Wie is er ooit gestopt met methadon na 15 jaar?En nu Tamadol

Voor je vragen over opiaten zoals heroïne, morfine en verwante stoffen.

Wie is er ooit gestopt met methadon na 15 jaar?En nu Tamadol

Berichtdoor Bianca op 28 nov 2016 12:30

Ik ben nu 6 weken geleden gestopt met metadon en voel me eigenlijk steeds beroerder .
Door chronische pijn klachten slik ik nu Tramadol sinds een week of vijf.
Slecht slapen, onrust ,hartkloppingen, depri .
Zou toch al een beetje door de afkick moeten zijn? ?
Of zou het aan de Tramadol liggen? ?
Iemand ervaring hiermee?
Bianca
Newbie
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 26 nov 2016 16:36

Re: Wie is er ooit gestopt met methadon na 15 jaar?En nu Tam

Berichtdoor leveldesigner op 28 nov 2016 17:29

Welkom op het forum Bianca, en wat vervelend om te moeten horen dat je van de methadon moet / wilt afkicken. Zelf heb ik methadon nooit langer dan een half jaar gebruikt, heb 3 kuren ermee gehad. Maar stopte elke keer weer omdat ik dan terug viel op de heroine. Maar ik weet van vrienden en bekenden die wel een half leven op de methadon hebben door gebracht dat de afkick ervan veel langer duurt dan die van menig ander opiaat, zelfs heroine.
Een persoon was 5 maanden ziek eer hij echt zich weer wat beter ging voelen. En dat deed me besluiten nooit meer methadon te nemen. Hier in den Haag schrijven ze het niet eens meer voor, tenzij je het echt wilt of er een medische reden is waarom niet een ander opiaat gebruikt kan worden. Juist omdat het zo moeilijk is om er weer vanaf te komen.

Omdat jij 15 jaar hebt gebruikt zal de afkick dus erg lang duren vrees ik. Dat je je niet goed voelt ondanks dat je Tramadol gebruikt komt misschien omdat de dosis te laag is ervan. Je zou je arts dit voor kunnen leggen en vragen voor een hogere dosis, of een andere opiaat. Methadon is gewoon een RAMP om weer af te komen.

Ik weet niet hoe snel de afbouw ging van je methadon, of deze langdurig en langzaam was of snel ging. Dit kan de afkick bijzonder ernstig beinvloeden.

Hopenlijk heb ik je niet al te erg laten schrikken met mijn bericht.
Weet dat ieder lichaam anders is, en dus ook iedere afkick erg kan verschillen. Er spelen veel oorzaken mee, zoals bijvoorbeeld algemene lichamelijk gezondheid. Heeft iemand amper weerstand dan zal hij of zij vele malen meer en langduriger last hebben.

Ik raar je aan dit echt aan je arts voor te leggen, want na 6 weken zou je allang goed ingesteld moeten zijn op de Tramadol. Het helpt dus niet, of niet genoeg. Een arts zou hier gevoelig voor moeten zijn, neem dan ook aan dat deze wel met een oplossing komt.

Heel veel sterkte en succes Bianca!

Leveldesigner.
Drugs zijn great zolang ze niet tot last worden.
leveldesigner
Forum moderator
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 08 feb 2010 15:16
Woonplaats: den haag

Re: Wie is er ooit gestopt met methadon na 15 jaar?En nu Tam

Berichtdoor Bianca op 03 dec 2016 12:13

Ben nu bijna twee mnden op nul en slapen is een ramp
En ondertussen vraag ik me af waar ik aan ben begonnen
Wordt alleen maar depressiefer.Ben trouwens gestopt met de tramadol omdat ik de hoop had dat het daar aan lag de bijwerkingen dan.
Enig idee wanneer het slapen een beetje beter kan gaan ?
Gr Bianca
Bianca
Newbie
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 26 nov 2016 16:36

