Ketamine, vragen?

Hier alles over ketamine en soortverwanten

Ketamine, vragen?

Berichtdoor Mudita op 01 jun 2016 15:06

Alvast mijn excuus als deze vragen vaak langs komen op dit forum :oops:.
Maar ik ben van plan om binnenkort een keer ketamine uit te proberen.

Nu heb ik me al aardig verdiept in wat ketamine is en wat het doet etc.
Nu heb ik alleen nog vragen over de setting wat het beste/leukste is voor ketamine.

De vragen:

- Welke setting is het leukst om het te doen (thuis, buiten..)?

- Welke muziek is het leukst om te luisteren tijdens een ketamine trip?

- Is het fijner om met veel mensen (een stuk of 8 ) dit te doen of met wat minder (een stuk of 4)?

Mvg!
"Life isn't about the destination, it's about the journey"
Mudita
Experimenterende gebruiker

Re: Ketamine, vragen?

Berichtdoor Exceptional Insight op 01 jun 2016 15:21

Mudita schreef:- Welke setting is het leukst om het te doen (thuis, buiten..)?

Voor mij thuis.

Mudita schreef:- Welke muziek is het leukst om te luisteren tijdens een ketamine trip?

Muziek die je zonder keta ook fijn vindt.

Mudita schreef:- Is het fijner om met veel mensen (een stuk of 8 ) dit te doen of met wat minder (een stuk of 4)?

Zo weinig mogelijk. Ik doe het liever alleen.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Psychedelibee op 01 jun 2016 19:37

Ik zou keta lekker thuis doen met zo min mogelijk mensen. Keta is nou niet echt een sociale drug te noemen namelijk.

Qua muziek zou ik iets opzetten wat je normaal ook leuk vind, alleen niet te druk. Ik luister bijvoorbeeld graag techno, maar met veel keta op vind ik dat echt te druk.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Mudita op 02 jun 2016 15:32

Oké, bedankt voor jullie reacties!
Mudita

Berichtdoor JackHerrer op 02 jun 2016 19:00

Nouja keta kan in een groep ook erg leuk zijn.
Ik vind het persoonlijk ook fijner in een kleine groep 3/4 personen. Maar ik heb harstikke goeie gesprekken gehad met een grotere groep 9/10 man. Zelf kan ik met keta goed afsluiten van de groep mocht ik dit willen.
JackHerrer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Bobsacamano op 02 jun 2016 21:19

Met een groepje heb ik het leuk gehad maar ik vond het met zijn tweetjes het chillst. In mijn eentje vond ik het soms zo onrealistisch worden allemaal. Vooral altijd het idee dat ik al 3 nachten bezig was terwijl het 2 uurtjes was waardoor ik begon te denken of ik niet moest werken of zo. Super raar.

Als ik het met mijn vriendin doe heb ik daar geen last van. In het begin kletsen we nog gezellig en na een tijdje liggen we voor pampus op de grond te spacen hand in hand.
Done: Enough

To-do: ALD-52, 2C-P, 5-Meo-DMT, Mescaline, DOM, DOC
Bobsacamano
Badass junkie

Berichtdoor JackHerrer op 02 jun 2016 23:32

Heerlijk he. Dat je zelf kan weten hoe ver weg je wil gaan :)
JackHerrer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 03 jun 2016 00:37

Door de goede nasale opname en niet te nauwkeurige dosering kun je met ketamine heel snel en gericht bijdoseren. bij veel andere middelen is een tweede of meerdere keren veel meer gissen dan met ketamine.

Ik ben er zelf achter hoeveel ik het liefst in 1 keer in 2 neusgaten(slijmvlies oppervlak). alleen de snelle gewenning is even iets om in de gaten te houden.

los daarvan is deze drug dus erg tolerant richting mensen die de eerste keer gebruiken, maar helemaal voor ervaren gebruikers, qua dosering, maar ook wat betreft het effect.

over de initiële vraag over set en setting betreft moet je dat zelf uitvinden vind ik. veel mensen gebruiken het graag op een feestje, maar ik ga persoonlijk voor mijn lol meestal naar feestjes waar drugsgebruik overheersend is en getolereerd wordt.

persoonlijk vind ik thuis met enkele vrienden niet erg interessant, maar dat is erg persoonlijk.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Karel_Noten op 05 jun 2016 04:46

Thuis op de bank, als het donker is buiten en dan ook binnen de lichten uit of flink dempen zodat het een beetje schemert in de woonkamer.

Qua muziek zou ik inderdaad gaan voor iets dat je normaal ook leuk vind, maar een beetje vaag/spacey muziek kan geen kwaad. TV in ieder geval uit.

