Noob vraagjes over deez drug

De naam zegt het al, hier kun je terecht voor alles over de harddrug Speed.

Noob vraagjes over deez drug

Berichtdoor Zweibeiner op 07 feb 2017 15:58

Ik zit eraan te denken om deze stof ook eens uit te gaan proberen.
Ik heb wat vraagjes verzamelt waar ik naar mijn idee nog niet echt een goed antwoord op heb gevonden.
Een aantal van mijn vragen zal verschillen van persoon tot persoon maar wat persoonlijke ervaring is ook welkom.

Volgens de leverancier is het 60-72% zuiver. Als ik met een lijntje van 40/50mg begin heb ik dan een mooie dosis voor de eerste keer? Uiteraard gaat het getest worden maar voor een indicatie te geven heb ik het er even bij gezet.

Set en setting.
Ik zal het thuis gebruiken, feestjes zijn niet mijn ding.
Ik zit te twijfelen of ik het zal nemen met alleen mijn partner aanwezig of dat ik beter vrienden kan uitnodigen zodat ik mijn energie op meerdere plekken kan uiten. Ik kan me voorstellen dat ik erg vermoeiend kan zijn voor mijn partner die niet gebruikt en er wel bij zit. Wat dan misschien weer irritatie met zich mee kan brengen. Ik heb niet zoveel zin om de agressieve kant van de drug omhoog te zien komen. Of is het meer dat je jezelf prima kan vermaken door het huishouden te gaan doen of iets dergelijks.
Ik weet niet of het te vergelijken valt, maar met M op heb ik heel erg dat ik wil praten met iedereen om me heen. En dus moeilijker iets voor mezelf kan gaan doen.

Ik wil het in de middag gaan nemen, rond een uur of 14 zodat ik savonds gewoon kan slapen. Kan dat ook of moet ik nog wat eerder beginnen? Of is het gewoon een schrale hoop dat ik na het gebruik wil slapen.

Als de speed uitgewerkt is krijg je dan ook een vermoeidheid over je heen zoals met M? Hoe is het de volgende dag? Kan ik dan gaan werken, of is de kater zo aanwezig dat een dag vrij verstandiger is? Ik lees vooral dat de kater komt van een nacht doortrekken, dus ik heb hoop dat ik de volgende dag weinig tot geen kater heb als ik snachts lekker in mijn bedje slaap.

Het hongergevoel gaat weg, ik zit eraan te denken om wat pakken multivitamine, of vers sap in huis te halen zodat ik dat over de dag kan drinken en er zo toch vitamines mijn lijf ingaan. Op de hoop dat de kater te verwaarlozen is. Zit dit in mijn hoofd of is dit wel een goed idee om te doen? Welke andere voedingstoffen zijn aan te raden tijdens gebruik om mijn lichaam te ondersteunen?

Ik maak me het meeste zorgen om de agressie die het met zich mee kan brengen. IS dat iets wat altijd op de loer ligt of moet je getriggert worden om de agressie naar boven te laten komen? Wat is je ervaring daarmee?
Ik ben van mezelf absoluut geen agressief of boos persoon. Ik heb ook geen ervaring met drugs die dat op kunnen roepen. Alcohol doe ik niet aan want dat vind ik smerig en het gevoel staat me ook niet aan. Het kan best al een jaar of 12 geleden zijn dat ik het laatst gedronken heb. Maar ik heb het idee of de agressie die het op kan wekken wel te vergelijken is met die van alcohol?

Het drogen van. Daar lees ik ook van alles over. Gewoon een beetje op een schaaltje doen, uitsmeren en wachten tot het droog is.
Ik lees ook meerdere dingen over de houdbaarheid na het drogen. Het liefst zou ik alles in een keer drogen zodat ik daar later geen rekening meer mee hoef te houden. Ik moet het per gram afnemen, door het drogen verliest het gewicht maar dan heb ik nog steeds wel redelijk wat over. Ik zou het zonde vinden om alles te drogen en daarmee de drug een beetje te verpesten.
Dus het best is om een beetje te drogen en de rest nat te laten?

Dat was het voor nu even. Bedankt voor de info! En als er nog dingen zijn die ik ook had moeten vragen hoor ik het graag.
We zijn geen menselijke wezens die een spirituele ervaring hebben. We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring hebben.
Zweibeiner
Experimenterende gebruiker

Re: Noob vraagjes over deez drug

Berichtdoor Benzoboss op 07 feb 2017 17:44

Ga er maar van uit dat het geen %70 is
50mg is een mooie begin dosis vanaf daar kan je verder kijken maqr ondhoud wel dat de drang voor het onodig bijpakken groot kan zijn bij speed.
Alleen je vriendin zal zat zijn vrienden kan ook maar als ik jou was zou ik gwn naar buiten gaan en een flink stuk lopen met wa muziek.
Van speed ga je ook flink goed praten vooral de eerste keeren.
Slapen word zowiezo lastig dat word waarschijnlijk plafond dienst.
Agressie valt echt wel mee.
Ik zou gwn een beetje drogen en de rest nat laten dan is de drang om onodig bij te pakken al een stuk kleiner.
Let wel goed op het bijpalken want voor je het weet is die gram op.
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 07 feb 2017 17:55

Dosering
Goed dat je het gaat laten testen, dan weet je zeker wat je hebt. Als echt 60%+ zuiver is heb je in ieder geval goede speed te pakken. Opzich kan een dosering van rond de 40mg wel voor een eerste keer, maar zou toch met wat minder beginnen de eerste keer. Speed is in kleine hoeveelheden al goed voelbaar en met snuiven kun je makkelijk bijdoseren als je meer wilt. Ik zou met lijntjes van 20mg beginnen en dan na 15min bijnemen als je meer wilt. Voordeel van deze manier van doseren is dat je speed een beetje leert kennen in verschillende doseringen.

Set en setting
Met speed op zul je jezelf wel vermaken zolang je iets te doen hebt, dat kan inderdaad het huishouden zijn of iets dergelijks. Maar met speed op wordt de behoefte om te praten ook enorm, dat zou mogelijk vermoeiend kunnen zijn voor je partner die niet gebruikt heeft. Wat daarin handig is kun je zelf het beste inschatten denk ik.

Slapen
Als je 14 uur speed snuift en later niet nog gaat bijdoseren dan zul je waarschijnlijk 's avonds wel kunnen slapen. De eerste keren zijn mensen vaak wel gevoeliger voor niet kunnen slapen na gebruik.

