejudice.
Spirit Wolf

Berichtdoor Exceptional Insight op 17 okt 2015 19:58

Spirit Wolf schreef:Het waren 3x 5mg oxycodon actavis (geen verlengde afgifte zoals retard ofzo)

In dat geval is 15 mg wel erg weinig en had ik ze lekker alle 6 voor mezelf gehouden :þ
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Spirit Wolf op 17 okt 2015 22:44

ik heb nog Celebrex over...is dit recreatief te gebruiken of kan ik dit vergelijken als een iets sterkere variant van paracetamol ? Je krijgt het wel alleen op recept en er staat op voor de pijn?
Kan er weinig over vinden.
Pride and Prejudice.
Spirit Wolf

Berichtdoor Exceptional Insight op 17 okt 2015 23:43

Spirit Wolf schreef:ik heb nog Celebrex over...is dit recreatief te gebruiken of kan ik dit vergelijken als een iets sterkere variant van paracetamol ? Je krijgt het wel alleen op recept en er staat op voor de pijn?
Kan er weinig over vinden.

Celebrex is een pijnstillende ontstekingsremmer. Het vermindert hormonen die ontsteking en pijn veroorzaken. Is volgens mij wel te vergelijken met Diclofenac en heeft zo ver ik weet geen recreatieve waarde.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Fool op 19 okt 2015 23:07

Exceptional Insight schreef:
Spirit Wolf schreef:Het waren 3x 5mg oxycodon actavis (geen verlengde afgifte zoals retard ofzo)

In dat geval is 15 mg wel erg weinig en had ik ze lekker alle 6 voor mezelf gehouden :þ

Hoezo is 15 milligram oxycodon minder dan 15 milligram oxycontin(de verlengde afgifte van oxycodon)?

Celebrex is inderdaad niet recreatief, precies wat EI zegt. :)
Fool
Badass junkie

Berichtdoor chillerken op 07 nov 2015 09:22

Ik heb Oxycontin 40 mg (binnenkort van 80mg) (ik krijg deze van vrijwel iedere dokter voorgeschreven omdat ik een chronische ziekte heb). Ik neem 120 a 160 mg (soms meer) + 75mg methadon per dag. Ook neem ik spijtig genoeg nog bruin. Maar een goeie dosis voor iemand die het nog nooit genomen heeft, neem gewoon direct 1 pil van 40 mg en je zal je wel goed voelen en geen OD hebben.
chillerken
Newbie

Berichtdoor Fool op 07 nov 2015 20:40

chillerken schreef:Ik heb Oxycontin 40 mg (binnenkort van 80mg) (ik krijg deze van vrijwel iedere dokter voorgeschreven omdat ik een chronische ziekte heb). Ik neem 120 a 160 mg (soms meer) + 75mg methadon per dag. Ook neem ik spijtig genoeg nog bruin. Maar een goeie dosis voor iemand die het nog nooit genomen heeft, neem gewoon direct 1 pil van 40 mg en je zal je wel goed voelen en geen OD hebben.

No offense, maar is 40 milligram niet belachelijk veel voor een niet zo grote meid zonder tolerantie? (Ik heb zelf geen oxycodon gedaan, maar hoor hier en daar wel eens doseringen voorbij vliegen)
Fool
Badass junkie

Berichtdoor leveldesigner op 09 nov 2015 16:19

Leuk om te lezen dat je een vriend zo'n leuke avond hebt gehad en dat het middel je zo goed beviel. Opiaten maken inderdaad dat je je lekker warm en loom voelt, zaligmakend. Daarom inderdaad ook maar goed dat ze nu op zijn. Want als iets zo goed bevalt dan is het moeilijk het te laten liggen. Is te hopen dat je dit middel nu niet snel in je omgeving weer tegenkomt, en ookal kom je het, laat t dan liggen. Want als het zo bevalt, dan is dat een klein beetje een waarschuwing als je t mij vraagt.

Maar al met al, was leuk om je verslag je lezen en dat t zo goed beviel.
Goed voor jou!
Drugs zijn great zolang ze niet tot last worden.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor Yaizer op 01 apr 2016 17:29

Hallo allemaal

Dit is mijn andere account want weet mijn wachtwoord niet meer op Spirit Wolf. Er is alleen iets wat door mijn hoofd speelt.