Ik zou het het liefst met twee mensen doen. Met vier personen heb ik ook gedaan, maar dan kom ik er al echt lastiger in, het is te druk en je bent toch een beetje met de anderen bezig. Met nog meer mensen zou ik afraden als je er echt goed voor wilt gaan. Als je een kleine hoeveelheid doet dan is dat misschien juist wel weer leuk.

Mudita schreef:De vragen:

- Welke setting is het leukst om het te doen (thuis, buiten..)?

- Welke muziek is het leukst om te luisteren tijdens een ketamine trip?

- Is het fijner om met veel mensen (een stuk of 8 ) dit te doen of met wat minder (een stuk of 4)?

Mvg!
Karel_Noten

Berichtdoor Mudita op 07 jun 2016 14:45

Dus wat ik nu hier allemaal uit op maak, is dat de dosering het verschil maakt in welke setting je wil zitten en eventueel welke muziek je wilt luisteren? Dit klinkt overigens best logisch aangezien ketamine ook wel op feesten word gebruikt bij kleine dosissen. Ik ga er eerst maar voor om het met een wat kleinere groep te doen in thuissetting. Zo leer ik de drugs toch het beste kennen en heb ik niet teveel drukte aan m'n kop voor het geval dat ik het wat rustiger zou willen.

Bedankt voor de reacties allemaal!
Mudita

Berichtdoor benniesmitters op 07 jun 2016 14:56

Denk eerder dat je setting je dosis bepaald. Je gaat bijv in een kroeg niet voor een k-hole. Muziek draai gewoon wat je lekker vind, probeer dingen uit. Iedereen is anders en vind iets ander leuk. Bijv ik vind frenchcore dik als ik xtc op heb, terwijl sommige van mijn vrienden er niks aan vinden en liever house luisteren.
benniesmitters
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Mudita op 07 jun 2016 18:13

benniesmitters schreef:Denk eerder dat je setting je dosis bepaald. Je gaat bijv in een kroeg niet voor een k-hole. Muziek draai gewoon wat je lekker vind, probeer dingen uit. Iedereen is anders en vind iets ander leuk. Bijv ik vind frenchcore dik als ik xtc op heb, terwijl sommige van mijn vrienden er niks aan vinden en liever house luisteren.

Als de setting je dosis bepaald, bepaald je dosis de setting ook :). Ik bepaal gelukkig zelf waar ik het ga doen :P.
Mudita

Berichtdoor Trinity op 26 jun 2016 00:54

Ik had ook nog wat vragen over Ketamine:

1. als je het oraal neemt, staat in het handboek hier op het forum (dank daarvoor :) ) dat je het moet oplossen en dan afvullen met sinaasappelsap. Waarom is dat? :s
2. Welke orale dosis moet je nemen om echt goed in de K-hole terecht te komen (nivo 3)?

Dank vast!
:wave:
Iedereen die je tegenkomt kan een leraar voor je zijn.
Trinity

Berichtdoor MeejheM op 26 jun 2016 19:34

Volgens Erowid, wat al sinds het bestaan van het internet ongeveer de betrouwbaarste bron is voor informatie heb je oraal 500mg+ nodig, welke je oplost in warm water, en aanvult met een zuur(zoals sinaasappelsap).

Waarom je er een zure vloeistof bij moet doen staat er niet direct bij, onder de tabel voor orale doseringen. maar ergens anders op die site zal het antwoord wel staan. Ik vermoed dat het met de opname in het lichaam te maken heeft.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor benniesmitters op 26 jun 2016 21:21

Niet iets te maken met suikers? Dat je insuline omhoog gaat en het makkelijker opgenomen word en door de bloedbrein barriere gaat? Ik weet het ook niet hoor, maar zoiets lijkt me wel logisch
benniesmitters
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Trinity op 26 jun 2016 21:25

Dank allebei! En inderdaad; Erowid is een supersource! Vergeet ik jog wel eens te kijken :P
Trinity

Berichtdoor Bobsacamano op 26 jun 2016 22:42

das dom :P

Trinity schreef:Dank allebei! En inderdaad; Erowid is een supersource! Vergeet ik jog wel eens te kijken :P
Done: Enough

To-do: ALD-52, 2C-P, 5-Meo-DMT, Mescaline, DOM, DOC
Bobsacamano
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 29 jun 2016 19:35

Trinity schreef:2. Welke orale dosis moet je nemen om echt goed in de K-hole terecht te komen (nivo 3)?

Waarom overweeg je orale inname voor een khole? Orale inname is echt zwaar inefficiënt met keta en eigenlijk gewoon zonde als je het mij vraagt.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Trinity op 29 jun 2016 22:12

Psychedelibee schreef:
Trinity schreef:2. Welke orale dosis moet je nemen om echt goed in de K-hole terecht te komen (nivo 3)?

