Benzo switch binnen psychiatrie.

Alles over farma's en aanverwanten.

Benzo switch binnen psychiatrie.

Berichtdoor Jixx op 16 dec 2016 13:57

Ik zit met een vraag waar ik maar niet echt duidelijkheid op krijg. Misschien zitten hier mensen met ervaring en kunnen mij het fijne hiervan vertellen?

Ik baseer dit op werkelijk en ervaring van mijn eigen zus.

Mijn zus kreeg op ten duur 10 mg lorazepam per dag , vanwege haar paniekaanvallen, en de tolerantie die ervoor ontstaat. Helaas was dit het enigste medicijn waar ze daadwerkelijk wel baat bij had, maar op ten duur steeds minder werkzaam wordt. Antidepressiva kon ze gewoon steeds maar niet verdragen.

Op een dag besluit een psychiater om de lorazepam stop te zetten, en over te zetten op diazepam.

Wat ik dus begon te leren was dat het normaal dat het binnen de psychiatrie via deze weg vaker gedaan wordt, om van de andere benzo af te komen. Daarna bouwen ze de diazepam af. Klinkt best logisch?

Maar wat nu..... Ik vroeg dit van de week bij apotheker waarom ze dat precies doen, omdat ik zelf aan het afbouwen ben met de alprazolam.

De apotheker zegt tegen mij daarop dat diazepam wel een benzo is, maar meer gericht als spierverslapper, en niet zoals alprazolam of lorazepam die meer ontwikkeld zijn voor angsten.

Dus je snapt de vraag al wel denk?

Waarom wordt je abrupt van de een op andere dag van 10 mg lorazepam benzo gericht op angsten overgezet op valium gericht op de spieren? Uiteraard blijft het wel een kalmeringsmiddel, dat snap ik wel. Ik weet ook dat deze langer in je bloedspiegel blijft.

Maar ook al is 10 mg lorazepam niet meer zo effectief door de tolerantie, je stapt wel over op een benzo die dus voor een andere doelgroep ontwikkeld schijnt te zijn. (spierverslapper)

Het resultaat ervan was wel dat mijn zus door deze overgang extreem agressief werd.

Dus doen ze het binnen de psychiatrie wel helemaal goed vraag ik mij dan af?

Bedankt voor de reacties! ( ik wil hier gewoon even het fijne van weten)
Lies and illusions in mine theory, philosophy , or reality? Thinking a lot about sanctimony gives me a brainoveractivity, and then I start to realise spiritualy is just the key. Don´t forgot number 7. Jixx
Jixx
Bewuste gebruiker

Re: Benzo switch binnen psychiatrie.

Berichtdoor Benzoboss op 16 dec 2016 15:27

Benzos zijn heel verslavend dat weetje.
En dat ze binnen de psychiatie iemand verslaafd voeren dat kan natuurlijk niet.
Zelfs als die benzos hard nodig zijn.
Binnen de psychiatrie zijn ze echt niet gul met pammen of zolammen.

Het overzetten naar diazepam doen ze best vaak met hogere doseringen.
Je weet wel waarom.
Als ze echt heel erg veel last heefd van haar angsten zou ze ook een antipsychoticum of gabapentine/lyrica kunnen vragen(anti psychotica is echt kut spul houd daar rekening mee). Maar ik ben geen expert op dit gebied
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 16 dec 2016 16:26

Benzoboss schreef:Benzos zijn heel verslavend dat weetje.

Je weet wel waarom.
Als ze echt heel erg veel last heefd van haar angsten zou ze ook een antipsychoticum of gabapentine/lyrica kunnen vragen(anti psychotica is echt kut spul houd daar rekening mee). Maar ik ben geen expert op dit gebied

Dat snap ik. Maar is het dan niet logischer om gewoon met de benzo die je op dat moment gebruikt in stapjes af te bouwen van bijvoorbeeld 1 mg per 2 weken?