Uitwerken/kater
Als de speed begint uit te werken zul je waarschijnlijk geestelijk behoorlijk vermoeid worden, maar lichamelijk blijf je nog lang gestimuleerd. Die uren dat je geestelijk vermoeid bent, maar lichamelijk nog gestimuleerd zul je moeten uitzitten. Het is dan een kwestie van accepteren dat je niet kunt slapen terwijl je dat wel wilt. De kater is inderdaad het ergst als je een nacht hebt doorgehaald. Maar ook als je wel netjes hebt geslapen zul je de volgende dag waarschijnlijk nog steeds redelijk vermoeid of futloos zijn. De eerste keer zou ik lekker zorgen dat je de volgende dag niks te doen hebt, je weet immers nog niet hoe heftig je erop reageert.

Voeding
Eten met speed op is best lastig en bovendien gaat je verbranding omhoog waardoor je nog meer je reserves uitput. Wat vitaminen of sapjes kunnen geen kwaad inderdaad. Vloeibaar voedsel is een nog betere oplossing eigenlijk, aangezien je dan alles binnen krijgt. Je kunt bijvoorbeeld drinkontbijt of iets dergelijks halen.

Agressie
Je wordt echt niet zomaar agressief van speed gebruik, wel kun je wellicht wat feller gaan reageren op dingen dan normaal. Als je van jezelf niet iemand bent die snel agressief of vel wordt valt dat ook allemaal wel hoor, het hangt heel erg van je persoonlijkheid af.

Drogen
Ieder heeft daar zo zijn eigen manier voor. Maar het snelst gaat het wanneer je het telkens met een pasje of scheermesje kapt, dan is het na 5 tot 10 minuten waarschijnlijk al droog. Je kunt prima alles in een keer drogen aangezien speed heel lang houdbaar is, zolang je het droog, koel en donker bewaart. Het kan wel gelig worden, maar dan kun je het nog prima gebruiken. Het overigens geel door restanten uit de productie die ook met drogen niet weg gaan. Als je dat wilt voorkomen zou je het nog met aceton kunnen wassen, maar dan verlies je nog meer speed. Persoonlijk vind ik dat het wel waard, aangezien toch bijna niks kost. Het ruikt dan niet, wordt niet meer geel en brand minder met snuiven.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Lysergine op 07 feb 2017 17:55

@Benzobos: welke zuiverheid lijkt jou waarschijnlijker? Ik woon in de buurt van Haarlem, mocht dat van invloed zijn.

Mijn speed heb ik gedroogd door het zo dun mogelijk uit te smeren over een glad oppervlak en dit boven een warme en relatief stofvrije plaats te plaatsen. Handwarm is voldoende. Over het conserveren van speed lees je veel (soms tegenstrijdige) dingen. Op serieuzere sites wordt vooral aangeraden om het droog en koel te bewaren en het liefst luchtdicht in een afsluitbaar zipzakje te verpakken. Mijn gram heb ik in zijn geheel gedroogd en de restanten na gebruik steeds koel, droog, donker en luchtdicht bewaard. Na twee maanden lijkt het nog steeds goed.

Met verschillende doseringen heb ik niet voldoende ervaring om een goed advies te geven. Zulke dingen zijn immers ook erg persoonsgebonden. Zelf gebruik ik vaak deze bron om een idee te krijgen. Let er wel op dat je onder het juiste kopje kijkt, dus "Insufflated" voor nasale doseringen en "Oral" voor orale. Je kunt op "Light", "Common", "Strong" etc klikken en dan bij "Stimulants" kijken voor de effecten die je kunt verwachten. Natuurlijk is alles relatief, dat zul je begrijpen, maar het geeft tenminste een idee.

Naar mijn idee valt de speedkater mee zolang je je lichaam respecteert en het niet overdreven vaak doet. Doseer niet te hoog, zodat je voldoende slaapt en zorg dat je voldoende water drinkt. Dan zou de kater afwezig moeten zijn. Doseer je te hoog waardoor je niet meer slaapt, dan kun je je voorstellen dat het fijn is om de dag erna vrij van verplichtingen te zijn om eventueel slaapgebrek in te halen. Ik heb gelezen dat vitamine C het effect van speed kan verminderen, dus houd daar rekening mee als je besluit vruchtensap te drinken. Persoonlijk heb ik een dag later altijd een fijn nagevoel overgehouden aan speed, terwijl dat bij MDMA (in hogere doseringen) héél anders was... :cry:

In het begin word ik moet van speed, maar mijn ervaring is dat ik lang wakker kan blijven op relatief lage doseringen. Mijn voorkeur gaat uit naar de vroege middag om te beginnen, zodat slapen enigszins mogelijk is.

Persoonlijk heb ik nooit last gehad van agressie op speed en ik denk dat dat heel erg mee zal vallen als je normaal ook niet agressief bent. Zelf ben ik niet zozeer fysiek agressief, maar ik heb wel mijn triggers die mij prikkelbaar kunnen maken. Ik heb het idee dat bij het ontstaan van agressie op drugs meerder factoren een rol spelen en niet zozeer de drugs alleen.

En inderdaad, wanneer je beseft dat de beste rush voorbij is, is bijpakken erg verleidelijk. :rock:
Lysergine
Newbie

Berichtdoor Benzoboss op 07 feb 2017 18:01

De zuiverheid daar kan ik echt geen schating voor geven dan zal je het echt moeten testen
Psychonautwiki is idd een goede sitw gebruik hem zelf vaak ook maar houd er wel rekening mee dat hun van dextroamphetamine uitgaan straat speed is volgensmij racemic
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Lysergine op 08 feb 2017 11:39

Dankje voor je antwoord.

Als psychonautwiki uitgaat van puur dexamfetamine zonder levoamfetamine dan zou de dosering van racemisch amfetamine tweemaal hoger zijn dan wat nu wordt aangegeven. Is er iemand die misschien weet of ze uitgaan van amfetamine of amfetaminesulfaat?
Lysergine
Newbie

Berichtdoor Zweibeiner op 08 feb 2017 14:55

Benzoboss schreef:Ik zou gwn een beetje drogen en de rest nat laten dan is de drang om onodig bij te pakken al een stuk kleiner.

Dit vind ik een goed argument :).

