Waar moet ik aan denken als ik nieuw ben hier?

Een drug uitgeprobeerd en je wilt je ervaringen delen met anderen? Doe dat hier! Plaats bij voorkeur ook foto's bij je report, om het zo informatief mogelijk te maken. Niet geschikt voor topics met vragen.

Waar moet ik aan denken als ik nieuw ben hier?

Berichtdoor Tijdloos op 10 jan 2012 21:56

Credits ook naar oa Ivo en Svali

Lees eerst en vooral de Forumregels eens door. Voordat je iets wil vragen, gebruik de zoekfunctie rechtsboven aan je scherm, het kan zijn dat je vraag al vaker is gesteld. Is het op dit forum nog niet gevraagd of kan je het gewoon niet vinden? Maak dan een nieuw topic aan en hopelijk zijn er mensen die er op kunnen antwoorden.

Op het moment dat je een topic gaat openen of een vraag gaat stellen, volg dan deze regels:

• ABN! Dus Algemeen Beschaafd Nederlands. Mensen uit Friesland verstaan West-Vlaams gewoon niet. En de meeste mensen doen gewoon geen moeite om het te ontcijferen.
  • Interpunctie! En liefst nog op de juiste plek ook...
  • Hoofdletters. Ook liefst op de juiste plek, hoofdletters in het midden van een woord doen je klinken alsof je 13 bent.
  • Zorg dat je topic in het juiste subforum staat. In het LSD forum moet je niet vragen hoe je heroïne nu precies moet spuiten.
  • Voor je op "Bevestig" klikt, lees je tekst nog eens door op "Voorbeeld" te klikken.
Nog een paar puntjes om op te letten:

• Stoer gedrag kan achterwege gelaten worden, dus geen verhalen over hoeveel gram speed/coke je kan snuiven of hoeveel pillen je wel niet slikt. Tenzij je daarmee een punt wil maken, en dus niet hoe stoer je bent.
  • De mensen hier kennen je niet, maar blijf er toch maar vriendelijk tegen, what goes around comes around
  • Niemand hier kijkt je slecht aan (als je er zelf niet om vraagt), je kan alles vragen, zolang je zelf even nadenkt voor je het doet. We gaan je echt niet stap voor stap uitleggen hoe je je speed fijner kan krijgen...
  • Niemand weet wat er in je pillen zit, laat ze testen! Wil je uitgelachen/beledigd worden, vraag vooral wat er in blauw-paars gespikkelde Pikachu's zit...
  • Als je een fout gemaakt hebt in je post en je ziet het direct, maak geen nieuwe post om het te zeggen (doubleposten), maar pas je eerste post aan. Let er wel op dat je hier maar beperkt de tijd voor hebt. Ben je te laat, licht dan even een moderator (groene naamskleur) of een Subforum Moderator (blauwe naamskleur) als je in zijn subforum hebt gepost.

Dit topic lezen is al een goed begin, het is een teken dat je het tenminste probeert. Nog veel plezier op DF!

Onthou gewoon altijd dat dit het internet is en dat iedereen kan zeggen wat hij/zij wil, maar de meeste mensen hier zijn er om je te helpen. Als iemand iets negatiefs over je zegt, trek het je niet aan, maar als die persoon je vriendelijke raad geeft, probeer deze dan ook te volgen. Meld een post als het beledigend is naar jou toe.

drugsforum.nl
Tijdloos
Moderator

Re: Waar moet ik om denken als ik nieuw ben hier?

Berichtdoor MacLeod op 22 jan 2013 17:43

In verband met de grote hoeveelheid spam die geplaatst werd, hebben we besloten dat nieuwe leden geen nieuwe topics kunnen aanmaken totdat ze drie reacties op bestaande topics hebben geplaatst. Mocht dit enorme problemen opleveren, dan hoor ik dat graag. Vooralsnog is het een experiment.
Total. Global. Domination.
MacLeod
Admin

Keer terug naar Trip reports