Eerste keer xtc

Een drug uitgeprobeerd en je wilt je ervaringen delen met anderen? Doe dat hier! Plaats bij voorkeur ook foto's bij je report, om het zo informatief mogelijk te maken. Niet geschikt voor topics met vragen.

Eerste keer xtc

Berichtdoor chipmunk op 04 nov 2016 20:58

Een tiental jaar geleden was ik op een festival, waar een maat van mij toen daar xtc had gescoord en dit voor het eerst probeerde op de laatste avond. Ik twijfelde, maar had besloten dit niet te doen want ik nam geen hard drugs!
Ik was me niet echt aan het amuseren en mijn maat had toen the time of his life haha en toen toch wat jaloers en spijt dat ik het niet mee had geprobeerd want het was de ideale setting (Dour festival ).

Nu was ik deze zomer met diezelfde maat op een (hiphop) festival en alles ging gewoon goed die dag. Wij hebben namelijk vaak pech als we samen op stap zijn haha.

Hij zegt opeens dat hij nog een pilletje bijheeft en als ik wou mocht ik het ook eens proberen.
Na lang twijfelen kwartje ingenomen (wist als ik het niet ging innemen dat ik er spijt van ging hebben, blijven twijfelen is niet goed! )
Na een 20 min zeg ik dat het niet lijkt op te komen. En even later sloeg het in!
Begon precies in de lucht te zweven terwijl mijn benen stevig op de grond bleven staan.
Wauw, wat een fantastisch gevoel! Alle pijn in mijn lichaam (hernia) was voor enkele uurtjes compleet verdwenen en mijn armen voelden als veertjes! :)

Het was een heel simpel podium maar ik vond de paar lichtjes en rook echt enorm mooi.
Echt het liefdes gevoel!
Verder de typische intense gesprekken gehad, en alles was opeens leuk, zelfs naar de wc lopen!

Voelde me super helder en verbonden met iedereen waarvan ik dacht dat ze ook xtc hadden genomen. Als een kind die stiekem een lolly uit de kast heeft genomen.
Het viel me opeens ook op hoe dronken mensen zijn en hoe weinig zin dit heeft.
Herkende mezelf precies in een dronken jongen in het publiek, helemaal onder het bier, die toch vol overtuiging met de 'ik zie er wel nuchter uit' blik wat wijven probeerde te versieren.

Opeens had ik honger (van op voorhand niet zo veel gegeten en gebeurde nogaal spontaan) en zei ik; we moeten NU, NU, eten!! Rustig pakje friet gegeten, opeens helemaal onder de mayo en daar helemaal stuk om gelachen haha. Zelfs dat was leuk. :mrgreen:

Enig puntje was dat ik het nogal koud kreeg toen de avond viel, en dit stoorde me veel harder als anders. Mijn maat gaf mij zijn trui en die voelde dan weer weel prettiger aan als anders haha voelde mij echt weer fantastisch en zo genieten van de warmte die de trui me gaf.

Heb er enorm veel joints bij gerookt, denk minstens 10/15 over de dag/nacht en die smaakten nog beter als anders en ik voelde daar niet veel extra van eigenlijk. Rook altijd wel veel op een festival en wil altijd wel iets in de hand hebben maar was nu toch opvallend veel.

Voor ik het pilletje nam zei ik tegen mezelf als ik het ging proberen (want ik wist dat ik het leuk ging vinden :) ) dat ik het niet meer mag nemen in 2016. Nadien nog daar Dour en andere festivals geweest, tussen mensen die gebruikten en geen moment de behoefte gehad om de belofte aan mezelf te breken. Maar in 2017 doe ik het zeker wel nog eens bij de juiste gelegenheid. :D
Het was echt een fantastische eerste ervaring en een wereld die voor mij open leek te gaan.
Na het festival nog lang rondgewandeld en wat gedronken en nog liggen nagenieten in mijn tent.
Heerlijk geslapen en voelde mij de dag nadien, en ook de weken nadien enorm gelukkig.
Ik heb er een beetje uitgehaald wat andere mensen misschien uit ayahuasca of iets anders halen. Terug meer genieten van het leven na een mindere periode.
Geen dip gehad.

Heb me nog nooit zo geamuseerd als toen en wil liever dat een paar maal per jaar doen dan mezelf op regelmatige basis wasted te drinken om dan in bed te liggen draaien en tegen mezelf te zeggen dat niet meer te doen. :beer:
Sindsdien drink ik ook minder hard als ik wegga. Word nog wel dronken hoor, maar niet per se altijd en niet meer met de gedachte van helemaal naar de klote te gaan.

Ga zeker die 3 maanden regel niet breken en nooit te veel nemen. (en het hoeft daarom ook niet elke 3 maanden, zoveel ga ik toch niet feesten)
Was er ook van overtuigd dat ik niet echt op mijn kaken aan het bijten was en geen grote ogen had, al was dat misschien maar een gedachte. (wel hele tijd foto's en filmpjes van mezelf liggen maken met mijn maat zijn telefoon die ik nog niet heb gezien :D )
Mijn maat dacht nog een kwartje over te hebben wat we nog konden verdelen (en had hier wel zin in moet ik toegeven toen het uitwerkte :-)) maar hij was het kwijtgespeeld haha.
Is dus bij een kwartje gebleven en heb het goed gevoeld en énorm genoten maar nu ook niet zo overweldigend misschien qua effect. (en dat vond ik prima want ik was altijd wat angstig naar hard drugs waardoor ik heel zenuwachtig was toen ik het pilletje had genomen en het effect afwachtte, door de salvia ervaring van vroeger die je in mijn ander topic kan lezen.)

Wil dat het speciaal blijft en vooral de hersenschade beperken want als ik hier wat rondlees van mensen die het te vaak doen (no offence); dan lijkt de fun er snel af te zijn en kan het zijn dat je er nooit meer van geniet.

Denk dat met comazuipen je ook best wat hersenschade veroorzaakt en dat heb ik helaas vaak gedaan...Greets!
chipmunk
Newbie

Keer terug naar Trip reports