Psychedelibee schreef:Dosering
Goed dat je het gaat laten testen, dan weet je zeker wat je hebt. Als echt 60%+ zuiver is heb je in ieder geval goede speed te pakken. Opzich kan een dosering van rond de 40mg wel voor een eerste keer, maar zou toch met wat minder beginnen de eerste keer. Speed is in kleine hoeveelheden al goed voelbaar en met snuiven kun je makkelijk bijdoseren als je meer wilt. Ik zou met lijntjes van 20mg beginnen en dan na 15min bijnemen als je meer wilt. Voordeel van deze manier van doseren is dat je speed een beetje leert kennen in verschillende doseringen.

De leverancier was gisteren toevallig in de buurt dus ik heb het nu thuis. Het ziet er niet zo nat uit als ik verwacht had.
Ik heb gelezen dat bij pakken weinig zin heeft (onder andere drugslab op youtube), dat het de trip verlengd maar niet heftiger maakt. Maar als ik jouw advies lees spreekt dat zich tegen.
Is het dan bijvoorbeeld een plan om 20mg te nemen en binnen een half uur nog eens 20mg als het wat meer mag? En na het half uur van het eerste lijntje niks meer bij nemen zodat mijn slapkansen groter zijn.
Leverancier was enthousiast over zijn spul (uiteraard) hij heeft het zelf laten testen vertelde hij en hij vertelde dat er geen cafeïne bij zit. Ik ga het dinsdag laten testen en dan zal ik die vrijdag of de vrijdag erop de uitslag weten.

Set en setting
Met speed op zul je jezelf wel vermaken zolang je iets te doen hebt, dat kan inderdaad het huishouden zijn of iets dergelijks. Maar met speed op wordt de behoefte om te praten ook enorm, dat zou mogelijk vermoeiend kunnen zijn voor je partner die niet gebruikt heeft. Wat daarin handig is kun je zelf het beste inschatten denk ik.

Ik zou graag ook wat slaapkamer tijd spenderen (even afhangend van hoe ik me voel) dus ik hoop daar al wel wat van de tijd door te kunnen brengen. Er leven 2 honden hier, dus naar buiten gaan om te lopen is zeker een optie. Maar dat is ook heel erg afhankelijk van hoe ik me voel. Ik kan me voor stellen dat ik me niet op mijn gemak voel om naar buiten te gaan de eerste keer dat ik iets nieuws probeer.
Misschien is het ook een idee om een praatspelletje te kopen, dan praat ik niet random maar kunnen we beide over dezelfde onderwerpen filosoferen/praten.

Drogen gaat vast goed komen, dat klinkt allemaal niet zo moeilijk.

Lysergine schreef:Met verschillende doseringen heb ik niet voldoende ervaring om een goed advies te geven. Zulke dingen zijn immers ook erg persoonsgebonden. Zelf gebruik ik vaak deze bron om een idee te krijgen. Let er wel op dat je onder het juiste kopje kijkt, dus "Insufflated" voor nasale doseringen en "Oral" voor orale. Je kunt op "Light", "Common", "Strong" etc klikken en dan bij "Stimulants" kijken voor de effecten die je kunt verwachten. Natuurlijk is alles relatief, dat zul je begrijpen, maar het geeft tenminste een idee.

Naar mijn idee valt de speedkater mee zolang je je lichaam respecteert en het niet overdreven vaak doet. Doseer niet te hoog, zodat je voldoende slaapt en zorg dat je voldoende water drinkt. Dan zou de kater afwezig moeten zijn. Doseer je te hoog waardoor je niet meer slaapt, dan kun je je voorstellen dat het fijn is om de dag erna vrij van verplichtingen te zijn om eventueel slaapgebrek in te halen. Ik heb gelezen dat vitamine C het effect van speed kan verminderen, dus houd daar rekening mee als je besluit vruchtensap te drinken. Persoonlijk heb ik een dag later altijd een fijn nagevoel overgehouden aan speed, terwijl dat bij MDMA (in hogere doseringen) héél anders was... :cry:

In het begin word ik moet van speed, maar mijn ervaring is dat ik lang wakker kan blijven op relatief lage doseringen. Mijn voorkeur gaat uit naar de vroege middag om te beginnen, zodat slapen enigszins mogelijk is.

En inderdaad, wanneer je beseft dat de beste rush voorbij is, is bijpakken erg verleidelijk. :rock:

Mijn partner zal mee helpen met het weghouden van de speed. Ik heb inderdaad al veel gelezen dat je graag snel meer wil bij pakken en dat is niet mijn bedoeling.

In het begin word je moe, bedoel je daar het opkomende effect van speed mee? Voordat M inkickt word ik ook altijd even 5 minuten heel erg moe.
Eerste paar keer na M heb ik een flinke kater gehad, geen down gevoelens maar mijn lichaam was compleet uitgeput. De laatste paar keer is de kater zo goed als niet geweest. Heb het vrijdag avond genomen en zaterdag om 10 uur stond ik weer vrolijk op het werk. Ergens vind ik het wel jammer dat de kater uitblijft omdat het toch ook een goede reden is dat je dit maar af en toe wil nemen. Zonder kater is de verleiding iets groter om het sneller weer te doen. Gelukkig heeft mijn partner wel een dikke kater en ik wil het alleen met mijn partner doen dus geen vuiltje aan de lucht haha.

Bedankt voor de link, ga hem zo zeker even bekijken.

Bedankt voor de antwoorden!
We zijn geen menselijke wezens die een spirituele ervaring hebben. We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring hebben.
Zweibeiner

Berichtdoor Lysergine op 08 feb 2017 17:03

Zweibeiner schreef:Ik heb gelezen dat bij pakken weinig zin heeft (onder andere drugslab op youtube), dat het de trip verlengd maar niet heftiger maakt. Maar als ik jouw advies lees spreekt dat zich tegen.
Is het dan bijvoorbeeld een plan om 20mg te nemen en binnen een half uur nog eens 20mg als het wat meer mag?

Het steeds meer nodig hebben van een stof voor hetzelfde effect wordt tolerantie genoemd. Bij sommige psychedelica bouwt de tolerantie enorm snel op waardoor een extra dosering kort na de eerste inname het effect alleen verlengt en niet heviger maakt. Dit zie je bijvoorbeeld bij LSD. Bij speed verloopt de de opbouw van tolerantie naar mijn idee een stuk trager en is kort na elkaar bijnemen geen probleem. Hier en daar lees ik wel dat het euforische gevoel minder wordt.