Afgelopen tijd een beetje rondgeneusd in het stukje "opiaten". Dit omdat mijn nieuwschierigheid van drugs overal zit. Erg interessant om te hoe zien mensen aan het vechten zijn tegen de verslaving van heroïne en methadon (nooit van plan een opiaat te gebruiken). Ik krijg steeds meer een idee hoe gevaarlijk deze dingen zijn en hoe drugs zoals heroïne echt een sluipmoordenaar is. Toch schrok ik uiteindelijk toen ik mijn eigen bericht zag...

Ik, een 18 jarige jongen die zijn leven perfect op een rijtje heeft, heeft een bericht gepost onder het kopje "opiaten". Circa een half jaar geleden had ik die pilletjes Oxycodon gevonden van een verre operatie. Deze ingenomen en een hele fijne avond gehad.

Toch schrik ik er van dat er berichten onder dit stukje staat als: "Pas er wel mee op" "Beter dat ze op zijn als ze zo goed zijn bevallen" (oké alleen het stukje wat leveldesigner schreef) maar laatst vroeg er iemand wat ik allemaal al had geprobeerd op mijn leeftijd (we hadden een gesprek over drugs). Ik vertelde het; uhm, truffels (1) ...mdma (1) ...een keertje coke ...2c-b (2) ...xtc (1) ...oh en oxycodon maar weet niet als je dat echt kan mee rekenen.

Haar reactie was: "Zoo, jij hebt al een aardige goede gedaan". Wat de conclusie was dat oxycodon gevaarlijker is dan ik had verwacht. Ook een stuk verslavender volgens mij terwijl ik het echt een beetje als een "medicijn" zag.

Ik schrok hier simpelweg achteraf wel van. Ik ben 18 en heb al aan een opiaat gezeten. Heb echt het gevoel dat ik één of andere soort gelijke heroïne heb gedaan. Dan ga ik het is googlen en dan staat er "Hillbilly Heroïne".

Ja zoals ik al zei denk ik nu wel een beetje apart. Ik was in die tijd nog 17...
Nu ik ook kijk naar mijn drugs gebruik (zoals hier boven beschreven) heb ik eigenlijk al aardig wat gedaan. Tuurlijk, alles maar één of twee keer en ik ben enoooorm verantwoord met drugs (één keer per 6 á 12 maanden xtc of mdma. Eens in de 3 maanden 2c-b en eens in het half jaar truffels, dit houdt ik aan) maar het is een aardige waslijst vind ik voor een 18-jarige.

Ik wil simelweg zeggen dat ik geschrokken ben dat oxycodon wat zwaarder was dan ik had verwacht. Waarschijnlijk zullen de doorgewinterden hier denken "ach wat maakt één keertje uit" maar vind het best wel klote.

Maar met de paar korte vragen:
Is oxycodon ergens vergelijkbaar met heroïne? (hoop van niet).
Is het erg verslavend?

Dit was ook een stukje om mijn verhaal even te zeggen. Vind het ergens wel fijn.

Groetjes
Yaizer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Wacky op 01 apr 2016 18:56

Ook een stuk verslavender volgens mij terwijl ik het echt een beetje als een "medicijn" zag.

Yep, that sais it all.
Dat probleem heeft 95% van de wereld, de illusie dat medicijnen geen drugs zijn.

Of het vergelijkbaar is met heroine weet ik niet, ik heb nooit heroine gebruikt. Ik neem aan dat het ook veel uitmaakt over welke dosis en manier van iname je het dan hebt. Het komt van hetzelfde af en zal dus wel dezelfde essentie hebben (die ik ook heel herkenbaar vind in oxy)
Maar een trekje van een wiet joint en een paar druppels hasholie komt ook van hetzelfde en heeft dezelfde essentie terwijl het onvergelijkbaar is.

wil simelweg zeggen dat ik geschrokken ben dat oxycodon wat zwaarder was dan ik had verwacht. Waarschijnlijk zullen de doorgewinterden hier denken "ach wat maakt één keertje uit" maar vind het best wel klote.