Antipsychotica is denk een oplossing voor haar in die zin als een ondersteuner. Daarnaast zou ze toch d.m.v. psychotherapie moeten leren omgaan met haar klachten, en hoe ze haar brain weer kan manipuleren, wat dat doet het brein in feite nu met haar.

Lyrica heeft ze geprobeerd, ook afgekapt. Bij mij werkt het wel redelijk goed op 300 mg voornamelijk bij hypochondrie gaf het mij wat uitkomst.

Antipsychotica kan naar spul zijn mits er niet goed gemonitord wordt, om te kijken hoe de patient op de bijwerkingen en de effectiviteit ervan in de gaten te houden. Helaas in mijn ervaring gebeurd dit niet altijd. Het wordt gewoon heel gemakkelijk voorgeschreven door huisartsen voor allerlei kwaaltjes, en daar ben ik het dus zelf helemaal niet mee eens. Dit soort medicijnen moeten nauwkeurig binnen de psychiatrie bekeken worden ben ik van mening. Huisartsen doen zich voor met de kennis van een psychiater maar hebben helemaal niet echt de kennis betreft medicatie op psychisch gebied is mijn ervaring.
Lies and illusions in mine theory, philosophy , or reality? Thinking a lot about sanctimony gives me a brainoveractivity, and then I start to realise spiritualy is just the key. Don´t forgot number 7. Jixx
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 16 dec 2016 16:47

Jixx schreef:
Benzoboss schreef:Benzos zijn heel verslavend dat weetje.

Je weet wel waarom.

Dat snap ik. Maar is het dan niet logischer om gewoon met de benzo die je op dat moment gebruikt in stapjes af te bouwen van bijvoorbeeld 1 mg per 2 weken?

Antipsychotica is denk een oplossing voor haar in die zin als een ondersteuner. Daarnaast zou ze toch d.m.v. psychotherapie moeten leren omgaan met haar klachten, en hoe ze haar brain weer kan manipuleren, wat dat doet het brein in feite nu met haar.

Lyrica heeft ze geprobeerd, ook afgekapt. Bij mij werkt het wel redelijk goed op 300 mg voornamelijk bij hypochondrie gaf het mij wat uitkomst.

Antipsychotica kan naar spul zijn mits er niet goed gemonitord wordt, om te kijken hoe de patient op de bijwerkingen en de effectiviteit ervan in de gaten te houden. Helaas in mijn ervaring gebeurd dit niet altijd. Het wordt gewoon heel gemakkelijk voorgeschreven door huisartsen voor allerlei kwaaltjes, en daar ben ik het dus zelf helemaal niet mee eens. Dit soort medicijnen moeten nauwkeurig binnen de psychiatrie bekeken worden ben ik van mening. Huisartsen doen zich voor met de kennis van een psychiater maar hebben helemaal niet echt de kennis betreft medicatie op psychisch gebied is mijn ervaring.

Omdat diazepam een halfwaarde tijd van 100+ uur heefd dan kan je een constante bloed spiegel opbouwen (geen ups en downs) zodat je lichaam gelijdelijk kan wennen aan het "tekort" van benzos
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 16 dec 2016 18:27

In die zin snap ik het ja. Dat was ook de logica die ik erin zag. Alleen weet je zeker dat de half waarden tijd 100 uur is, en niet 12 uur ?
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 16 dec 2016 18:30

Jixx schreef:In die zin snap ik het ja. Dat was ook de logica die ik erin zag. Alleen weet je zeker dat de half waarden tijd 100 uur is, en niet 12 uur ?

De werkings duur is 12-24 uur ja.
Maar er zit een verschil tussen de werkings duur en de halfwaarde tijd.
EDIT De half waarde tijd is volgens wiki 24-100 uur
Ik neem aan dat ze met die honderd uur ook de actieve metabolieten meerekenen (oxazepam temazepam en nog wat.
Dat staat allemaal in de link hier beneden
Laatst bijgewerkt door Benzoboss op 16 dec 2016 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 16 dec 2016 18:34

Benzoboss schreef:
Jixx schreef:In die zin snap ik het ja. Dat was ook de logica die ik erin zag. Alleen weet je zeker dat de half waarden tijd 100 uur is, en niet 12 uur ?

