Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde XTC?

Hier kun je terecht voor alles omtrent de populaire 'houseparty-pil' XTC.

Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde XTC?

Berichtdoor Drugs Infolijn op 17 jan 2013 10:37

De laatste tijd worden er steeds meer hooggedoseerde XTC pillen gesignaleerd. Dit zijn XTC pillen met 150/200 milligram MDMA of meer. Bij hogere doseringen nemen de gewenste effecten (het bekende "love" gevoel) niet toe, maar ervaar je meer ongewenste (speedy) effecten.

Bij veelvuldig gebruik van dergelijke doseringen treedt tolerantie op voor de effecten van XTC. Het typische XTC gevoel wordt steeds minder. Je bent dan geneigd om meer te gaan slikken, waardoor ze alleen maar het oppeppende effect voelen en meer en meer speedy worden.

Ook de risico’s nemen toe met de dosis. Je hebt eerder last van angst, paniek en braken en de dinsdagdip is veel zwaarder. Ook de kans op het serotoninesyndroom neemt toe.

Testen

Niet elke XTC pil bevat evenveel MDMA. Het verschil in de hoeveelheden milligram per pil loopt uiteen van 20 tot soms meer dan 200 milligram. Door je pil te laten testen weet je hoeveel MDMA er ongeveer in je pil zit. Uitgebreidere informatie hierover kun je krijgen via een testservice. Kijk hier voor adressen van testservices. Websites en fora zijn geen betrouwbare bron van informatie omdat iedereen er op kan zetten wat hij wil.

Dosering
200 mg is een hele hoge dosis voor een 'gemiddeld persoon' (zie rekenvoorbeeld hieronder). Een ‘veilige dosis’ is niet te geven. Het gebruik van XTC is namelijk nooit zonder risico, maar door je aan deze richtlijn te houden kun je de bijwerkingen en risico’s zo veel mogelijk beperken. Ervaren gebruikers van XTC gaan uit van een dosis van 1-1,5 mg per kilo lichaamsgewicht. Dat is voor iemand van 70 kilo één pil van 70-105 mg MDMA. Beginnende gebruikers kunnen beter met een halve dosis beginnen. Unity hanteert verschillende normen voor mannen en vrouwen, namelijk een recreatieve dosis voor vrouwen tussen 1 en 1,5 mg MDMA per kilo lichaamsgewicht en voor mannen tussen de 1 en 2 mg MDMA per kilo lichaamsgewicht.

Werking
XTC heeft een oppeppend en een bewustzijnsveranderend effect. Het oppeppende effect geeft je energie en je voelt je helder en alert. Door het bewustzijnsveranderende effect voel je je goed, ontspannen, open en verbonden met anderen. XTC zorgt voor de afgifte van neurotransmitters zoals serotonine, noradrenaline en dopamine. XTC heeft vooral invloed op de serotoninehuishouding in de hersenen. Serotonine heeft invloed op je stemming, slaap, emotie en eetlust.

'Bijslikken'
Bij het slikken van een hoge dosis is de serotoninevoorraad in je hersenen snel opgebruikt. Sommige gebruikers kiezen ervoor om dan ‘bij te nemen’ omdat ze de eerste sterke roes vast willen houden. Dat heeft alleen niet zo veel zin. Het gewenste "love" gevoel van de eerste dosis van die avond krijg je niet meer terug en de kater en de lichamelijke bijwerkingen nemen alleen maar toe, zoals een droge mond, gespannen spieren en tanden knarsen (speedy gevoel). Dat is vaak het moment waarop mensen denken dat er (veel) speed in hun pillen zit. Je bouwt tolerantie op voor het bewustzijnsveranderende effect omdat de serotoninevoorraad eerst weer op peil moet zijn. Aan het oppeppende effect wen je veel langzamer. Gevolg is dat als je meer gaat slikken je alleen maar het oppeppende effect voelt en meer en meer speedy wordt.