Zweibeiner schreef:In het begin word je moe, bedoel je daar het opkomende effect van speed mee?

Zowel tijdens de eerste opkomende effecten als tijdens de intens euforische periode merk ik een soort "moeheid". Dit is lastig om nader te beschrijven. Het is niet dat ik in die periode de drang heb om te slapen, maar meer om bijvoorbeeld op bed te liggen met de ogen dicht. Lichamelijk (en ook wel psychisch) voel ik me passief. Het lijkt een contrair effect. Nadat ik besef dat de intense euforie over is, betreur ik dat en verlang naar dat effect terug. De moeheid is vanaf dit punt een stuk minder aanwezig. Deze dip houdt even aan (uurtje of 2) waarna ik het uitwerken accepteer. Hierna lijkt de periode van de na-effecten te beginnen die zich kenmerkt door een lichte euforie en psychisch actief zijn. Er schieten dan veel gedachten door mijn hoofd en van moeheid is allerminst sprake. Slapen is onmogelijk en deze periode lijkt bij mij lang (12 uur?) aan te kunnen houden. Dit bovenstaande is tijdens eenzelfde ervaring!

Zweibeiner schreef:Ergens vind ik het wel jammer dat de kater uitblijft omdat het toch ook een goede reden is dat je dit maar af en toe wil nemen.

Inderdaad. Ook al vond ik het effect van MDMA echt super relaxt; die kater weerhoudt mij er toch van om het vaker te doen. Als ik besluit om het weer eens te doen, houd ik misschien wat benzo`s bij de hand om de periode erna door te komen.

Ik ben trouwens benieuwd of je - nadat je het hebt geprobeerd - ook hebt ervaren dat de intense euforie in golven komt. Het ene moment ervaar je intense euforie en even later voel je je nuchter.
Laatst bijgewerkt door Lysergine op 08 feb 2017 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Lysergine
Newbie

Berichtdoor Benzoboss op 08 feb 2017 17:33

Hier heb je een stukje over speed tolerantie.
Net vlug ff van bluelight gestolen :wave:

Stage 1 of Amphetamine Use - During this stage, amphetamine will be at its hedonic peak; the pleasure of taking amphetamine will not get any higher from this point on. The most notable feelings are a "lovey" feeling, powerful euphoria, increased motivation, deep philosophical thinking, strong feelings of "lust", etc.

Length of phase: 1-3 days with binge usage; 5-10 days with daily usage; About 5-15 uses total if used sparingly with atleast several days inbetween doses.

Characteristic Effects of this Stage:
- Powerful euphoria
- Empathy and socialability
- Overwhelming amount of increased motivation

Stage 2 of Amphetamine Use - During this stage, the "lovey" and empathetic feelings of amphetamine quickly fade, although the "pleasurable" feelings of euphoria and increased motivation are still present. The decrease in empathetic feelings is likely responsible from a depletion of serotonergic vesicles. Most users note that it is impossible to transition back to "Stage 1" at this point, no matter how long of a break a person takes from amphetamine. This suggests that a permanent tolerance develops for the empathetic effects of the drug - whether this occurs from a psychological acclimation to the effects, or from physiological reasons, I don't know. This is the stage which doctors aim for when prescribing amphetamine for medicinal use with ADD and ADHD. This stage can be prolonged for quite some time (and if the dose is low enough, some medical professionals say that this phase can be prolonged indefinitely) this is assuming of course that the user continuously maintains an adequate amount of high quality sleep (7+ hours a night), proper nutrition, and a non-sedentary lifestyle.

Length of Stage: 1-7 days with binge usage (note that binge usage is defined by immediately taking another dose once the effects of one dose wear off or begin to wear off, interrupting sleep in the process). 2 Weeks to 6+ Months if used daily (and maintaining a healthy lifestyle). Indefinitely if used sparingly (with 3-5+ days inbetween uses).

- Increased Motivation
- Slight Euphoria

Stage 3 of Amphetamine Use, the "Tool" phase - At this point, most if not all empathetic effects of usage have diminished. This point is characterized by the fact that amphetamine becomes the sole motivator for tasks, hence the nickname "The Tool Phase" because amphetamine is now used as a Tool for accomplishment. The negative physiological effects (the "body load") become more prominent.

Length of Stage: At this point, it is hard to define the length it will take to transition from one stage to the next. Some users will find that if they take breaks from their usage or just lower their dose, they can go backwards to earlier stages. Some binge users may even rapidly progress through the stages, possibly even skipping to the final ones or developing psychosis.

Characteristic Effects of this stage:
- Period of 'positive effects' and period of 'negative effects' from taking a dose begin to merge. (usually, if negative effects are present they only follow after the positive effects wear off)
- The user needs amphetamine to stay at/above a baseline level of motivation, and when amphetamine is not in effect the user is below a baseline level of motivation.
-In order for a task to be done effeciently, the user finds that they need to be on amphetamine.
- The level of euphoria decreases to a point where it is no more significant than the level of euphoria which most people get from daily life without amphetamine.

Stage 4 of Amphetamine Use, "The Decline" - The efficiency of amphetamine as a "Tool" begins to drop significantly, and this stage is characterized by the "comedown" (the period of negative effects after the drug begins to wear off) becoming much stronger. The "comedown" may even begin to merge in with the period of positive effects. At this point, the body load may begin to become painful.

- Painful body load (Muscle Pain, High Blood Pressure, Inadequate Circulation, Dehydration, Malnutrition, deterioration of the skin and other tissues, etc).
- Depression
- Severe Anxiety

Stage 5 of Amphetamine Use, The Procrastination - This Stage may or may not be experienced by amphetamine users. In this stage, the positive effects of amphetamine are almost absent if not completely gone, and the "coming up" of a dose of amphetamine is subsequently followed by an immediate barrage of negative effects (both physiological and psychological). The reason this phase is called "The Procrastination" is because the user forgets how unbearable the negative sensations are (due to amphetamine compromising the brain's ability to efficiently make memories, especially goal-orientated memories); by the next day, even though the user may have told himself to not take amphetamine, he takes amphetamine again anyways (due to the brain not being able to make a goal-orientated memory, the brain was unable to produce counter-motivation to stop the user from taking more amphetamine the next day). This might possibly be the most psychologically painful and strenuous phase for the amphetamine user, since he is unable to figure out why he keeps taking amphetamine even though he clearly knows it only causes him pain.

