Handboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

Hier kun je terecht voor al je vragen, ervaringen en andere zaken omtrent Cocaïne. Dit is ook de juiste plaats voor bewerkte vormen van Cocaïne, zoals Crack.

Re: Handboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

Berichtdoor Jixx op 01 okt 2015 15:49

De eed van hippocrates is een verouderde methode denk.

Dit is wat ik lees over de artseneed van de KNMG en de VSNU vanaf 2003.

Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen. Ik zal aan de patiënt geen schade doen. Ik luister en zal hem goed inlichten. Ik zal geheim houden wat mij is toevertrouwd.

Vooral dat laatste zinnetje? Dat is nog maar de vraag hoe een arts dat interpreteert ?

Verders zegt de eed op juridisch gebied schijnbaar niks?
Lies and illusions in mine theory, philosophy , or reality? Thinking a lot about sanctimony gives me a brainoveractivity, and then I start to realise spiritualy is just the key. Don´t forgot number 7. Jixx
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Fool op 01 okt 2015 16:01

Jixx schreef:De eed van hippocrates is een verouderde methode denk.

Dit is wat ik lees over de artseneed van de KNMG en de VSNU vanaf 2003.

Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen. Ik zal aan de patiënt geen schade doen. Ik luister en zal hem goed inlichten. Ik zal geheim houden wat mij is toevertrouwd.

Vooral dat laatste zinnetje? Dat is nog maar de vraag hoe een arts dat interpreteert ?

Hier is toch weinig dubbelzinnigheid?

Verders zegt de eed op juridisch gebied schijnbaar niks?

Gelukkig zegt een ouderwetse eed op juridisch gebied niets, daarvoor hebben we nog een wetboek. :)
Fool
Badass junkie

Berichtdoor MeejheM op 01 okt 2015 16:08

ik denk dat het tuchtcollege relevanter is.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Jixx op 01 okt 2015 17:42

MeejheM schreef:ik denk dat het tuchtcollege relevanter is.

Dus de stap om het bij het tuchtcollege voor te leggen, is eigenlijk nog niet zo verkeerd geweest?
Ik zelf heb in mijn laatste brief aan het tuchtcollege geschreven dat ik geen strafrechtelijke gevolgen eis voor mijn vorige arts daar hij op dit moment zorg bied aan mijn moeder, die nog wel bij hem onder behandeling is.

Ik zou alleen graag willen dat hij een schriftelijke bekentenis aflegt dat zijn manier van aanpak een verkeerde keus is geweest. Dus in feite vraag ik hem om toe te geven dat het voorschrijven van antipsychoticum in combinatie met cannabis geen goed plan was. En daarnaast heeft hij mij niet voldoende ge - monitort op het moment dat ik het middel deed opbouwen. Dit had hij naar mijn mening aan een psychiater moeten overlaten? Maar een goede psychiater lijkt mij geen risperidon voor te schrijven aan een cannabisgebruiker die niet in een psychose zit?

Het is ook gelijk een wake-up call. Ik hoop hiermee te voorkomen dat andere mensen dit in de toekomst overkomen. Mijn enigste winst die ik er nog kan uithalen is mensen waarschuwen dat het niet leuk is om een antagonist toegediend te krijgen, terwijl je iets gebruikt. Buitenom dat er interacties kunnen plaatsvinden, is het sowieso vervelend dat het een dempend effect heeft op de werking van cannabis. Daarnaast ken het medicijn zeker wel vervelende bijwerkingen, en onthoudingsverschijnselen. Maar dit is per persoon anders. Ik kan me voorstellen dat jij ook geen gaba antagonist toegediend wilt krijgen? Tenzij jij keihard wilt afkicken, dan kan het middel wel eens nuttig zijn.
Lies and illusions in mine theory, philosophy , or reality? Thinking a lot about sanctimony gives me a brainoveractivity, and then I start to realise spiritualy is just the key. Don´t forgot number 7. Jixx
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SirErick op 01 okt 2015 19:58

Ja en nee, het is maar net hoe je het bekijkt. Ikzelf hecht er anders veel waarden aan, maar goed, wellicht kijk ik - als medisch onderlegd persoon zijnde - er anders naar dan jij.

I swear to fulfill, to the best of my ability and judgment, this covenant:

I will respect the hard-won scientific gains of those physicians in whose steps I walk, and gladly share such knowledge as is mine with those who are to follow.

I will apply, for the benefit of the sick, all measures which are required, avoiding those twin traps of overtreatment and therapeutic nihilism.

I will remember that there is art to medicine as well as science, and that warmth, sympathy, and understanding may outweigh the surgeon's knife or the chemist's drug.

I will not be ashamed to say "I know not," nor will I fail to call in my colleagues when the skills of another are needed for a patient's recovery.