Acute risico's
Door het slikken van hoge doseringen (vanaf 150-200 mg) is de kans groter op overgeven, angst en paniek. Ook kan het gepaard gaan met bewusteloosheid en levensbedreigende situaties, zoals het serotonine syndroom. Wat voor effect het serotonine syndroom heeft op mensen is afhankelijk van welke middelen en de hoeveelheid middelen zij gebruikt hebben. Lees meer over het serotonine syndroom op onze website.

Risico's op de langere termijn
De dinsdagdip kan fors zijn doordat de gehele serotoninevoorraad uitgeput is geraakt. Deze moet dan eerst worden aangevuld. Dit kan enige tijd duren. Niet iedereen heeft hier last van, maar over het algemeen zijn de klachten die daarmee gepaard gaan binnen een aantal dagen weg. Soms kan het iets langer duren. Na ongeveer twee a drie weken is het lichaam (en hersenen) weer hersteld. Toch raden we aan een marge te nemen van vier a zes weken. Dit om de kans op hersenschade te beperken. Steeds meer onderzoek maakt duidelijk dat gebruik van XTC kan leiden tot veranderingen in de hersenen. Je geheugen, je concentratie en je stemming worden mogelijk aangetast. Hoe vaker je neemt en hoe hoger de dosis, des te meer kans op schade. Bij vrouwen lijkt schade eerder op te treden.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) is een dienst van het Trimbos-instituut en geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op www.drugsinfo.nl en op www.drugsenuitgaan.nl.
Drugs Infolijn
Professional Trimbos Instituut

Re: Wat zijn de risico's van het slikken van hooggedoseerde

Berichtdoor Mrrow14 op 17 jan 2013 20:00

Deze mooie opsomming lijkt mij een goede bijlage voor het topic ''Waarschuwing zeer sterke-xtc pillen in omloop'' 8)
Treat people the way you want to be treated.

Load Universe into Cannon. Aim at Brain. Fire.
Mrrow14
Belezen gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 17 jan 2013 22:33

Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat je een pil met zo'n hoge dosis niet in één keer neemt. Zijn er mensen die dat wel doen dan? Ik heb zelfs nog nooit een hele pil op...

Anyhow: goed om te weten!
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Vlindertje91 op 18 jan 2013 17:18

Wow toen ik een half jaar geleden voor het eerst XTC slikte had ik dus ook vreselijke dorst, heel duizelig, ontzettend tandenknarsen en alles. Dan had ik blijkbaar ook een sterke pil te pakken? Mijn vriend had ze geregeld en die dacht dat er 70 mg in zat. Is hij dan voorgelogen ofzo of ben ik er gewoon heel erg gevoelig voor? Binnenkort willen we namelijk voor de 2e keer (voor mij dan) slikken maar dan zou ik het wel fijn vinden als dat knarsen en die duizeligheid niet zo erg is..
Vlindertje91
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Amateurtje op 18 jan 2013 17:41

Vlindertje91 schreef:Wow toen ik een half jaar geleden voor het eerst XTC slikte had ik dus ook vreselijke dorst, heel duizelig, ontzettend tandenknarsen en alles. Dan had ik blijkbaar ook een sterke pil te pakken? Mijn vriend had ze geregeld en die dacht dat er 70 mg in zat. Is hij dan voorgelogen ofzo of ben ik er gewoon heel erg gevoelig voor? Binnenkort willen we namelijk voor de 2e keer (voor mij dan) slikken maar dan zou ik het wel fijn vinden als dat knarsen en die duizeligheid niet zo erg is..

Denken hoeveel er in zit is geen referentie. Je kan het alleen zeker zijn door ze te testen. Als je x pakt zorg dat je voldoende drinkt, water/sapjes/thee. :P
Wie een appel plukt voor een ander, heeft zelf niets...