Characteristic Effects:
- Repeatedly taking amphetamine despite knowledge that it no longer gives the desired effects, and only causes negative effects.

Stage 6 of Amphetamine Use, Irritability and Pessimism - This phase is characterized by extreme irritability. The user begins forgetting the drug is responsible for his negative feelings, and begins to blame things in the environment around them instead. The user begins to think that other people are responsible for how poorly he/she feels. The user might show hostility, or social withdrawal. The user also begins to develop an extremely pessimistic attitude towards life.

- Acute Depression
- Severe Anxiety
- Irritability, even when the drug is out of the user's system
- Psychosis
- Inability to Sleep
- Severe Restlessness
- lack of willpower
- Inability to find "the right choice of words"
- Obsessive Thinking

Stage 7 of Amphetamine use, Nihilism and Dissociation - During this phase, incidences of psychosis begin to emerge (if they haven't already) even if the drug user has been maintaining an adequate amount of sleep. The user usually becomes nihilistic, thinking that nothing in life matters or has meaning. Some users may even become solipsistic, which means they think that they are the only things which are real in the world. Solipsism is often accompanied by paranoia, or thinking that others only have the intention of harming the solipsistic individual. If the user had obtained any philosophical or metacognitive methods of thinking during the earlier stages of amphetamine use, those same metacognitive methods begin to eat away at the person's psyche. They feel as if they are helpless to do anything besides sit back and watch their mind become unravelled. Even if the user realizes that his irritable attitude towards other people isn't how he truly feels, he is unable to manage his irritability (most likely due to a complete diminishment of serotonin, as well as the brain's ability to make memories being compromised). The individual's ego may begin to deconstruct itself, and the user may have a feeling that they completely lack any willpower to do anything. This stage is also accompanied by a large amount of confusion.

Characteristic Effects of this stage:
- Confusion
- Paranoia
- Unbearable Depression and Anxiety
- Delusions
- Increased Incidences of Psychosis
- Increasingly Painful Body Load
- Lack of willpower
- Cognition become confusing and incoherent. Users often claim things like their mind is "too loud", "jumping to false conclusions", or "doesn't make sense" and the user feels helpless to control this.
- Panic Attacks become very prominent
- Feelings of Deja Vu
- If weight loss was experienced in beginning stages, it may come to a hault or even reverse into weight gain
- Inability to experience pleasure
- Akathisia
- Feelings that an individual no longer has "free will"
- Difficult to form coherent sentences and speak properly. Similar to "Clanging" or "Word Salad" experienced in schizophrenics.

Stage 7b "Letting Go / Giving Up" - This stage is not always experienced, but in some instances after the user has experienced an excruciating and unbearable amount of anxiety and mental stress, he may experience a period of "Letting Go" in which the brain gives up on constructing/maintaining its deluded psychological structures. The negative effects of the drug temporarily fade, and the user has a "moment of peace". This temporary phase usually only lasts several hours (if not less) before the user returns to phase 7. Since the brain during this phase has completely abandoned any attempts to make goal orientated behaviour, the user may find it difficult (or simply not want to) to take care of themselves. However, during this phase, the user will find that they will actually be able to get to sleep, and they should take advantage of this temporary somnia to get sleep. I do not know what neurological mechanisms are responsible for this phase; it is almost as if it is the brain's last resort - to enter a careless and stressless stupor. Perhaps the brain releases endorphins in response to the unbearable anxiety?

Characteristic Effects:
- Stupor
- Irresponsiveness
- Carelessness
- Ironically, if effects of "word salad" or "clanging" were experienced in stage 7, they are no longer as present in stage 7b.

Stage 8, "The Stupor", Brain Damage - In this stage, amphetamine no longer gives effects, and the brain's desire for taking amphetamine (even if taking it has become a habit) begins to drop. As long as amphetamine use continues, the user makes no progress towards recovery of any sort. The individual is unresponsive and disconnected. Amphetamine has a tendency to make the user put too much effort into anything/everything, and this gives the brain not a single moment of psychological "rest" (where the individual doesn't think deeply). However, during this phase, it is quite the opposite - the individual's mind is in a prolonged state of resting and won't even follow through with the very act of thinking if the thought takes too much effort to think. During this phase, the user may have a steep decline in intelligence.

Characteristic Effects:
- Prolonged episodes of stupor and carelessness
- Lethargy
- Diminished Intelligence and mental efficiency
- Irreversible Psychological Damage
- Possible brain damage
- The individual may develop a "permanent stuttering" which persists even after amphetamine has long since been ceased.
- In a similar way that the stuttering develops, an individual may develop a possible permanent difficulty talking, using correct grammar and sentence structure, or expressing thoughts to others. In severe cases, this may even resemble a schizophrenic's clanging or word salad.
- Essentially, the mind at this point is irreversibly compromised. The user's personality might have changed permanently. The individual may be much more easily irritated for the rest of his/her life. Cognitive functioning will never work the same as it used to. Although the user may make improvements and greatly recover, it will almost always seem like something "isn't right" in the mind, or that something is "missing". Individuals will still be able to lead fulfilling lives, and some may make amazing recoveries where they feel normal again like they did before they ever began using. Unfortunately, in severe cases, the individual may never be the same again.
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 09 feb 2017 15:16

Thanks voor de uitgebreide info!

Als jullie het interessant vinden zat ik te denken om hier op het forum een "live report" te gaan schrijven. Dat ik over de trip heen steeds even laat weten hoe ik het ervaar en waar ik allemaal mee bezig ben enzo, zo lang het niet te prive is uiteraard.

Dan heb ik ook gelijk iets extra's wat ik met mijn energie kan doen. Ik weet alleen niet hoeveel onzin ik op ga schrijven haha.

Ik zal ook eens opletten of de euforie in golven komt of op een andere manier.
Zweibeiner

Berichtdoor Zweibeiner op 14 feb 2017 18:39

Eerste test is gedaan, het is inderdaad amfetamine. Nu wachten op de uitgebreide test hoe zuiver het is en waar het mee versneden is.
Ik hoop dat marsmannetje de waarheid sprak en dat er geen cafeïne doorheen zit. Ik denk dat het stofje an sich genoeg is voor me. Ik voel me nu al kriebelig en niet fijn na 1 energy drankje, laat staan dat ik speed met cafeïne in mijn lichaam stop. En dan kan ik ook mooi alleen het effect van speed ervaren, en geen andere zooi.
Zweibeiner

Berichtdoor Psychedelibee op 16 feb 2017 00:10

Bijpakken met speed werkt zeker de eerste paar uur nog prima, naar mate de avond of dag vordert begint er wel een zekere tolerantie op te bouwen dan.

