Heroïne ontwenning of delerium tremens

Voor je vragen over opiaten zoals heroïne, morfine en verwante stoffen.

Heroïne ontwenning of delerium tremens

Berichtdoor PPietjes op 05 okt 2016 02:42

Ik heb dus kort geleden een zelfmoordpoging gedaan met overdosis heroïne. Had het nog nooit gebruikt en wist dat t veel te veel zou zijn. Door toeval ben ik ontdekt en met kunst en vliegwerk weer redelijk opgelapt.

De maanden daarvoor dronk ik door mn depressie iedere dag tot ik neerklapte in bed. Gemiddeld een liter of 6 per dag.

Toen ik na een week wakker werd waren de 1e vragen of ik hartklachten had. De 1e nachten had ik meest verschrikkelijke nachtmerries terwijl ik wakker was
.echt niet te beschrijven .

Mede door die vragen over mn hart en dat de heroïne na een week toxh wel uit mn systeem had moeten zijn neig ik naar delerium tremens. Wat denken jullie ? Is belangrijk voor me omdat ik anders denk dat mn hart naar de tering is. Het is lastig om t mn behandelend arts voor te leggen omdat alles plaats vond in t buitenland

Alvast bedankt enzo
PPietjes
Newbie

Re: Heroïne ontwenning of delerium tremens

Berichtdoor MeejheM op 06 okt 2016 21:03

zolang je niks verteld over je hele historie met herione valt daar weinig over te zeggen.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor leveldesigner op 08 okt 2016 12:46

Ik ben geen arts, maar voor zover ik weet is heroine niet schadelijk voor het hart. Ook niet een overdosis. In tegenstelling tot cocaine, dat kan grote hartschade veroorzaken. Denk dus dat het inderdaad met de alcohol afkick te maken had, dat je zulk erge "overdag" nachtmerries had. Want zoals je waarschijnlijk zelf wel weet, kan een delirium tremens zulke effecten veroorzaken. En je zult zeker af hebben moeten kicken van de alcohol terwijl je in het ziekenhuis lag.

Nu zou je aan je arts kunnen vragen om je hart te laten onderzoeken, daar je vermoed klachten te hebben. Of je kunt gewoon open kaar spelen met de behandelend arts, wet eigenlijk veel beter is. Je wordt er echt niet op aangekeken hoor, artsen maken dagelijks erge dingen mee. En het is hun taak en beroep om vertrouwelijk met jou om te gaan, en je gegevens. Wanneer een arts kennis heeft van alle zaken kan hij veel beter een goed oordeel geven. Dat ze je vroegen of je hart ok was was misschien gewoon meer een algemene vraag denk ik. Want nogmaals, heroine veroorzaakt voor zover ik weet echt geen hart problemen.
Ervaar je trouwens hartproblemen? Pijn rond het hart, kort ademen?

heel veel succes en ik hoop dat je je iets beter voelt. Want zelfmoord is niet zomaar iets, dat is soms moeilijk om weer van terug te keren. Erg ingrijpend allemaal.
Drugs zijn great zolang ze niet tot last worden.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor PPietjes op 05 dec 2016 19:11

MeejheM schreef:zolang je niks verteld over je hele historie met herione valt daar weinig over te zeggen.

In mn post staat al nooit gebruikt 1e keer :)
PPietjes
Newbie

Berichtdoor Zaadsliert op 06 jan 2017 23:00

Fucked up voor je man. Ik ben zelf aan het ontwennen van de hero die ik ben gaan gebruiken naar omstandigheden en ben blijven gebruiken door mijn depressie. De klachten die je omschrijft passen me eerder bij alcohol gebruik. Mag ik vragen hoe je op het idee bent gekomen om je poging met heroïne te doen en hoe ben je aan deze heroïne gekomen?

Groet de zaadsliert
Zaadsliert
Newbie

Berichtdoor hansje1963 op 08 jan 2017 13:42

Hoi,
Ik denk ook dat je last hebt van de alcohol.
Het kan verergeren als je zonder medicatie, denk aan librium etc, met grote hoeveelheden alcohol stopt, dan kan je inderdaad een delirium krijgen of een soort van psychose.
Ik drink ook alcohol maar niet meer zo erg veel.Een vriend van me is in een soort van psychose terecht gekomen en zag dus ook dingen die er niet zijn, dit kan het zien van een konijn of zo zijn tot dingen horen die er eigenlijk ook niet zijn, dat kan uiteraard erg beangstigend zijn dus ik denk dat een bezoek aan een arts beter is of is dat inmiddels al gebeurd.
Teveel alcohol drinken kan inderdaad hartklachten veroorzaken en meer lastige zaken.
Hoe is het nu? Groeten Hans.
hansje1963
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor leveldesigner op 08 jan 2017 14:08

Kon me helemaal niet meer herinneren dat ik deze topic gelezen had en er op had gereageert, maar zie dat de datum dan ook van maanden geleden is. Heb even gechecked en helaas heeft de topic starter PPietjes enkel een account aangemaakt op 5 okt 2016 en die 3 reacties hier gegeven. Daarna heeft hij nooit meer iets van zich laten horen.

We kunnen enkel hopen dat alles goed met hem gaat en hij weer helemaal genezen is, zou zo zonde zijn wanneer we ook hem tot de lijst der doden forum gebruikers kunnen rekenen.

Alcohol en drugs maken meer kapot dan je lief is, wanneer je er teveel van gebruikt.

Leveldesigner.
Drugs zijn great zolang ze niet tot last worden.
leveldesigner
Forum moderator

Keer terug naar Opiaten