Waarom overweeg je orale inname voor een khole? Orale inname is echt zwaar inefficiënt met keta en eigenlijk gewoon zonde als je het mij vraagt.

Ik vind de andere methoden weinig aanspreken; injecteren begin ik niet aan en snuiven lijkt me ook niet fijn. Mss valt dat mee (want nooit gedaan), dus vandaar. Oraal is voor mij het gemakkelijkste: gewoon lekker drinken en afwachten. Vroeg me af of dat ging/haalbaar was en hoeveel dan. Vlgs jou is het niet echt haalbaar?
Trinity

Berichtdoor benniesmitters op 29 jun 2016 22:17

Het is wel haalbaar, maar je hebt gewoon veel meer nodig. Duurt langer voordat je het voelt en neem aan dat het ook langer werkt en ook geleidelijker? Maar dat weet ik niet, nooit keta oraal genomen.

Er is hier ook nog ergens een topic over je drugs pluggen, misschien is dat wat voor je? :P scheelt je wel weer in de dosering
benniesmitters
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 29 jun 2016 22:54

Trinity schreef:Ik vind de andere methoden weinig aanspreken; injecteren begin ik niet aan en snuiven lijkt me ook niet fijn. Mss valt dat mee (want nooit gedaan), dus vandaar. Oraal is voor mij het gemakkelijkste: gewoon lekker drinken en afwachten. Vroeg me af of dat ging/haalbaar was en hoeveel dan. Vlgs jou is het niet echt haalbaar?

Het is wel haalbaar inderdaad, maar het zal best lastig zijn om met orale inname een khole te bereiken. Plus dat je 2 a 3 keer zoveel keta nodig hebt, wat mij persoonlijk zonde lijkt.

Eigenlijk is het zo dat hoe efficiënter de manier van inname, hoe makkelijker je de khole bereikt. Injecteren is dus het makkelijkst, maar daar begin ik zelf ook niet aan.

Met snuiven is een khole ook al best lastig te bereiken, maar met wat proberen wel te doen. Zelf vind ik snuiven van keta niet zo heel erg, maar voor een eerste keer snuiven zul je je daar wel overheen moeten zetten natuurlijk.

Waarom een khole niet makkelijk te bereiken is heeft trouwens met het vinden van de juiste dosering te maken. Neem je te weinig of telkens kleine beetjes dan kom je er niet, neem je in een keer teveel dan ga je er voorbij en ga je gewoon out. Je moet dus eigenlijk in vrij korte tijd de juiste dosering naar binnen zien te werken. Met snuiven kun je dan met een redelijke hoeveelheid beginnen en eventueel na 10 minuten nog bijnemen als het niet genoeg is. Met slikken moet je veel te lang wachten en zal je waarschijnlijk te laat zijn om nog voldoende bij te nemen.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Trinity op 01 jul 2016 09:01

Dankjewel Psychedelibee! Goed om te weten. Nog maar eens over nadenken of het mss toch snuiven wordt...
Trinity

Berichtdoor JackHerrer op 01 jul 2016 12:33

Ik had vroeger ook een beetje schrik voor snuiven maar het valt echt heel erg mee. Vooral ketamine. Het brandt wel een beetje ma het doet niet pijn (vind ik).
JackHerrer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor benniesmitters op 01 jul 2016 17:13

Vind snuiven juist wel wat hebben haha. Is toch deel van de experience :P
benniesmitters
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 01 jul 2016 19:38

JackHerrer schreef:Ik had vroeger ook een beetje schrik voor snuiven maar het valt echt heel erg mee. Vooral ketamine. Het brandt wel een beetje ma het doet niet pijn (vind ik).

Ketamine is een van de mildste dingen die je kan snuiven, als het brand heb je iets anders.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor JackHerrer op 01 jul 2016 19:56

MeejheM schreef:
JackHerrer schreef:Ik had vroeger ook een beetje schrik voor snuiven maar het valt echt heel erg mee. Vooral ketamine. Het brandt wel een beetje ma het doet niet pijn (vind ik).

Ketamine is een van de mildste dingen die je kan snuiven, als het brand heb je iets anders.

Naja het brandt niet maar je voelt wel iets. Wist niet goed hoe ik het anders moest definiëren.
JackHerrer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 01 jul 2016 21:01

Ik blijf wel bij mijn stelling dat ketamine ongeveer het prettigste is om te snuiven. Als ik jou was zou ik het toch eens laten testen, Ik heb begrepen dat mensen dat spul ook al versnijden, en dat het soms helemaal geen ketamine is.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor JackHerrer op 01 jul 2016 21:13

MeejheM schreef:Ik blijf wel bij mijn stelling dat ketamine ongeveer het prettigste is om te snuiven. Als ik jou was zou ik het toch eens laten testen, Ik heb begrepen dat mensen dat spul ook al versnijden, en dat het soms helemaal geen ketamine is.