En wat benzoboss post van bluelight gaat over tolerantie wanneer je het frequent gebruikt, ipv tolerantie bij eenmalig of sporadisch gebruik. Is dus meer een goede reminder om speed echt recreatief te houden en niet te gaan misbruiken.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Benzoboss op 16 feb 2017 12:43

Psychedelibee schreef:En wat benzoboss post van bluelight gaat over tolerantie wanneer je het frequent gebruikt, ipv tolerantie bij eenmalig of sporadisch gebruik. Is dus meer een goede reminder om speed echt recreatief te houden en niet te gaan misbruiken.

Jup
Het zou zonde zijn als je in fase 2 komt.
Dat wil je echt niet.
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 17 feb 2017 15:21

Is ook zeker niet de bedoeling.

Testen is mis gegaan, ik mag volgende week terug om een nieuwe sample langs te brengen. Het is niet opgestuurd en er staat geen reden bij waarom niet. Normaal als de uitslag er nog niet is staat er een reden bij waarom. De persoon aan de telefoon kon mij niet vertellen hoe of wat.

Dus voor nu weet ik dat het speed is maar niet hoe zuiver en waar het mee versneden is. Ik moet zeggen dat ik toch wel enigszins teleurgesteld ben.
Zweibeiner

Berichtdoor Benzoboss op 17 feb 2017 16:21

Zweibeiner schreef:Is ook zeker niet de bedoeling.

Testen is mis gegaan, ik mag volgende week terug om een nieuwe sample langs te brengen. Het is niet opgestuurd en er staat geen reden bij waarom niet. Normaal als de uitslag er nog niet is staat er een reden bij waarom. De persoon aan de telefoon kon mij niet vertellen hoe of wat.

Dus voor nu weet ik dat het speed is maar niet hoe zuiver en waar het mee versneden is. Ik moet zeggen dat ik toch wel enigszins teleurgesteld ben.

Das idd klote.
Mischien dat ze bij de smartshop een amfetamine test hebben?
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 17 feb 2017 19:18

Dat het amfetamine was weet ik zeker, dat is getest.

Voor de rest ben ik deze avond stronteigenwijs, ik heb de drug genomen. Ja ik weet hoe dom dat klinkt want ik wild wachten enzo. Maar nu met de drug in mij systeem boeit het me eigenlijk weinig.

Was op het begin er nerveus maar nu ben ik vollop aan het genieten. Heb in 3x snuiven ong. 75-90 mg genomen. Ik merk inderdaad dat je snel bij wio pakken. Ik vond na de eerste 2 snuifjs dat ik de drug niet genoeg merkte, over een period van 1,5 uur nu dus 3 snuifjs gepakt. Ik heb al afgeaproken daar het daar vanavond bij gaat blijven.

Boh, die voelt heel erg aan als mdma, eufori net wat anders maar de 2 hebben een hoop overeenkomsten voor mij. Lichamelijk zelfde soort high n ik vol me geestelijk ok heerlijk. Adem een beetje hetzelfde, diep inademen en zuchtnd uitademen.
Ik kan niet zeggen dat ik energie krijg van deze stof. Ik lig voorao lekker op de bank te genieten en en beetje te kletsen en op een andere plek een rapport aan het schrijvn die vol met schrijfouten zit.

Ben benieud of ik mijngo hog groter ga voel worden. Op het moment heb ik hiet het idee dat het mij ego vergroot, schaamte is wel duidlijk mindr.

Tot u to vind ik dit een leuke drug en ik schat de kans groot aanwezig dze in d toekomst vaker te zulleb gebruikn.

Hier esxcuses voor min spelfoutn, heb geen zin om veel te tijd te stoppen in ze te coriigeren en op het moment boeite het me ook echt lang niet zoveel als normaal dat er schrijfouten staan. Besteed mij tijd op het moment liever aan andre dingen dan corrigeren van ietw at me nu nit boeit.
Tot u toe dus gelukkig ook nit irritant druk voor mij tripsitter. Komende dagen vrij dus laat die kater maar komen. Zoals ik m nu vol is het d kater wel waard.

Fijne avond luitjs en wellicht dat ik hier vanavond nog langs kom om meer info te delen over mij staat van welzijn.
Zweibeiner

Berichtdoor Benzoboss op 17 feb 2017 19:37

Boh, die voelt heel erg aan als mdma, eufori net wat anders maar de 2 hebben een hoop overeenkomsten voor mij.

Dit bedoel ik dus met fase 1 van speed gebruik :wink: (de hele lange post die ik had gekopieerd van bleulight).
Het is idd een beetje als mdma in het begin
Maar dat gaat weg als je in fase 2 zit.

En ik merk aan je post dat je het naar je zin hebt
Lkkr lang :mrgreen: .
Nog veel suc6 en sterkte met de kater gabber.
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 17 feb 2017 20:00

Dank je wel man.

Heb nu echt zin in karaoke haha. Ja die fase 1 wil ik zeker niet voorbij gaan.

Dingen die me nu het meest tegen staan is dat ik het warm koud heb. trui aan is warm, trui uit is gelijk koud. Het is moeilijk om mij lichaamstemperatuur gelijk te houden.

Zo even met de honden eruit en dan eens naar boven gaan denk ik zo, daarna samen douchen. Ben heelmbenieuwd of dat ook net zo ubergoed voelt als op mdma.

Sigaret smaakt trouwens ook veel beter. Merk dat ik ook veel grotere hijsen neem dan normaal.mzin in een joint is er eigenlijk helemaal niet.

Ik ben blij dat ik een klein jaar geleden besloten heb om de wereld van hard drugs te gaan ontdekken. Alhoewel het ook vast een deel drug is die dat nu zegt haha.

Vind het ook wel heerlijk om hier wat te schrijven nu ik ondr invloed ben.

Laterz! :rock: :rockband:
Zweibeiner

Berichtdoor Benzoboss op 17 feb 2017 20:06

Zweibeiner schreef:Dank je wel man.