Re: Wie is er ooit gestopt met methadon na 15 jaar?En nu Tam

Berichtdoor Bianca op 03 dec 2016 12:34

Als ik terug ga op de methadon voel ik me dan snel weer de oude?
Bianca
Newbie
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 26 nov 2016 16:36

Re: Wie is er ooit gestopt met methadon na 15 jaar?En nu Tam

Berichtdoor leveldesigner op 04 dec 2016 14:56

Ik zou niet terug gaan op de methadon. Want daarmee maak je 2 maanden van afkicken ervan ongedaan, en dat zou zo zonde zijn. Maar, ik snap je heel goed hoor. Na zoveel weken van zweten, je rot voelen, niet kunnen slapen, diaree, etc wil je eindelijk, EINDELIJK je wel weer eens goed voelen, en dat blijft maar uit.

Maar weet dat wanneer je nu methadon zou pakken je ziek zijn niet direct weer over is. Je lichaam is nu erg verzwakt door de afkick en erg ziek. Zou je meth nemen dan zou je opknappen voor 25% ofzo, en dan kan het zo nog maar eens 24 uur of langer duren eer je je echt beter gaat voelen. Pas na 2 dagen ofzo zou je je dan weer enigsinds redelijk voelen, je moet nml weer helemaal opnieuw een methadon bloedspiegel opbouwen. Kan zelfs zijn dat je toch al zo afgekicked bent van de methadon dat je heel erg misselijk wordt ervan. Dan stop je dus de afkick ellende een beetje, maar tegelijkertijd ben je honds beroerd van de methadon.
Heb zelf eens methadon genomen, lage dosis, terwijl ik net 2 maanden clean was. Was dan wel heroine afkick, dus na 2 maanden was ik weer gewoon beter. En ik nam de methadon bij gebrek aan heroine, wilde gewoon mijn zorgen vergeten. Resulteerde in dat ik minstens een dag en een nacht mijn longen eruit heb liggen kotsen, god wat was ik beroerd toen, en een spijt dat ik had. Want, had dus weer een opiaat gebruikt en dus weer aan het verslaafd raken.

Al met al vrees ik dus dat het beste is om nu door te zetten, hoe zwaar dat ook is. Want je bent al over de helft. Het slapen zal nog wel even rot blijven, maar, alles gaat langzaam aan beter, dus ook slapen. Methadon is gewoon verschrikkelijk om vanaf te moeten kicken. Gewoon doffe ellende. Geloof me, ik weet wat je te verduren hebt, en dat het lijkt alsof hier nooit een einde aan komt. Maar, dat komt er wel. En als die dag aanbreekt dan zal je zo blij zijn dat je niet opgegeven hebt. Want nu meth nemen, wat dan, weer iedere dag meth nemen, of 1 keertje? Wat geen oplossing is, want je doet enkel dan een verschrikkelijke stap terug.

Natuurlijk wil je dit niet horen, maar ik heb helaas gewoon geen echt goed nieuws.
Weet wel dat ik het echt heel erg dapper van je vind. En dat al bijna 8 weken lang!!!
Petje af dame, petje af!!

Leveldesigner
Drugs zijn great zolang ze niet tot last worden.
leveldesigner
Forum moderator
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 08 feb 2010 15:16
Woonplaats: den haag

Re: Wie is er ooit gestopt met methadon na 15 jaar?En nu Tam

Berichtdoor Bianca op 05 dec 2016 10:11

Dat het vreselijk zonde in om terug te gaan zeker doordat ik al ongeveer twee weken geen hinderlijke ontwenning meer ervaar fysiek dan .

