Handboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

Hier kun je terecht voor al je vragen, ervaringen en andere zaken omtrent Cocaïne. Dit is ook de juiste plaats voor bewerkte vormen van Cocaïne, zoals Crack.

Re: Handboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

Berichtdoor SirErick op 17 maart 2015 22:46

ooscaar schreef:Dacht altijd dat de twee qua subjectief gevoel nog wel te vergelijken/vervangen waren, maar nee dus. Sorry voor de dommigheid :rolleyes:

Weet je wat pas dom is? Als je vragen hebt en ze niet stelt terwijl je het antwoord wel wilt weten. Met andere woorden: domme vragen bestaan niet, althans, niet in mijn beleving.

ooscaar schreef:Vandaar ook dat Erick al aangeeft dat zijn afkicksymptomen niet te verhelpen zijn met opiaten/benzodiazepines/amfetamines natuurlijk.

Afkicksymptomen? Als de coke (bijna) is uitgewerkt dan neem ik weer een paar lijntjes. Met andere woorden: daar heb ik, Coke-zijndank, geen last van.
Cocaine is not the devil; it depends on who the drug in possession has and how it’s used. I use daily cocaine and yes, I'm a hardcore junkie.
SirErick
Donateur

Berichtdoor SkittlesAndMe op 18 maart 2015 11:22

Ga je wel eens naar het buitenland? En zo ja, hoe?
Een feestje op een spiegel!
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor SirErick op 18 maart 2015 16:30

SmartieAndMe schreef:Ga je wel eens naar het buitenland? En zo ja, hoe?

Ja, vaak zat. Hoe? Altijd met vliegtuig.
Cocaine is not the devil; it depends on who the drug in possession has and how it’s used. I use daily cocaine and yes, I'm a hardcore junkie.
SirErick
Donateur

Berichtdoor SkittlesAndMe op 18 maart 2015 17:23

SirErick schreef:

Ik bedoelde meer, hoe doe je dat met je verslaving? Smokkel je coke mee in het vliegtuig? Of koop je dat ter plekke?
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor SirErick op 18 maart 2015 19:00

SmartieAndMe schreef:
SirErick schreef:

Ik bedoelde meer, hoe doe je dat met je verslaving? Smokkel je coke mee in het vliegtuig? Of koop je dat ter plekke?

Omdat ik vanwege mijn werk (zeer) vaak in het buitenland ben heb ik overal connecties die ik kan bellen, dus nee, ik hoef het niet te gaan smokkelen of iets dergelijks.
SirErick
Donateur

Berichtdoor CosmicSans op 19 maart 2015 19:06

SirErick schreef:
Joopiejo schreef:2,5 gram per dag is fors, toch zeker als het vrij puur spul is.

Mijn coke komt rechtstreeks van de bron vandaan, want ik hou niet van versneden rommel.

Oh, rechtstreeks van de boer die cocaplanten verbouwt? Anders is het namelijk niet meer rechtstreeks toch, ik heb namelijk ooit gelezen (geen bron) dat cocaine in Zuid Amerika al wordt versneden met levamisol, wat zou verklaren waarom het zowel hier als in de VS in zoveel cocaine voorkomt.
CosmicSans
Newbie

Berichtdoor ZERO- op 19 maart 2015 19:28

SmartieAndMe schreef:Ja maar dat is makkelijk. Appels en peren kun je ook beter vergelijken dan appels en stront, maar dat betekent ook niet dat het zin heeft :lol:

Hahahahaha.

OT: Amfetamine giftiger dan coke? Dacht altijd dat coke 'gevaarlijker' was dan amfetamine. Of misschien gevaarlijker in een bredere zin van het woord?
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor SirErick op 19 maart 2015 19:32

CosmicSans schreef:
SirErick schreef:
Joopiejo schreef:2,5 gram per dag is fors, toch zeker als het vrij puur spul is.

Mijn coke komt rechtstreeks van de bron vandaan, want ik hou niet van versneden rommel.

Oh, rechtstreeks van de boer die cocaplanten verbouwt?

Ja, want ik wil geen risico lopen dat ik rommel krijg.

CosmicSans schreef:ik heb namelijk ooit gelezen (geen bron) dat cocaine in Zuid Amerika al wordt versneden met levamisol, wat zou verklaren waarom het zowel hier als in de VS in zoveel cocaine voorkomt.

Daar hou ik me niet mee bezig, dus het zou best kunnen. Ik heb - uit pure nieuwsgierigheid - regelmatig mijn coke laten testen, de ene keer is het 82% zuiver en de andere keer is het 89% zuiver. Met andere woorden: ik heb niks te klagen, want het is pure coke wat ik gebruik.
SirErick
Donateur

Berichtdoor Fool op 19 maart 2015 20:16

CosmicSans schreef:
SirErick schreef:

Oh, rechtstreeks van de boer die cocaplanten verbouwt? Anders is het namelijk niet meer rechtstreeks toch, ik heb namelijk ooit gelezen (geen bron) dat cocaine in Zuid Amerika al wordt versneden met levamisol, wat zou verklaren waarom het zowel hier als in de VS in zoveel cocaine voorkomt.

Lijkt me nogal een ongunstige actie voor dealers om levamisol te smokkelen, nietwaar, op die plek past ook extra cocaïne? :D
Fool
Badass junkie

Berichtdoor CosmicSans op 20 maart 2015 14:51

SirErick schreef:Daar hou ik me niet mee bezig, dus het zou best kunnen. Ik heb - uit pure nieuwsgierigheid - regelmatig mijn coke laten testen, de ene keer is het 82% zuiver en de andere keer is het 89% zuiver. Met andere woorden: ik heb niks te klagen, want het is pure coke wat ik gebruik.