Daar snap ik ook niets van. Inderdaad wat maakt 1 keertje uit ? Achteraf dan vooral he, als je kind van 18 zegt dat hij 1 keertje heroine gaat gebruiken dan snap ik dat dat uit maakt. maar als je ooit 1 keer iets hebt gebruikt, je hebt geen schade ondervonden en je bent niet verslaafd geraakt, dan zie ik geen enkele reden om dat klote te vinden. Trouwens, al was het 1000 keer en ben je heroine verslaafd geweest. Als het verleden tijd is, is er ook geen enkele reden meer om het nog klote te vinden.
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
Wacky
Badass junkie

Berichtdoor Fool op 01 apr 2016 20:19

Yaizer schreef:Is oxycodon ergens vergelijkbaar met heroïne? (hoop van niet).

Ja, behoorlijk. Ik ken een (inmiddels al weer ~14 dagen) ex-heroïndeverslaafde die graag oxycodon mocht snoepen, vooral aan het begin van zijn verslaving, wanneer hij het toevallig had.

Is het erg verslavend?

Bovengenoemde persoon is aan heroïne verslaafd geraakt nadat hij een paar keer met oxycodon geëxperimenteerd had. Daarnaast ken ik net zo goed een paar mensen die 'wel eens' oxycodon doen als het toevallig bij ze voorbij komt als een enkeling die het maandenlang dagelijks slikte toen hij er eenmaal een betrouwbare bron voor had.

That being said,
Het middel is niet de enige factor in een verslaving, je bent er zelf ook nog bij! De ene persoon is verslavingsgevoeliger voor het éne middel dan het andere. Uberhaupt heeft de éne persoon een veel meer neigingen naar misbruik dan een ander. :)
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 01 apr 2016 21:13

Hoi Yaizer,

Dat je schrikt van je gebruik is op zich een goed teken, dat betekend dat je kritisch naar jezelf bent en dat is bij drugs wel een goede eigenschap. Van een keer iets gebruiken heb je natuurlijk niet meteen een probleem, zelfs voor heroine geldt dit. Dat je met opiaten moet oppassen is echter wel een feit, dat geldt voor alle opiaten.

Wat mij echter in meerdere posts opvalt is dat je zegt verantwoord te gebruiken, maar bij verantwoord gebruik komt ook rationaliteit en kennis vergaren kijken. Uit meerdere posts van je maak ik op dat het hier af en toe nog aan ontbreekt. Zie dit niet als een aanval, maar als een manier om je aan het denken te zetten. Waarom heb ik dan het idee dat je niet altijd voldoende kennis vergaart en rationeel met drugs omgaat? Allereerst gebruik je eerder oxycodon terwijl je van plan was nooit een opiaat te gebruiken. Een kort kijkje op wikipedia had je geleerd dat oxycodon een opiaat is, iets meer zoeken op google had je geleerd dat het behoorlijk verslavend kan zijn. Nog wat verder zoeken had je geleerd dat je niet meteen na 1 keer verslaafd bent. Ten tweede zie ik je hier xtc en mdma als twee verschillende drugs benoemen, terwijl het gewoon hetzelfde is. Met een klein beetje research had je dat ook makkelijk kunnen vinden. Ten derde noem je wat drugs op die je gebruikt hebt, maar ik mis in de rijtje nog alcohol en cannabis. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je die niet gebruikt hebt eigenlijk. Als je zonder gevoel of vooroordelen kijkt zijn dit natuurlijk ook gewoon drugs. Tot slot iets wat ik in een andere post over 2C-B las, dat jij met vrienden de regel hebt dat je altijd allemaal hetzelfde gebruikt. Dit is totaal niet rationeel aangezien ieder persoon anders is en zodanig ook anders reageert op drugs.