I will respect the privacy of my patients, for their problems are not disclosed to me that the world may know. Most especially must I tread with care in matters of life and death. If it is given me to save a life, all thanks. But it may also be within my power to take a life; this awesome responsibility must be faced with great humbleness and awareness of my own frailty. Above all, I must not play at God.

I will remember that I do not treat a fever chart, a cancerous growth, but a sick human being, whose illness may affect the person's family and economic stability. My responsibility includes these related problems, if I am to care adequately for the sick.

I will prevent disease whenever I can, for prevention is preferable to cure.

I will remember that I remain a member of society, with special obligations to all my fellow human beings, those sound of mind and body as well as the infirm.

If I do not violate this oath, may I enjoy life and art, respected while I live and remembered with affection thereafter. May I always act so as to preserve the finest traditions of my calling and may I long experience the joy of healing those who seek my help.
Cocaine is not the devil; it depends on who the drug in possession has and how it’s used. I use daily cocaine and yes, I'm a hardcore junkie.
SirErick
Donateur

Berichtdoor MeejheM op 01 okt 2015 21:03

Jixx schreef:

Dus de stap om het bij het tuchtcollege voor te leggen, is eigenlijk nog niet zo verkeerd geweest?
Ik zelf heb in mijn laatste brief aan het tuchtcollege geschreven dat ik geen strafrechtelijke gevolgen eis voor mijn vorige arts daar hij op dit moment zorg bied aan mijn moeder, die nog wel bij hem onder behandeling is.

Ik zou alleen graag willen dat hij een schriftelijke bekentenis aflegt dat zijn manier van aanpak een verkeerde keus is geweest. Dus in feite vraag ik hem om toe te geven dat het voorschrijven van antipsychoticum in combinatie met cannabis geen goed plan was. En daarnaast heeft hij mij niet voldoende ge - monitort op het moment dat ik het middel deed opbouwen. Dit had hij naar mijn mening aan een psychiater moeten overlaten? Maar een goede psychiater lijkt mij geen risperidon voor te schrijven aan een cannabisgebruiker die niet in een psychose zit?

edit: maar jou problemen met je huisarts en blowen horen echt niet in een coke verslavings topic.

Het is ook gelijk een wake-up call. Ik hoop hiermee te voorkomen dat andere mensen dit in de toekomst overkomen. Mijn enigste winst die ik er nog kan uithalen is mensen waarschuwen dat het niet leuk is om een antagonist toegediend te krijgen, terwijl je iets gebruikt. Buitenom dat er interacties kunnen plaatsvinden, is het sowieso vervelend dat het een dempend effect heeft op de werking van cannabis. Daarnaast ken het medicijn zeker wel vervelende bijwerkingen, en onthoudingsverschijnselen. Maar dit is per persoon anders. Ik kan me voorstellen dat jij ook geen gaba antagonist toegediend wilt krijgen? Tenzij jij keihard wilt afkicken, dan kan het middel wel eens nuttig zijn.

joh, je wil niet weten wat voor waslijst aan medicatie ik in de loop der jaren opgebouwd heb...
ik gebruik alles al jaren, en ben er totaal aan gewend. 0,0 bijwerkingen etc.

bij het tuchtcollege of waar je ook heengaat lachen ze je wel uit, dat je klaagt dat je geen plezier meer hebt in het blowen. medisch gezien is blowen ongezond, en zou je het niet moeten doen. hooguit cannabis thee of vaporizen...

ik geloof er nog altijd geen zak van dat je arts je risperidon voorschrijft omdat je kramp had ofzo? heeft de arts je wel uitgelegd waarom je die medicijnen in moet nemen? wat is zijn kijk op het hele verhaal?

strafrechtelijk vervolgen lijkt me ook zinloos, dan had je een second opinion moeten nemen, of tenminste opzoeken welke pillen je aan het eten bent. wat is bij jou nou de geleden schade, wil je geen risperidon dan kap je er toch lekker mee. als je niet psychotisch bent zul je het ook niet worden. als je je recept voor een maandje in 2 maanden afbouwt tot 0. lukt dat niet blijf je ze slikken, of slik je hoeveel je wel al afgebouwd bent.

bij een psychiater word er meestal eerst een diagnose gesteld voordat een behandelplan wordt ingesteld. daar moet jou of je wettelijk vertegenwoordigers handtekening op. medicatie mag nooit gedwongen worden, zelf niet al ben je totaal de weg kwijt.

wij krijgen nogal eenzijdige informatie voorgeschoteld van jouw, maar niet het hele verhaal geloof ik. als je er echt zo erg aan toe was zou je moeder toch niet bij die man in behandeling blijven?
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Jixx op 02 okt 2015 08:04

MeejheM schreef:
Jixx schreef:

edit: maar jou problemen met je huisarts en blowen horen echt niet in een coke verslavings topic.