Dat is dan voor nederlandse begrippen heel netjes idd :)

Fool schreef:Lijkt me nogal een ongunstige actie voor dealers om levamisol te smokkelen, nietwaar, op die plek past ook extra cocaïne? :D

Ja, maar niet ongunstig voor de schakel vóór de transatlantische smokkelaars. Maar ik weet t fijne er ook niet van.
CosmicSans
Newbie

Berichtdoor Fool op 20 maart 2015 16:16

Volgens mij is levamisol daar niet veel goedkoper dan cocaïne zelf hoor. ;) Grammetje sosa in Columbia kost ook geen drol, het wordt juist duur door het smokkelen en alle tussenpersonen.
Fool
Badass junkie

Berichtdoor kokosmakroon900 op 24 apr 2015 19:14

Sirerick:

Coke is een dure verslaving. Wat ik uit het verhaal begrijp is dat jij een enthousiaste coke gebruiker bent die meerdere grammen per dag gebruikt. Ook sta je er financieel niet al te slecht voor (je hebt immers een huis, internet en te eten). Mijn vraag is hoe je dit allemaal bekostigd? Bij de meeste coke verslaafden neemt de drugs de overhand en moeten zij vroeg of laat hun huis uit.

Sorry voor mijn brutale vraag, als je hem niet wil beantwoorden begrijp ik dat ook.
what if life is a crazy trip, and when you die you wake up as an alien holding a bong with your friends surrounding you, asking you if you felt it
kokosmakroon900
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SirErick op 24 apr 2015 19:34

kokosmakroon900 schreef:Wat ik uit het verhaal begrijp is dat jij een enthousiaste coke gebruiker bent die meerdere grammen per dag gebruikt. Mijn vraag is hoe je dit allemaal bekostigd?

Ik had al eens eerder antwoord gegeven op diezelfde vraag. Maar goed, om antwoord te geven op je vraag: ik ben muziekproducent van beroep, hetgeen wat ervoor zorgt dat ik financieel gezien alles kan doen en laten wat ik wil zonder dat ik er iets van merk.
SirErick
Donateur

Berichtdoor Susanne op 30 apr 2015 22:28

Wat zou je doen als je je gebruik niet meer zou kunnen betalen?
Als ik voor het slapen nak ben ik 's morgens minder brak
Susanne
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SirErick op 30 apr 2015 22:52

Susanne schreef:Wat zou je doen als je je gebruik niet meer zou kunnen betalen?

Ik heb geluk dat ik daar nooit over zal hoeven nadenken, dus dat ga ik dan ook niet doen. Met andere woorden: ik acht de kans dat dit mij zal overkomen extreem klein.
SirErick
Donateur

Berichtdoor Susanne op 01 mei 2015 15:03

Maar gewoon in een stel je voor scenario?
Susanne
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SirErick op 01 mei 2015 16:14

Susanne schreef:
SirErick schreef:
Susanne schreef:Wat zou je doen als je je gebruik niet meer zou kunnen betalen?

Ik heb geluk dat ik daar nooit over zal hoeven nadenken, dus dat ga ik dan ook niet doen. Met andere woorden: ik acht de kans dat dit mij zal overkomen extreem klein.

Maar gewoon in een stel je voor scenario?

Volgens mij heb ik gisteren al duidelijk gemaakt dat ik niet ga nadenken over situaties die niet realistisch zijn. Met andere woorden: het is zinloos om die vraag te (blijven) herhalen.
SirErick
Donateur

Berichtdoor Susanne op 11 mei 2015 15:23

SirErick schreef:Volgens mij heb ik gisteren al duidelijk gemaakt dat ik niet ga nadenken over situaties die niet realistisch zijn. Met andere woorden: het is zinloos om die vraag te (blijven) herhalen.

Ik denk dat dit ook wel een antwoord op mijn vraag is
Susanne
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Sally Tessio op 12 mei 2015 16:44

Waarom zeg je in het filmpje 'mijn 5000 vrienden' van BNN dat je jezelf niet verslaafd vindt, terwijl blijkt uit posts van je dat je dit wel zo ervaart? Ook de ontwenning die je beschrijft die je na een hele dag geen coke gebruik al ondergaat duidt volledig op een verslaving en lichamelijke en/of geestelijke afhankelijkheid van de drug.
Ik krijg het idee dat je jezelf wel vaker tegenspreekt. Zo antwoord je ook in dat interview dat niemand zich zorgen over jou maakt behalve de interviewer, maar heb je op het forum al eens gezegd dat mensen in jouw omgeving zich wel degelijk zorgen maken, maar dat ze je verder niet voor je gebruik proberen te behoeden en je wel je gang laten gaan.
Zo heb ik ook een mix van berichten gelezen waardoor je in het ziekenhuis bent beland. In je filmpje over wat cocaïne met je gezondheid doet zeg je dat je door de drug meerdere keren in een ziekenhuis hebt gelegen en meerdere malen geopereerd bent. Uit een ander bericht/filmpje laat je blijken dat jouw gebruik los van die operaties staat.
Het kraakt aan alle kanten.
Sally Tessio
Belezen gebruiker

Berichtdoor SirErick op 12 mei 2015 19:26

Sally Tessio schreef:Waarom zeg je in het filmpje 'mijn 5000 vrienden' van BNN dat je jezelf niet verslaafd vindt, terwijl blijkt uit posts van je dat je dit wel zo ervaart?

BNN heeft aardig lopen knippen en plakken in hun montage, want dat fragment eindigde met "Ja, daarom zeg ik het ook" toen Tim "Dat zegen alle verslaafden dat ze niet verslaafd zijn" tegen zei. Wat ik erna zei, dat is eraf geknipt. Maar los daarvan, het woord "verslaafd" vind ik geen fijn woord aangezien dat zo'n nare bijklank heeft. Dat ik wel degelijk een coke addict ben is een feit, dit is dan ook de reden dat ik mezelf "Hardcore junkie" noem.

