Happy Pizza Cambodja

Een drug uitgeprobeerd en je wilt je ervaringen delen met anderen? Doe dat hier! Plaats bij voorkeur ook foto's bij je report, om het zo informatief mogelijk te maken. Niet geschikt voor topics met vragen.

Happy Pizza Cambodja

Berichtdoor Prison op 09 jan 2017 06:25

Dag lezers,

Tijdens mijn rondreis door Vietnam en Cambodja ben ik wat leuks tegengekomen in Pnom Phen. Er wordt in Cambodja heel veel opium en wiet verbouwd. Zo veel zelfs dat ze niet weten wat ze er mee aan moeten. Gelukkig reizen er veel backpacker door zuid-oost Azië en die nemen vaak gretig aftrek van dergelijke producten. Eerst even kort wat info over mijzelf:

- Man
- 25 jaar
- 90 kg, 1,92 m (alle Aziaten kijken mij dan ook raar aan)
- Ervaring met: xtc, pep, coke, 3mmc, 6-apb, 4-fmp, LSD, truffels, wiet en hasj

Na een dag rondstruinen door de drukke straten van Pnom Pehn valt mijn oog op een restaurant waar Happy Pizza's worden gemaakt. De propper voor de deur fluisterde in mijn oor dat er 'Mary Jane' op zou zitten. Daar ik nog nooit een wiet edible heb gegeten leek het mij en mijn reisgezelschap wel grappig om te proberen. Niet wetende wat het nou precies inhield en of het überhaupt wel wiet was bestelden we allebei een grote pizza voor ongeveer 6 euro.

Toen de pizza werd gebracht schrok ik toch wel even. Er lag meer dan een gram wiet op, netjes verdeeld over elke slice. Ik ben niet de lichtste en kan wel wat hebben maar mijn gezelschap os aanzienlijk kleiner en heeft veel minder ervaring met de narcotische middeltjes. Echter onder het mom van yolo het is vakantie allebei de pizza helemaal opgegeten. De smaak was af en toe wat bitter maar over het algemeen proefde ik weinig van de grote hoeveelheid wiet. Het was helemaal tot gruis verpulverd en leek op oregano.

We hebben allebei nog wat biertjes gedronken en wat peukjes gerookt totdat ik op een gegeven moment steeds meer begon te glimlachen. Er steeg een soort stonedheid uit mijn tenen omhoog. Een warme gloed maakte zich meester van mijn ledematen en ik begon te giebelen als een klein meisje die hoort dat de buurjongen verliefd op haar is.

Het effect bleef maar aansterken en een blik in de spiegel zei genoeg. Rood doorlopen ogen, alsof alle aders geknapt waren. Terwijl ik op de WC zat hoorde ik mijn mede pizza eter ineens kraaien van plezier: op de stoep bedreven twee straatjongen de liefde onder luid applaus van wat omstanders. Ik had het niet meer en we hebben besloten om snel te betalen en rond te gaan lopen. De ober lachtte zich suf om deze twee garnalen die helemaal de weg kwijt waren. Door de stad wandelen was echt fantastisch en alles was grappig.

Er zat ook zeker een visueel aspect aan want we hebben lantarenpalen zeer verwonderd bekeken. De bodyload was ook zeer heftig, elke stap was als een stap op de maan. Bij terugkomst in het hostel werd het nog beter want we begonnen zelfs te hallucineren dat er banalers aan het plafond hing. Tussen de lakens was ook een heftige ervaring welke me deed denken aan xtc.

Rond een uur of 02:00 viel ik als een baby in slaap en om 05:30 ging de wekker weer voor een busreis van 6 uur. We waren allebei nog knetterstoned bij het opstaan en pas rond 13:00 in de middag voelde ik me weer helemaal de oude.

Al met al een groot succes. Mocht je ooit ib Pnom Pehn komen dan kan ik je dit zeker aanraden. Dit level van stoned zijn heb ik met blowen nog nooit gehaald en lijkt me ook niet prettig omdat je dan zoveel moet roken achter elkaar.

Ik weet niet wat voor wiet het was maar sterk genoeg volgens mij. Hopelijk is het een beetje leesbaar, ik typ dit vanaf een iPhone.