De werkings duur is 12-24 uur ja.
Maar er zit een verschil tussen de werkings duur en de halfwaarde tijd.

https://www.farmacotherapeutischkompas. ... diazepinen
Lees dit maar mischien dat het handig kan zijn
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 16 dec 2016 18:42

Als ik dit zo lees , dan weten die apothekers ook niet altijd wat ze zeggen. :wink:

Bedankt voor de info!

Diazepam wordt hier omschreven als angst remmend, dus dat het gericht is als spierverslapper zou dan wel niet geheel kloppen?
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 16 dec 2016 19:06

Jixx schreef:Als ik dit zo lees , dan weten die apothekers ook niet altijd wat ze zeggen. :wink:

Bedankt voor de info!

Diazepam wordt hier omschreven als angst remmend, dus dat het gericht is als spierverslapper zou dan wel niet geheel kloppen?

Het is ook een spierverslapper.
Ook een goed slaapmiddel
En werkt ook goed tegen angsten.
Alle benzos hebben wel een spierverslappende angstremmende en sederende werking.
Alleen hoe sterk die zijn dat verschilt per soort
En het is trouwens heel slecht van de apotheek dat ze zeggen dat het voornamelijk een spierverslapper is.
De apotheek moet wat mij betreft meer weten over de medicatie als de doktor zelf
Zij zijn tenslotte degene waarvan je het krijgd dan is het wel zo normaal om ook te weten wat voor product je verkoopt
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 16 dec 2016 22:49

Die had denk zelf valium op of zo. :P
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 16 dec 2016 22:53

Jixx schreef:Die had denk zelf valium op of zo. :P

Wie weet :P
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Tekzor668 op 17 dec 2016 00:05

Benzoboss schreef:

Vind dat type dokter/apotheek/psychiater mensen altijd lijken op valiumdrainers :-P
The world would be a nice place if everybody took a chill pill,
would get even better if some of them choked on it :-P
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 17 dec 2016 00:09

Tekzor668 schreef:
Benzoboss schreef:

Vind dat type dokter/apotheek/psychiater mensen altijd lijken op valiumdrainers :-P

Zwz
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Tijdloos op 17 dec 2016 02:52

ELIMINATION
Half-life: 20-70 hr (active metabolite)
Renal clearance: 20-30 mL/min
Excretion: Urine

METABOLISM
Metabolized by hepatic P450 enzymes CYP2C19, CYP3A4
Metabolites: N-desmethyldiazepam, 3-hydroxdiazepam, oxazepam

Bron http://www.medscape.com zoek daar diazepam.

Het word tot temazepam , oxazepam en rest van diazepam in je lever omgezet.
Oxazepam is wel (aardige) een angstremmer, alleen zou je een 'redelijke' dosis diazepam moeten er voor moeten hebben. En 3 giften ipv 1 om de bloedspiegel goed (vooral oxazepam in dit geval) te houden. Maar dat doen ze meestal alleen in klinische zetting. Voorbeeld 40mg dagelijks
9 uur in de ochtend 8 mg diazepam om 15-16.00 10 mg en voorhet slapen 22mg.
Dan om de 2 weken 20 tot 25% verlagen tot de 0.0 mg :)
Welke dosering geven ze?

Ps vind wiki zelf niet accuraat genoeg voor de goede kennis. :{ Doe mij maar Farmaceutisch Kompas zelfde als waar vele huisartsen mee werken. Ook deze zijn beter www.medscape.com , webmd.com etc een stuk handiger.