Nogmaals, zie deze punten niet als een aanval maar een manier om je aan het denken te zetten. Als je het hebt over kennis vergaren omtrent drugs dan zul je altijd op wikipedia of iets dergelijks moeten starten. Hier vind je de basics en die zijn met bronvermeldingen onderbouwd. Pas nadat je zelf de basics hebt opgezocht over iets kun je pas goede vragen op een forum gaan stellen. Hier op het forum staan gelukkig een hoop goede informatieve posts, maar bedenk je dat iedereen hier iets kan posten dus dat er ook gewoon een bullshit of slecht onderbouwde dingen tussen staan. Als je jezelf eerst in de basics hebt verdiept kun je de goede posts makkelijker van de slechte onderscheiden.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Yaizer op 02 apr 2016 00:22

Psychedelibee schreef:Hoi Yaizer,

Dat je schrikt van je gebruik is op zich een goed teken, dat betekend dat je kritisch naar jezelf bent en dat is bij drugs wel een goede eigenschap. Van een keer iets gebruiken heb je natuurlijk niet meteen een probleem, zelfs voor heroine geldt dit. Dat je met opiaten moet oppassen is echter wel een feit, dat geldt voor alle opiaten.

Wat mij echter in meerdere posts opvalt is dat je zegt verantwoord te gebruiken, maar bij verantwoord gebruik komt ook rationaliteit en kennis vergaren kijken. Uit meerdere posts van je maak ik op dat het hier af en toe nog aan ontbreekt. Zie dit niet als een aanval, maar als een manier om je aan het denken te zetten. Waarom heb ik dan het idee dat je niet altijd voldoende kennis vergaart en rationeel met drugs omgaat? Allereerst gebruik je eerder oxycodon terwijl je van plan was nooit een opiaat te gebruiken. Een kort kijkje op wikipedia had je geleerd dat oxycodon een opiaat is, iets meer zoeken op google had je geleerd dat het behoorlijk verslavend kan zijn. Nog wat verder zoeken had je geleerd dat je niet meteen na 1 keer verslaafd bent. Ten tweede zie ik je hier xtc en mdma als twee verschillende drugs benoemen, terwijl het gewoon hetzelfde is. Met een klein beetje research had je dat ook makkelijk kunnen vinden. Ten derde noem je wat drugs op die je gebruikt hebt, maar ik mis in de rijtje nog alcohol en cannabis. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je die niet gebruikt hebt eigenlijk. Als je zonder gevoel of vooroordelen kijkt zijn dit natuurlijk ook gewoon drugs. Tot slot iets wat ik in een andere post over 2C-B las, dat jij met vrienden de regel hebt dat je altijd allemaal hetzelfde gebruikt. Dit is totaal niet rationeel aangezien ieder persoon anders is en zodanig ook anders reageert op drugs.

Nogmaals, zie deze punten niet als een aanval maar een manier om je aan het denken te zetten. Als je het hebt over kennis vergaren omtrent drugs dan zul je altijd op wikipedia of iets dergelijks moeten starten. Hier vind je de basics en die zijn met bronvermeldingen onderbouwd. Pas nadat je zelf de basics hebt opgezocht over iets kun je pas goede vragen op een forum gaan stellen. Hier op het forum staan gelukkig een hoop goede informatieve posts, maar bedenk je dat iedereen hier iets kan posten dus dat er ook gewoon een bullshit of slecht onderbouwde dingen tussen staan. Als je jezelf eerst in de basics hebt verdiept kun je de goede posts makkelijker van de slechte onderscheiden.

Hee Pscychedelibee,

Nee vind het een enorm toffe reactie.
Als eerste moet ik even eerlijk zijn en het duidelijker maken voor jullie. Wat meer open stellen dus. Het xtc / mdma ding
Nu ik ook kijk naar mijn drugs gebruik (zoals hier boven beschreven) heb ik eigenlijk al aardig wat gedaan. Tuurlijk, alles maar één of twee keer en ik ben enoooorm verantwoord met drugs (één keer per 6 á 12 maanden xtc of mdma.
wist ik. Het is xtc of mdma, omdat hetzelfde is doe ik het een van beide in 6 á 12 maanden.

Maar nu even op het andere. Ik wist dat oxycodon een opiaat was. Ik wist dat het verslavend was . Ik wist dat het hillbilly heroine heette voor ik heet deed.
Ik weet de dosis van 2c-b. 1 en een kwart was het al altijd in mijn gedachte.
Maar ik vind het leuk om vragen op het forum te stellen zodat ik er een beetje over kan praten in mijn post. Ik heb namelijk niemand in mijn vriendenkring (die ik al 6 jaar heb) die er echt over wilt praten. Ze doen het, praten er een dagje over en is het over. Terwijl ik er nog weken over wil praten over "die ene keer". Ook voor het gebruik wil ik er over praten met vrienden maar ze willen het niet anders worden ze te zenuwachtig of willen het simpelweg niet.