Heb nu echt zin in karaoke haha. Ja die fase 1 wil ik zeker niet voorbij gaan.

Dingen die me nu het meest tegen staan is dat ik het warm koud heb. trui aan is warm, trui uit is gelijk koud. Het is moeilijk om mij lichaamstemperatuur gelijk te houden.

Zo even met de honden eruit en dan eens naar boven gaan denk ik zo, daarna samen douchen. Ben heelmbenieuwd of dat ook net zo ubergoed voelt als op mdma.

Sigaret smaakt trouwens ook veel beter. Merk dat ik ook veel grotere hijsen neem dan normaal.mzin in een joint is er eigenlijk helemaal niet.

Ik ben blij dat ik een klein jaar geleden besloten heb om de wereld van hard drugs te gaan ontdekken. Alhoewel het ook vast een deel drug is die dat nu zegt haha.

Vind het ook wel heerlijk om hier wat te schrijven nu ik ondr invloed ben.

Laterz! :rock: :rockband:

Btw sterkte vanacht dat word plafond dienst :wave: .
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Lysergine op 17 feb 2017 20:09

Haha, herkenbaar wat je schrijft. Tijdens speed vind ik het fijn om mijn gedachten op papier te zetten met tijdsaanduiding erbij. Let maar eens op je handschrift. Ik kan mijn gedachten dan veel beter verbaal uitdrukken en schrijf dan ook een stuk sneller waarbij ik de letters onderling behoorlijk afraffel. Schrijven voelt alsof je dan je gedachten met een persoon ventileert.
Lysergine
Newbie

Berichtdoor Zweibeiner op 18 feb 2017 07:16

Jeej joint! de joint die in de volgende post beschreven staat als de joint die ik ging roken en daarna mijn verhaal over vanavond te posten. Ik had al een idee dat hij lang was, maar zat op mijn tab te typen dus weinig overzicht en geen zin om te kijken hoe en wat er stond. Ik wilde praten, niet mijn werk nakijken. (dat is al de hele avond het probleem, ik zou verwachten dat ik op een gegeven moment niks meer te vertellen heb maar dat is absoluut niet waar, ik sta er zelf ook van te kijken. Vooral ook de need om maar te moeten blijven communiceren met de wereld.
Nu bleek, wat niet geheel als een verrassing is gekomen, dat mijn stuk tekst iets te groot is. Ik heb hem als het goed is opgeslagen. Ik zit nu beneden achter de computer en heb nog niet gekeken of het opslaan ook werkt.

Ik ben niet meer bezig met plafond dienst om de volgende reden. Ik kan uiteraard niet slapen, heel apart hoe ontzettend wakker ik me voel. Ik had op zijn minst enige vermoeidheid verwacht maar zoals ik me nu voel heb ik mijn twijfels of ik vannacht wel kan slapen.

Op zich heb ik geen moeite met plafond dienst, ik voel me nog steeds kiplekker. Lekker wakker en opgewekt en nog heel veel zin in praten. Langzaam merk ik dat ik steeds minder onzin begin te typen maar bij vlagen is het nog erg.
Het probleem wat ik heb met plafondienst is dat mijn vriend slaapt. Ik heb in het te grote stuk een deel geschreven hierover wat eigenlijk helemaal niet boeiend is maar wel de moeite waard om te vertellen tijdens mijn tijdverdrijf hier op het forum. Want ik kon geen betere plek verzinnen om mezelf te vermaken.

Ik heb half 17 tot 18 3 lijntjes genomen, en ik heb er nog steeds heel veel moeite mee om niet te communiceren. Het voelt gewoon ontzettend heerlijk en waarschijnlijk door de drug (groter ego, minder schaamte?) heb ik er geen probleem mee om mijn nachtgedachtes te delen met iedereen. Ik voel die behoefte heel sterk. Ik denk dat ik vandaag net zoveel opgeschreven heb als de afgelopen zes maanden bij elkaar (ruwe schatting maar ik heb veel geschreven, dus dat wilde ik even aan dikken. (na ieder hijsje is mijn joint ook weer uit omdat ik liever typ dan blow, wat ook opmerkelijk is want normaal rook ik een joint of 3 op een dag en vandaag (ik tel die van komende avond niet mee) zit ik pas aan mijn tweede joint.
Ik zit ook een beetje met een joint Dillema. Wanneer is het ochtend? Ik blow alleen in de avond en ik zit nu met een joint en de vogels fluiten. Het voelt raar aan om nu te stoppen met joints na een bepaald tijdstip. Normaal heb ik dat probleem nooit want de nacht waarin ik hopelijk lekker slaap is de duidelijke lijn van de jont. Nu heb ik die lijn niet en normaal zou ik dat voor mezelf wel weten. Ik heb dingen graag op orde. Maar nu boeit het me helemaal niet, ik rook hem op en zie wel wat er dan gebeurt. Voel me nog steeds helemaal chill en zen. Het voelt raar om het een te weten en het ander te voelen. Dat is me vaker opgemerkt bij dingen vanavond.

Omdat ik nog steeds klaarwakker ben en weer iets te doen moet hebben heb ik besloten om te kijken of het bericht inderdaad opgeslagen is. Zo ja, dan ga ik nu eens de moeite nemen om alle schrijffouten eruit te halen. Mijn tablet heeft geen autocorrect en ik wilde niet stoppen met schrijven. Omdat ik me toch wel een beetje schaam (ik vind het ontzettend irritant als andere dat doen) heb ik nu dus een nieuw klusje bedacht voor de aankomende x tijd. Alle fouten ga ik eruit halen plus alle teksten waarin ik uitleg waarom ik fouten maak en waarin ik tips geef om om bepaalde fouten heen te lezen. Ik nam liever meer tijd om daar ook een heel verhaal over te schrijven dan de fouten corrigeren. Ik moet en zal communiceren!

Hier merk ik ook alweer dat ik met gemak van alles neer kan zetten dus ik ga nu ook stoppen en mezelf met de tekst bezighouden zodat hij wat leesbaarder word.
Al is het niet boeiend om te lezen dan heeft in ieder geval 1 persoon zich uiterst vermaakt. Ik zie dat als een win :D
Zonder deze drug was het nooit mogelijk geweest dat ik zoveel op kan schrijven en de tijd neem om het te omschrijven. Vaak vertel ik meer dan nodig is en heel veel meer dan ik nuchter zal vertellen over mijn avond speed.