Succes iig!
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Yaizer op 17 dec 2016 16:18

Misschien willen ze helemaal afbouwen met de benzo's? (kan het namelijk niet helemaal uit je verhaal opmaken). Als ze dan een overstap maken naar diazepam, om ontwenningsverschijnselen tegen te gaan maar nog wel een "beetje effectief" kan zijn en met deze langzaam afbouwen?
(Grote gok, verder geen benzo-fanaat).

Maar er moet dan wel veel met je zus aan de hand zijn. 10 mg lorazepam is geen grappige dosis. Ik lag (ik doe dan ook heel sporadisch benzo's) met 2.5 mg best wel slaperig bij. Was erg relaxed en vind ik ook dan een hele fijne benzo. Werkte wel redelijk lang vond ik en duurde ook best lang voordat het inwerkte. Van 10 mg zal ik blackouts krijgen, ik denk al bij de 4 á 5 mg.
Yaizer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 17 dec 2016 17:25

Yaizer schreef:Misschien willen ze helemaal afbouwen met de benzo's? (kan het namelijk niet helemaal uit je verhaal opmaken). Als ze dan een overstap maken naar diazepam, om ontwenningsverschijnselen tegen te gaan maar nog wel een "beetje effectief" kan zijn en met deze langzaam afbouwen?

Maar er moet dan wel veel met je zus aan de hand zijn. 10 mg lorazepam is geen grappige dosis. Ik lag (ik doe dan ook heel sporadisch benzo's) met 2.5 mg best wel slaperig bij. Was erg relaxed en vind ik ook dan een hele fijne benzo. Werkte wel redelijk lang vond ik en duurde ook best lang voordat het inwerkte. Van 10 mg zal ik blackouts krijgen, ik denk al bij de 4 á 5 mg.

Ja, ze wilde haar helemaal van de lorazepam afkrijgen aangezien het leek of het tegenovergesteld begon te werken. Dus ze hadden het vermoeden ze er op langer termijn alleen maar agressiever van werd. Dus ze wilde haar inderdaad helemaal van de lorazepam afkrijgen.

Het enigste wat ik kan zeggen dat die switch een enorme flop was. En ik snap je theorie, want dat is denk ook de bedoeling ervan.

Maar.... daarna is ze opgenomen binnen de psychiatrie. Terug gezet op lorazepam, en daarmee laten afbouwen , en dat is gewoon prima verlopen. Ze is nu min of meer benzo vrij. Al gebruikt zo nu en dan nog een lorazepam omdat haar ziektebeeld heel erg heftig en complex in elkaar zit.

Betreft die blackouts. Ja de eerste paar keer wel misschien, maar je weet dat als je dit vaak gaat doen, daarna al snel aan een heel doosje zit er nog weinig van merkt.
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 17 dec 2016 17:33

Het zou bijna een wonder zijn als er een benzo achtig middel met dezelfde effectiviteit als de een benzo heeft. En je zou daar maar 1 tablet van nodig hebben per dag, en elke dag weer effectief is?

Was dit maar waar.
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 17 dec 2016 17:48

Yaizer schreef:Misschien willen ze helemaal afbouwen met de benzo's? (kan het namelijk niet helemaal uit je verhaal opmaken). Als ze dan een overstap maken naar diazepam, om ontwenningsverschijnselen tegen te gaan maar nog wel een "beetje effectief" kan zijn en met deze langzaam afbouwen?

Met 2,5mg al damn
Ik vond 10mg +100mg diazepam op een bepaald punt al niet meer recreatief.
Maar dat zecht hellaas meer over mij
Ik heb dan ook de pech dat een tolerantie razend snel gaat bij mij
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor jam op 17 dec 2016 19:41