Sally Tessio schreef:Ik krijg het idee dat je jezelf wel vaker tegenspreekt. Zo antwoord je ook in dat interview dat niemand zich zorgen over jou maakt behalve de interviewer, maar heb je op het forum al eens gezegd dat mensen in jouw omgeving zich wel degelijk zorgen maken, maar dat ze je verder niet voor je gebruik proberen te behoeden en je wel je gang laten gaan.

Tim vroeg of mijn omgeving bang was of ik ooit in de goot zou belanden en dergelijke, dit is niet het geval en dat heb ik hem kenbaar gemaakt.

Sowieso geeft dat interview niet goed weer waarom ik de Art with Cocaine-website heb terwijl BNN mij toen wel daarvoor benaderd hadden. Het stukje van 14:05 tot 14:44 minuten vind ik flauw, vooral omdat het tegenover de kijkers raar overkomt. Immers, zij waren niet aanwezig bij de opname en weten dus ook niet de context. Tim vroeg waarom hij niet mijn huis mocht filmen, waarop ik als antwoord gaf dat ik het privacy-technisch niet verstandig vond om mijn huis te filmen aangezien ik geen mensen aan mijn deur wil krijgen die dope denken te kunnen schoren. Ook dat stukje is flauw neergezet, maar goed, daar klaag ik verder niet over.

Van 18:24 tot 19:00 minuten wordt meerdere keren de vraag gesteld hoe ik mijn coke-gebruik kan bekostigen. Tijdens de opnames heb ik duidelijk gezegd dat ik muziekproducent van beroep ben en dat ik hierdoor financieel gezien alles kan doen en laten wat ik wil, maar in de uitzending is "ik zit hier niet om over mijn werk te kletsen" als antwoord gebruikt. Het komt naar mijn mening A. raar over op de kijkers (alsof ik iets te verbergen hebt, hetgeen niet het geval is) en B. mijn quote "ik zit hier niet om over mijn werk te kletsen" in een andere context was gezegd dan hoe het uitgezonden is (toen Tim tijdens de opnames vroeg met ik samenwerk en wie er in de muziekscene nog meer coke gebruikt heb ik tegen hem "ik zit hier niet om over mijn werk te kletsen" gezegd, daar mijn website niks met mijn werk te maken heeft).

Kijk, en deze details weet de kijker niet op het moment dat ze het filmpje zien. Met andere woorden: mijn advies aan jou is om niet te oordelen alvorens je de feiten kent.

Sally Tessio schreef:Zo heb ik ook een mix van berichten gelezen waardoor je in het ziekenhuis bent beland. In je filmpje over wat cocaïne met je gezondheid doet zeg je dat je door de drug meerdere keren in een ziekenhuis hebt gelegen en meerdere malen geopereerd bent. Uit een ander bericht/filmpje laat je blijken dat jouw gebruik los van die operaties staat.

Even voor de helderheid: niet alle operaties zijn te danken aan cokegebruik.
SirErick
Donateur

Berichtdoor Sally Tessio op 12 mei 2015 20:16

Bedankt voor je uitleg. Het is zeker sensatietelevisie en daar wordt inderdaad een hoop in geknipt en geplakt om het naar hun liking te alteren. Dat had je wel op voorhand kunnen verwachten, dus hopelijk heb je achteraf geen spijt van je toezegging om te komen filmen. Op basis van de footage die ze gebruikt hebben komt inderdaad niet echt over wat voor statement je nou precies wilde maken.

SirErick schreef:Kijk, en deze details weet de kijker niet op het moment dat ze het filmpje zien. Met andere woorden: mijn advies aan jou is om niet te oordelen alvorens je de feiten kent.

Ik oordeel niet, want anders had ik wel gezegd dat je glashard loopt te liegen. Dit doe ik niet; ik zeg slechts dat ik het idee krijg dat ik tegenstrijdigheden hoor vanuit jou op basis van wat ik heb gelezen en bekeken. Als belangrijke informatie achterwege wordt gehouden zonder mijn weten, dan beïnvloedt dat natuurlijk mijn assumpties.

SirErick schreef:Even voor de helderheid: niet alle operaties zijn te danken aan cokegebruik.

Dat zal, maar dit neemt niet weg dat jouw opmerking dat opnames en operaties niet gerelateerd zijn aan jouw drugsgebruik nogal deceptive was.
Ik snap überhaupt niet hoe je vol kan houden dat jouw drugsgebruik niemand schaadt. Een familielid waar ik heel veel om geef ligt op het moment in het ziekenhuis en heeft een aantal keer met spoed een hartoperatie moeten ondergaan. Dat jij jezelf elke dag kapot snuift en daar niet om geeft omdat je jouw gezondheid en levensduur ondergeschikt stelt aan de voordelen van jouw gebruik, dat moet je zelf weten. Maar jij houdt een ziekenhuisbed bezet en hartchirurgen, die ook andere patiënten kunnen helpen. Dit laatste is nog veel belangrijker, aangezien we het hier hebben over een onderbezet werkveld. Patiënten die zelf niet bewust de keuze maken om hun lichaam langzaamaan te vernietigen lijden dus onder jouw verslaving en tevredenheid hiermee.
Dat familielid is slechts een voorbeeld.
Ik hoop dat je dit beseft of zal leren beseffen.
Sally Tessio
Belezen gebruiker

Berichtdoor Albedo op 12 mei 2015 20:37

Ik heb het filmpje net bekeken en ik merk dat er flink in geknipt is. Hij noemt zich je vriend maar dat lijkt mij niet wederzijds denk ik. Ik zou als ik zoiets zou laten doen eerst de montage willen zien voordat het wordt uitgezonden en geen toestemming geven tot uitzending als het me niet bevalt. Hoe is dat gegaan? Een hoop van zijn vragen hebben een nogal afkeurende ondertoon vind ik. Weer zo typisch kleinburgerlijk zoals bij veel zenders en andere media.