Happy Greetings!
Prison
Newbie

Re: Happy Pizza Cambodja

Berichtdoor chipmunk op 09 jan 2017 10:43

Haha, schitterend! Onverwachte ervaringen zijn vaak de beste :D
Toen wij net begonnen smoken gooiden we soms ook een grammetje wiet op onze pizza, maar toen was de wiet zo duur nog niet. :)
Zal ook maar eens naar Cambodja moeten gaan!
chipmunk
Newbie

Berichtdoor Tijdloos op 09 jan 2017 11:18

Leuk avontuurlijk reportje! Wist niet dat ze daar zoveel wiet verbouwden.
Ook maar eens daarheen dank voor de tip :)

PS Netjes getikt op je telefoon.
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Psychedelibee op 09 jan 2017 11:41

Hehe nice, doet me denken aan mijn eigen reis door Zuid Oost Azië van inmiddels al ruim 6 jaar geleden.

Ik kan je vast verklappen dat ze in heel Cambodja happy pizza verkopen, het mooie is namelijk dat koken met wiet daar legaal is aangezien het daar een eeuwen oude traditie is. Wiet roken is in Cambodja wel illegaal helaas, maar mijn ervaring is dat ze daar heel open minded over zijn. Wel oppassen met politie uiteraard.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Fool op 09 jan 2017 15:05

Dit topic haalt inderdaad weer leuke herinneringen op, thanks voor je report! :)

Psychedelibee schreef:Ik kan je vast verklappen dat ze in heel Cambodja happy pizza verkopen, het mooie is namelijk dat koken met wiet daar legaal is aangezien het daar een eeuwen oude traditie is. Wiet roken is in Cambodja wel illegaal helaas, maar mijn ervaring is dat ze daar heel open minded over zijn. Wel oppassen met politie uiteraard.

Dit had ik ook gehoord, toch raar dat nu het enige 'gerecht' waar wiet in zit de happy pizza is. :P

En inderdaad, in de meer toeristische delen van Cambodja vind je wel happy pizza's/gewoon wiet. Als je zwaardere drugs zoekt moet je naar het eiland Koh Rong heen. :P
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 09 jan 2017 18:49

Fool schreef:Dit had ik ook gehoord, toch raar dat nu het enige 'gerecht' waar wiet in zit de happy pizza is.

De happy shake kwam ik ook vaak tegen. Maar op traditionele recepten heb ik het ook nooit gezien. Misschien zijn die er ook wel maar gaan ze er van uit dat toeristen daar geen interesse voor hebben ofzo.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Helenas op 09 jan 2017 23:12

Super leuk geschreven! Ben zelf ook de happy pizza tegen gekomen daar maar durfde niet :p Fijn dat het jou goed bevallen is!
Helenas
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Fool op 10 jan 2017 18:23

Psychedelibee schreef:
Fool schreef:Dit had ik ook gehoord, toch raar dat nu het enige 'gerecht' waar wiet in zit de happy pizza is.

De happy shake kwam ik ook vaak tegen. Maar op traditionele recepten heb ik het ook nooit gezien. Misschien zijn die er ook wel maar gaan ze er van uit dat toeristen daar geen interesse voor hebben ofzo.

Ja, maar dat vind ik eerlijk gezegd ook een beetje raar. Ik bedoel, er komt een sloot toeristen culturele dingetjes doen, lokaal eten én wiet doen. Maar in traditioneel wiet-eten zouden ze geen interesse hebben? :P
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 10 jan 2017 18:55

Fool schreef:
Psychedelibee schreef:

Ja, maar dat vind ik eerlijk gezegd ook een beetje raar. Ik bedoel, er komt een sloot toeristen culturele dingetjes doen, lokaal eten én wiet doen. Maar in traditioneel wiet-eten zouden ze geen interesse hebben? :P

Nee misschien dat Cambodjanen denken dat toeristen daar geen interesse in hebben, maargoed pure speculatie van mijn kant.

Wat ook nog zou kunnen is dat traditionele recepten met wiet wel verkocht worden maar dat toeristen de naam daarvan niet herkennen. Maar dan zou er wel af en toe per ongeluk een toerist stoned worden haha.

Of ze nemen ons gewoon in de zeik en koken met wiet is helemaal geen traditie.

Either way, Ik heb erg genoten van alle happy pizza's en shakes.
Psychedelibee
Moderator

Keer terug naar Trip reports