Iedere mens is natuurlijk anders ook, ik denk dat wanneer er afgebouwd wordt het zoieso belangrijk is dat de psychiater dit goed afspreekt met de patiënt en de afbouw ook goed opvolgt, binnen psychiatrie is er ook de verpleging etc die dit in het oog kan houden.
Ik heb eerst in een ontwenningsprogramma gewerkt en werk nu in de psychiatrie.
In het ontwenningsprogramma werden mensen die veel alcohol dronken ook ontwend met diazepam. Gewoon zodat ze rustig blijven gedurende de periode van ontwenning.
Nu in de psychiatrie bouwt onze psychiater ook bij zoveel mogelijk mensen de benzos af (ze worden vaak vervangen door antidepressiva ). Ik denk dus dat het in de toekomst ook steeds minder voorgeschreven zal worden.
jam
Belezen gebruiker

Berichtdoor Jixx op 17 dec 2016 20:32

jam schreef:Iedere mens is natuurlijk anders ook, ik denk dat wanneer er afgebouwd wordt het zoieso belangrijk is dat de psychiater dit goed afspreekt met de patiënt en de afbouw ook goed opvolgt, binnen psychiatrie is er ook de verpleging etc die dit in het oog kan houden.
Ik heb eerst in een ontwenningsprogramma gewerkt en werk nu in de psychiatrie.
In het ontwenningsprogramma werden mensen die veel alcohol dronken ook ontwend met diazepam. Gewoon zodat ze rustig blijven gedurende de periode van ontwenning.
Nu in de psychiatrie bouwt onze psychiater ook bij zoveel mogelijk mensen de benzos af (ze worden vaak vervangen door antidepressiva ). Ik denk dus dat het in de toekomst ook steeds minder voorgeschreven zal worden.

Dat klinkt gunstig, maar aan de andere kant ook weer niet. Want vaak is dit toch het meest effectieve medicijn op de markt bij bepaalde klachten. Alleen de tolerantie ervoor is een zwaar nadeel.

Ik hoop dat ze tegen die met een beter alternatief kunnen komen?

Maar de technologie op dat gebied is nog niet ver genoeg om iets beters op de markt te brengen als rustgevend middel , angst dempend , en paniekaanvallen voorkomt zonder nauwelijks tolerantie. Nogmaals. De huisartsen staan te springen op zo een middel, maar het is er gewoon nog niet. (helaas)
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 17 dec 2016 21:22

Zou het dan niet slimmer zijn om mensen die langdurig benzos moeten slikken er gelijk en flesje hoest siroop bij te geven

Benzoboss schreef:Was het niet zo dat als je dxm bij je benzos pakt je al flink wat minder tolerantie opbouwd?

We have reexamined the effect of NMDA antagonists [(+)MK-801 and ketamine] on rapid tolerance to chlordiazepoxide. (+)MK-801 and ketamine blocked the development of rapid tolerance to chlordiazepoxide, but this effect was dependent on the dose ratio of the NMDA antagonist to that of the benzodiazepine used to produce rapid tolerance. Furthermore, NMDA antagonists blocked both learned and unlearned tolerance to chlordiazepoxide. It appears that in addition to impairment of memory and learning, NMDA antagonists may also influence some other mechanism involved in the production of drug-tolerance.

Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8971413
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Jixx op 18 dec 2016 11:58

Mwhaa, Ik gebruik siroop met benzo´s Ik weet even niet welk hoestmiddel je exact bedoeld? Maar betreft promethazine, ja het combineren heeft wel enkele nut. Ik doet dit alleen voor het slapen gaan, anders heb ik echt niks meer waar ik redelijk goed van in slaap val. Maar ik moet zeggen i.c.m. een paar alprazolam doet het zijn werk na jaren nog steeds redelijk prima.

Meestal ben ik dan + joint wel binnen 45 minuten vertrokken.

Maar ook hierin geldt helaas wel dat het wat afneemt en minder effectief wordt.

Een voordeel eraan voor mij is wel dat het zelf na jaren nog niet verslavend werkt in die zin dat je er perse drang naar hebt en er steeds meer van wilt. Stoppen gaat dan ook heel gemakkelijk en kan volgens mij zelfs na jaren gebruik gewoon abrupt gestaakt worden zonder afkickverschijnselen.