Favoriete drug: Coke
Amateurtje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Vlindertje91 op 18 jan 2013 17:52

Ja mijn vriend heeft de hele avond op en neer gerend om drinken te pakken voor me heb zeker 1 liter water gedronken toen. Dus dat was wel goed. Maar hij dacht dat er ook nog iets was tegen het trillen/knarsen maar hij wist het niet meer. Nu had ik er verder niet echt last van, het love-gevoel overheerste flink maar ik ergerde me kapot aan dat tandenknarsen, tis echt een geluid dat ik niet kan verdragen dus dat zette er een beetje een domper op :P Dus als er iets is dat daar tegen werkt mocht ik het straks weer krijgen hoor ik dat graag.
Vlindertje91

Berichtdoor Amateurtje op 18 jan 2013 19:08

Kauwgom helpt heel goed. Bij mij toch.
Wie een appel plukt voor een ander, heeft zelf niets...

Favoriete drug: Coke
Amateurtje
Bewuste gebruiker

Berichtdoor harry123 op 18 jan 2013 19:21

ZERO- schreef:Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat je een pil met zo'n hoge dosis niet in één keer neemt. Zijn er mensen die dat wel doen dan? Ik heb zelfs nog nooit een hele pil op...

Anyhow: goed om te weten!

Ja ken er zat die er zo op een feestje 6 ferrari's weg werken, ik zelf heb vaak 2.5 pil van rond de 190 mg, begin ik met drie kwart dan ga ik lekker, en dan neem ik halfjes bij en op het laatst nog een kwartje
harry123
Bewuste gebruiker

Berichtdoor harry123 op 18 jan 2013 19:23

Vlindertje91 schreef:Wow toen ik een half jaar geleden voor het eerst XTC slikte had ik dus ook vreselijke dorst, heel duizelig, ontzettend tandenknarsen en alles. Dan had ik blijkbaar ook een sterke pil te pakken? Mijn vriend had ze geregeld en die dacht dat er 70 mg in zat. Is hij dan voorgelogen ofzo of ben ik er gewoon heel erg gevoelig voor? Binnenkort willen we namelijk voor de 2e keer (voor mij dan) slikken maar dan zou ik het wel fijn vinden als dat knarsen en die duizeligheid niet zo erg is..

Denk niet voorgelogen, denk miscommunicatie of zo, dealers zeggen normaal altijd dat er meer in zit. Volgende keer laten testen :P.

Tegen het knarsen kan een ijsje heel erg helpen, omdat je dan zuigt zeg maar blijf je zuigen ook op je gehemelte zeg maar. en op het stokje.

Kauwgum zou ik niet zo snel aanraden omdat je dan zo last van je kaak krijgt en je alsnog wel een stukjes van je wang of tong weg kauwt :P
harry123
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Ntronaut op 20 jan 2013 22:32

ZERO- schreef:Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat je een pil met zo'n hoge dosis niet in één keer neemt. Zijn er mensen die dat wel doen dan? Ik heb zelfs nog nooit een hele pil op...

Volgens mij zijn die sterke pillen ook bedoeld als 2x 1pil, zodat je er maar één hoeft mee te nemen naar een feest of zo, terwijl je in feite toch twee pillen hebt omdat je ze doormidden dient te breken.
Ntronaut

Berichtdoor Ntronaut op 20 jan 2013 22:33

harry123 schreef:Kauwgum zou ik niet zo snel aanraden omdat je dan zo last van je kaak krijgt en je alsnog wel een stukjes van je wang of tong weg kauwt :P

Je krijgt er wel gespierde kaken van :beer:
Ntronaut

Berichtdoor Ntronaut op 20 jan 2013 22:35

Amateurtje schreef:Kauwgom helpt heel goed. Bij mij toch.

