Let op: gevaarlijke XTC pil in omloop met ADE-logo

Hier kun je terecht voor alles omtrent de populaire 'houseparty-pil' XTC.

Let op: gevaarlijke XTC pil in omloop met ADE-logo

Berichtdoor Drugs Infolijn op 02 okt 2015 18:04

De afgelopen weken zijn bij verschillende testservices van het DIMS (http://www.drugs-test.nl) pillen ingeleverd met een ADE-logo. Deze pillen kunnen gevaarlijk hoge doses MDMA bevatten (tussen de 125 en 300 milligram). Omdat de pillen in het hele land gesignaleerd zijn, een hoge dosering MDMA bevatten en er een heel grote spreiding in de partij zit (in een pil kan dus alles zitten) is besloten tot een landelijke waarschuwing.

Kenmerken ADE-XTC PIL

Logo: ADE
Kleur: lichtgeel
Vorm: vierkant
Let op: er zijn verschillende varianten van deze pil in omloop.
Bekijk hier een afbeelding bit.ly/1j5rvGJ

Gebruik van hooggedoseerde XTC pillen is extra riskant en verhoogt de kans op overdosering, waardoor oververhitting, acute psychotische verschijnselen, hartritmestoornissen en leverfalen kunnen optreden. Gebruik kan fatale gevolgen hebben. Lees hier meer over de risico’s van het slikken van hooggedoseerde XTC pillen http://bit.ly/1OMa8Hs.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) is een dienst van het Trimbos-instituut en geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op www.drugsinfo.nl en op www.drugsenuitgaan.nl.
Drugs Infolijn
Professional Trimbos Instituut

Re: Waarschuwing zeer sterke xtc-pillen in omloop

Berichtdoor MusicIsLife op 02 okt 2015 22:05

Tekzor668 schreef:Er zou een ADE pil de ronde doen. Vierkant, wit/geel, indruk ADE.
Testresultaten die ik nu al gelezen heb: 293, 195, 198 en 125.
Net als de gele UPS hebben deze pillen een imens grote spreiding.
Opletten dus!!

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... omloo.html
Music is an expression of our inner creativity!

Done: XTC/MDMA, Speed, Alcohol, Nicotine, Tramadol, 2c-b, 4-fmp, Wiet/Hasj, Cocaïne, Ketamine
To do: LSD, 6-apb
MusicIsLife
Bewuste gebruiker

Re: Let op: gevaarlijke XTC pil in omloop met ADE-logo

Berichtdoor MeejheM op 02 okt 2015 22:09

zijn die extreme fluctuaties uit dezelfde batch, of duiken ze op verschillende plekken op?
MeejheM
Badass junkie

Re: Waarschuwing zeer sterke xtc-pillen in omloop

Berichtdoor MeejheM op 03 okt 2015 01:11

ze hebben er echt zo'n moeite mee in de media dat MDMA de werkzame stof is in xtc tabletten, en liefst de enige...

"... MDMA, een ingrediënt van xtc..."

nou heb ik al geen hoge opinie over powned, maar dan nog. lees eens een boek wat niet begint met ANP;Amsterdam,
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor SirErick op 03 okt 2015 02:30

Mag ik je een tip geven? Als je mensen voor een bepaalde XTC-pil wilt waarschuwen, voeg een foto als bijlage in het toe zodat de DF-bezoekers weten hoe zo'n pilletje eruit ziet en dat kan veel ellende voorkomen. Maar goed, het logo van ADE ziet er als volgt uit. Let wel: op een XTC-pil kan het logo er anders uit zien.
Bijlagen
ArtwithCocaine-ADE.jpg
Cocaine is not the devil; it depends on who the drug in possession has and how it’s used. I use daily cocaine and yes, I'm a hardcore junkie.
SirErick
Donateur

Berichtdoor Mindless op 03 okt 2015 02:48

Haha! Prachtig!
We fear the power of innocence.
Mindless
Moderator

Berichtdoor Lemonade op 04 okt 2015 06:42

Waarom zo sterk,. Hoop dat producenten eens gaan nadenken..
Lemonade
Newbie

Berichtdoor bamipanhang op 04 okt 2015 16:10

Op partyflock gaat ook een heuse discussie over de verschillende batches en zijn spreidingen. Zo zou de pil zonder hoek een minder grote spreiding hebben.
En zou de vierkante ADE pil juist zijn met de grote spreiding tot 300 mg.

In ieder geval voor de slimmeriken onder ons, gewoon niet nemen die handel.
bamipanhang
Newbie

Berichtdoor MeejheM op 04 okt 2015 23:36

ik ga ze wel halen voor mn collectie.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor stonedzebra op 15 okt 2015 01:59

Ik heb een beetje een liefde/haat verhouding met deze pillen... aan de ene kant meer voor minder geld maar aan de andere kant heb je altijd weer mensen die hier niet mee om kunnen gaan.
stonedzebra
Newbie

Berichtdoor MeejheM op 15 okt 2015 03:09

wat een kutreactie. net of jij wel weet hoe je met zulke variabele doseringen om weet te gaan. als je dat serieus denk loop je ernstig achter op de meeste mensen die hier een account aanmaken.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor stonedzebra op 15 okt 2015 12:26

Hey, ik druk hier alleen even mijn zorgen uit. Omdat ik hier nieuw ben hoef je er nog niet van uit te gaan dat ik een newb ben en hoef je me al helemaal niet onder te kotsen met negativiteit.
Vrede.
stonedzebra
Newbie

Berichtdoor Psychedelibee op 15 okt 2015 13:37

Laten we maar weer even gezellig doen hier. Ik snap Meejhem zijn punt wel trouwens, had alleen wel wat vriendelijker verwoord kunnen woorden.

