Tweede keer XTC

Een drug uitgeprobeerd en je wilt je ervaringen delen met anderen? Doe dat hier! Plaats bij voorkeur ook foto's bij je report, om het zo informatief mogelijk te maken. Niet geschikt voor topics met vragen.

Tweede keer XTC

Berichtdoor frank1234 op 03 dec 2016 04:01

Ruim een jaar geleden had ik mijn eerste, mooie, ervaring met XTC. Hierna had ik nog een halve pil over. Ik was van plan deze eerder te gebruiken (wel pas na 3 maanden uiteraard), maar hier is het om verschillende redenen steeds niet van gekomen.
Twee weken geleden op zaterdag was Qlimax, een hardstylefeestje waarbij van euforische hardstyle, via raw hardstyle wordt opgebouwd naar hardcore. Het bevat altijd veel show en lichteffecten. Deze keer beloofde extra episch te worden, omdat Project One op de line-up stond. Ik moet bekennen dat ik Project One niet goed ken (zijn gestopt voor ik naar hardstyle ging luisteren), maar de twee leden waar het uit bestaat ken ik wel (niet persoonlijk overigens :)). Een van de twee leden (Headhunterz) die inmiddels gestopt is met het maken van hardstyle maakte afgelopen zomer op Defqon.1 een eenmalige(?) comeback. Dat was al heel mooi en Qlimax beloofde iets soortgelijks te worden.
Ik zou met twee vrienden gaan. Zij hebben beide ervaring met drugs (een van de twee heeft ook ruime ervaring met XTC), maar zij zouden niks meenemen.

Ik heb wel de halve pil die ik nog had meegenomen. Op dezelfde manier als de vorige keer verborgen. De privaatrechtelijk oppervlakkige veiligheidscontrole (het fouilleren) duurde ongeveer 3 seconden en stelde dus weinig voor. Het weer tevoorschijn halen op het toilet was wat lastiger, omdat er geen schotten tussen de urinoirs waren. Iedereen weet dat er drugs gebruikt wordt, maar ik wild het toch een beetje discreet houden. Dat is volgens mij ook wel gelukt.
De vrienden zouden later komen, dus ben ik begonnen met een biertje en heb vanaf de vloer de onthulling van de stage gezien. Ik heb pas 3 Qlimax'en meegemaakt, maar dit was wel de mooiste stage tot nu toe. Daarna de tribune op gegaan, omdat ik daar beter bereik had en dus appjes kont ontvangen en versturen. 1,5 uur later (het was inmiddels zondag (00:00)) waren die vrienden ook binnen. De zaal in gegaan en, net als vorig jaar, vanwege de drukte op de tribune blijven staan. Om 00:51, na het halen van een flesje water, besloten om de pil in te nemen. De vorige keer heb ik twee keer een kwart, met ongeveer een uur ertussen, genomen. Op basis van die ervaring had ik besloten deze keer de hele halve ( :) ) pil in een keer te nemen. Zoals ik in mijn vorige report al zei ben ik erg slecht in het slikken van pillen. Hoewel de halve pil niet zo groot is lukte het toch niet deze door te slikken. Ik heb 'm dus maar in twee├źn gebeten en de twee kwarten een voor een doorgeslikt.
Ik verwachtte een vergelijkbare ervaring als de vorige keer, maar deze keer was toch anders. Na ongeveer drie kwartier merkte ik dat ik het heel fijn vond om met mijn ogen dicht te stampen. Een kwartier later begon Project One. Op dat moment werkte de pil al goed. Ik moest kiezen tussen met mijn ogen dicht lekker gaan (ik heb een paar keer om me heen gekeken en zag dat er meer mensen waren die met hun ogen dicht stonden), of met mijn ogen open me vergapen aan de stage en lichteffecten. Ik kon niet kiezen, dus heb beide maar afgewisseld. Tijdens de set heb ik alleen maar gedacht in termen van "ooh", "wauw", "episch", "vet, de stage beweegt" (dit lag niet aan de drugs, de stage kon echt bewegen) en "wat mij betreft mag de wereld nu vergaan, beter dan dit wordt het niet". Na de set van Project One mijn flesje water bijgevuld op de wc en gezien dat mijn pupillen vergroot waren (had ik nog niet eerder gezien) en een ijsje gehaald. Zo'n raket was de vorige keer zo'n belevenis dat ik er toen 2 op had. Deze keer smaakte die prima, maar niet heel bijzonder. De setjes daarna ook afgewisseld tussen lekker gaan met mijn ogen dicht en me met mijn ogen open vergapen aan de stage. Minder gedachten gehad, maar voor mijn gevoel wel de hele tijd met een glimlach gestaan terwijl mijn neutrale gezichtsuitdrukking eerder een resting bitch face is (kan ook als man).
Zo'n 2,5 uur na het begin begonnen de effecten af te nemen en tijdens de een-na-laatste set van het feest waren de effecten helemaal weg. Om 6:15 begon de afsluitende hardcore dj. Ik ben niet zo van de hardcore, dus om 6:30 (om de drukte om 7:00 voor te blijven) weggegaan. Het plan was om zondag een groot deel van de dag te slapen. Helaas rond 12:30 wakker geworden van de storm die, zo ontdekte ik maandag, schade heeft veroorzaakt (is inmiddels weer hersteld). Heb daarna nog wel een paar uur kunnen slapen, maar toch niet genoeg. Maandag had ik vrij genomen, dus heb die dag nog bij kunnen slapen. 's Avonds zoals elke maandag weer geschaatst (nog even wat endorfinen meepikken ;)) en de rest van de week gewoon weer gewerkt zonder ergens last van te hebben.

Het was dus weer een mooie ervaring, maar wel minder bijzonder dan de vorige keer. Waarschijnlijk was de dosis deze keer lager dan de vorige keer. Aangezien zowel de positieve effecten (het bijzondere, niet te omschrijven gevoel waar het de vorige keer mee begon heb ik deze keer niet/nauwelijks gevoeld) als de negatieve effecten (de vorige keer was mijn mond zo droog als de Sahara en had ik de neiging om mijn kaken op elkaar te drukken, deze keer was mijn mond wel iets droger dan normaal en voelde ik wel wat spanning in mijn kaken, maar het was beduidend minder dan vorig jaar) minder waren. Dat kan ook wel kloppen want tijdens het breken van de pil is er wat vanaf gevallen en de helft die ik de eerste keer heb gebruikt was iets groter dan de helft van de laatste keer. Al had ik niet gedacht dat het zoveel zou schelen.
frank1234
Newbie

Keer terug naar Trip reports