Een nadeel ervan als je ermee stopt is dat je ´misschien´ wel weer een tijdje minder goed slaapt.
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 18 dec 2016 16:26

Ik bedoel hoest siroop met dxm

En in het geval dat je de pammen dagelijks slikt zou ik er niet cold turkey mee stoppen
Ga naar je doktor en laat het LANGZAAM afbouwen.
Colt turkey stoppen kan je dood worden letterlijk
Afkicken van benzos is nog erger als afkicken van opiaten.
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 28 dec 2016 00:09

Jixx schreef:Waarom wordt je abrupt van de een op andere dag van 10 mg lorazepam benzo gericht op angsten overgezet op valium gericht op de spieren?

En heeft ze dit al aan haar psyschiater gevraagd? :') Dan heb je direct antwoord op je vraag toch...
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Tijdloos op 28 dec 2016 10:51

Benzoboss schreef:Ik bedoel hoest siroop met dxm

En in het geval dat je de pammen dagelijks slikt zou ik er niet cold turkey mee stoppen
Ga naar je doktor en laat het LANGZAAM afbouwen.
Colt turkey stoppen kan je dood worden letterlijk
Afkicken van benzos is nog erger als afkicken van opiaten.

Het is zwaar om ermee te stoppen, hoe erg het is ligt aan de dosering en type benzo. Ik kan/kon vreemd genoeg met Flurazepam stoppen zonder probleem. Gebruikte alleen voor de slaap zopiclon en dat na 14 dagen ook afgebouwd zodat ik eens langs het Slaap - waak centrum om duidelijkheid te krijgen. Heb namelijk echt een slaap stoornis..

Snap nog steeds niet waarom ik geen afkickverschijnselen kreeg ik nam 90 tot 120 mg flurazepam dagelijks. Had gewoon geluk enige nadeel was de (soms ernstig) kortere nachtrust.

Vraag het gewoon aan ze zoals Zero- ook zegt. Wel zo logisch ook ;}
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Jixx op 30 dec 2016 06:50

Ja, dat vind ik een goeie ? Stel de vraag aan 10 verschillende psychiaters en je krijgt 10 verschillende redenen. Logisch dat het vertrouwen bij de mens afneemt?

De vraag is namelijk is die persoon wel eerlijk?

Genoeg kennis?

Eerder veel gebrek aan kennis is het probleem denk?

De psychiatrie is een flop, dat weet iedereen toch?

In het geval van benzo´s ik ga ermee afbouwen in rustig tempo. 0,25 mg per week. (alpra)

Ik denk dat abrupt stoppen in mijn geval haast wel mogelijk is, aangezien hallucineren niet kan met antipsychotica, en een hartaanval niet met een betablokker? Maar dan nog is het niet slim om het abrupt af te kappen inderdaad. Daarnaast doet de huisarts het in principe helemaal verkeerd. Als hij de regels van de psychiatrie zou volgen zou hij mij over moeten zetten op diazepam en daarmee afbouwen. Dit geeft duidelijk aan dat artsen teveel gebrek hebben aan kennis van de medicatie die zij voorschrijven , en maar gewoon wat lopen te kwakzalven.

Bovendien horen benzo´s hooguit voor 2 maanden ter ondersteuning ingezet te worden, daarna moet je er officieel mee afbouwen. Hoe vaak gebeurd dat echter in de praktijk dat een huisarts een patient op tijd laat afbouwen? Uit wanhoop eerder blijven ze dosis opvoeren. Op een dag gebruik je boven de maximale dosering van dat medicijn, en dan gaan ze aan te bel trekken. Feit is echter dat het dan eigenlijk al veel te laat is.
Jixx
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 30 dec 2016 22:10

Ik zou eerder een psychiater vertrouwen dan een huisarts.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Tijdloos op 02 jan 2017 12:47

ZERO- schreef:Ik zou eerder een psychiater vertrouwen dan een huisarts.