Het schijnt dat Magnesium het beste tegen dat tandenknarsen helpt.
Ntronaut

Berichtdoor Drugs Infolijn op 23 jan 2013 10:22

Wow toen ik een half jaar geleden voor het eerst XTC slikte had ik dus ook vreselijke dorst, heel duizelig, ontzettend tandenknarsen en alles. Dan had ik blijkbaar ook een sterke pil te pakken? Mijn vriend had ze geregeld en die dacht dat er 70 mg in zat. Is hij dan voorgelogen ofzo of ben ik er gewoon heel erg gevoelig voor? Binnenkort willen we namelijk voor de 2e keer (voor mij dan) slikken maar dan zou ik het wel fijn vinden als dat knarsen en die duizeligheid niet zo erg is..

De verschijnselen die je noemt hoeven niet perse te duiden op een hooggedoseerde pil. Het zijn effecten die horen bij XTC en ook bij 'normale' doseringen voorkomen. De een heeft sneller last van bijvoorbeeld knarsetanden dan de ander. Voor een volgende keer is het wel aan te raden om je pil te laten testen. Je zou kunnen kijken of een lage doseringen voor minder bijwerkingen zorgt. Verder is er tegen het knarsetanden niet veel te doen. Het hoort er nu eenmaal bij. Dat magnesium helpt hiertegen is niet bewezen en ook niet erg aannemelijk. Over magnesium bij stimulanten hebben wij eerder een vraag beantwoord. Hier vind je het topic.

Ja mijn vriend heeft de hele avond op en neer gerend om drinken te pakken voor me heb zeker 1 liter water gedronken toen.

Let op dat je niet teveel gaat drinken. Drink 1, maximaal 2 glazen water per uur.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) is een dienst van het Trimbos-instituut en geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op www.drugsinfo.nl en op www.drugsenuitgaan.nl.
Drugs Infolijn
Professional Trimbos Instituut

Berichtdoor mrflame op 24 jan 2013 14:26

Ben er erg blij mij dat hier een topic over wordt gemaakt! 1 pil tegenwoordig is heel anders dan 1 pil een tijdje terug. Een vriend van mij is al eens veel en veelste hard gegaan op die dingen. Zo erg dat ik professionele hulp er bij heb moeten halen, believe me, dat is niet leuk ;)
Mr verloeder
mrflame
Belezen gebruiker

Berichtdoor Tijdloos op 01 feb 2013 00:35

mrflame schreef:Ben er erg blij mij dat hier een topic over wordt gemaakt! 1 pil tegenwoordig is heel anders dan 1 pil een tijdje terug. Een vriend van mij is al eens veel en veelste hard gegaan op die dingen. Zo erg dat ik professionele hulp er bij heb moeten halen, believe me, dat is niet leuk ;)

Helemaal mee eens erg waardevol topic.
Zelf had ik lang geleden aantal keer een ' batch' gehaald, en de 2e keer zat er speed in en geen mdma gevonden.. En de logo grote e.d kwamen exact overeen met de andere pil die wel gewoon ' puur' mdma bevatte, van de eerste ' batch' .

Een gewaarschuwd mens telt voor twee zoals men zegt :wink:
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Bolleeder op 18 feb 2013 21:18

Vindt het onzin, als je een pil neemt weet je toch echt wel wat voor pil je neemt, je weet toch wat je koopt of krijgt, als ik een pil krijg die ik niet ken neem ik eerst de helft van die pil. Dat kan sowieso geen kwaad ookal zit er PMMA in, en het gevoel van MDMA en het gevoel van SPEED of PMMA weet je echt wel van elkaar te onderscheiden dus als je merkt dat het gewoon een MDMA snoepje is neem je gewoon die andere helft derbij, al hoewel ik doe dat..
[center]Zo een snoepje is toch geen smartie ?[/center]
Bolleeder
Newbie

Berichtdoor Tijdloos op 18 feb 2013 21:49

Dan ben jij de eerste op de wereld die ik ken die de inhoud van de pil vanaf de buitenkant kan zien.. (of het interesseert je gewoon niets kan ook)
als ik een pil krijg die ik niet ken neem ik eerst de helft van die pil. Dat kan sowieso geen kwaad

En wat nou als het gaat om een pure ' gif' pil waarvan een halve al je avond en meer kan verpesten. Alom altijd verstandig te laten testen om ongevallen minder vaak te zien gebeuren/horen/of zelf mee maken.