joh, je wil niet weten wat voor waslijst aan medicatie ik in de loop der jaren opgebouwd heb...
ik gebruik alles al jaren, en ben er totaal aan gewend. 0,0 bijwerkingen etc.

bij het tuchtcollege of waar je ook heengaat lachen ze je wel uit, dat je klaagt dat je geen plezier meer hebt in het blowen. medisch gezien is blowen ongezond, en zou je het niet moeten doen. hooguit cannabis thee of vaporizen...

ik geloof er nog altijd geen zak van dat je arts je risperidon voorschrijft omdat je kramp had ofzo? heeft de arts je wel uitgelegd waarom je die medicijnen in moet nemen? wat is zijn kijk op het hele verhaal?

strafrechtelijk vervolgen lijkt me ook zinloos, dan had je een second opinion moeten nemen, of tenminste opzoeken welke pillen je aan het eten bent. wat is bij jou nou de geleden schade, wil je geen risperidon dan kap je er toch lekker mee. als je niet psychotisch bent zul je het ook niet worden. als je je recept voor een maandje in 2 maanden afbouwt tot 0. lukt dat niet blijf je ze slikken, of slik je hoeveel je wel al afgebouwd bent.

bij een psychiater word er meestal eerst een diagnose gesteld voordat een behandelplan wordt ingesteld. daar moet jou of je wettelijk vertegenwoordigers handtekening op. medicatie mag nooit gedwongen worden, zelf niet al ben je totaal de weg kwijt.

wij krijgen nogal eenzijdige informatie voorgeschoteld van jouw, maar niet het hele verhaal geloof ik. als je er echt zo erg aan toe was zou je moeder toch niet bij die man in behandeling blijven?

Vooral psychische schade. Paniekaanvallen, angststoornis, agitatie, onrust, gedragsverandering in negatieve zin, depressie en dat allemaal wel mogelijk in samenhang met aanleg voor bepaalde psychische klachten en het ziektebeeld van mijn zus.
Ik ben toch echt niet vergeten dat ik een gigantische paniekaanval kreeg toen ik ermee afgebouwd had, en daar ben ik ben blijven hangen. Die paniekaanval is een omgezet in een angststoornis. Deze piekmomenten worden onderdrukt met alprazolam, en door op bed te gaan liggen. Daardoor onderschat mijn moeder denk ik de ernst van de zaak, en ze kan vooral niet in mijn bolleke kijken, ervaren wat ik ervaar. Ook heeft deze arts mij op mijn 13de nog net op tijd doorverwezen naar het ziekenhuis i.v.m. erge pijn rechts onder in mijn buik. Ze kwamen erachter dat mijn blinde darm op ontploffen stond, en 1 dag later was ik er waarschijnlijk niet meer geweest. Ik denk dat mijn moeder hem daar nog steeds erg dankbaar voor is. Zelf zit mijn moeder in een depressie waardoor ze "volgens mij'' minder inschattingen kan maken in mijn ziektebeeld. Aangezien ze in gevecht is met haar eigen ziektebeeld. Maar al bij al is mijn moeder het er ergens wel niet mee eens dat hij mij dit voorgeschreven had.

Toch is het waar dat hij mij dit enkel en alleen onder het mom van spierverslapper had voorgeschreven. Zonder zijn achterliggende doel aan mij te melden, die hij vervolgens wel in zijn verweer naar het tuchtcollege heeft verstuurd. Hier heb ik echt niks over te verbergen. Ik kwam met 2 verharde kuiten die erg pijnlijk waren bij hem, en hij zei: ik weet wel iets wat spierverslappend werkt, en niet verslavend is. risperidon. Ik kon het ophalen bij de apotheek en heb thuis 1 mg genomen. In het begin was ik er nog van in de veronderstelling dat het medicijn gunstige effecten had. Niet alleen mijn spierpijn was minder, ook voelde ik mij na een lange tijd stress voor het eerst weer wat uitgeruster. Ik was er helemaal van in de veronderstelling dat risperidon daar verantwoordelijk voor was en vroeg om ophoging. Dit was mijn eigen schuld omdat ik over het algemeen niet zo huiverig ben over het slikken van medicijnen. Maar in feite wist ik nog steeds niet precies wat ik aan het ophogen was. Totdat ik begon te merken dat ik bij het opsteken van een joint geen positieve gedachten meer kreeg, maar negatieve gedachten. Dit heeft een tijdje geduurd , voordat ik het echt doorhad. Maar toen ik duidelijk merkte dat het steeds met blowen werd versterkt, werd ik nieuwsgierig en kwam de gedachten in mij op om eens op internet te gaan zoeken wat risperidon met cannabis samen doet. Toen kwam ik de interacties tegen op Jellinek, en vanaf dat moment ben ik gaan geloven dat cannabis en antipsychotica niet voor elkaar geschikt waren. Dat was ook het moment dat ik besloot om met risperidon af te bouwen. Maar dit was geen pretje!

