XTC - First Time! - van een dip keihard in de trip

Een drug uitgeprobeerd en je wilt je ervaringen delen met anderen? Doe dat hier! Plaats bij voorkeur ook foto's bij je report, om het zo informatief mogelijk te maken. Niet geschikt voor topics met vragen.

XTC - First Time! - van een dip keihard in de trip

Berichtdoor DrWilly op 03 jan 2017 13:16

Wie: Willem (ik), en een grote groep vrienden met als belangrijkste persoon Kolya
Waar: Liquicity Winterfestival (Mediahaven Amsterdam)
Soort drugs: XTC
Hoeveelheid: 150 mg (ongeveer)

30 December 2016, een dag om nooit te vergeten. Een paar vrienden hadden me een paar weken voordat deze dag overtuigd om een kaartje te kopen voor het liquicity festival te kopen om daar een keer een pilletje te doen. [Omdat ik dacht dat festivals en pilletjes echt niet mijn ding waren en ik er zelfs een beetje bang voor was moesten mijn vrienden mij flink overtuigen om toch dat kaartje te kopen, wat ik toen ook uiteindelijk deed.

Die tegenzin en angst kwamen weer terug op de avond voordat we naar het festival gingen. Voordat we ook aankwamen hadden we ook al een kilometertje of 6 door Amsterdam rondgeklootvioolt waarmee we uiteindelijk helemaal niks hadden bereikt :woeh: , hierdoor waren we allemaal flink moe toen we bij het festival aankwamen.

Bij het festival zelf verliep het binnenkrijgen van de drugs op rolletjes, Jl had het zakje met xtc in zn onderbroek en K en ik kregen beide met groot gemak een jointje langs de beveiliging. Eenmaal binnen moest ik even wennen aan de sfeer. Zelf ben ik kleine kroegjes met vervelende, dronken mensen gewend. Toen ik binnenkwam zag ik meteen dat hier ALLES anders was, mijn angstgevoelens gingen hierdoor alleen niet weg, toen we nuchter de dansvloeren gingen verkennen was ik ook nog niet in de stemming om lekker te dansen. Toen besloot ik dat het een goed idee was om zo snel mogelijk een pilletje te poppen in een dixie wc. Een vriend van mij noemde het een 'tikhokje' :lol: Toen een groot deel van de groep getikt had gingen we verder met een beetje rondlopen.

Vrij snel daarna liepen een vriend en ik door een halletje, toen ik zei: 'Volgens mij begin ik wat te voelen in mijn buik'. Mijn vriend keek me een paar seconde aan waarop hij antwoorde: 'Ja je pupillen zijn ook best wel groot'. Toen dit onderbuikgevoel sterker begon te worden wist ik dat ik aan de beurt was. Het effect werd al snel sterker en ik ging steeds lekkerder. Toen we bij mijn vrienden kwamen zei Jl: 'Jesus, jij hebt geluk met je stofwisseling'. Hijzelf was namelijk nog broodnuchter. 'Kom we gaan dansen!' riep ik vervolgens terug.

Het dansen ging heel anders dan aan het begin van de avond. Dit keer voelde het niet alsof ik op de muziek dansde, in plaats daarvan dansde ik 'met de muziek'. Ik kon het dnb ritme nu veel beter volgen en samen met de lichtshow en de warmte ging het dansen eigenlijk vanzelf. Ik hoefde helemaal niet meer moeilijk na te denken bij wat ik deed. Al snel trok ik mijn shirt uit en ging ik los met andere gasten die dit ook deden, ik zag nu ook dat de pilletjes van mn vrienden begonnen te werken, hierdoor werd ik alsmaar blijer en blijer. Na even lekker los te zijn gegaan besloot ik met wat van mijn vrienden te gaan socializen met random mensen.

Het was echt bizar hoe makkelijk het praten met andere mensen ging. Als ik op iemand afstapte merkte ik ook dat ik meteen al mijn interesse in een gesprek stopte. Mijn hele lichaam deed als het ware mee met het gesprek. Als ik iemand aansprak viel ik mensen aan met mijn handgebaren en enthousiasme, ik kreeg ook de indruk dat de meesten dit ook leuk vonden. De meeste meisjes reageerden of erg verlegen of ze wouden juist knuffelen, terwijl ik heel gemakkelijk vrienden werd met de meeste guys. Op mijn hoogtepunt merkte ik ook dat ik veel aan het zuchten was, alsof ik nonstop hopeloos verliefd was op alles. Het was alsof mijn hele lichaam meeging in de liefdevolle stemming die op het festival heerste. Wat ik wel heel bijzonder vond was dat iedereen van mijn groep heel anders reageerde. Zo was Jelle snel geïrriteerd in het begin en duurde het lang voordat hij goed ging, David was ook leek en had minder behoefte om met veel verschillende mensen te praten, toch had hij het wel leuk op zijn eigen manier. Kolya werd het een beetje teveel in het begin, hij kon slecht tegen het inkicken, hierop reageerde hij met onrust en lichte paniek. Kolya wou wel graag met veel mensen praten en lekker dansen maar omdat het ook zijn eerste keer was, werd het hem snel teveel. Gelukkig werd hij al snel geholpen door mensen die wat vaker hadden gebruikt, ik vond het heel mooi dat zoveel mensen hem wouden helpen, de eenheid straalde ervan af.