Grz
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Mrrow14 op 23 apr 2013 02:52

mrflame schreef:Ben er erg blij mij dat hier een topic over wordt gemaakt! 1 pil tegenwoordig is heel anders dan 1 pil een tijdje terug. Een vriend van mij is al eens veel en veelste hard gegaan op die dingen. Zo erg dat ik professionele hulp er bij heb moeten halen, believe me, dat is niet leuk ;)

Haha te hard gaan dat je professionele hulp nodig hebt -_-
Wat doet die professionele hulp nou eigenlijk ?
Niets want een half uur later is het alweer een stuk beter en een uur later is het alweer veel beter. Kalmeren/bezig houden dus of wat?
Ga je te hard helaas dan rustig blijven en wachten,het komt uiteindelijk toch wel weer goed ( ''gezonde'' mensen)
Treat people the way you want to be treated.

Load Universe into Cannon. Aim at Brain. Fire.
Mrrow14
Belezen gebruiker

Berichtdoor Blckbrd_ op 27 mei 2013 16:04

Ntronaut schreef:

Volgens mij zijn die sterke pillen ook bedoeld als 2x 1pil, zodat je er maar één hoeft mee te nemen naar een feest of zo, terwijl je in feite toch twee pillen hebt omdat je ze doormidden dient te breken.

Inderdaad!
Hooggedoseerde pillen hebben meestal een duidelijke breuklijn.
Als je zeker weet (normaal wijst de betere dealer hier wel op)
dat ze meer dan 120mg bevatten, breek ze dan..
Persoonlijk test ik ze altijd eerst op voorhand per half, en met tussenposen van een uur.

Zoals eerder vermeld is de dosis die je kan verwerken afhankelijk van persoon tot persoon.
Een -voor jouw- hoge dosis (kan al het geval zijn vanaf 100-120mg zelfs) kan vanalle
minder interessante gevolgen hebben:
-fysisch: zweten, klappertanden, krampen (meestal in kaken eerst),
maar ook maag/darmkrampen, misselijkheid, hoge bloeddruk/hartslag, hyperventilatie...
-psychisch: totaal van de wereld zijn (flippen), geen evenwicht, hallucineren (heftige 'flashes'...)

Als je niet ervaren bent met zo'n toestand, (je maakt het bv.voor de eerste keer mee),
dan kanje in paniek raken en een psychose in gang zetten.
Echt (levens)gevaarlijk wordt het volgens mij alleen als je al in zeer slechte conditie bent,
(uitgeput of in depressie) en/of cardio-vasculaire/hart-problemen hebt.

Voorzichtige gebruikers voelen wel wanneer het net 'iets teveel' ineens was.
Het beste is dan: rustig blijven, voldoende drinken (geen alcohol) en indien mogelijk,
ff 'chillen' (zitten of liggen) in rustige omgeving.
Na een uurtje gaat het meestal al stukken beter.

De ongemakken zijn gemakkelijk te voorkomen, en dan loop je nagenoeg geen risico's.
Groetjes!
Blckbrd_

Berichtdoor ILAO op 23 jul 2014 19:30

Toch heb ik al meerdere malen gezien dat sommige mensen aan vreemden vragen om pillen om er daarna achter te komen dat het iets heel anders is dan men denkt. De hoog gedoseerde pillen lijken mij ook ervoor gemaakt om deze per halve te nemen als het ware het een hele pil is.
Feestje, dak eraf, geef maar gas!
ILAO
Newbie

