Ritalin snuiven?

Alles over farma's en aanverwanten.

Re: Ritalin snuiven?

Berichtdoor bbrriitttt1234 op 29 okt 2011 19:52

mensen met ad(h)d hebben een tekort aan dopamine (dit regelt de beweegelijkheid en concentratie)
de medicijnen voor adhd; ritalin, concerta en andere zwik (allemaal op basis van methylfenidaad) zorgen dus voor een betere toevoer van dopamine.
datzelfde gebeurt bij gewone mensen maar omdat zij al een fatsoendelijke dopamine toestroom hebben gebeurt het volgende;
de dopamine komt met grotere hoeveelheden vrij
de dopamine blijft langer los in de hersenen
doordat er veel dopamine loskomt word de toevoer van adrenaline ook getriggerd. hierdoor gaat je bloeddruk omhoog en word je alerter.

hetzelfde gebeurt als je cocaïne snuift. alleen dan vele malen kleiner.
dus je voelt je íets drukker en íets vrolijker etc etc etc.
bbrriitttt1234
Newbie

Berichtdoor Paperplane. op 02 nov 2011 17:01

Snuiven is af te raden, kreeg er dikke kopijn van.
Rectaal vond ik dan weer wel heel fijn. 15-25 mg rectaal was voor mij de dosis. Voelde net of ik 7 pillen oraal had gepopt. Heerlijk.
"I'm back, sorry for letting you all down."
Paperplane.
Bewuste gebruiker

Berichtdoor jaspermph op 04 nov 2011 01:18

'gewoon onder je tong laten oplossen
jaspermph
Newbie

Berichtdoor Bommijn op 08 nov 2011 20:00

jaspermph schreef:'gewoon onder je tong laten oplossen

dat help bij mij toch niet hoor en smaakt nog eens slecht erbij gewoon een paar pletten en snuiven of gewoon slikken blijft het best
done: keta,mdma crystals,weed,speed,xtc,sigaretten,lsd,,rilatine(snuiven)
Bommijn
Newbie

Berichtdoor jaspermph op 15 nov 2011 04:50

dan gaat je neus eraan
die pillen zijn niet bedoeld om te snuiven
jaspermph
Newbie

Berichtdoor Paperplane. op 15 nov 2011 08:14

jaspermph schreef:dan gaat je neus eraan
die pillen zijn niet bedoeld om te snuiven

Niks is bedoelt om te snuiven.
"I'm back, sorry for letting you all down."
Paperplane.
Bewuste gebruiker

Berichtdoor anoniemetrip op 15 nov 2011 19:02

gebruik je verstand omdat je dit van de dokter krijgt betekend niet dat snuiven ongevaarlijk is werkt zeer verslavend vriend van mij is er kapot aan gegaan woont nu bij zodat ik hem in de gaten kan houden dat hij niks gebruikt aub ik smeek het want die eerste keer dat je het doet is het geweldig maar na verloop van tijd voel je niks meer en maakt het je kapot net als andere hard drugs

ritalin snuiven is mogelijk het is zeker niet aan te raden ik zal nu een heel verhaal geven hierover want weet er veel vanaf omdat een vriend van mij dit dagelijks deed

het probleem is zo een pil weegt rond de 130mg waarva slechts 10mg methylfenidaat is dus niet erg fijn zeker niet dat al die bindmidddelen niet oplossen in je neus en die soms 5uur later er nog uit snuit daarom adviseer ik zoek een manier om de pure stof uit die pillen te halen dan hoef je 13X zo weinig te snuiven voor hetzelfde effect en dus minder schadelijk
als je ritalin pillen plet doe dat zo goed mogelijk fijnmaakt en in kleine lijntjes snuift halve pillen dus 5mg dat deed hij tenminste kan denk ik ook groter maar volgens hem doet dat pijn zeker de eerste 2 lijntjes daarna voel je niks meer en daarna kan je zonder moeite alles snuiven alleen word je neus wel droog

dit is ongeveer hoeveel je nodig heb om je beetje lekker te voelen maar als je van plan bent lang door te gaan heb je heel wat pillen nodig want je neem mischien om de half uur nieuwe
eerste keer 15-20mg zorg dat die eerste keer niet komt!
beetje tolerantie 20-30mg
sterke tolerantie 30-40mg

zelf kon mij die vriend van mij er zo 10-20 wegsnuiven op een dag waardoor hij niet in slaap kon vallen dus maar een handje vol benzo's nam niemand van de vriendengroep wist iets er was alleen iets raars met hem altijd verkouden en opgefokt zweten en bijna niks eten. op een dag was ik in zijn kamer terwijl hij even naar de wc gig deed ik iets wat wel slecht is maar ik wist dat er iets was en ja ik vond pillen ritalin en poeder ik wachtte tot hij terug kwam en begon meteen te janken hij vertelde me het hele verhaal en het was hetzelfde alsof je het verhaal van een coke of speed verslaafde hoort sinds die dag woont hij bij mij thuis heeft geen toegang tot ritalin of iets op het begin ging stoppen slecht hij was heel chaggerijnig opgefokt een echte arrogante klootzak maar ik bleef hem steunen en nu gaat het een stuk beter met hem hij is nu clean voor 5maanden en soms vraag ik als je ik ritalin op tafel zou laten denk je dat je het dan snuift en hij zegt altijd denk het wel geloof het is hard drug en kan dezelfde gevolgen hebben als ik hier ook maar 1 iemand mee bereik ben ik blij begin er niet aan
anoniemetrip
Newbie