Ik vind het erg moedig dat je er zo open over durft te zijn en probeert het taboe te doorbreken.

Schandelijk trouwens hoe Tim in dat filmpje met die "Vinger" rondloopt en mensen port waaronder een oud vrouwtje en er ook nog zo stom lacherig over doet. Moet hij bij mij niet proberen.
Albedo
Belezen gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 12 mei 2015 20:50

Hij stelt toch geen rare vragen... Ik snap dat dingen uit hun context getrokken worden en dat je sommige dingen anders bedoeld dan ze gezegd worden, maar je kan ook niet verwachten dat BNN een cokeverslaving gaat goedkeuren op TV. Er is inmiddels wel lang en breed bekend dat cocaïne de levenskwaliteit niet bevorderd bij dagelijks gebruik, dus je kan ook niet verwachten dat ze dat dan wel zo in beeld gaan brengen.

Verder snap ik ook niet helemaal waarom je niet op TV wilt vertellen dat je muziekproducent bent en geheim houd hoe je je coke betaald. Zo creëer je toch juist het beeld dat je je geld waarschijnlijk met criminele activiteiten verdiend? Dat geldt namelijk voor de meeste verslaafden aangezien zo'n verslaving niet met een normale baan te bekostigen valt.

Ik weet uit de muzikantenwereld dat de meeste muzikanten het liefst zo veel mogelijk luisteraars hebben. Niet allemaal persé om het geld maar vooral om hun creaties te delen... Zelf heb ik dat ook, ik verdien er geen geld mee en dat interesseert me ook niet maar zou het liefst wel een miljoen luisteraars voor mijn muziek hebben.

Even voor de duidelijkheid, ik probeer je nergens van te beschuldigen hoor :wink: Ik vraag me alleen af waarom je dat geheim houd.
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor ZERO- op 12 mei 2015 21:27

SirErick schreef:Tim vroeg waarom hij niet mijn huis mocht filmen, waarop ik als antwoord gaf dat ik het privacy-technisch niet verstandig vond om mijn huis te filmen aangezien ik geen mensen aan mijn deur wil krijgen die dope denken te kunnen schoren.

Je staat toch overal met je kop op internet :lol: :lol: :lol:
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor SirErick op 12 mei 2015 21:46

Sally Tessio schreef:Bedankt voor je uitleg. Het is zeker sensatietelevisie en daar wordt inderdaad een hoop in geknipt en geplakt om het naar hun liking te alteren. Dat had je wel op voorhand kunnen verwachten, dus hopelijk heb je achteraf geen spijt van je toezegging om te komen filmen.

Uiteraard weet ik van te voren dat er geknipt- en geplakt gaat worden, dat ze het "spannender" maken en dergelijke en dat vind ik ook allemaal prima. Het is immers hun item, dus als zij ervoor kiezen om dingen in een andere context te zetten of wat dan ook dan moeten ze dat vooral doen. Ik ben de laatste persoon op aarde die daarover gaat klagen, maar jammer is het wel en dan vooral voor de kijker die de essentie van het item niet krijgt te zien.

Sally Tessio schreef:
SirErick schreef:Kijk, en deze details weet de kijker niet op het moment dat ze het filmpje zien. Met andere woorden: mijn advies aan jou is om niet te oordelen alvorens je de feiten kent.

Als belangrijke informatie achterwege wordt gehouden zonder mijn weten, dan beïnvloedt dat natuurlijk mijn assumpties.

Dat is logisch, maar goed, dat is natuurlijk met alles zo.

Sally Tessio schreef:Ik snap überhaupt niet hoe je vol kan houden dat jouw drugsgebruik niemand schaadt.[...] Dat jij jezelf elke dag kapot snuift en daar niet om geeft omdat je jouw gezondheid en levensduur ondergeschikt stelt aan de voordelen van jouw gebruik, dat moet je zelf weten. Maar jij houdt een ziekenhuisbed bezet en hartchirurgen, die ook andere patiënten kunnen helpen. Dit laatste is nog veel belangrijker, aangezien we het hier hebben over een onderbezet werkveld. Patiënten die zelf niet bewust de keuze maken om hun lichaam langzaamaan te vernietigen lijden dus onder jouw verslaving en tevredenheid hiermee.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier nooit bij stil gestaan heb, maar ja, als je het zo stelt dan heb je inderdaad gelijk dat mijn cokegebruik derden schade berokkend.

SmartieAndMe schreef:Hij stelt toch geen rare vragen... Ik snap dat dingen uit hun context getrokken worden en dat je sommige dingen anders bedoeld dan ze gezegd worden, maar je kan ook niet verwachten dat BNN een cokeverslaving gaat goedkeuren op TV. Er is inmiddels wel lang en breed bekend dat cocaïne de levenskwaliteit niet bevorderd bij dagelijks gebruik, dus je kan ook niet verwachten dat ze dat dan wel zo in beeld gaan brengen.

Nogmaals: ze hadden mij benaderd vanwege mijn statement die ik uitdraag met mijn website.

SmartieAndMe schreef:Verder snap ik ook niet helemaal waarom je niet op TV wilt vertellen dat je muziekproducent bent en geheim houd hoe je je coke betaald.

Ik heb dat niet geheim gehouden, want dat heb ik gewoon verteld. Daarna vroeg Tim aan mij hoeveel ik geld verdiende, wie er in de muziekscene nog meer coke gebruikt en dergelijke. Ik maakte hem kenbaar dat ik op dit soort vragen geen antwoord geef, hij ging toen die vragen - telkens op een andere manier - nog 10 keer stellen en toen heb ik hem nogmaals kenbaar gemaakt dat ik niet over mijn werk of over derden ga spreken aangezien ik door had dat Tim op dat moment aan het zoeken was naar een interessante uitspraak die hij op een sensationele manier kon gaan brengen en daarbij had dat geen toegevoegde waarde voor dat item.