Ik vind het zo leuk om erover te praten etc. dat ik maar posts hier zet om er een beetje over te babbelen. Ik heb niet echt iemand mee over te praten en hier wel een beetje.

Tuurlijk, ik weet nog helemaal niks over de hele drugswereld maar simpele dingen wel. Zie dit totaal niet als een verdediging. Dit ben ik gewoon eerlijk. De posts die ik hier zet is simpelweg een beetje over kunnen praten.

Op de vraag of ik alcohol of wiet gebruik. Ja een beetje problematisch zelf... :(
Yaizer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 02 apr 2016 00:57

Dat je er over wilt praten snap ik, daar is dit forum ook voor. Herken het zelf ook, behoorlijk wat vrienden die ook gebruiken maar bij de meeste gaat de interesse niet zo diep dat ze er graag lang over praten.

Misschien was mijn conclusie dan wat voorbarig, excuses daarvoor. De reden dat ik uberhaupt deze reactie gaf is omdat je overkomt als iemand die er tenminste voor openstaat. Genoeg zie ik hier op het forum voorbij komen waarbij je toch direct weet dat goedbedoeld advies of informatie verschaffing volledig naast zich neerleggen aangezien dat niet het gene is wat ze willen horen.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Yaizer op 02 apr 2016 10:09

Psychedelibee schreef:Herken het zelf ook, behoorlijk wat vrienden die ook gebruiken maar bij de meeste gaat de interesse niet zo diep dat ze er graag lang over praten.

Ja dit vooral. Na mijn eerste truffel-trip had ik weken lang elke dag zin om erover te praten. Hoe het was, hoe ik dacht, wat ik zag. Het was enorm bijzonder maar mijn vrienden zijn totaal niet van het praten daarover.

Gelukkig nu een vriendin gevonden die ook enorm veel interesse heeft in drugs maar ze is iets jonger als mij en wil haar nog licht begeleiden in deze wereld voor het te snel gaat.

En jou reactie was perfect Psychedelibee, zonder jou reactie had ik dit nooit verteld (niet dat het zo enorm groot nieuws is trouwens) maar dat het wel misschien wat meer duidelijk is.

Misschien moet ik gewoon wat meer mee praten op topics die open staan :D
Yaizer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Yaizer op 06 mei 2016 11:03

Hoeveel verschilt Oxynorm van oxycontin / oxycodone? Of is het verschil alleen in de werkingsduur ervan?
Yaizer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Exceptional Insight op 06 mei 2016 11:34

Yaizer schreef:Hoeveel verschilt Oxynorm van oxycontin / oxycodone? Of is het verschil alleen in de werkingsduur ervan?

Oxynorm is een merknaam van Oxycodon.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Tijdloos op 06 mei 2016 15:38

Oxynorm is instant release oxycontin heeft een vertraagde afgifte.
Beide zijn niet aan te raden voor recreatief gebruik , het blijven opiaten net als heroïne.

Werkt goed tegen pijn verder niet interessant.

In Amerika word oxynorm ook 'hillbilly' genoemd.
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Exceptional Insight op 06 mei 2016 17:38

Hillbilly Heroin.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Tijdloos op 06 mei 2016 23:59

Ik kon er even niet op komen cheers EI :)

Exceptional Insight schreef:Hillbilly Heroin.
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Psychedelibee op 07 mei 2016 01:02

Tijdloos schreef:Ik kon er even niet op komen cheers EI :)

Exceptional Insight schreef:Hillbilly Heroin.

Eigenlijk wel opmerkelijk dat ze het zo noemen aangezien het enorm duur is.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Yaizer op 07 mei 2016 02:17

Ik heb dus als 16-jarige oxycodon, oxycontin en oxynorm voorgeschreven (diazepam trouwens ook).
Dit allemaal voor een maand moeten gebruiken, dit wel allemaal voor medische redenen.