Ik haal altijd bij dezelfde dealer. Ik ken hem al jaren. Wij zijn redelijk goed bevriend. Hij test altijd als hij een nieuwe 'lading' heeft ontvangen. Bewijzen hiervan worden meteen naar voren gehaald als ik hier om vraag. Zelf een keer getest en het kwam uit op 72%.
Daarnaast dacht ik sowieso dat versneden keta nauwlijks voor komt?
JackHerrer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 03 jul 2016 14:20

MeejheM schreef:Ik blijf wel bij mijn stelling dat ketamine ongeveer het prettigste is om te snuiven. Als ik jou was zou ik het toch eens laten testen, Ik heb begrepen dat mensen dat spul ook al versnijden, en dat het soms helemaal geen ketamine is.

Dat je iets in je neus voelt/brandt als je keta snuift is toch niet tegengesteld aan dat ketamine het prettigst is om te snuiven...? Ik vond keta ook wel makkelijk om te snuiven maar snuiven vind ik nog steeds enigszins onprettig.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor MeejheM op 06 jul 2016 00:35

Je hebt wel een punt, maar van zo ongeveer alles vind ik ket nog altijd het vriendelijkst voor je neus. dus als het vergeleken met andere middelen wordt zou ik het als zeer mild omschrijven zoals ik deed.

Dat iemand alles snuiven als irriterend ervaart kan ik best geloven, maar van de mij bekende middelen vind ik ketamine veruit het minst irriterend als wel smakelijk zelfs wanneer het van je neus je keel in passeert.

Samenvatting: Als je meerdere bekende drugs gesnoven hebt, en ketamine niet onderaan je lijstje irriterend staat is er ergens iets mis, vind ik.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Fool op 06 jul 2016 19:35

MeejheM schreef:Samenvatting: Als je meerdere bekende drugs gesnoven hebt, en ketamine niet onderaan je lijstje irriterend staat is er ergens iets mis, vind ik.

Ja, of smaken verschillen. Ik krijg van ketamine altijd snuiven altijd een vlaag walging door m'n keel, dan heb ik daar liever pep of cocaïne zitten (wbt het snuif-gevoel).
Fool
Badass junkie

Berichtdoor MeejheM op 07 jul 2016 03:15

Ik heb mijn ket altijd van een hele goede bekende, en laat hem altijd testen, voor de papieren. Diegene koopt altijd bulk, en versnijd het zelf in elk geval niet.

De sensatie die ik er al jaren bij heb is een soort mint-achtige smaak in de keel, de geur zou ik ongeveer hetzelfde beschrijven, al ruik ik er nooit aan voordat het in mijn neus zit.

Veel snuifbare drugs irriteren de neus omdat ze zuur, basisch, of vocht onttrekkend zijn. met ketamine uit de ukraine of india valt dat wel mee, en met duitse of andere IV ampullen is dat ook. alleen ketamine uit pakistan vind ik wel echt twijfelachtig.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Fool op 07 jul 2016 17:10

MeejheM schreef:De sensatie die ik er al jaren bij heb is een soort mint-achtige smaak in de keel, de geur zou ik ongeveer hetzelfde beschrijven, al ruik ik er nooit aan voordat het in mijn neus zit.

Ja, dat ervaar ik ook bij keta. Verschrikkelijk. :kots:
Fool
Badass junkie

Berichtdoor benniesmitters op 08 jul 2016 12:15

Fool schreef:
MeejheM schreef:Samenvatting: Als je meerdere bekende drugs gesnoven hebt, en ketamine niet onderaan je lijstje irriterend staat is er ergens iets mis, vind ik.

Ja, of smaken verschillen. Ik krijg van ketamine altijd snuiven altijd een vlaag walging door m'n keel, dan heb ik daar liever pep of cocaïne zitten (wbt het snuif-gevoel).

Inderdaad smaken verschillen, ik vind het snuiven van coke niet zo chill voor mn keel. Word helemaal gek van die verdoving echt zo'n irritant blok.
benniesmitters
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 08 jul 2016 21:00

benniesmitters schreef:
Fool schreef:

Inderdaad smaken verschillen, ik vind het snuiven van coke niet zo chill voor mn keel. Word helemaal gek van die verdoving echt zo'n irritant blok.

Daar is inderdaad weinig tegen in te brengen, smaken verschillen nou eenmaal.
MeejheM
Badass junkie

Keer terug naar Ketamine