Ik heb of had de luxe dit met een internist te bespreken, maar psychiaters hebben vaak net wat meer kennis erover in vergelijking met de huisarts.
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor autysd op 04 feb 2017 22:28

Modknip hieronder staat al uitleg waarom , zou eens wat minderen als je dat lukt. Alleen melatonine zou al voldoende moeten zijn , plus dat bij sommige 0.5mg melatonine beter werkt als 1 of meer mg.
autysd
Belezen gebruiker

Berichtdoor SmartieAndMe op 07 feb 2017 12:24

Alweer zo'n dom advies... Hou eens op met die overdreven medicijncocktails om in slaap te komen. Ik vind het heel vervelend voor je dat je dit zelf nodig hebt om nog te kunnen slapen maar dit moet je niet aan anderen gaan aanraden. Alleen 3mg melatonine is al te veel (ik snap ook niet waarom zulke doses worden verkocht aangezien er weinig onderzoek naar is gedaan) laat staan dat je al die andere dingen er nog bij neemt.

Als je ooit weer op eigen kracht goed wilt slapen moet je niet aan dat soort dingen beginnen.
Een feestje op een spiegel!
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor autysd op 07 feb 2017 12:35

SmartieAndMe schreef:Alweer zo'n dom advies... Hou eens op met die overdreven medicijncocktails om in slaap te komen. Ik vind het heel vervelend voor je dat je dit zelf nodig hebt om nog te kunnen slapen maar dit moet je niet aan anderen gaan aanraden. Alleen 3mg melatonine is al te veel (ik snap ook niet waarom zulke doses worden verkocht aangezien er weinig onderzoek naar is gedaan) laat staan dat je al die andere dingen er nog bij neemt.

Als je ooit weer op eigen kracht goed wilt slapen moet je niet aan dat soort dingen beginnen.

ik beschrijf hoe ik successvol in slaap val en doorslaap
-het is pas een advies als jij het ook wilt proberen
-'Alweer zo'n dom advies...' vind ik een agressieve vernedering, niet nodig
autysd
Belezen gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 07 feb 2017 12:37

autysd schreef:
SmartieAndMe schreef:Alweer zo'n dom advies... Hou eens op met die overdreven medicijncocktails om in slaap te komen. Ik vind het heel vervelend voor je dat je dit zelf nodig hebt om nog te kunnen slapen maar dit moet je niet aan anderen gaan aanraden. Alleen 3mg melatonine is al te veel (ik snap ook niet waarom zulke doses worden verkocht aangezien er weinig onderzoek naar is gedaan) laat staan dat je al die andere dingen er nog bij neemt.

ik beschrijf hoe ik successvol in slaap val en doorslaap
-het is pas een advies als jij het ook wilt proberen
-'Alweer zo'n dom advies...' vind ik een agressieve vernedering, niet nodig

Ik zie het nut er ook niet echt van in.
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SmartieAndMe op 07 feb 2017 12:45

autysd schreef:ik beschrijf hoe ik successvol in slaap val en doorslaap

autysd schreef:als je benzo's neemt als medicijn, niet recreatief en voornamelijk om goed te slapen heb ik wel een alternatief:

Je beschrijft niet hoe je succesvol in slaap valt, je geeft het als advies.

autysd schreef:-het is pas een advies als jij het ook wilt proberen

Het is een advies zodra je het hier neerzet als een advies. Als je niet voldoende over de middelen weet moet je niet andere mensen gaan aanraden ze ook te gaan gebruiken voor hun problemen. Je bent geen dokter, je hebt er niet voor geleerd.

Sowieso de melatonine.. de biologische beschikbaarheid daarvan varieert enorm per persoon. Het kan dus zijn dat jij met 3mg nog niet voldoende hebt (al kan dat ook tal van andere oorzaken hebben zoals je alcoholgebruik bijvoorbeeld) maar voor een ander kan dat veel te veel zijn.