Vind het wel te zwaar spul om te krijgen als 16-jarige. Ook al was het voor medische redenen.
Yaizer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Exceptional Insight op 07 mei 2016 10:00

Heftig spul voor iemand van zestien, ja. Waar had je pijn?
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Yaizer op 08 mei 2016 04:36

Exceptional Insight schreef:Heftig spul voor iemand van zestien, ja. Waar had je pijn?

Aan m'n ruggengraat en de omliggende spieren
Yaizer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Oxcyman op 21 nov 2016 16:52

Mijn Forumnaam zegt het al, ik neem Oxcycontin. Dit op doktersrecept, en het wordt goed door de arts in de gaten gehouden. Ik kan niet anders, ik heb een maagoperatie ondergaan die het gebruik van andere pijnstillers helaas voor mij onmogelijk maakt.
Ik krijg dit middel dus voorgeschreven. Ik neem nu 45 mg per dag, verdeeld over 3 x 15 mg, met een vertraagde afgifte.
De reden van het doktersrecept is, dat ik anders verga van de rugpijn. Ik kan zonder oxcy niet eens meer gewoon staan. Neem één ding van me aan: Van erge rugpijn word je een heel klein mannetje...
Aan de rug zelf is niets meer te doen. Ze kunnen er tegenwoordig nog steeds geen nieuwe in zetten, dus moet ik het met deze die ik nu heb, doen. Een operatie geeft meer dan 50% kans, dat het een rolstoel wordt voor de rest van mijn leven, dat kan ik dus geen reeele optie noemen.
Alhoewel met recept, ik heb er geen goed gevoel bij en over. Integendeel. Aangezien ik wel kan zeggen van mezelf dat ik een gevoelig typje ben, en al een alcohol en cannabis verslaving heb mogen ervaren, en overwonnen heb met alle ellende die daar bij hoorde, heb ik er dus een kutgevoel over.
Zelfs na een korte tijd van gebruik, ik word dus behoorlijk ziek als ik te laat ben met één van de drie tabletjes. Ergo: Ik ben dus verslaafd. Bah. Alwéér, dus.
Waar gaan we met zijn allen weer naartoe, is de vraag die ik mijzelf steeds weer stel....?
Eigenlijk weet ik niet zo goed, wat ik eraan ofwel ermee moet doen. Nu is de rugpijn zeer aanzienlijk verminderd, het is een goede pijnstiller, maar ja, er zit toch ook wel een euforie kantje aan!
Wie herkent dit, en wil er iets over kwijt?
Heel graag zou ik op dit relaas van mij reactie (s) willen krijgen!

MVG Oxcyman
Oxcyman
Newbie

Berichtdoor leveldesigner op 21 nov 2016 17:14

Ja, we horen het zo vaak. Mensen hebben een medische aandoening en krijgen dan een opiaat als oxycodone voorgeschreven en niet veel later is men er verslaafd aan. Schijnt in amerika echt een epidimie te zijn. Ook op dit forum komen we het helaas vaak tegen.
Ik denk dus, zeker als een ex-heroine verslaafde, dat ik je pijn en radeloosheid kan begrijpen.
Helaas heb jij weinig keus vrees ik, het is of vergaan van de pijn of je voorgeschreven recept innemen. Met weing verbetering in het vooruitzicht.
Denk dus dat je weinig anders kunt als doorgaan. Want zoals je terecht schreef;
"Van erge rugpijn word je een heel klein mannetje..."
Erge pijn maakt dat je nog amper actief deelneemt aan het leven. Zo bezien is pillen slikken met
een verslaving op de koop toe misschien nog niet zo gek. Denk dus dat je er niet teveel bij stil moet staan, alhoewel ik goed snap dat dat voor mij makkelijk gezegt is. Maar, als je geen keus hebt dan kun je ook weinig of niets doen aan de gevolgen van die keuze.
Hoop dat eens een dag aanbreekt dat je geen of nog dragelijke rugpijn hebt, en dan kun je je afvragen of je zou moeten stoppen met je medicatie. Maar voor nu heb je eigenlijk weinig echte keus. Heel veel sterkte,

Leveldesigner.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor Yaizer op 21 nov 2016 20:39

Spirit Wolf is dus mijn oude account weet alleen het wachtwoord en email adres niet meer dus van daar dit nieuwe account.

