Keta bij depressie

Hier alles over ketamine en soortverwanten

Keta bij depressie

Berichtdoor ZERO- op 19 dec 2016 21:22

https://www.ted.com/talks/rebecca_brach ... tsd#t-5259

Ik zag dus zonet deze ted talk. Het is een beetje overhyped denk ik dan, want stress bij muizen is niet hetzelfde als depressie bij mensen, en preventief kun je eigenlijk nooit echt góed testen, maar goed. Elke keer na een tijdje zie ik weer artikelen of dingen langs komen op m'n social media mbt ketamine gebruik bij depressies..

Ik zit momenteel aan het sint janskruid weer een paar maanden nu, wat ik sowieso in de winter slik ter preventie van m'n winterdip. Maar ik zat wel te twijfelen om hiermee te stoppen (wat ik in jan/feb sowieso wel wou doen) en eens een capsule te vullen met een heel klein beetje keta.

Wat zijn jullie gedachten hierover? Gewoon maar uitproberen?
ZERO-
Badass junkie

Re: Keta bij depressie

Berichtdoor Psychedelibee op 20 dec 2016 22:21

Lijkt me een vrij slecht idee om daar zelf een beetje mee te gaan experimenteren. Je weet niet hoeveel je dan nodig hebt, of je het elke dag moet slikken of bijvoorbeeld om de paar dagen, of er gewenning gaat optreden, mogelijke bijwerkingen, etc.

Als je er al aan begint zou ik op zijn minst alle wetenschappelijke artikelen die er nu over geschreven zijn eens goed lezen en bepalen of je de onderzoeken zelf betrouwbaar vind en wat voor doseringen, frequentie, etc zij hebben aangehouden. Een artikeltje op het internet hier of een ted talkje daar zou niet genoeg mogen zijn om zomaar een beetje zelf met drugs bij depressie te gaan experimenteren.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Fool op 21 dec 2016 23:10

Ik had eerder wat informatie/linkjes in onderstaande topic gegooid, daar staat ook het e.e.a. over frequenties die werken en doseringen. :)

'Gewoon' maar doen zou ik niet doen. Als je het doet, doe het dan goed en vooral ook bedacht. Jij zult zelf het beste aanvoelen of je graag een gokje wilt en kunt wagen. :)

Re: zelf ketamine gebruik bij depressie,
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Benzoboss op 23 dec 2016 18:45

Psychedelibee schreef:Lijkt me een vrij slecht idee om daar zelf een beetje mee te gaan experimenteren. Je weet niet hoeveel je dan nodig hebt, of je het elke dag moet slikken of bijvoorbeeld om de paar dagen, of er gewenning gaat optreden, mogelijke bijwerkingen, etc.

Als je er al aan begint zou ik op zijn minst alle wetenschappelijke artikelen die er nu over geschreven zijn eens goed lezen en bepalen of je de onderzoeken zelf betrouwbaar vind en wat voor doseringen, frequentie, etc zij hebben aangehouden. Een artikeltje op het internet hier of een ted talkje daar zou niet genoeg mogen zijn om zomaar een beetje zelf met drugs bij depressie te gaan experimenteren.

Als het goed is was het -50mg om de week
Werkt zowiezo 1 week en je hebt maar een lage dosis nodig.
Maarja dit is allemaal veel te goedkoop dus het zal wel nooit toegepast worden :( .
We were born to die!!!
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Fool op 24 dec 2016 13:25

Benzoboss schreef:Maarja dit is allemaal veel te goedkoop dus het zal wel nooit toegepast worden :( .

Kun je deze logica even uitleggen?
Fool
Badass junkie

Berichtdoor ZERO- op 27 dec 2016 22:58

Psychedelibee schreef:Lijkt me een vrij slecht idee om daar zelf een beetje mee te gaan experimenteren. Je weet niet hoeveel je dan nodig hebt, of je het elke dag moet slikken of bijvoorbeeld om de paar dagen, of er gewenning gaat optreden, mogelijke bijwerkingen, etc.

Ja, duh. Ik ga niet random iets in een capsule gooien en gewoon maar slikken zonder me in te lezen. Het is meer dat ik het onderwerp elke keer zie terugkomen en het me dan toch weer aan het denken zet.

Fool schreef:Ik had eerder wat informatie/linkjes in onderstaande topic gegooid, daar staat ook het e.e.a. over frequenties die werken en doseringen.

Ja dank, die zal ik nog eens lezen, de abstracts dan in ieder geval. Kan helaas geen wetenschappelijke artikelen in aangezien ik student-af ben.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 28 dec 2016 09:01

ZERO- schreef:

Ja, duh. Ik ga niet random iets in een capsule gooien en gewoon maar slikken zonder me in te lezen. Het is meer dat ik het onderwerp elke keer zie terugkomen en het me dan toch weer aan het denken zet.

Fool schreef:Ik had eerder wat informatie/linkjes in onderstaande topic gegooid, daar staat ook het e.e.a. over frequenties die werken en doseringen.

Ja dank, die zal ik nog eens lezen, de abstracts dan in ieder geval. Kan helaas geen wetenschappelijke artikelen in aangezien ik student-af ben.

Als je de wetenschappelijke artikelen niet in kunt of daar niet aan kunt komen zou ik er persoonlijk van af zien. Niet elk wetenschappelijk artikel is natuurlijk even betrouwbaar of goed en helaas zijn journalisten die daarover schrijven overwegend niet in staat om überhaupt kritisch naar wetenschappelijk onderzoek te kijken.

Aangezien jij wel in staat bent om onderzoek kritisch te bekijken, lijkt me eigen onderzoek toch het belangrijkst, maar dan moet je er wel bij kunnen.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Fool op 28 dec 2016 23:13

Als jij weet welke onderzoeken je graag verder wilt inzien, weet ik vrij zeker dat we kunnen regelen dat je ook bij het volledige document kan. ;)
Fool
Badass junkie

Berichtdoor ZERO- op 29 dec 2016 13:54

Fool schreef:Als jij weet welke onderzoeken je graag verder wilt inzien, weet ik vrij zeker dat we kunnen regelen dat je ook bij het volledige document kan. ;)

Haha ja precies ja. Oké als het zover is laat ik het weten! Thanks (:
ZERO-
Badass junkie

Keer terug naar Ketamine