Het is bij die ADE pillen niet perse zo dat je meer voor minder geld hebt. Als je mazzel zou hebben en telkens die 300mg pillen zou hebben natuurlijk wel, alleen het probleem met die pillen is dat je dat niet weet en dus ook de 125mg pillen kunt hebben. Zo'n enorme variatie is extreem gevaarlijk. Als je het al veilig wilt gebruiken moet je dus voor de zekerheid uitgaan dat er in elke pil 300mg zit, maar dan kan het dus ook enorm tegenvallen als je de 125mg variant blijkt te hebben.

Even formeel terugkerend op of die pillen nou gemiddeld genomen goedkoper zijn dan andere pillen, om dat te weten zul je de gemiddelde inhoud van de pillen moeten weten. Als er genoeg getest zijn kan het lab daar natuurlijk iets over zeggen, maar ik denk dat ze dat bewust niet gaan publiceren. Het gemiddelde van die ADE pillen kan in theorie ergens tussen de 125mg en 300mg liggen afhankelijk van hoe de waardes verdeeld zijn. Als blijkt dat het gemiddelde dus boven het gemiddelde van andere pillen ligt en ze tegen een zelfde prijs verkocht worden zou je dus pas kunnen stellen dat je meer voor minder geld krijgt. Met andere woorden, je kunt daar dus nog niks zinnigs over zeggen. Daarbij lijkt een kleine spreiding mij ook wat waard persoonlijk, dan weet je tenminste telkens wat je tot je neemt.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Sjaak Zweefkaak op 25 okt 2015 22:45

Ik heb deze een week geleden in handen gehad, en een laten testen.
Resultaat was 309 mg. Extreem zwaar dus.
Ik heb een volledige nacht gedaan met 1,25 en dat was naar mijn eigen
ervaring nog veel te heftig.

Ver weg van blijven dus!
-- Sjaak
Sjaak Zweefkaak
Newbie

Berichtdoor Skirre op 29 okt 2015 18:48

Sjaak Zweefkaak schreef:Ik heb deze een week geleden in handen gehad, en een laten testen.

Ver weg van blijven dus!

Waarom pak je in godsnaam nog 1.25 pil als je weet dat ze zo zwaar zijn?
Skirre
Bewuste gebruiker

Berichtdoor kokosmakroon900 op 29 okt 2015 20:21

Sjaak Zweefkaak schreef:Ik heb deze een week geleden in handen gehad, en een laten testen.

Ver weg van blijven dus!

Wat ging er in je om toen je er 1 op had en nog dat kwartje bij nam? met in je achterhoofd dat je al 309 mg ingenomen had.
what if life is a crazy trip, and when you die you wake up as an alien holding a bong with your friends surrounding you, asking you if you felt it
kokosmakroon900
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SirErick op 29 okt 2015 21:12

kokosmakroon900 schreef:
Sjaak Zweefkaak schreef:Ik heb deze een week geleden in handen gehad, en een laten testen. Resultaat was 309 mg. [...] Ik heb een volledige nacht gedaan met 1,25 en dat was naar mijn eigen ervaring nog veel te heftig.

Wat ging er in je om toen je er 1 op had en nog dat kwartje bij nam? met in je achterhoofd dat je al 309 mg ingenomen had.

Dat zat ik me zojuist ook af te vragen... Maar goed, ik neem voor het gemak maar even aan dat member "Sjaak Zweefkaak" minimaal 250 kilo weegt aangezien het - op z'n zachtst gezegd - erg onverstandig is om zulke geintjes te flikken als je bijvoorbeeld 80 kilo zou wegen.
Cocaine is not the devil; it depends on who the drug in possession has and how it’s used. I use daily cocaine and yes, I'm a hardcore junkie.
SirErick
Donateur

Berichtdoor Sjaak Zweefkaak op 29 okt 2015 23:34

SirErick schreef:
kokosmakroon900 schreef:
Sjaak Zweefkaak schreef:Ik heb deze een week geleden in handen gehad, en een laten testen. Resultaat was 309 mg. [...] Ik heb een volledige nacht gedaan met 1,25 en dat was naar mijn eigen ervaring nog veel te heftig.

Dat zat ik me zojuist ook af te vragen... Maar goed, ik neem voor het gemak maar even aan dat member "Sjaak Zweefkaak" minimaal 250 kilo weegt aangezien het - op z'n zachtst gezegd - erg onverstandig is om zulke geintjes te flikken als je bijvoorbeeld 80 kilo zou wegen.

Om heel eerlijk te zijn ging er op dat moment niks anders in mijn hoofd om dan "hard gaan".
Met een volledige nacht bedoel ik vanaf ongeveer 22:00 toen we aankwamen bij het feest tot 07:15 toen ik het laatste kwartje nam. Natuurlijk was het hartstikke onverstandig, dat realiseerde ik mij achteraf (en normaal vooraf ook.) heus wel.
-- Sjaak
Sjaak Zweefkaak
Newbie

Berichtdoor Skirre op 30 okt 2015 22:35

Sjaak Zweefkaak schreef:Om heel eerlijk te zijn ging er op dat moment niks anders in mijn hoofd om dan "hard gaan".
Met een volledige nacht bedoel ik vanaf ongeveer 22:00 toen we aankwamen bij het feest tot 07:15 toen ik het laatste kwartje nam. Natuurlijk was het hartstikke onverstandig, dat realiseerde ik mij achteraf (en normaal vooraf ook.) heus wel.

En daarom moet je niet meer meenemen dan je van te voren beslist hebt ;)
Skirre
Bewuste gebruiker

Keer terug naar MDMA (XTC)