Berichtdoor SmartieAndMe op 24 jul 2014 12:42

De hooggedoseerde pillen lijken alleen maar gemaakt te worden om 'stoer te doen'. Er wordt tegen elkaar opgeboden door producenten en de pillen worden steeds sterker. Niemand heeft hier voordeel bij, het is alleen maar onhandig. Er zijn al pillen gevonden richting de 300mg inmiddels, belachelijke dosis en alleen maar gevaarlijk. Een gemiddeld persoon heeft een grote kans op overlijden als ie een 300mg pil ineens inneemt. Je moet dus gewoon weten hoeveel er in je pil zit en in veel gevallen doseren in kwartjes.
Een feestje op een spiegel!
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor haroldharold op 16 okt 2014 12:47

Ik wil graag weten of iemand wel eens hetzelfde ervaren heeft als ik afgelopen week. Afgelopen zaterdag heb ik 2 wifis (200mg) gehad. Mooi feestje verder. Nou heb ik sinds maandag wat lichte pijn in mijn borst bij diep inademen, en soms een tinteling in mijn lippen. Klinkt dit bekend voor iemand?
haroldharold
Newbie

Berichtdoor Tekzor668 op 19 okt 2014 20:25

Is goed normaal dat je wel ergens pijn of steken krijgt. 2 wiffis zal rond de 390/410 mg MDMA gehangen hebben. Heftige dosis toch vind je zelf niet? Neem alvast maar een goeie gezonde pauze en hou het volgende keer op 1 pilletje van 200mg :)
The world would be a nice place if everybody took a chill pill,
would get even better if some of them choked on it :-P
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor Dr. MD op 02 nov 2014 11:44

wow hoe meer ik hier lees, hoe meer ik er van overtuigd ben dat je je pillen best laat testen tegenwoordig :eek:
Dr. MD

Berichtdoor Tekzor668 op 02 nov 2014 12:24

Dr. MD schreef:wow hoe meer ik hier lees, hoe meer ik er van overtuigd ben dat je je pillen best laat testen tegenwoordig :eek:

Idd en ze maken die snoepen nog zwaarder, intussen al klappers van 250mg op de markt. Word niet meer leuk als je moet in vier gaan delen en na 2 kwartjes al moet gaan denken, zou ik nu wel al niet te ver gaan?? Liever dan een mooie 100mg pil dat je in 1 keer kan droppen zonder te moeten flippen dat je gaat overdoseren.
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor mandragora op 02 nov 2014 12:59

het is wel zo, je hebt meer voor minder :wink:
*Live the life you love and love the life you live*
mandragora
Badass junkie

Berichtdoor ninaxxx op 04 nov 2014 02:09

hmm, nu ik dit lees besef ik eens zo hard , dat ik vorige week, bij mijn eerste keer xtc, goed fout ben gegaan.
In België is het niet echt toegankelijk om je pillen te testen, dus dat had ik niet gedaan.
(Wel in Brussel , maar dat is uren reizen voor me..)

Toen de tweede pil insloeg ben ik verschrikkelijk beginnen hallucineren, kreeg ik paniekaanvallen en heb ik heel mijn mond open gebeten/geknarst. Ik zag monsters en onze hond veranderde in een wolf met rode laserogen. Het was zo erg dat wanneer ik in mijn bed werd gelegd, ik het uitschreeuwde van de angst en serieus een mes wilde nemen om me 'te verlossen uit hel". Ik voelde me zo alleen, die angst, onbeschrijfbaar. Het is nu vier dagen geleden en ik voel me nog steeds érg klote, eten, diep inademen en mijn spieren doen me nog steeds pijn.

Ik heb die avond veel verkeerde beslissingen genomen, gecombineerd met coke, cannabis en 2 glazen wijn. Niet slim. En eerlijk, ik heb veel zwarte gaten.