Berichtdoor Tinzclenie op 11 jan 2017 23:40

Als je ADHD hebt kun je het snuiven om rustig te worden. Ik moet toch elke dag die pil nemen dus waarom niet snuiven, dat heeft hetzelfde effect als slikken. :D
Tinzclenie
Newbie

Berichtdoor Tijdloos op 12 jan 2017 16:56

Tinzclenie schreef:Als je ADHD hebt kun je het snuiven om rustig te worden. Ik moet toch elke dag die pil nemen dus waarom niet snuiven, dat heeft hetzelfde effect als slikken. :D

Omdat het langzaam maar zeker toch schade aan je neus gaat opleveren ?
Zou het gewon oraal nemen , ik kan ook mijn meds snuiven 1x gedaan en nooit weer. Ze zijn niet voor niets gemaakt voor orale inname ;)
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor thetoll2017 op 29 jan 2017 05:54

Beste allemaal,

Ik heb zelf ADHD en dit is op mijn 32ste na uitvoerig onderzoek vastgesteld.

Vroeger was er nog niet snel een ADHD stempel die ze op je plakte (gelukkig maar), Ik werd gewoon als een druk en levendig kind beschreven. Tot op dat ene moment dat ik volledig instorten door 60 tot 80 uur per week te werken en dat dan 14 jaar achter elkaar met een gemiddelde nachtrust van 4 uur. De batterij was in 1 keer helemaal op en raakte overspannen.

Na onderzoeken viel alles op zijn plek. Ik ben HEEL Heel erg blij dat ik in mijn jeugd tot mijn 18 jaar er nooit medicijnen voor mijn (druk levendig kind zijn heb gekregen). En wel om de volgende reden:

Je kan namelijk tot en net na je pubertijd het zogenaamde ADHD nog verliezen of verminderen.
Heb je het tot ongeveer na je 18de nog steeds dan heb je het ook echt en zal je er voor de rest van je leven mee leren moeten leven. en dan is het medicijn in mijn geval echt een hulpmiddel.

Krijg je het medicijn al in de kinderjaren is de kans erg klein dat je het ADHD nog kan ontgroeien en kwijtraken en weet je bijna zeker dat je het voor de rest van je leven zou blijven hebben.

Wat ik nog veel belangrijker vindt is dat het tegenwoordig bij kinderen die maar een beetje buiten de norm van de rest valt al heel snel deze stempel opgeplakt krijgen en er meteen met de medicijnen wordt begonnen om het kind proberen binnen de norm ten opzichte van de rest te krijgen, hierdoor wordt er dus van alles bij die persoon onderdrukt waardoor hij niet zichzelf kan ontwikkelen zou als hij of zij zou moeten doen zo als die persoon is. Tevens is het voor de rest van zijn leven afhankelijk gemaakt van medicijnen.

Mensen die Ritalin en Pep/Speed snuiven en geen ADHD hebben zullen van beiden een stoot energie krijgen. MAAR bij Pep/Speed wat uit een zeer slechte chemische bewerking tot stand is gekomen heb je een andere werking door de chemicaliën waardoor je een meer euforische beleving erbij hebt en een hoge dosis energie.. en een zeer zware aanslag op je lichaam en geest.

Dit is bij Ritalin wel wat anders. Dit is namelijk eigenlijk ook een Pep/Speed maar dan in een schone vorm waardoor je dus ook niet het euforische gevoel hebt vanwege het schone proces zonder chemicaliën, Maar wel de energie boost al is dat wel in mindere heftige mate.

Als je dan toch perse die energie boost wil hebben en ik zou bijvoorbeeld geen ADHD hebben dan zou ik het wel weten........Ik vertrouw dan toch eerder iets dat onderzocht, erkend en vanuit de medische wereld wordt aangeleverd via de huisarts en of apotheek.

Ik heb nog nooit een dokter of legale medicijnvertrekker horen zeggen, ik schrijf een recept voor u uit voor een paar gram PEP/SPEED die u ergens op straat moet gaan halen of bij een dealer of ergens op een feest. Tevens kun je die dan ook niet declareren bij je verzekeraar...

Ik hoop dat jullie met deze informatie zelf gaan bedenken of er misschien een kern van waarheid in dit verhaal zit... Doe wat je wil je bent verantwoordelijk voor je zelf!!
thetoll2017
Newbie

Vorige

Keer terug naar Farmaceutische drugs