SmartieAndMe schreef:Ik vraag me alleen af waarom je dat geheim houd.

Ik hou niks geheim, dat legde ik zojuist uit in mijn vorige reactie. Maar goed, begrijpend lezen is niet jouw sterkste kant zo te merken aangezien je het anders wel begrepen had.

SmartieAndMe schreef:Even voor de duidelijkheid, ik probeer je nergens van te beschuldigen hoor :wink:

Trust me, of je mij wel of niet beschuldigd zal mij eerlijk gezegd een worst zijn. Laten we wel wezen: het is zo helder als wat dat jij mij een kwal vindt en dat is prima, immers, we hoeven elkaar ook niet aardig te vinden. Waar ik wél moeite mee heb is dat jij het vaak in je reacties laat merken, dat is kinderachtig en ik hou niet van kinderachtig gedrag.

Albedo schreef:Ik heb het filmpje net bekeken en ik merk dat er flink in geknipt is. Hij noemt zich je vriend maar dat lijkt mij niet wederzijds denk ik.

Het zal je verbazen, maar Tim en ik zijn wel degelijk bevriend met elkaar.

Albedo schreef:Ik zou als ik zoiets zou laten doen eerst de montage willen zien voordat het wordt uitgezonden en geen toestemming geven tot uitzending als het me niet bevalt. Hoe is dat gegaan?

Ze hebben van te voren gevraagd of ik het wilde zien, maar ik heb aangegeven dat ik dat niet nodig vond. Immers, het zal mij eerlijk gezegd een worst zijn hoe ze het item op TV brengen.

Albedo schreef:Een hoop van zijn vragen hebben een nogal afkeurende ondertoon vind ik.

Dat lijkt zo door de manier hoe het gemonteerd is, maar dat valt in het echt reuze mee. Daarbij is hij op dat moment in functie als presentator van een TV-programma, dus als hij een item over drugs maakt dan kan hij moeilijk gaan zeggen dat hij dezelfde mening heb als ik aangezien je als presentator ten alle tijden kritisch en neutraal moet zijn.

Albedo schreef:Ik vind het erg moedig dat je er zo open over durft te zijn en probeert het taboe te doorbreken.

Bedankt voor het compliment.
SirErick
Donateur

Berichtdoor Susanne op 13 mei 2015 00:16

Ik ben het eens met Sally dat je artsen bezet houdt, en ik vind het eigenlijk een beetje raar dat je daar nooit eerder aan heb gedacht. Ik gebruik dit ook altijd als argument bij de discussie over vuurwerk als mijn broertje zegt dat artsen immers zelf hebben gekozen om mensen te helpen: je verschaft ze geen werk, je houdt ze (onnodig) bezet. Ik weet ook niet echt wat ik ervan moet denken dat je trots bent op je litteken.

SirErick schreef:Trust me, of je mij wel of niet beschuldigd zal mij eerlijk gezegd een worst zijn. Laten we wel wezen: het is zo helder als wat dat jij mij een kwal vindt en dat is prima, immers, we hoeven elkaar ook niet aardig te vinden. Waar ik wél moeite mee heb is dat jij het vaak in je reacties laat merken, dat is kinderachtig en ik hou niet van kinderachtig gedrag.

Dit is mij nog nooit opgevallen van smartie, of hij het nou subtiel laat doorschemeren of pontificaal zegt zoals jij. Ik vind je eerlijk gezegd een beetje een opgefokt persoon en ik vind het onnodig dat je zo'n negatieve toon zet.
Susanne
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SirErick op 13 mei 2015 02:42

Susanne schreef:Ik ben het eens met Sally dat je artsen bezet houdt, en ik vind het eigenlijk een beetje raar dat je daar nooit eerder aan heb gedacht.

Jij mag het raar vinden, maar ik heb daar inderdaad nooit bij stilgestaan.

Susanne schreef:Ik gebruik dit ook altijd als argument bij de discussie over vuurwerk als mijn broertje zegt dat artsen immers zelf hebben gekozen om mensen te helpen: je verschaft ze geen werk, je houdt ze (onnodig) bezet.

Met alle respect, maar dit slaat echt nergens op. Ik zeg het nu even heel erg zwart-wit en lomp, maar waar het op neerkomt is dat je dus van mening bent dat elk minuut die artsen aan mij besteden om mijn lichaam te fixen zinloos- en onnodig is. Immers, ik heb het zelf met mijn cokegebruik veroorzaakt, dus recht op medische zorg zou voor mij moeten vervallen.

Susanne schreef:Ik weet ook niet echt wat ik ervan moet denken dat je trots bent op je litteken.

Even voor de helderheid: de aanleiding is verre van cool. Maar goed, ondanks dat ben ik de littekens als een soort "sieraad" gaan beschouwen. Reden: de chirurgen hebben mooi en goed werk geleverd, dus in die zin ben ik trots op dat ik hun "handtekening" als aandenken heb.

Susanne schreef:
SirErick schreef:
SmartieAndMe schreef:Even voor de duidelijkheid, ik probeer je nergens van te beschuldigen hoor :wink:

Trust me, of je mij wel of niet beschuldigd zal mij eerlijk gezegd een worst zijn. Laten we wel wezen: het is zo helder als wat dat jij mij een kwal vindt en dat is prima, immers, we hoeven elkaar ook niet aardig te vinden. Waar ik wél moeite mee heb is dat jij het vaak in je reacties laat merken, dat is kinderachtig en ik hou niet van kinderachtig gedrag.

Dit is mij nog nooit opgevallen van smartie, of hij het nou subtiel laat doorschemeren of pontificaal zegt zoals jij.

Mij is het wel opgevallen, maar los daarvan, hij heeft het ook een keer tegen me gezegd.

Susanne schreef:Ik vind je eerlijk gezegd een beetje een opgefokt persoon en ik vind het onnodig dat je zo'n negatieve toon zet.