Ik heb dus een hele tijd geleden (toen der tijd was ik 16) een hele nare / zware operatie gekregen (soort nieuw ruggengraat gekregen dus ik herken zeker de rugpijn. Heb er drie jaar mee moeten lopen en zit momenteel nog +16 schroeven in en twee platen). Hier bij dus 40 pillen per dag moeten slikken voor anderhalve maand / twee maanden. Hier bij moet je denken aan;

Oxycodone
Oxycontin
Oxynorm
Diazepam
en nog wat overige pijnstillers.

Ja ik was er in principe zeker goed ( lichamelijk ) verslaafd aan. Toen de pillen op waren heb ik dus cold turkey mee gestopt. Had ook niet afgebouwd of iets dergelijks.

Ik was drie / vier dagen zeker van slag. Trillen, bibberen, niet slapen, opvliegers, geïrriteerd, soms emotioneel en paar slechte nachten gehad. Had er eigenlijk totaal geen moeite mee, wist dat die week ging komen en vond het eigenlijk totaal niet erg. Kon er niet meer aan komen en het was mooi geweest. Ben ook blij dat ik zo goed in mijn schoenen sta en zo makkelijk er van af kan komen.

Toen ik er alleen anderhalf jaar later achterkwam dat ik er nog paar (blijkbaar) over had was ik toch wel even blij. Ze waren ook oh zo lekker. Dit was weer een jaar geleden en ben ze ook niet van plan vaker dan eens per jaar te consumeren.
Yaizer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Oxcyman op 22 nov 2016 20:56

Bedankt voor jullie goede en toffe reactie!
@ Leveldesigner: Dit is idd ook datgene wat de huisarts zegt over dit dilemma.
Een echte keuze heb ik niet. Als ik ze niet zou nemen, dan kan ik nog niet eens gewoon stáán. Ook zegt hij, alle scans en rapporten van eerdere onderzoekers/specialisten raadplegende, dat er bij mij nu eenmaal geen nieuwe ruggegraat in kan worden gezet en toen ik zei van: Ik zie me dit opiaat niet nemen tot en met mijn levenseinde, had hij het antwoord van ''Nou, dat weet ik nog zo net niet...En ja, met die verdomde rugpijn ben ik al erg lang bezig! Buprenorfine pleisters hielpen me niet, en ik werd daar ook nog eens stevig depri van op de koop toe.
De enige pijnstillers, die ik kan nemen, zijn paracetamolletjes, en...de Oxcycontin.
Daaraan helpt geen lieve moeder meer.
Dat houdt nu eigenlijk in, dat een leven zónder, niet meer gaat. Dit te accepteren valt voor mij niet bepaald mee.
Ik vraag me af, of je na verloop van langere tijd niet steeds méér nodig hebt om hetzelfde pijnstillende effect te houden. Nu zijn het dus 3 tabletjes van 15 milligram. Verdeeld over een dag.
Ik weet niet, of dit verhoudings gewijs al erg veel is, of toch nu (nog) niet.
Aan bruin, of methadon te gaan nemen, zelfs maar te overwégen, nee dank u beleefd.
Daarvan heb ik al teveel ellende om me heen mogen ervaren, maar ook het gegeven, dat er mensen zijn die na verloop van tijd een ''overstap'' maken, verontrust mij.
Ene ''Theo'' in een ontwennings kliniek, ik zat daar toen voor een alcohol verslaving te bestrijden (hetgeen gelukt is gelukkig!!) die van het bruin af wilde komen, en mij op het hart drukte van Doe het nooit, dat houd ik stevig in gedachten.
Juist dat te hebben mogen meemaken bij mensen om me heen, heroine heeft twee van mijn vrienden het leven gekost zelfs, nee. Ik doe het niet.
Maar de oxcy alleen al nu, het maakt me onrustig.
ik neem aan, dat dit medicijn niet voor niets geheel onder de opium wet valt...
Oxcyman
Newbie

Berichtdoor leveldesigner op 23 nov 2016 14:34

@yaizer, wat fantastisch joh dat jij die strijd gewonnen hebt van de oxy en andere zware medicatie. Misschien lag het aan het feit dat je 'maar' 1,5 a 2 maanden die zware medicatie hebt moeten nemen, en dat daarom je afkick ervan enigszins dragelijk was. Gelukkig behoor jij niet tot de groep van mensen die doorschieten naar heroine wanneer hun medicatie stopte.