Dit is de reden die hij vermeld heeft in zijn verweer naar het tuchtcollege. Mede dus om mijn spierklachten in die zin dat het gunstig zou kunnen werken.

Maar dit is het andere deel: Daarnaast vertoonde hij een duidelijk onaangepast gedrag, op grond waarvan ik besloot ik hem in juli 2 maal daags 1mg risperidon voor te schrijven.

Ik snap heel goed dat ik op dat moment onaangepast gedrag had. Maar hij moest een weten wat ik in die 2 jaar heb meegemaakt toen mijn zus ziek is geworden. Ik stond min of meer met best wel verwarde indruk in zijn praktijk ja. Omdat ik niet wist wat in mij in zeer korte tijd ineens allemaal overkwam. Ik reageerde wat kinderachtig op zijn enorme afkeer tegen cannabis. (waarvan hij zelfs beweert dat het erger is dan Heroine, wat ik op mijn beurt weer kinderachtig van hem vond) Als ik 17 jaar lang elke dag 3 spuiten Heroine in mijn lichaam had gespoten, denk je dan dat het beter gegaan was met mij dan 17 jaar wiet roken?

Had ik jou trouwens niet verteld dat nadat ik mijn voet op 3 plekken gekneusd heb,, geestelijk iets veranderd is? Dat is namelijk wel zo. Het idee dat risperidon met wiet vloekt is verdwenen. Dus ik vraag me eigen nu zelf af wat het al die tijd is geweest? Het kan ook weg zijn, en dat het na een valpartij is gebeurd, geeft duidelijk aan dat het dus geestelijk zit. Het is daadwerkelijk goed mis gegaan met die risperidon, maar daarna is het waarschijnlijk een angststoornis geworden. Ik kan dit niet met alle zekerheid zeggen, ik ben op dat gebied door de medische wereld nog steeds diagnoseloos. Maar dit is gewoon hoe ik het ervaar. En wat ik nog steeds merk is dat als ik bijvoorbeeld sterke amnesia wiet ga roken dat het effect ervan deels achterwegen blijft. Ik wordt nergens meer euforisch van. Mijn grote passie voor muziek is verdwenen. Risperidon kan ook apathisch maken. Ik vind het gewoon grote troep die volgens mij mijn dopamine om zeep heeft geholpen?
Je hoeft mij echt niet duidelijk te maken dat cannabis roken slecht is voor de gezondheid.
Maar hoe zit het met al die mensen die gewoon roken, die blijven toch ook gewoon hun puffertjes voorgeschreven krijgen van de huisarts? Vervolgens nog kans op copd of hart en vaatziekte en ze worden allemaal geholpen waar mogelijk is.
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 02 okt 2015 14:28

SirErick schreef:

Ja en nee, het is maar net hoe je het bekijkt. Ikzelf hecht er anders veel waarden aan, maar goed, wellicht kijk ik - als medisch onderlegd persoon zijnde - er anders naar dan jij.

I swear to fulfill, to the best of my ability and judgment, this covenant:

I will respect the hard-won scientific gains of those physicians in whose steps I walk, and gladly share such knowledge as is mine with those who are to follow.

I will apply, for the benefit of the sick, all measures which are required, avoiding those twin traps of overtreatment and therapeutic nihilism.

I will remember that there is art to medicine as well as science, and that warmth, sympathy, and understanding may outweigh the surgeon's knife or the chemist's drug.

I will not be ashamed to say "I know not," nor will I fail to call in my colleagues when the skills of another are needed for a patient's recovery.

I will respect the privacy of my patients, for their problems are not disclosed to me that the world may know. Most especially must I tread with care in matters of life and death. If it is given me to save a life, all thanks. But it may also be within my power to take a life; this awesome responsibility must be faced with great humbleness and awareness of my own frailty. Above all, I must not play at God.

I will remember that I do not treat a fever chart, a cancerous growth, but a sick human being, whose illness may affect the person's family and economic stability. My responsibility includes these related problems, if I am to care adequately for the sick.

I will prevent disease whenever I can, for prevention is preferable to cure.

I will remember that I remain a member of society, with special obligations to all my fellow human beings, those sound of mind and body as well as the infirm.

If I do not violate this oath, may I enjoy life and art, respected while I live and remembered with affection thereafter. May I always act so as to preserve the finest traditions of my calling and may I long experience the joy of healing those who seek my help.