Verder is niet naar alle supplementen even veel onderzoek gedaan. Er is wel uit gebleken dat het voor veel mensen kan helpen, maar omdat er geen patenten op zitten en het gewoon vrij verhandeld kan worden is het niet interessant genoeg om uitgebreid te onderzoeken.

Je kunt dus niet zo maar blind roepen dat een cocktail van allerlei verschillende supplementen de oplossing voor iemand is.

Sorry dat ik het zo aggresief noem, maar het is niet de eerste keer want gisteren deed je hetzelfde en die post is verwijderd.

Je mag best zeggen wat jij allemaal nodig hebt om te kunnen slapen, maar geef er dan wel duidelijk bij aan wat jouw situatie is. Dat is precies het tegenovergestelde van aan een ander adviseren dit ook te gaan doen.
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor autysd op 07 feb 2017 12:58

Sorry dat ik het zo aggresief noem, maar het is niet de eerste keer want gisteren deed je hetzelfde en die post is verwijderd.

dit vermoedde ik al
een veteraan die een newbie klein probeert te houden
je opmerking om die 2 zaken met elkaar te verbinden bewijst dat je slechte intensies hebt
autysd
Belezen gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 07 feb 2017 13:06

autysd schreef:dit vermoedde ik al

Smartie maakt jou helemaal niet klein.
Hij geeft gwn advies over hoe wij hier op het forum praten.

En je zet het idd als advies neer.
Het deel slaap lekker bevestigd dat.
Laatst bijgewerkt door Benzoboss op 07 feb 2017 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SmartieAndMe op 07 feb 2017 13:07

je opmerking om die 2 zaken met elkaar te verbinden bewijst dat je slechte intensies hebt

Zo kun je het zien ja. Waarom zou ik een newbie klein willen houden? Een forum is een communicatiemiddel, dat werkt beter met meer mensen erop. Iedereen is hier welkom. Verwacht alleen wel dat je commentaar krijgt als je dingen zegt waar anderen het niet mee eens zijn.
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor autysd op 07 feb 2017 13:24

Benzoboss schreef:

'Sorry dat ik het zo aggresief noem, maar het is niet de eerste keer want gisteren deed je hetzelfde en die post is verwijderd. '
-je vergat 'bij toeval' het belangrijkste deel
-die 2 keren hebben niets met elkaar te maken, dus erbij gefantaseerd om een fake punt te maken

'slaap lekker' is een wens, geen advies

nu wel een advies, ga niet groepen tegen mij met zinloze escalatie, want ik reageer daarop en dat is ook niet prettig voor de moderators
autysd
Belezen gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 07 feb 2017 13:28

autysd schreef:
Benzoboss schreef:

'Sorry dat ik het zo aggresief noem, maar het is niet de eerste keer want gisteren deed je hetzelfde en die post is verwijderd. '
-je vergat 'bij toeval' het belangrijkste deel
-die 2 keren hebben niets met elkaar te maken, dus erbij gefantaseerd om een fake punt te maken

'slaap lekker' is een wens, geen advies

nu wel een advies, ga niet groepen tegen mij met zinloze escalatie, want ik reageer daarop en dat is ook niet prettig voor de moderators

En ik dacht dat ik erg was :P
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SmartieAndMe op 07 feb 2017 14:51

Benzoboss schreef:En ik dacht dat ik erg was :P

:lol: Nee hoor jij integreert hier prima.
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor autysd op 08 feb 2017 04:16

autysd schreef:Modknip hieronder staat al uitleg waarom , zou eens wat minderen als je dat lukt. Alleen melatonine zou al voldoende moeten zijn , plus dat bij sommige 0.5mg melatonine beter werkt als 1 of meer mg.

als ik mijn post start met de zin: 'dit is mijn gebruik, doe dit niet na'; kan ik dan wel iets posten zonder weggevaagd te worden ?
autysd
Belezen gebruiker

Keer terug naar Farmaceutische drugs