Jammer dat je op die manier naar mij kijkt, want ik ben verre van opgefokt of wat dan ook. Met andere woorden: ik ben relaxt en chill als ik antwoord geef op de reacties.
SirErick
Donateur

Berichtdoor ooscaar op 13 mei 2015 11:25

Uiteraard heeft iedereen het recht op de medische zorg die hij of zij nodig heeft, ongeacht diegene zijn levensstijl of wat dan ook. Gelukkig is dat in Nederland ook mogelijk. Je kunt opmerken dat een cokeverslaafde misschien onnodig artsen bezig houdt, omdat een cokeverslaving misschien voorkomen had kunnen worden, maar hetzelfde valt uiteraard te zeggen voor mensen die erg ongezond eten en door een hartziekte hoge medische kosten veroorzaken. Ook valt hetzelfde te zeggen voor mensen die roken en hun kans op kanker met de daarbij behorende (dure) medische behandeling vergroten. Ook valt hetzelfde te zeggen voor mensen die hard rijden en mensen die niet goed kijken voordat zij oversteken. Hetzelfde valt ook te zeggen voor mensen die graag met skivakantie gaan en mensen die van extreme sporten houden. Zo kan ik natuurlijk nog wel tien pagina's doortypen, maar misschien nog wel het belangrijkste: ook al heeft een gemiddelde recreatieve drugsgebruiker (waarschijnlijk) veel minder medische zorg nodig als gevolg van zijn of haar drugsgebruik dan een verslaafde, net zoals iemand die een paar keer per jaar drugs neemt (wat te voorkomen is) recht heeft op medische zorg als er iets fout gaat, zo heeft Erick ook recht op de medische zorg die hij nodig heeft. Zelfs als je het niet eens bent met deze redenatie, dan ben ik heel benieuwd waar je een grens wilt stellen.

Verder kennen ziektekostenverzekeringen om risicovol gedrag tegen te gaan het wettelijk eigen risico van nu al €375 dus zal de gemiddelde persoon zijn best doen om geen medische kosten te veroorzaken. Vanwege Erick zijn financiële situatie zal Erick zich niet druk maken om die €375, maar onthoud wel dat niemand het leuk vindt om in het ziekenhuis te liggen en om dus ziek te zijn. Ook Erick zal hier van hebben gebaald en zich toch zeker wel ergens zorgen hebben gemaakt, ook al is hij trots op zijn litteken.

Toch valt er ook wel wat te zeggen over de medische kosten die Erick veroorzaakt. Ikzelf zou het redelijk vinden als hij hier zelf misschien (een deel) van opvangt, vrijwillig. Dat is echter aan hem en misschien doet hij dit wel of steunt hij de samenleving op een andere manier (met veel geld betaal je ook veel belasting!), maar aangezien wij daar verder niets over weten valt daar ook niets over te zeggen. Verder zijn dit helemaal onze zaken niet dus moeten we ons daar eigenlijk ook niet mee bemoeien. Dat is aan Erick zelf, maar ik zou het redelijk vinden, wat natuurlijk ook makkelijk praten is vanuit mijn positie.

Verder, 12 mei 20:24 uur:
SmartieAndMe schreef:
SirErick schreef:Ssst, dat was toch geheim?

Shit, ik zal dit topic even modereren. Het loopt alweer helemaal uit de hand :lol:

Hieruit blijkt toch dat Smartie wel met een vriendelijke reactie tegemoet komt, met een lachende smiley dus ik heb het idee dat het niet zijn intentie is verder te gaan met laten blijken dat jullie niet elkaars beste vrienden zijn. En hiermee verduidelijkt hij dit alleen maar en probeert hij volgens mij te peilen of alles weer okay is:

En hier valt niets tegenin te brengen inderdaad :P :
SirErick schreef:Met andere woorden: ik ben relaxt en chill als ik antwoord geef op de reacties.

Dus, ik ga weer wat nuttigs doen, fijne dag allemaal :wave:
ooscaar
Wijs gebruiker

Berichtdoor Fool op 13 mei 2015 12:43

Sally Tessio schreef:Maar jij houdt een ziekenhuisbed bezet en hartchirurgen, die ook andere patiënten kunnen helpen. Dit laatste is nog veel belangrijker, aangezien we het hier hebben over een onderbezet werkveld. Patiënten die zelf niet bewust de keuze maken om hun lichaam langzaamaan te vernietigen lijden dus onder jouw verslaving en tevredenheid hiermee.
Dat familielid is slechts een voorbeeld.
Ik hoop dat je dit beseft of zal leren beseffen.

En als we nu weer eens gaan inzien dat verslaving ook een ziekte is, dan zie ik opeens het verschil niet meer. :P
Fool
Badass junkie

Berichtdoor SkittlesAndMe op 13 mei 2015 13:31

SirErick schreef:Ik hou niks geheim, dat legde ik zojuist uit in mijn vorige reactie.

Daar had ik overheen gelezen sorry.

Daarom zei ik dit:

SmartieAndMe schreef:Even voor de duidelijkheid, ik probeer je nergens van te beschuldigen hoor Ik vraag me alleen af waarom je dat geheim houd.

Ik ben gewoon nieuwschierig en stel vragen zoals iedereen dat hier doet. Daarom heb je toch een topic over cokeverslaving gestart? Zodat we jou vragen kunnen stellen over hoe je ergens mee omgaat? Ik zei het alleen nog een keer extra omdat ik weet dat jij er fel op in kan gaan...

SirErick schreef:Trust me, of je mij wel of niet beschuldigd zal mij eerlijk gezegd een worst zijn. Laten we wel wezen: het is zo helder als wat dat jij mij een kwal vindt en dat is prima, immers, we hoeven elkaar ook niet aardig te vinden. Waar ik wél moeite mee heb is dat jij het vaak in je reacties laat merken, dat is kinderachtig en ik hou niet van kinderachtig gedrag.