Nee, Heeft daar niks mee te maken. ;) Ik heb dit alleen op wikipedia gelezen. Ik had nog nooit van de eed van hypo.. uhm, hippocrates gehoord, en dus wilde ik er eens meer informatie over opdoen. Hoeveel waarde je eraan hecht is heel persoonlijk idd....
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 02 okt 2015 23:32

van het idee aan de eed van hypocritus afleggen lag ik wel even in een deuk.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor LecramR op 20 okt 2015 02:26

SirErick schreef:Lijkt het jou cool om hartproblemen te krijgen, dat je reukorgaan naar de klote gaat en als klapper op de vuurpijl je pik soms weigert om stijf te worden? Mooi, dan moet je vooral verder lezen om erachter te komen hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.

Volgens mij kan het voor bepaalde mensen tot nog meer gevolgen leiden, zoals:
- geldproblemen
- vervallen tot criminaliteit
- meerdere bajesbezoeken (niet als bezoeker, maar als bewoner)
- je huwelijk/relatie kapot, als je kinderen hebt het contact daarmee verliezen
- je baan kwijtraken en heel erg moeilijk weer aan werk komen
- je vrienden kwijtraken (al dan niet omdat je ze zelf gaat afstoten)
- je huis kwijtraken
- grote schulden opbouwen
- helse afkicktrajecten door moeten, weer terugvallen, weer afkicken enz.
- als je toch definitief clean blijft, altijd de strijd tegen de trek naar drugs
- uitgekotst worden door de maatschappij

Ik zie dit, als vrijwilliger, helaas veel voorkomen bij verslaafden. Die hadden dat allemaal nooit zo verwacht voordat ze er aan begonnen.
Niet geïnteresseerd in de drugs, maar wel in de gebruiker
LecramR
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 20 okt 2015 04:50

Ga A.U.B. elders prediken.

Bij voorbaat dank.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor LecramR op 20 okt 2015 09:29

MeejheM schreef:Ga A.U.B. elders prediken.

Bij voorbaat dank.

Wat is je probleem? TS vertelt wat de gevolgen zijn van een cokeverslaving en ik vul hem aan met enkele andere mogelijke gevolgen. Dat is realiteit waar helaas veel mensen zich niet van bewust zijn. Ik snap niet zo wat je weerstand daar tegen is. Of wil je het niet weten omdat het te confronterend is?
Vraag een willekeurige verslaafde die op straat leeft of volgestopt met medicijnen in een opvanghuis zit of hij van tevoren wist of hem dit zou overkomen en zijn antwoord zou NEE zijn, als hij nog helder kan denken. Je verstoppen voor de gevaren is zeer onverstandig. Dat maakt overmoedig.
Ik zeg niet dat je niet creatief kunt gebruiken, alhoewel ik dat nooit zal aanraden, maar als je je niet bewust bent van de risico's of daar nonchalant over bent, zal je zeker verslaafd raken.

Ik lees elders van jou dat je vóór openheid over de werkelijkheid bent, je reactie verbaast me dan ook enigszins:

MeejheM schreef:de werkelijkheid rondom drugs en verslaving worden vaak in een donker hoekje gestopt
Niet geïnteresseerd in de drugs, maar wel in de gebruiker
LecramR

Berichtdoor SirErick op 20 okt 2015 17:52

MeejheM schreef:Ga A.U.B. elders prediken.

Doe eens normaal jij. Member "LecramR" zegt niets raars of wat dan ook, sterker nog: ik denk dat ik één van de weinige cokeverslaafden ben die niet aan zijn lijstje voldoe.
Cocaine is not the devil; it depends on who the drug in possession has and how it’s used. I use daily cocaine and yes, I'm a hardcore junkie.
SirErick
Donateur

Berichtdoor Sjaak Zweefkaak op 26 okt 2015 22:35

Fantastisch, intrigerend topic.
-- Sjaak
Sjaak Zweefkaak
Newbie

Berichtdoor Arnie87 op 13 dec 2015 23:48

Zo te zien hele topic naar de klote
Arnie87
Belezen gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 14 dec 2015 00:03

sorry dan.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Bor67 op 29 dec 2015 02:02

Nou ja, dan probeer ik 'm wel weer op te starten.

Ik gebruik nu een jaartje of 10. Ben pas echt gaan gebruiken toen ik midden dertig was. Ik gebruik alleen in 't weekend. Vroeger was dat alleen vrijdag en zaterdag, maar als ik nog over heb nu ook zondag. Ik heb in dit topic voor mij echt ongelooflijke hoeveelheden voorbij zien komen. Ik moet echt heel erg mn best doen om 1 gram per avond weg te krijgen en dan ben ik ook helemaal apie. Ik drink er wel bij. Laatste paar maanden probeer ik minderen. Maar dan koop ik telkens weer meer onder het mom van "nou ja, nog een keertje los". Het lukt me wel steeds beter te minderen met alcohol (doordeweeks). Nu nog met coke..Iemand tips?
Bor67
Newbie

Berichtdoor SirErick op 03 jan 2016 02:00

Bor67 schreef:Laatste paar maanden probeer ik minderen. Maar dan koop ik telkens weer meer onder het mom van "nou ja, nog een keertje los". Het lukt me wel steeds beter te minderen met alcohol (doordeweeks). Nu nog met coke..Iemand tips?