Helaas kwam er een einde aan de effecten van het eerste kwartje en toen ik dit merkte werd ik wanhopig. Ik moest en zou nog een kwartje nemen. Na lang te hebben gezocht naar onze vrienden kreeg ik het zakje weer in handen. Ik graaide erin en deed zo snel mogelijk weer een kwartje in mn mond. Ook hield ik het zakje dit keer even zelf bij me. Toen ging er een gedachte door mijn kop: 'Wat nou, als ik nog een kwartje achterover gooi?' Al snel stond ik weer in het tikhokje en was mijn derde kwartje in mijn buik. Samen met Kolya ging ik toen verder.

Snel daarna kwamen we een meisje tegen die het koud had waarop wij haar omringde met een grote knuffel. 'Vind je vriendje dit goed', vroeg Kolya. 'Ja hoor hij staat daar', zei het meisje toen. Het vriendje maakte het echt geen reet uit, in een kroeg zou de situatie nu al richting een knokpartij gaan. Al snel maakten we vrienden met het meisje en haar vriendje. Hiermee trokken we een tijdje op, waarna we weer verder gingen. De tweede piek van de avond was behoorlijk was heftiger dan de eerste. Ik voelde me aangetrokken tot alles. Als ik een knipoog kreeg van een meisje sprong ik er direct op af, ik dansde met dertigjarige mannen, was nonstop in gesprek en deed allemaal shit die ik normaal noooooit zou doen. Ik beleefde een soort uitbarsting van blijdschap. Mijn vriend Kolya ging alleen soms wat minder lekker en soms juist weer lekker. Hierdoor wou hij veel zitten soms. Dan bleef ik hem maar vragen:'Kol zullen we dansen?' Of 'kom kol we gaab met mensen praten' en 'we zoeken ff onze vrienden op en gan samen met ze los.' Hij stemde in met het laatste en toen vonden wij onze vrienden. Jelle en Jesse waren samen en zagen ons aankomen. 'Kijk hoe hard ie gaat', bleef jesse maar zeggen. Ik vroeg om nog een kwartje. Jesse weerhield me hiervan, waarvoor ik hem toen heel dankbaar was. Na nog ff wat mensen te hebben geknuffeld waren we ze alweer kwijt, dit kon ons ff geen reet meer schelen.

Kol wou weer chillen en omdat ik heel graag iedereen wou helpen chillde ik met hem mee. We kochten bananen (€2,75 voor twee bananen) en we gingen praten. Het kwam maar op één ding neer: dit doen we nog een keer. Zelfs als de tweede keer half zo leuk zou zijn, dan is het alsnog 20 keer leuker dan de kroeg. Heerlijk gingen we. Helaas kwam er ook een einde aan het tweede en derde kwartje. Langzaam voelde ik de blijdschap en power in me verminderen. Toen het festival aan zn einde kwam (7:00 am) hadden kolya en ik nog een gesprek:

K: Wil het is bijna voorbij, zullen we onze vrienden opzoeken en gaan?

Ik: Ja is goed, maar zullen we eerste iedereen gedag zeggen?? Zullen we dat doen???

K: Iedereen is te veel wil.

Ik: Okay, okay. 3. We zeggen 3 mensen gedag!

K: "lacht van blijdschap"

Ik: "staat op en wijst naar mensen" die, of nee die, kom we zeggen die gedag!

Uiteindelijk zijn we naar huis gestrijd. Eerst ff anderhalfuur gelopen en vervolgens heerlijk op de grond te slapen. Om omns op oudejaarsdag heel kut te voelen. Een ding weet ik zeker: Dit was de eerste maar niet de laatste keer!
DrWilly
Newbie

Re: XTC - First Time! - van een dip keihard in de trip

Berichtdoor Heart4Hard op 03 jan 2017 17:53

Leuk report om te lezen! Ook goed om te horen dat je eerste ervaring super was! Het helpen en sociaal zijn herken ik erg goed. Uit mezelf ben ik dit namelijk helemaal nooit zo goed bij onbekenden.