Tsja dat werk je zelf in de hand. What goes around comes around. Ik ben aardig tegen iedereen die aardig tegen mij is maar als je met zulke reacties komt:

SirErick schreef:Maar goed, begrijpend lezen is niet jouw sterkste kant zo te merken aangezien je het anders wel begrepen had.

Dan kun je verwachten dat je zulke reacties terugkrijgt...

Jouw hele gedrag is 100% kenmerkend voor iemand die dagelijks coke gebruikt. Je zal het misschien zelf niet merken, maar je praat uit de hoogte en je gedraagd je als king of the world. Ik heb totaal geen moeite met druggebruik uiteraard, zolang ik er zelf geen last van heb. Nu heb ik er wel last van want je werkt me continu op de zenuwen. Gedraag je gewoon even normaal, niemand heeft kwaad in de zin. Ook ik niet...
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Sally Tessio op 13 mei 2015 13:43

Fool schreef:En als we nu weer eens gaan inzien dat verslaving ook een ziekte is, dan zie ik opeens het verschil niet meer. :P

Het is één ding om te erkennen dat je verslaafd bent, weet dat de drug je lichaam/geest kapot maakt en daar iets mee willen doen. Als het dan niet lukt door het schijnbaar enorm moeilijke proces om af te kicken en niet te vervallen in oude gewoontjes, dan valt er zeker iets te zeggen voor jouw reactie.
Het is naar mijn mening echter iets anders om te weten dat je zwaar verslaafd bent, je bewust te zijn van de gevolgen, die gevolgen zelfs hebt ondergaan in de vorm van operatie(s) en geen enkele intentie hebt om het gebruik alleen al te minderen. "Immers, ik veroorzaak geen overlast voor de maatschappij of wat dan ook".
Dit is dus onwaar en de voornaamste reden waarom ik dat typte; om duidelijk te stellen dat dit dus wel zo is.
Ik snap je punt, maar het gaat in deze niet helemaal op vind ik.
Sally Tessio
Belezen gebruiker

Berichtdoor Fool op 13 mei 2015 13:48

Dus het is geen ziekte meer als je niet wilt afkicken? :P

Ik snap dat dit een beetje een dubieus punt is, maar dit is toch juist zo begrijpelijk voor een hoofdzakelijk mentale verslaving?
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Sally Tessio op 13 mei 2015 14:06

Fool schreef:Dus het is geen ziekte meer als je niet wilt afkicken? :P

Ik snap dat dit een beetje een dubieus punt is, maar dit is toch juist zo begrijpelijk voor een hoofdzakelijk mentale verslaving?

Nogmaals: het punt was voornamelijk om aan te geven dat SirErick zelf zegt de maatschappij niet tot last te zijn en hier een tegenargument tegen te stellen.
Ik begrijp dan ook wat je probeert te zeggen en ook in Erick zijn case maakt het enigszins sense. Toch vind ik het te makkelijk om het helemaal op de verslaving problematiek te gooien in zijn geval.

SmartieAndMe schreef:(…)

Ik heb niks tegen SirErick, laat dat allereerst duidelijk zijn.
Dat Smartie dit wel heeft kan ik overigens wel begrijpen. Iemand die soms naar je sneert als je iets niet goed begrijpt of verkeerd hebt geïnterpreteerd, enigszins condescending in zijn taalgebruik richting anderen kan zijn en nogal protserig met zijn opleidingsniveau en kennis te koop loopt, kan niet verwachten dat dat altijd gewaardeerd wordt. Nu zal Erick dat ook niet doen en is hij ongetwijfeld wel wat gewend, maar dan laat je je wel een beetje kennen als je anderen 'kinderachtig' noemt als ze hetzelfde terugzenden als ze ontvangen.
Sally Tessio
Belezen gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 13 mei 2015 14:50

Sally Tessio schreef:Nogmaals: het punt was voornamelijk om aan te geven dat SirErick zelf zegt de maatschappij niet tot last te zijn en hier een tegenargument tegen te stellen

Hmm ik vind het ook weer hard om te zeggen dat hij de maatschappij tot last is. Dat vind ik eigenlijk gewoon niet kunnen :wink: Iedereen doet dingen die niet het best voor hun gezondheid zijn. Dat mag nooit een reden zijn om medische zorg te weigeren. Gelukkig is dat in Nederland ook zo.

Als je gaat skieën, comazuipen, autoracen of paardrijden, dan loop je ook grote gezondheidsrisico's. Ik vind dat niet anders dan een cokeverslaving. Natuurlijk is het niet goed voor je en kun je het beter niet doen, maar als Erick besluit dat wel te doen betekent dat niet dat hij de dokters bezet houdt. Iemand anders verdiend niet meer zorg dan Erick omdat iemand anders gezonder leeft bijvoorbeeld.
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Susanne op 13 mei 2015 14:56

Ik bedoel geenszins dat als je drugs gebruikt, het recht op medische zorg vervalt. Met gebruik an sich heb ik geen probleem maar wanneer je blijkbaar een overdosis (of had het een andere oorzaak?) neemt is dat gewoon onnodig. Net als wanneer je vingers kwijt bent door vuurwerk of - zoals oscar noemt - dik bent en voor medische kosten zorgt.
Susanne
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Susanne op 13 mei 2015 14:59

SmartieAndMe schreef: Als je gaat skieën, comazuipen, autoracen of paardrijden,

Voor deze dingen (behalve comazuipen) moet je zelfs een speciale verzekering afsluiten voor het geval je iets overkomt. Dit moet zelfs voor als je gaat werken, alleen wordt de premie automatisch van je loon afgehaald.
Susanne
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 13 mei 2015 15:05

Nee hoor, als ik ga skieën en ik breek mijn been heb ik gewoon recht op zorg. Een hoop overige kosten moet je in dat geval een reisverzekering voor hebben maar kosten voor medische zorg worden altijd vergoed.

Susanne schreef:Met gebruik an sich heb ik geen probleem maar wanneer je blijkbaar een overdosis (of had het een andere oorzaak?) neemt is dat gewoon onnodig.

Natuurlijk, maar iedereen doet stomme dingen en heel veel ongelukken waren niet nodig geweest. Niemand heeft de intentie zichzelf iets aan te doen (uitzonderingen daargelaten) en iedereen verdiend daarom precies hetzelfde. Het kan onnodig zijn, maar het is wel fijn dat de zorg er is voor iedereen die het nodig heeft.

Jij gebruikt ook wel eens speed las ik. Stel nou dat je daardoor een hartaanval krijgt... Je verdiend het niet om te sterven, al was het misschien niet gebeurd als je geen speed genomen had...
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Susanne op 13 mei 2015 15:14

Maar er is ook een reden dat ik het ten alle tijden in goede banen wil leiden, al is het maar omdat ik de reputatie van de drugs die ik gebruik niet slechter wil maken dan dat hij is. Ik vind ook niet dat iemand (per ongeluk in het ziekenhuis of expres) medische zorg zou moeten worden ontzegt, ik vind alleen dat erick zijn gebruik niet zo onschuldig hoeft te vinden als hij vindt en dat hij niet zo trots hoeft te zijn op zijn litteken. Overigens, hoe hij het nu toelicht vind ik het wel begrijpelijk maar hij geeft er een beetje een andere draai aan als dat hij op de meet deed.

En volgens mij zijn medische kosten ook inbegrepen bij een reisverzekering.
Susanne
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Sally Tessio op 13 mei 2015 15:38

Ieder mag hier natuurlijk zijn eigen mening over hebben en er is geen exacte waarheid, maar meer sprake van een grijs gebied.
Zo vind ik vergelijkingen maken met het uitoefenen van sporten en de risico's die daarmee gepaard kunnen gaan gewoon een beetje off. Er is geen garantie dat dit slecht voor je gezondheid is (eerder beter), maar er kan inderdaad iets gebeuren. Met zoveel dagelijks bewust harddrug gebruik en complete tevredenheid hiermee is er wel gewoon een garantie dat er organen e.d. vroeg of laat gaan disfunctioneren of zo gecorrumpeerd worden dat je toch wel in het ziekenhuis belandt en mogelijk onder het mes moet. Daar zie ik gewoon een verschil in.
Anderhalve krat bier wegtikken in een of andere schuur en daarna opgenomen worden vind ik ook hetzelfde, dus daar zit dan inderdaad weer geen verschil in.
Dit betekent, evenals wat Susanne zegt, niet dat ik iemand zorg ontzeg en anderen de voorkeur voor deze zorg moeten krijgen.
Sally Tessio
Belezen gebruiker

Berichtdoor SirErick op 13 mei 2015 16:04

ooscaar schreef:Toch valt er ook wel wat te zeggen over de medische kosten die Erick veroorzaakt. Ikzelf zou het redelijk vinden als hij hier zelf misschien (een deel) van opvangt, vrijwillig.

Doe ik al, want dit soort geintjes worden - en naar mijn mening is dat terecht - niet vergoed door de verzekering als je instaat bent om zelf de kosten te betalen.

ooscaar schreef:onthoud wel dat niemand het leuk vindt om in het ziekenhuis te liggen en om dus ziek te zijn. Ook Erick zal hier van hebben gebaald en zich toch zeker wel ergens zorgen hebben gemaakt, ook al is hij trots op zijn litteken.

Leuk is het niet, maar als ik er dan toch in lig dan probeer ik het wel zo prettig mogelijk te hebben ondanks dat de omstandigheden verre van prettig zijn.

Susanne schreef:Overigens, hoe hij het nu toelicht vind ik het wel begrijpelijk maar hij geeft er een beetje een andere draai aan als dat hij op de meet deed.

Op de DF-meet heb ik je dat ook al uitgelegd toen jij erom vroeg.

Susanne schreef:Maar er is ook een reden dat ik het ten alle tijden in goede banen wil leiden, al is het maar omdat ik de reputatie van de drugs die ik gebruik niet slechter wil maken dan dat hij is.

Ook al gebruik je niet veel, je kan ten alle tijden op een onverwachts moment gezeik met je gezondheid krijgen met als gevolg dat jij in het ziekenhuis beland en onder het mes moet.

SmartieAndMe schreef:Ik ben gewoon nieuwschierig en stel vragen zoals iedereen dat hier doet. Daarom heb je toch een topic over cokeverslaving gestart?

Klopt.

SmartieAndMe schreef:Ik zei het alleen nog een keer extra omdat ik weet dat jij er fel op in kan gaan.

Dat is een onjuiste aanname.

SmartieAndMe schreef:Ik ben aardig tegen iedereen die aardig tegen mij is maar als je met zulke reacties komt:

SirErick schreef:Maar goed, begrijpend lezen is niet jouw sterkste kant zo te merken aangezien je het anders wel begrepen had.

Dan kun je verwachten dat je zulke reacties terugkrijgt...

Het was alleen een constatering dat je niet had begrepen wat er staat. Nou, dat heb ik ook wel eens. Met andere woorden: ik bedoelde het niet als een aanval of zo.

SmartieAndMe schreef:Jouw hele gedrag is 100% kenmerkend voor iemand die dagelijks coke gebruikt. Je zal het misschien zelf niet merken, maar je praat uit de hoogte en je gedraagd je als king of the world. [...] Gedraag je gewoon even normaal, niemand heeft kwaad in de zin. Ook ik niet...

Ik heb een andere kijk op de maatschappij dan de meeste mensen, uiteraard komt dat door de luxe positie waarin ik zit en dat kan als arrogant ervaren worden of wat dan ook. Echter, om coke daarvan de schuld te geven is niet lief... Foei dus :wink: :D
SirErick
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Cocaine