Gebruik het niet vaker dan één keer per maand, koop een halve gram in plaats van een hele gram en probeer situaties te vermijden die ervoor zorgen dat je in de verleiding komt.
SirErick
Donateur

Berichtdoor MeejheM op 03 jan 2016 02:39

en combineer je gebruik niet consequent met drinken, dat is een fout die erg vaak gemaakt wordt. wanneer je dan drinkt denk je gelijk aan coke, en omgekeerd. dat zie ik vaak foutgaan.

edit: ik zie dat je die al doorhebt. maar hou het in elk geval in je achterhoofd.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Attimo op 04 maart 2016 14:56

Ericks beschrijving is in de opening post is vrij herkenbaar. Ik gebruik nog maar enkele maanden en ik begin het al te voelen. De eerste keer is knallen, een gram (0.7 dus) op een avond opgedaan en dan een hele tijd niets.

Dan weer een avondje, weekend erop nog een avondje en nu ben ik al een maand of 2-3 elk bijna weekend aan het gebruiken. Het baart me ergens wel zorgen want ik wil m'n leven niet naar de kloten laten gaan. Ik heb een goeie fix, uitstekende kwaliteit aan een betrekkelijk lage prijs (nog altijd duur uiteraard). Maar toch, het feit dat je goeie shit snuift verandert nog niets aan het feit dat je snuift. Het feit dat je er niet zoveel als anderen aan uitgeeft, betekent nog niet dat je er niet veel geld aan uitgeeft.

Ik probeer het te beperken tot het weekend, ben daar op die paar maand tijd al twee keer in gefaald. Telkens maar één lijn maar toch, het zou niet mogen.

Ik kan normaal gezien vrij goed omgaan met verslavingen. Ik rook bvb. heel af en toe een sigaret maar heb nooit de neiging om gedurig aan te roken. Als ik eens een pakje koop doe ik er zeker 3 weken mee. Maar coke... dat is toch van een heel ander niveau hoor. Bijvoorbeeld nu tegen mezelf zeggen "dit weekend niet" is makkelijk, maar ik weet dat het uiteindelijk erg moeilijk wordt op de moment zelf. Zeker in de juiste/foute companie in de juiste/foute setting. Ik vind het bijna aanstellerig van mezelf om dat te zeggen, maar het is zo. Momenteel wil ik er ook nog niet veel aan veranderen.

Nog een specifieke vraag voor Erick of andere zware gebruikers: hoe gaat het met de neus?

Mijn rechterneusgat is sinds twee weken van binnen beschadigd. Vorig weekend nog op gekabeld en dat zal er geen goed aan gedaan hebben maar nu lijkt het al een stuk beter te gaan. Ik ga ervan uit dat je om écht onherstelbare schade aan te richten je toch enige tijd veel mag snuiven.
Attimo
Belezen gebruiker

Berichtdoor kokosmakroon900 op 04 maart 2016 15:27

Attimo schreef:Ericks beschrijving is in de opening post is vrij herkenbaar. Ik gebruik nog maar enkele maanden en ik begin het al te voelen. De eerste keer is knallen, een gram (0.7 dus) op een avond opgedaan en dan een hele tijd niets.

Dan weer een avondje, weekend erop nog een avondje en nu ben ik al een maand of 2-3 elk bijna weekend aan het gebruiken. Het baart me ergens wel zorgen want ik wil m'n leven niet naar de kloten laten gaan. Ik heb een goeie fix, uitstekende kwaliteit aan een betrekkelijk lage prijs (nog altijd duur uiteraard). Maar toch, het feit dat je goeie shit snuift verandert nog niets aan het feit dat je snuift. Het feit dat je er niet zoveel als anderen aan uitgeeft, betekent nog niet dat je er niet veel geld aan uitgeeft.

Ik probeer het te beperken tot het weekend, ben daar op die paar maand tijd al twee keer in gefaald. Telkens maar één lijn maar toch, het zou niet mogen.

Ik kan normaal gezien vrij goed omgaan met verslavingen. Ik rook bvb. heel af en toe een sigaret maar heb nooit de neiging om gedurig aan te roken. Als ik eens een pakje koop doe ik er zeker 3 weken mee. Maar coke... dat is toch van een heel ander niveau hoor. Bijvoorbeeld nu tegen mezelf zeggen "dit weekend niet" is makkelijk, maar ik weet dat het uiteindelijk erg moeilijk wordt op de moment zelf. Zeker in de juiste/foute companie in de juiste/foute setting. Ik vind het bijna aanstellerig van mezelf om dat te zeggen, maar het is zo. Momenteel wil ik er ook nog niet veel aan veranderen.