Voor de jongen met wie ik was, was het inmiddels 10 jaar geleden dat hij nog een pil had genomen. De pillen die we hadden waren wel érg sterk tov 10 jaar geleden...
Daarnaast ben ik er dus ook erg gevoelig voor.

echt kut dat ik ze in België niet zo makkelijk kan laten testen.
ninaxxx
Newbie

Berichtdoor Tekzor668 op 15 nov 2014 21:46

Ja we komen idd zwaar achter op andere landen. Het internet is al een handige uitvinding om je daarin verder te helpen. Google even bv: groene heinekens, paarse magneet,... Een heel wat forums die je testresultaat kunnen geven of een spreiding maar pas er mee op,, neem bijlange niet alles serieus wat er gezegd word en je kan altijd namaak te pakken hebben. Een ez tester kan een volgende oplossing zijn maar 100% zekerheid is er dan nog niet. Ik als belg vertrouw op kennissen die regelmatig hun snoep in de nederlandse tc binnen brengen, Dit jaar enkel klappers van 160 - 225mg zien voorbijkomen. Ik kan goed geloven als je er 2 popt van 210 dat die inslag zo ongelofelijk hard moet zijn + je eerste keer... neem een 6mnd/1j pauze en als je opnieuw eraan gaat testen en start es met een halfje..
Tekzor668
Wijs gebruiker

Ben ik fout bezig

Berichtdoor haan33 op 14 dec 2014 12:26

Vanaf Strafwerk eind augustus ongeveer 3x per maand aan de pillen gezeten
als snel merkte ik dat ik meer nodig had en nu klap ik makkelijk 5 pillen weg op een goed feest
Deze maand gebruik ik door omstandigheden niet, pas weer bij O en N

Ik merk nog steeds wel dat ik even hard als eerst ga(alleen moet wel sneller bijpakken steeds)
Ben ik fout bezig en wat verneuk ik allemaal?
gr
N
haan33

Re: Ben ik fout bezig

Berichtdoor Tekzor668 op 14 dec 2014 12:58

haan33 schreef:Vanaf Strafwerk eind augustus ongeveer 3x per maand aan de pillen gezeten
als snel merkte ik dat ik meer nodig had en nu klap ik makkelijk 5 pillen weg op een goed feest
Deze maand gebruik ik door omstandigheden niet, pas weer bij O en N

Ik merk nog steeds wel dat ik even hard als eerst ga(alleen moet wel sneller bijpakken steeds)
Ben ik fout bezig en wat verneuk ik allemaal?
gr
N

Op elk gebied ben je fout bezig.

- Laat je jou pillen ooit testen?? 5 klappers van 200mg? Schrijft een geest dit of leef je nog???
- 3x per maand?? Verstandig gebruik houd in 4 x per jaar met pauzes van drie maand, 1 x een kortere pauze en 5 x per jaar zal nu ook geen kwaad kunnen maar jij misbruikt XTC zwaar.
- Je verneukt het gevoel zoals je zegt je voelt het weinig tot veel korter + de schade aan je hersenen zoals serotonine axonen die je kapot maakt.

Stoppen met drugs voor 1 jaar is wel aan te raden bij jou, als je nu nog gaat serotogene drugs nemen zal dat enkel de schade vergroten.
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor Bobsacamano op 17 dec 2014 18:45

Zit er uberhaubt speed in de gemiddelde mdma/xtc pil? het oppepende effect van xtc is toch ook gewoon te wijten aan de MDMA en niet aan Amfetamine?

Drugs Infolijn schreef:'Bijslikken'
Bij het slikken van een hoge dosis is de serotoninevoorraad in je hersenen snel opgebruikt. Sommige gebruikers kiezen ervoor om dan ‘bij te nemen’ omdat ze de eerste sterke roes vast willen houden. Dat heeft alleen niet zo veel zin. Het gewenste "love" gevoel van de eerste dosis van die avond krijg je niet meer terug en de kater en de lichamelijke bijwerkingen nemen alleen maar toe, zoals een droge mond, gespannen spieren en tanden knarsen (speedy gevoel). Dat is vaak het moment waarop mensen denken dat er (veel) speed in hun pillen zit. Je bouwt tolerantie op voor het bewustzijnsveranderende effect omdat de serotoninevoorraad eerst weer op peil moet zijn. Aan het oppeppende effect wen je veel langzamer. Gevolg is dat als je meer gaat slikken je alleen maar het oppeppende effect voelt en meer en meer speedy wordt.
Done: Enough