@Oxcyman, ik kan me je gevoel best wel voorstellen. Je wilt gewoon niet de rest van je leven aan zo'n zware drug zitten. Maar het is inderdaad zoals je arts al zei, je hebt niet echt een keus. Misschien maakt dit idee het makkelijk, vergelijk het bijvoorbeeld met suiker patienten. Die moeten hun medicatie ook dagelijks nemen, alhoewel de vergelijking natuurlijk op heel veel punten mank gaat. Over het gevaar van 'overstappen' op heroine, denk dat die in jouw geval erg klein of waarschijnlijk zelfs helemaal niet aanwezig is. Want mensen stappen altijd pas over wanneer hun medicatie wordt afgebouwd. Ze kunnen dan de afkick niet aan, of het clean zijn erna, en vervangen dan hun medicatie met heroine. En zoals het er nu naar uit ziet, zul je de rest van je leven dit voorgeschreven krijgen. En je hebt al genoeg ellende ermee mogen ervaren door overleden vrienden, dat helpt ook. Over dat je steeds meer nodig hebt, denk dat dat ook niet snel zal spelen. Want dat zien we vaak bij mensen die steeds dezelfde kick / high willen ervaren, die moeten wel steeds meer nemen. Misschien dat over vele jaren de dosis iets zal moeten worden aangepast, maar zie niet zo snel gebeuren dat je steeds meer nodig hebt wanneer je het echt alleen neemt om de pijn weg te nemen. Maar, ik ben geen arts, enkel een heroine gebruiker / deskundige zogezegt.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor Oxcyman op 23 nov 2016 22:14

Thnx alweer voor de steun!
Nee, idd, ik neem de oxcy dus niet voor de kick, of lekker gevoel, of zo.
Want deze bijwerking die er wél in het begin was, is er nu niet meer. Zal wel gewenning zijn...
Maar eerlijk gezegd, soms zou ik deze kick weleens terug willen ervaren. Gewoon omdat het een lekker gevoel is, en ja, toch wel, een mindere bui meteen verandert in een veel betere bui.
En juist dat is hetgene, waar ik bang voor ben.
In tegenstelling tot suiker patienten, is deze oxcy een middel, wat je niet gauw vergeet om op de juiste tijd in te nemen. Domweg, omdat je waarachtig je beroerd gaat voelen. En ja, in mijn geval best wel stevig.
Ziehier dus het gevoel, wat ik in een veel sterkere mate heb gezien bij diegenen, die in de ontwenning (ik vind het woord''afkick'' nou eenmaal een klote uitdrukking) zaten van de heroine. Ongelooflijk toch, wat deze drug met je lijf doet!
Dat was eerlijk waar, een heftig gezicht om aan te moeten zien, ik heb die mensen dus echt zien lijden. Niet zoals ik dus nu heb, maar vele, vele malen erger.
Ik heb ooit eens iemand horen zeggen de uitspraak van: Ken je het zeurende gevoel, om een nieuwe sigaret op te steken? Ja? Dit gevoel een miljoen keer erger, en dat is wat wij dus voelen!
Goeiendag, dat is dus niet niks. Integendeel!
Maar ik denk dat ik er maar aan moet gaan wennen, dat ik geen andere keuze heb, als gewoon het advies van de huisarts opvolgen. Het alternatief is gewoonweg verrekken van de rugpijn. En daar heb ik na jaaaaren van deze narigheid nu volkomen genoeg van.
Als ik nu zie dat ik weer redelijk vooruit kan, en zelfs momenten van ijna géén pijn mag ervaren, dan is aan de ene kant die keuze niet erg moeilijk.
Maar toch. Het is en blijft een harddrug die ik gebruik.
Oxcyman
Newbie

Keer terug naar Opiaten