Nog een specifieke vraag voor Erick of andere zware gebruikers: hoe gaat het met de neus?

Mijn rechterneusgat is sinds twee weken van binnen beschadigd. Vorig weekend nog op gekabeld en dat zal er geen goed aan gedaan hebben maar nu lijkt het al een stuk beter te gaan. Ik ga ervan uit dat je om écht onherstelbare schade aan te richten je toch enige tijd veel mag snuiven.

Erick is niet meer op dit forum maar ik weet dat zijn hele neus botje weg is.
what if life is a crazy trip, and when you die you wake up as an alien holding a bong with your friends surrounding you, asking you if you felt it
kokosmakroon900
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Attimo op 04 maart 2016 15:51

Ah, heeft ie dan ergens zijn vertrek aangekondigd?
Attimo
Belezen gebruiker

Berichtdoor kokosmakroon900 op 05 maart 2016 01:29

Attimo schreef:Ah, heeft ie dan ergens zijn vertrek aangekondigd?

Dat is een vraag die de moderators beter kunnen beantwoorden :wink:
what if life is a crazy trip, and when you die you wake up as an alien holding a bong with your friends surrounding you, asking you if you felt it
kokosmakroon900
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 05 maart 2016 06:15

als je even goed zoekt kun je zijn website wel vinden. daar staat wel wat op.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Fool op 06 maart 2016 17:21

Je zou zijn berichtengeschiedenis op dit forum even omgekeerd chronolgisch kunnen nalezen. :')

En op een antwoord op je vraag te geven: om echte neusschade te veroorzaken moet je goed je best doen. Ofwel je gebruikt een lange periode, erg veel of een erg agressieve stof, of je kunt er niet vanaf blijven als je er (een keer snuiven) een wondje hebt en blijft je neus zelf openhalen. (óf, het andere uiterste, je bent een viespeuk en maakt nooit je neus schoon, dan zal er ongetwijfeld iets flink aan kunnen koeken. :P) ;)

* Maar than again, iedereen is anders. Ik zou me ook wel voor kunnen stellen dat je reukvermogen eerder omlaag gaat dan dat je tussenbotje wegrot. ;)
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Sjaak Zweefkaak op 09 maart 2016 23:20

http://www.artwithcocaine.com mocht je nog geintresseerd zijn.
-- Sjaak
Sjaak Zweefkaak
Newbie

Berichtdoor Bobsacamano op 19 maart 2016 10:46

Erick is na veelvuldig wangedrag verwijderd van het forum.

kokosmakroon900 schreef:

Dat is een vraag die de moderators beter kunnen beantwoorden :wink:
Done: Enough

To-do: ALD-52, 2C-P, 5-Meo-DMT, Mescaline, DOM, DOC
Bobsacamano
Badass junkie

Berichtdoor Attimo op 11 apr 2016 17:06

Heb me dit weekend echt laten gaan. Hoewel als ik het zo bekijk heb ik wsl 1 gr of mss iets meer opgebruikt van vrijdagavond tot zondagavond.

Ik had zaterdagnacht gebruikt en 's ochtends leek het me leuk om heel de keuken op te poetsen met de muziek loeihard en twee lijnen coke binnen (en het was ook leuk uiteraard).

Zo is het dan nog de hele dag verder te gaan. Meestal kan ik mezelf wel nog houden van minstens een uur en liefst een uur en half te wachten tot de volgende lijn. Maar het is echt zo stom met momenten. Enerzijds zalig coke gevoel en anderzijds denk ik soms "het enige waar ik nog aan denk is de volgende lijn, wat een kutdrug, ik doe het nooit meer"

"Nooit meer"

Maandag is dat al: "toch zeker dit weekend niet"
Dinsdag zal het zijn: "gewoon voorraadje opgebruiken en verder niks"
En vrijdag sta je daar bij je dealer.

Chance dat het met niet zoveel geld kost (toch niet zoveel als vele anderen eraan geven) maar gezondheidgewijs zou ik echt wat moeten minderen.
Attimo
Belezen gebruiker

Berichtdoor losbanditas op 24 mei 2016 02:55

Goed en belangrijk topic dit naar mijn mening. Herken veel bij vrienden die het helaas mis/gebruiken en in zekere mate ook bij mezelf. Echter, baseer dit alleen op je filmpjes dus correct me if i'm wrong, volgensmij gebruik jij het vaak nuchter Erick. Ik heb het nog nooit nuchter gedaan, enkel met drank op. Ik denk dat met mij velen het voor het eerst met een drankje op hebben geprobeerd om lekker 'nuchter' te worden.