Ook doet dit me terugdenken aan een moment van mijn laatste keer: Ik had om 23:30 genomen en om 00:00 begon ik dit aan iedereen te vertellen omdat ik mij afvroeg of het al werkte. Dit gezegd hebbende is het antwoord erg voor de hand liggend, en daarom antwoordde iedereen met een harde lach. :lol:
Heart4Hard
Newbie

Berichtdoor deepspace op 04 jan 2017 15:44

Hi Dr. Wil, wat een gaaf report, tof dat je zo open staat voor iets "nieuws" en je lekker hebt kunnen laten gaan! Toen ik je report las, viel me op dat je de sfeer zo anders dan "de kroeg" vond. E ndta is natuurlijk ook zo, kun je eens omschrijven wat voor gevoel je daarbij had? Onderstaande stukje heb ik het over:

DrWilly schreef: Eenmaal binnen moest ik even wennen aan de sfeer. Zelf ben ik kleine kroegjes met vervelende, dronken mensen gewend. Toen ik binnenkwam zag ik meteen dat hier ALLES anders was, mijn angstgevoelens gingen hierdoor alleen niet weg, toen we nuchter de dansvloeren gingen verkennen was ik ook nog niet in de stemming om lekker te dansen.

thnxs!
deepspace
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor DrWilly op 06 jan 2017 00:38

Top om te lezen dat jullie het leuk vonden om over mijn ervaring te lezen!

Deepspace, In het begin van de avond kreeg ik een beetje een 'Waar ben ik nou weer beland?' Gevoel. Er waren redelijk wat chicks met gekleurde haren, er liepen veel mannetjes in tanktops rond etc. Dat is natuurlijk wat anders dan gooische rakkers die in tommy hilfiger jassen rondlopen met bakken gel in hun haar. Ik vond de sfeer al vrij snel heel prettig door de 'open-mindedness' die er heerste. Je kan gemakkelijk op mensen afstappen zonder dat je bekritiseerd wordt. Je wordt door de meesten geaccepteerd en gerespecteerd. De 'kroegjessfeer' wordt vooral gedomineerd door vriendschappen van jaren oud tussen mensen. Als je daar niet bijhoort val je gewoon buiten het bootje en kom je dus moeilijk goed in contact met andere mensen. De sfeer bij liquicity gaf mij dus ook veel meer een gevoel van vertrouwen omdat ik mezelf beter open kon stellen voor anderen.
DrWilly
Newbie

Berichtdoor deepspace op 25 jan 2017 15:23

Hi Dr. Willy, dank voor je toelichting! Herken ik zeker wel, ik vind zelfs dat de sfeer op een festival/dance fest ook zonder middelen (als het nog vroeg is) super open minded/vrij/toegankelijk is... Net alsof iedereen weet "wat er gaat gebeuren", iedereen een beetje "prepared" is en uitkijkt naar een dansende, spacende, pratende en uit je dak gaande groep!. Zoooo'n onwijs verschil met de kroeg inderdaad. Waar vooral eigen groep, drank tikken, loom en suf worden en je -soms- in een vervelende hang/macho en (ongwilde) versiersfeer komt.

Have fun and be safe !

DrWilly schreef:Top om te lezen dat jullie het leuk vonden om over mijn ervaring te lezen!

Deepspace, In het begin van de avond kreeg ik een beetje een 'Waar ben ik nou weer beland?' Gevoel. Er waren redelijk wat chicks met gekleurde haren, er liepen veel mannetjes in tanktops rond etc. Dat is natuurlijk wat anders dan gooische rakkers die in tommy hilfiger jassen rondlopen met bakken gel in hun haar. Ik vond de sfeer al vrij snel heel prettig door de 'open-mindedness' die er heerste. Je kan gemakkelijk op mensen afstappen zonder dat je bekritiseerd wordt. Je wordt door de meesten geaccepteerd en gerespecteerd. De 'kroegjessfeer' wordt vooral gedomineerd door vriendschappen van jaren oud tussen mensen. Als je daar niet bijhoort val je gewoon buiten het bootje en kom je dus moeilijk goed in contact met andere mensen. De sfeer bij liquicity gaf mij dus ook veel meer een gevoel van vertrouwen omdat ik mezelf beter open kon stellen voor anderen.
deepspace
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Yaizer op 26 jan 2017 14:28

Grappig.

Ik heb dus aan een groep xtc verkocht. Één daarvan ging het voor het eerst doen op liquicity. Precies zelfde dosis...bijna precies zelfde verhaal. Ik denk dat jij zelfs diegene bent :D

Zit ook volgens mij op dezelfde school als jij.

Het zou erg toevallig zijn maar denk dat het echt zo is :P
Yaizer
Bewuste gebruiker

Keer terug naar Trip reports