To-do: ALD-52, 2C-P, 5-Meo-DMT, Mescaline, DOM, DOC
Bobsacamano
Badass junkie

Berichtdoor Fool op 17 dec 2014 18:48

Ja, het oppeppende effect van XTC is gewoon te wijten aan de MDMA, in bijna geen enkele pil zit speed, héél enkel worden deze pillen maar tegengekomen. Dat is maar goed ook, want speed onderdrukt het verliefde, magische gevoel van XTC en deze combinatie breekt nog eens véél meer axonen af in je hersenen. ;)
Fool
Badass junkie

Berichtdoor SROADS op 10 feb 2015 12:27

Ik heb gisteren UPS pillen gekocht van de dealer en na wat zoekwerk op internet zie ik dat er wordt gewaarschuwd voor een extreem hoge dosering MDMA. Ik ga dus extra voorzichtig doseren op het feestje waar ik heen ga. Ik begin normaal met een halfje, maar dit keer maak ik daar een kwartje van en zal ook telkens maar bij doseren met een kwartje.

Begrijp ik goed dat het dan in feite oké is? Je vermindert gewoon de dosis die je normaal gesproken zou nemen bij een 'normale' pil...?
SROADS
Newbie

Berichtdoor Fool op 10 feb 2015 14:39

Nou als je minder zou nemen heb je dus ook kans dat je veel te weinig voelt, bij dit soort pillen is er eigenlijk geen goede manier om het zo te doseren dat je niet óf teveel pakt óf niet te weinig merkt.

Als het mogelijk is raad ik je aan om ergens andere pillen te scoren. ;)
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Ganjaman181 op 14 jun 2015 05:58

Maar stel je pakt een hele kan je eigenlijk geen love gevoel krijgen dan is de dosis te hoog. 150 mg is denk ik voor iedereen wel het maximale. Je kan bij doseren maar marr zeer beperkt bijvoorbeeld 40 mg. In fijte is ywee halfjrs dus al te veel. Je kan beter en halve en meteen als je m voelt n kwart pakken. T maakt dan verder niet heel veel uut hoe veel mg er in zit.
Ganjaman181

Berichtdoor Ganjaman181 op 14 jun 2015 06:40

T kwartje wat over hebt kan je bij pakken maar de love zal weg gaan, alsnog miss chill om na de love nog even te woussen.
Ganjaman181

Berichtdoor Roda op 05 jan 2016 14:51

Wij R en D slikken 2x pm 2 per weekend pp. Ons 200mdma
Is dat normaal?
Roda
Newbie

Berichtdoor Tekzor668 op 05 jan 2016 16:03

Roda schreef:Wij R en D slikken 2x pm 2 per weekend pp. Ons 200mdma
Is dat normaal?

Nee, lees jou es in over verstandig MDMA gebruik. 2x200mg om de 2 weken = hersenen verneuken
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 05 jan 2016 21:23

Roda schreef:Wij R en D slikken 2x pm 2 per weekend pp. Ons 200mdma
Is dat normaal?

Kon je de zoekfunctie echt niet vinden, of bijna elk mdma topic?

Dat is een prima dosering als je rond of boven de 400kg / 600kg pp. weegt, ervanuitgaande dat je het niet elke maand doet. Niet vaker dan om de 2 maanden en 1 tot 1,5x je lichaamsgewicht in milligrammen MDMA in 1 dosering innemen is ongeveer het standaardadvies hier.

Dat staat in bijna elk topic, zelfs deze waarschijnlijk.
MeejheM
Badass junkie

Keer terug naar MDMA (XTC)