Ik herken wel dingen in je verhaal maar denk dat de combinatie met alcohol geheel anders uitpakt. Het afhankelijk/verslaafd worden gaat dan toch denk ik anders in z'n werking. Denk maar bijvoorbeeld aan de nieuwe stof die word gecreëerd (coca ethyleen uit m'n hoofd). De combinatie is nog meer risky en werkt anders (je hoeft bijv. minder vaak bij te pakken, wat ideaal is tijdens uitgaan).

Zal ik, als het wordt gewaardeerd een zelfde topic aanmaken voor deze combinatie? Doe het graag.
Ciao, :wave: :P

Edit: bedoel dus vooral de het afhankelijk worden anders in elkaar steekt met de alcohol combinatie. Denk dat je dan voor andere dingen moet waken. Ga je bijvoorbeeld 1x in de 2 welen uit en kan je niet meer zonder coke als je alcohol drinkt? Dan gebruik je 'maar' 2x per maand maar heb je wel een groot probleem ;)
"I had done either too much coke or too little, a constant problem in my life" James Crumley
losbanditas

Berichtdoor pieter_holland op 31 jul 2016 20:23

Interessante topic, ik wil graag mijn verhaal met jullie delen!

Ik gebruik nu zo'n drie maanden, soms een paar keer per week, soms een paar weken niet.
In mijn fase is het echt niet zo dat ik beter functioneer met coke; nee ik functioneer slechter en ben niet meer in staat om me langdurig ergens op te concentreren.

Mijn zegening is tevens dat ik regelmatig één of meerdere weken voor mijn werk in het buitenland ben. Dit zijn periodes waarin ik me dus wel van coke moet onthouden.

Een tweede zegening is dat ik geen dealers ken en mijn spul daardoor bij escorts moet kopen die dit natuurlijk niet gratis doen. Deze week heb ik een gram met een meisje gebruikt en haar daarbij 3 gram extra voor mij laten kopen. Het idee was dat ik hiermee een klein voorraadje voor de rest van de maand kon aanleggen. Helaas heb ik het de volgende dag allemaal weg gesnoven. Plotseling was mijn coke doosje leeg....

Nu wel nog goed katerig van trouwens!

Het voornemen is om in augustus niets meer te gebruiken, en dat gaat me wel lukken zonder leverancier hèhè. Voor die meisjes heb ik nu even geen geld meer over. Mogelijk remt dit mijn weg naar een echte verslaving....
pieter_holland
Newbie

Berichtdoor Fool op 27 aug 2016 20:42

Dit klinkt als een goed moment om te stoppen, voordat je de betere contactjes leert kennen. :s
Fool
Badass junkie

Berichtdoor pieter_holland op 28 aug 2016 12:33

Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk, maar zo eenvoudig is dat nog niet ben ik nu achtergekomen.

Ik heb nu 5 weken niet gebruikt en dacht dat ik er nu wel los van was, wow heb ik me even vergist....

Ik zit het hele weekend te zoeken. Aan de ene kant wil ik niet zwak zijn en die prestatie van 5 weken niet gebruiken weggooien. Aan de andere kant denk ik; wat probeer ik nu eigenlijk te bewijzen? Mag ik straks ook al geen zin meer in steak of sex hebben? Wat is er zo erg aan af en toe genieten?

Het is inderdaad dat ik geen goed contact heb, anders zou ik me nu zo lekker voelen.....
pieter_holland
Newbie

Berichtdoor Susanne op 15 sep 2016 23:08

pieter_holland schreef:Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk, maar zo eenvoudig is dat nog niet ben ik nu achtergekomen.

Ik heb nu 5 weken niet gebruikt en dacht dat ik er nu wel los van was, wow heb ik me even vergist....

Ik zit het hele weekend te zoeken. Aan de ene kant wil ik niet zwak zijn en die prestatie van 5 weken niet gebruiken weggooien. Aan de andere kant denk ik; wat probeer ik nu eigenlijk te bewijzen? Mag ik straks ook al geen zin meer in steak of sex hebben? Wat is er zo erg aan af en toe genieten?

Het is inderdaad dat ik geen goed contact heb, anders zou ik me nu zo lekker voelen.....

Seks en steaks zijn nogal anders dan coke. Heb je inmiddels de 10 weken al gehaald?
Als ik voor het slapen nak ben ik 's morgens minder brak
Susanne
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 16 sep 2016 15:54

Ach ja seks en steak kunnen inderdaad ook af en toe wel, met nadruk op af en toe. Als je besluit om een meisje te bellen en haar 3 extra steaks te halen om de maand door te komen, maar de dag erna heb je alle steaks al op, dan moet je je afvragen of je jezelf wel kunt beheersen.

Als je jezelf niet kunt beheersen ben je het perfecte recept voor een verslaving, grijp dus in voor het te laat is...
Een feestje op een spiegel!
SkittlesAndMe
Badass junkie

Vorige

Keer terug naar Cocaine