Maar de laatste twee weken steeds slechter slapen en zo erg depressief dat wad niet te doen.
Waar ik mijn twijfels over heb ik dat ik een corticosteroïden injectie voor een chronische peesontsteking bad timing zou zijn geweest gezien mijn fysieke toestand.
Dus toch maar methadon genomen stond al 15 jaar op 1 ml =5mg .
Ben heel langzaam afbouwd met 0,02 ml om de twee dagen .
Of ik het"normaal dat bijna geen slaap en zware depressie na 7weken op nul de kop op kan steken? ????
Bianca
Newbie
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 26 nov 2016 16:36

Re: Wie is er ooit gestopt met methadon na 15 jaar?En nu Tam

Berichtdoor leveldesigner op 05 dec 2016 14:50

Heel slecht kunnen slapen is helaas een van de symptomen van een opiaat ontwenning, simpel gezegt, afkicken veroorzaakt slecht slapen. Dit kan dagen zo niet weken duren, en omdat methadon dus zo zwaar middel is en zo slecht het lichaam verlaat duurt het niet kunnen slapen langer dan normaal met zeg heroine ofzo. Bij heroine afkicken kun je meestal na 3 a 4 weken weer redelijk nachtrust hebben van 6 tot 7 uur. Bij methadon duurt dit dus veel langer. Helaas kan ik niet zeggen hoelang, want dit verscheelt toch van persoon tot persoon.

Maar, je kunt er wel iets vergemakkelijken. Door de gewone dingen te doen die slapen beter maken. Zoals geen cafeine (koffie of energie drinks) 's avonds drinken. En sporten is erg goed. Een vermoeid lichaam maakt dat je beter slaapt. Zo ook een goede conditie. Misschien raar om te vermelden, maar een orgasme voor het slapen gaan bevordert slapen ook erg.
En, niet nadenken. Kan me voorstellen dat wanneer je de slaap niet kunt pakken je gaat liggen draaien en piekeren in je bed. En dit kan je erg uit je slaap houden. Dus kunnen ontspannings oefeningen misschien helpen. Of een glaasje alcohol (maar natuurlijk niet teveel), of een blow met stuff of weed erin, dit bevordert slapen zeker. Maar mocht je niet blowen dan kun je dit beter niet doen denk ik.

Over het depressief zijn. Natuurlijk hangt dit samen met je situatie, na zoveel weken hoopte je er nu wel af te zijn. En, je bent er ook echt bijna. Zeker wanneer je zegt dat je al 2 weken geen echte lichamelijke afkick meer hebt. Dan ben je echt al heel ver. Waarom je depressieve gevoelens de laatste 2 weken erger worden weet ik niet goed te verklaren. Misschien juist omdat je je sinds 2 weken lichamelijk beter voelt maar nog steeds niet goed kunt slapen. Slechte nachtrust kan je gevoel erg beinvloeden. En piekeren.
Ook kan ik me voorstellen dat je niet echt tijd en zin had om na te denken de laatste 2 maanden, omdat je zo ziek was. Dan staat alles stil en ben je enkel nog ziek. Maar nu dat beter gaat heb je weer tijd om na te denken, en dan komt alles opeens dubbel zo hard op je af. Want voorheen was je gevoel toch aardig geblokt door de methadon en dat is nu niet meer. Want zelfs zo'n lage dosis werkt behoorlijk door.

Sorry voor mijn lange tekst. Hoe meer ik schrijf hoe minder ik eigenlijk weet te zeggen en ik zou je zo graag willen helpen. Ik denk, en hoop vooral dat het gewoon het laatste stukje van je afkick is en dat je over een paar weken weer prima slaapt en beter voelt. Praten met mensen doet altijd heel veel, over je gevoelens praten maakt vaak al heel veel duidelijk voor jezelf. Gewoon het feit dat je dan je gevoelens echt onder woorden moet brengen maakt dat het vaak duidelijker wordt waarmee je worstelt.

Ik hoop dat je je iedere dag beter voelt, en beter slaapt.

Leveldesigner.
Drugs zijn great zolang ze niet tot last worden.
leveldesigner
Forum moderator
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 08 feb 2010 15:16
Woonplaats: den haag


Keer terug naar Opiaten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten