Tripreport van de maand

Een drug uitgeprobeerd en je wilt je ervaringen delen met anderen? Doe dat hier! Plaats bij voorkeur ook foto's bij je report, om het zo informatief mogelijk te maken. Niet geschikt voor topics met vragen.

Re: Tripreport van de maand

Berichtdoor azgaza op 17 mei 2008 12:42

Oke, ik ga nu dus uitgebreid nadenken wat ik hier het beste voor kan doen want het laatst bedachte systeem is ook geen goed idee, maar er komt een oplossing, ik ga er alleen éérst een bedenken.
Aliens take me home.
Gedaan: Cannabis, Paddo's, LSD, Ketamine, Lachgas en 2c-b.
azgaza
Badass junkie

Berichtdoor kapitein-x op 17 mei 2008 12:49

Volgens mij kun je het beste gewoon vanaf de maand juni weer met frisse moed te beginnen, zoals vanouds. Even er vanuit gaande dat dan het moderator tekort niet meer bestaat, en er dus weer tijd is om dit soort dingen te ondernemen. Uiteraard kan ook een niet-moderator aangewezen worden die elke maand 10 reports nomineerd.
kapitein-x
Wijs gebruiker

Berichtdoor Tripper op 22 mei 2008 10:12

Gaan we wachten tot het jaar is afgelopen met de nominaties of gaan we er binnenkort aan beginnen? Ik denk dat een Mod moet beslissen over het tripreport van de maand. ALs ze er niet uit kunnen komen dan moeten de leden verder beslissen over bepaalde reports doormiddel van een poll.
http://www.drugsforum.info
Als je antwoorden wilt hebben op je vragen!
Tripper
Wijs gebruiker

Berichtdoor Argulas op 29 mei 2008 23:56

agree

maar ik heb geen tijd ze allemaal te lezen :(
The Entheogen trip is a pilgrimage far out beyond your normal mind, into that risky and revelatory territory which has been explored for thousands of years by mystics and visionary philosophers.

Last Report:
Salvia – Mijn levensboek (Breakthrough!)
Argulas
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Dumpy op 30 mei 2008 10:27

Ik zal wel te simpel denken.. ben ook nog net wakker. Maar waarom kunnen we niet per maand alle reports van die maand in een topic zetten en daarop voten? of als dat teveel word dat we er bijvoorbeeld 10 neerzetten met de meeste views?
Try to realise it's all within yourself,
No one else can make you change.
And to see you're really only very small,
And life flows on within you and without you.
Dumpy
Wijs gebruiker

Berichtdoor Argulas op 30 mei 2008 10:44

Klinkt wel goed.. Maar dat met meeste views zal niet gaan, je gaat dan mensen krijgen die hun views artificieel omhoog zullen werken. Alle reports van een maand in 1 topic.. Dat kan wel werken denk ik. Alhoewel er dan misschien minder mensen zullen voten, door teveel keuze.

Ik vond dat idee van bij elk verslag een poll wel een goed idee. Als een moderator nu bij alle trips van deze maand al een poll zet, zullen de mensen die nog een tripreport posten, er zelf direct ook een poll inzetten denk ik zo, kwestie van uniform, (en de onbewuste drang omdat iedereen het doet :D). Dan die met de meeste punten, zoals eerder uitgelegt, in een top 10 plaatsen, en daar een final vote van maken.
The Entheogen trip is a pilgrimage far out beyond your normal mind, into that risky and revelatory territory which has been explored for thousands of years by mystics and visionary philosophers.

Last Report:
Argulas
Bewuste gebruiker

Berichtdoor kapitein-x op 30 mei 2008 15:30

Vergeet gewoon het afgelopen half jaar. Dat is echt ondoenlijk om bij te werken.

imo: begin gewoon weer opnieuw vanaf komende maand juni. (En wijs iemand aan die het maandelijks bij wil houden: dus elke maand 10 reports nomineerd.)

Dit is de kortste klap. En eigenlijk precies zoals het vorig jaar ging, todat er een nijpend moderator tekort kwam.
Zijn er trouwens al nieuwe mods geworven? Dit is namelijk iets wat in 2 dagen te regelen is.
Niet dat ik interesse heb, want 't lijkt me echt een hondenbaan :D ...maar wel erg eervol natuurlijk 8)
kapitein-x
Wijs gebruiker

Berichtdoor Tripper op 07 jun 2008 11:15

Er moet gewerkt worden, dus aan de slag.. Trip reports van de maand October: Ik heb opgezocht, reports van October met de meeste replies en geen bad trips. Mensen die hier interesse in hebben kunnen stemmen, stel ik voor. Anders wordt het niks. Gewoon ff de maandjes afwerken.

LSD: lysergine25 viewtopic.php?f=21&t=9502
Paddo: Leola viewtopic.php?f=21&t=9515
Paddo: Sweet_Shadow: viewtopic.php?f=21&t=9658
Paddo: Lake viewtopic.php?f=21&t=9508
LSD: lysergine25 viewtopic.php?f=21&t=9708
Coke: M00neY viewtopic.php?f=21&t=9727
2c-b, Concerta, LSD Telefoon viewtopic.php?f=21&t=9732
mdma: troebadoer viewtopic.php?f=21&t=9835
2C-B: 3970 viewtopic.php?f=21&t=9946
Paddo: clowntje viewtopic.php?f=21&t=9964
LSD: Supervlieg viewtopic.php?f=21&t=9505
Paddo: Henkfloyd viewtopic.php?f=21&t=9976
Paddo: pythregius viewtopic.php?f=21&t=9970
Paddo: henkie84 viewtopic.php?f=21&t=9963
LSD: dirtbag viewtopic.php?f=21&t=9904
LSD: vode viewtopic.php?f=21&t=9517
LSA: Wacky viewtopic.php?f=21&t=9652
MDMA: Blackout viewtopic.php?f=21&t=9827
XTC: lysergine25 viewtopic.php?f=21&t=9777
Salvia: Pieter-b viewtopic.php?f=21&t=9981
XTC: Obsessed viewtopic.php?f=21&t=1210
XTC: BuZzRiDeR viewtopic.php?f=21&t=9908
zoo7: Blackout viewtopic.php?f=21&t=9720

Als ik wat vergeten ben, dan hoor ik het wel..
http://www.drugsforum.info
Als je antwoorden wilt hebben op je vragen!
Tripper
Wijs gebruiker

Berichtdoor Argulas op 07 jun 2008 11:41

Waarom sluit je de badtrips uit?

Kzou willen beginnen met lezen, maar no time no time :( klote exams :(

Last Report:
Argulas
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Miss Kittin op 19 jun 2008 11:18

Ik heb vanavond tijd om een begin te maken met lezen!
Jezelf beminnen is het begin van een levenslange romance
Ik ben niet labiel, maar gewoon emotioneel flexibel

Mijn eerste keer lsd, een bijzonder prettige ervaring!
2 CB: niet ieder mens reageert hetzelfde...
Drie zegels en een compleet ander mens
Miss Kittin
Badass junkie

Berichtdoor Dumpy op 09 jul 2008 20:40

Kunnen we niet een nieuw topic maken in tripreports?
Dumpy
Wijs gebruiker

Berichtdoor vode op 18 jul 2008 20:56

Ik zou gewoon met een frisse lei beginnen zoals al eerder in dit topic is gezegd, en dan een aantal tripreports die eruit sprongen kiezen voor uit te kiezen, er zijn er altijd wel die eruit springen. En dan zou diegene die de poll maakt gewoon heel goed moeten bijlezen altijd.

Makkelijker gezegd dan gedaan. ;)
vode
Badass junkie

Berichtdoor acidboy op 28 jul 2008 13:32

Argulas schreef:Waarom sluit je de badtrips uit?

+1, zie niet in waarom deze geen kans mogen krijgen om een tripreport van de maand te worden.
Raised my rifle to my eye, never stopped to wonder why, then I saw black and my face splashed in the sky.
acidboy
Badass junkie

Berichtdoor Miss Kittin op 29 jul 2008 20:32

acidboy schreef:
Argulas schreef:Waarom sluit je de badtrips uit?

+1, zie niet in waarom deze geen kans mogen krijgen om een tripreport van de maand te worden.

idd, Henk Floyd heeft bijvoorbeeld eens een heel goed en interessant report geschreven over zijn badtrip, die me heel goed bijgebleven is. Weet niet meer uit welke maand die is, maar die mag van mij best tripreport v/d maand vermelding krijgen1

Miss Kittin
Badass junkie

Berichtdoor vode op 01 aug 2008 17:52

Misschien moet er iemand tijdelijk naar voren stappen en een poll maken voor de vorige maand juni, en de volgende ook totdat Azgaza alles op een rijtje heeft hoe en wat ze het allemaal wilt doen? Ik wil eventueel wel een poll maken voor de maand juni, zodat we iig al iets doen met de tripreports. :)

Edit:
Ik heb alle reports van juni even doorgelezen, degene die eruit sprongen iig, en heb een selectie van tien gemaakt, ik heb geprobeert van alles wat te hebben, al is het van mdma e.d. wel moeilijk een goed report te maken. Ook bad trips are included. Als mensen het een goed idee vinden wil ik ze wel posten. En dan kunnen we juli ook wel doen. En zodra Azgaza alles op een rijtje heeft kan ze de taak weer overnemen?
vode
Badass junkie

Berichtdoor vode op 07 aug 2008 18:26

Ik heb nog een beter idee.. :D

Ik ben bezig alle linkjes van alle tripreports van oktober tot nu in een bestandje per maand samen te zetten. Als we nu voor elke maand iemand vinden, of iemand voor een aantal maanden, dan is dat allemaal wat beter door te spitten. Maar dan wel mensen met een goeie neus voor goeie tripreports!

Wat denken jullie. :) Dan is iig die grote hoop achter de rug en kan Azgaza met een nieuwe lei beginnen.
vode
Badass junkie

Berichtdoor Dumpy op 08 aug 2008 12:12

ja een vast groepje wat het uitzoekt is wel een idee ja. Maarja wie o wie wilt vrijwilliger zijn?
Ikzelf weet niet of ik genoeg tijd heb na deze vakantie, word een druk jaar volgens mij :(
Dumpy
Wijs gebruiker

Berichtdoor vode op 08 aug 2008 12:18

Zommes is het idee gaan polsen bij het modforum. :)

Maar Dumpy, vrijwilligers is deze keer éénmalig. :) Omdat het zo'n grote hoop tripreports is, is het onmogelijk voor 1 persoon. Dus het is maar 1 keer dat je zoveel reports moet doorlezen. Zodra de grote hap is gedaan, kan Azgaza weer fris starten met een schone lei. :)
vode
Badass junkie

Berichtdoor Dumpy op 08 aug 2008 12:29

Ooh oke, verkeerd begrepen dan met mn gare hoofd. Dan kan ik nu nog wel helpen in ieder geval.. :)
Dumpy
Wijs gebruiker

Berichtdoor vode op 08 aug 2008 12:36

Goed om te weten! :D
vode
Badass junkie

Berichtdoor kapitein-x op 13 aug 2008 14:36

Ik weet niet wat de plannen zijn voor de tripreports van de afgelopen maanden, of daar nog een verkiezing voor komt. (Eerlijk gezegd denk ik niet dat veel mensen zitten te wachten om nu nog reports uit 2007 e.d. te moeten beoordelen.)

Maar wat betreft de komende tijd, dus vanaf september: ik wil best wel de taak op me nemen om iedere maand (maximaal) 10 reports te nomineren, die geselecteerd worden op basis van hun kwaliteit.
Hierbij zal ik met name letten op de:

- Schrijfstijl

- Mate waarin (en manier waarop) gereflecteerd wordt op de ervaring (dus iets meer dan een beschrijving van hoe leip iemand wel niet was)

- Leesbaarheid (valt eigenlijk onder schrijfstijl, maar ik noem het toch maar even apart. Waarbij ik de aantekening wil maken dat in een enkel uitzonderlijk geval de 'vaagheid' van een tekst positief kan bijdragen aan het leesplezier. Maar dit is zeer uitzonderlijk. )

- Originaliteit (Dit met betrekking tot de manier waarop, of het perspectief van waaruit verslag wordt gedaan. Ook hier geldt voorzover dit bijdraagt aan het leesplezier.)

- De 'ontroeringsfactor.' Waarbij ontroering zo breed mogelijk geïnterpreteerd moet worden. De lach en de traan, en alles wat daar tussen in zit. Kortom een tekst moet iets met je doen.

Uiteraard zijn deze criteria subjectief. Maar vorig jaar was er ook slechts 1 persoon die elke maand een selectie maakte, zodat daaruit op 'democratische wijze' een winnaar gekozen kon worden. En dat ging ook prima.

Bij deze dus mijn aanbod, zodat er vanaf volgende maand geen enkele reden meer is om geen tripreport v.d. maand verkiezing te hebben. :) :rockband:
kapitein-x
Wijs gebruiker

Berichtdoor vode op 13 aug 2008 19:43

Nou, voor zover ik weet is die taak Azgaza al toevertrouwd, als vervangster van Sweet_Shadow, en Azgaza is nu even op vakantie. Dus als je een idee hebt voor de toekomst zul je het met haar moeten overleggen. :)

En de reports van oktober tot nu nog stemmen, vind ik wel een goed idee eigenlijk, want er zitten een paar pareltjes tussen, en als het mondjesmaat word gegeven, dan zijn we binnenkort weer up to date want ik vind het zonde!!

Iig zijn alle reports urls van oktober 2007 tot juli 2008 allemaal samengezet per maand in een doc nu. ik ben nu overal de naam aan het bijzetten
vode
Badass junkie

Berichtdoor kapitein-x op 13 aug 2008 20:29

Iig zijn alle reports urls van oktober 2007 tot juli 2008 allemaal samengezet per maand in een doc nu. ik ben nu overal de naam aan het bijzetten

O.k. als je al zover bent, dan is dat ook prima wat mij betreft. Bedankt voor je werk op dat vlak. :)

vode schreef:Nou, voor zover ik weet is die taak Azgaza al toevertrouwd, als vervangster van Sweet_Shadow, en Azgaza is nu even op vakantie. Dus als je een idee hebt voor de toekomst zul je het met haar moeten overleggen. :)

Ik verwacht ook dat azgaza mij hierover nog wel contacteert als ze terug is. Dus als zij die taak voort wil zetten, dan vind ik dat prima.
Ik doe dit aanbod omdat ik onder de indruk was dat azgaza hier geen tijd voor had (dat weet ik eigenlijk wel zeker, gezien de achterstand) En ik heb er ook best begrip voor als zij hier geen tijd voor heeft, aangezien ze ook mod is.

Dus het is toch veel beter dat er gewoon 1 vrijwilliger is die het iedere maand even doet. Want ik verbeeld me echt dat het niveau van de tripreports omlaag is gegaan, sinds het niet meer wordt bijgehouden.

Ik persoonlijk vind dat er gewoon 1 persoon moet zijn die maandelijks maximaal 10 reports nomineert. Dit werkt het beste - zie hoe goed het de eerste paar maand ging.
kapitein-x
Wijs gebruiker

Berichtdoor kapitein-x op 13 aug 2008 20:57

En btw, als jij, of iemand anders die taak op zich wil nemen dat vind ik dat ook prima. Ik bied me namelijk aan uit sympathie voor de goede zaak :D , niet omdat ik nu zo graag weer een verplichting er bij wil hebben.

Het maakt (tot op zekere hoogte) niet uit wie het doet, als het maar gebeurt! Want zoals het de afgelopen maanden stil is blijven liggen, dat was nergens voor nodig.

edit: dus als er mensen zijn die het graag willen doen, meld je dan aan. Want het is veel beter als iemand anders het doet, die er tijd voor en plezier in heeft, dan dan ik het doe uit liefdadigheid, terwijl ik er helemaal niet zo om sta te springen.
kapitein-x
Wijs gebruiker

Berichtdoor troebadoer op 18 aug 2008 02:57

Lang niet meer geweest op dit forum. Leuk om te zien dat mijn report erbij stond, als enige xtc/mdma report :)
troebadoer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Sweet_Shadow op 23 sep 2008 15:34

Ik wil 't wel weer oppakken als er interesse voor is. Ik begin dan met de huidige maand, te weten september.

Is dat okee? Olee :)
De toekomst lacht me toe, hoewel ik haar immer met argusogen bezie.
Sweet_Shadow
Badass junkie

Berichtdoor kapitein-x op 23 sep 2008 15:47

Helemaal toppie! 8)
kapitein-x
Wijs gebruiker

Berichtdoor azgaza op 24 sep 2008 16:01

Geweldig ja! :)
Aliens take me home.
Gedaan: Cannabis, Paddo's, LSD, Ketamine, Lachgas en 2c-b.
azgaza
Badass junkie

Berichtdoor Miss Kittin op 28 sep 2008 08:25

Sweet_Shadow schreef:Ik wil 't wel weer oppakken als er interesse voor is. Ik begin dan met de huidige maand, te weten september.

Is dat okee? Olee :)

Vode had toch een heel document aangemaakt met daarin alle reports van oktober 2007 t/m juli 2008? Goed dat het nu weer opgepakt wordt, maar ik vind het wel zonde de reports van de afgelopen 12 mnd nu overgeslagen worden. Zoals Vode ook al schreef: er zaten idd een aantal juweeltjes tussen...

Miss Kittin
Badass junkie

Berichtdoor vode op 30 sep 2008 13:38

Jup :)
vode
Badass junkie

Berichtdoor vode op 01 okt 2008 14:14

Moet ik daar nou nog verder aan werken? Ik heb voor de maand september en oktober 2007 al voor elks 10 beste reports gekozen en ik wil gerust verder werken daaraan maar dan moet ik weten of het wel nut gaat hebben. ;)
vode
Badass junkie

Berichtdoor Sweet_Shadow op 01 okt 2008 15:19

Marla Singer schreef:Vode had toch een heel document aangemaakt met daarin alle reports van oktober 2007 t/m juli 2008? Goed dat het nu weer opgepakt wordt, maar ik vind het wel zonde de reports van de afgelopen 12 mnd nu overgeslagen worden. Zoals Vode ook al schreef: er zaten idd een aantal juweeltjes tussen...

Het is inderdaad wel zonde, maar ik zie het persoonlijk niet zitten om die bergen oude verslagen door te lezen. Als iemand anders hier zin in heeft: voel je vrij :) . De toekomstige TvdMs wil ik voorlopig wel voor mijn rekening nemen.

vode schreef:Moet ik daar nou nog verder aan werken? Ik heb voor de maand september en oktober 2007 al voor elks 10 beste reports gekozen en ik wil gerust verder werken daaraan maar dan moet ik weten of het wel nut gaat hebben. ;)

Als je er voor die maanden al tien hebt zou ik simpelweg een poll maken. Als dat niet loopt, zou ik de rest laten voor wat het is.
Sweet_Shadow
Badass junkie

Berichtdoor vode op 01 okt 2008 15:29

Sweet_Shadow schreef:
Marla Singer schreef:Vode had toch een heel document aangemaakt met daarin alle reports van oktober 2007 t/m juli 2008? Goed dat het nu weer opgepakt wordt, maar ik vind het wel zonde de reports van de afgelopen 12 mnd nu overgeslagen worden. Zoals Vode ook al schreef: er zaten idd een aantal juweeltjes tussen...

Het is inderdaad wel zonde, maar ik zie het persoonlijk niet zitten om die bergen oude verslagen door te lezen. Als iemand anders hier zin in heeft: voel je vrij :) . De toekomstige TvdMs wil ik voorlopig wel voor mijn rekening nemen.

vode schreef:Moet ik daar nou nog verder aan werken? Ik heb voor de maand september en oktober 2007 al voor elks 10 beste reports gekozen en ik wil gerust verder werken daaraan maar dan moet ik weten of het wel nut gaat hebben. ;)

Als je er voor die maanden al tien hebt zou ik simpelweg een poll maken. Als dat niet loopt, zou ik de rest laten voor wat het is.

Dan doe ik dat even! :)
vode
Badass junkie

Berichtdoor psych-out op 02 dec 2008 17:47

wat is nu de bedoeling?
moeten we bij ons tripreport een poll plaatsen?
Laatst bijgewerkt door psych-out op 09 okt 2010 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt
i said NO to drugs... but they didn't listen
psych-out
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Sweet_Shadow op 02 dec 2008 17:59

^ Dat met de polls doen we niet geloof ik (is ook nooit gedaan uiteindelijk, voor zover ik weet), het gaat nu zo dat één persoon (maximaal) 10 verslagen selecteert per maand. De maanden die overgeslagen waren, worden door vode behandeld en ik ben er weer mee bezig vanaf de maand september.

Bij deze een vraagje aan vode: heb je nog hulp nodig? Kan me namelijk voorstellen dat je niet zo'n zin hebt om nog acht maanden (januari t/m augustus 2008) in te halen. Dus als je het zat bent, kun je wellicht wat vrijwilligers kiezen om het over te nemen :). Het animo voor de laatste verkiezing was trouwens wel laag helaas.
Sweet_Shadow
Badass junkie

Berichtdoor vode op 03 dec 2008 11:28

Een beetje hulp zou altijd fijn zijn. :) Als er mensen een maand op zich willen nemen en de tien beste daaruit willen selecteren zou ik blij zijn. :D Ik heb het nu ook druk vandaar.

En over de lage animo, er kwamen wel heel veel TvdM na elkaar een tijdje terug, dus beter houden we het maar bij twee TvdM verkiezingen per maand ofzo. De recente, en een oude?
vode
Badass junkie

Berichtdoor Miss Kittin op 11 dec 2008 19:19

Ik wil Vode wel een handje helpen hoor, heb net een pb'tje gestuurd. :wink:

Miss Kittin
Badass junkie

Berichtdoor vode op 11 dec 2008 19:41

*juich* :love:
vode
Badass junkie

Berichtdoor Miss Kittin op 12 dec 2008 22:31

Heb de reports uit januari 2008 van Vode gekregen, dit weekend ga ik beginnen met lezen, hoop volgende week dan ergens een poll te kunnen maken.

Wordt vervolgd! :)

Miss Kittin
Badass junkie

Berichtdoor Miss Kittin op 14 dec 2008 16:06

Het was nog best even een karweitje, maar het is me gelukt om de poll vandaag al aan te maken. Als Vode dan februari 2008 weer wil doen, dan ben ik evt bereid om maart te doen. Deal?

Miss Kittin
Badass junkie

VorigeVolgende

Keer terug naar Trip reports