Voorproefje, ik heb een geweldige tijd gehad! (dat is ook waar het volgende lange verhaal over gaat, mits hij er nog staat, ik zal dan geen nieuw verhaal schrijven maar op zijn minst wel even vermelden dat het niet meer komt, daar staan ook best wat (met tekst) in.

Nou zoals je wel kan zien heb ik veel te vertellen. Dit begon met een kort bericht maar ik maak het steeds langer.

"heeft intussen de tijd genomen om even snel de joint op te roken want ik had geen zin meer om hem vast te houden"

Ik sta vol verbazing te ervaren hoe het is om op deze manier te moeten/willen communiceren. Ik kan niet uitleggen hoe het voelt, alsof je lichaam en geest samenwerken om je te laten praten met mensen. Ik vind dit zo apart, ik ben helemaal geen prater van mezelf, en ik denk dat dit bericht al groter is dan elk ander bericht dat ik hier geplaatst heb. Deze kost duidelijk het minste moeite. (en de rest die ik deze avond geschreven heb)

Ik ben juist bezig met proberen het af te sluiten. Het moeilijke nu is dat ik moet stoppen met praten.
Nog 1 ding dan wat eigenlijk ook geen toegevoegde waarde heeft. Ik begin langzaam te merken dat ik moe begin te worden, ik heb hoop dat tegen de tijd dat ik moe genoeg ben om te willen gaan liggen. Ik me vanaf het moment dat het de eerste keer mijn neus inging me geen moment heb verveeld. En deze plek heeft een groot deel van de tijd hieraan mee geholpen.
Dus bedankt forum!
Zweibeiner

Berichtdoor Zweibeiner op 18 feb 2017 07:34

Nog even 1 bericht dan. Ik heb goed nieuws, het bericht is opgeslagen, dus de komende tijd hou ik hier ook even mijn mond. Ben benieuwd als ik het nu terug lees. Ik denk dat de kans groot aanwezig is dat er een aantal stukken gewist gaan worden.
Het grootste probleem voor degene die zich eraan gaat wagen is dat ik wel heel enthousiast vertel, maar niet altijd logisch. Voor mij is het logisch maar ik kan me voorstellen dan het voor andere niet is.

Ik ga mijn verhaal wel zo weinig mogelijk veranderen omdat ik het leuk vind om het origineel te houden. De chaotische gedachtes van iemand aan de speed over zijn speed ervaring.

(Geweldig hoe goed ik me aan het vermaken ben in mijn eentje)
(heb ik dat moeten praten alleen zo erg te pakken of moet ik nog onder mijn rots vandaan komen?)
Zweibeiner

Berichtdoor Zweibeiner op 18 feb 2017 07:39

Lysergine schreef:Haha, herkenbaar wat je schrijft. Tijdens speed vind ik het fijn om mijn gedachten op papier te zetten met tijdsaanduiding erbij. Let maar eens op je handschrift. Ik kan mijn gedachten dan veel beter verbaal uitdrukken en schrijf dan ook een stuk sneller waarbij ik de letters onderling behoorlijk afraffel. Schrijven voelt alsof je dan je gedachten met een persoon ventileert.

Hier ook nog even kletsen :D

Dat schrijven vind ik ook abnormaal fijn op speed. Fouten maken mij dan ook helemaal niet uit, ik wil schrijven. Geen tijd verspillen aan fouten corrigeren, er is zoveel wat je op je wil schrijven. Misschien heb jij dat ook, maar ik heb vandaag dus ook gemerkt dat ik situaties veel breder beschrijf dan voorheen. Geef me een onderwerp en ik schrijf je een a4tje vol zonder problemen.
Wel snel want ik voel hem weg trekken en nuchter bezit ik die power niet meer.

Maar als er een persoon is die wil/kan praten, dan hoop ik dat die persoon het net zo gezellig vind als ik. Tot nu toe 100% raak :rock:
Zweibeiner

Berichtdoor Zweibeiner op 18 feb 2017 08:05

Dit oogt een beetje raar want mijn berichten van vannacht zijn niet chronologisch.
Maar hier begon het dus allemaal mee. Het verhaal waar eigenlijk niemand op zit te wachten omdat er teveel info gegeven word. :stoned: (en ook dit verhaal heb ik niet chronologisch opgeschreven. Dus ik dacht op het moment van typen, althans dat denk ik dat ik dacht, ik dacht wel denk ik wel maar ik had meer tijd moeten nemen voor het nadenken)

Benzoboss schreef:Btw sterkte vannacht dat word plafond dienst :wave: .
(Benzo, heb jouw foutje ook maar verbeterd nu ik toch bezig ben :P )

Check, en hier ben ik dan. Een van de weinige plekken waar ik me even bezig kan houden.

Waarschuwing. Tekst staat vol onzin waar tussendoor mij speed ervaring van vandaag in beschreven staat. Ik heb althans een poging gewaagd. Lees alleen als je het interessant vind om woord voor woord te lezen wat er in het hoofd omgaat van iemand onder invloed van speed. Ik had vooral zin om te schrijven en volgens mij ben ik dik een uur of 2 bezig geweest als het niet langer is, ik ben niet goed in schatten dus maak er zelf maar wat van hoe lang dit forum mij gezelschap heeft gehouden tijdens mij plafond dienst.

Nu ga ik onder de dekens vandaan want ze zijn achterlijk warm geworden en ik nieuwe prioriteiten krijg. Namelijk een joint roken en mezelf dwingen te stoppen met typen hier.
Hierna als ik weer nuchter ben zul je nooit meer zo'n type verhaal in deze schrijfstijl van mij zien, althans dat hoop ik vooral voor ons allemaal. Veel plezier!!!!

Dit gevoel van willen praten is niet normaal, ik kan er geen genoeg van krijgen. Bij de effecten van speed mag praten van mij dan ook in dikke letters gedrukt worden zodat men weet dat het duidelijk aanwezig is en het niet mogelijk is om te stoppen met praten als je eenmaal begonnen bent.

Nu ga ik echt weg, dit is het meest ......... Lapje tekst dat ik ooit geschreven heb. Met stip degene zonder moeite. Wat er op de puntjes moet staan weet ik niet. Ik kan geen passend woord vinden wat daar moet staan. Wat me verbaast aangezien woorden op dit moment mijn enige interesse zijn.

(Uitleg niet kloppende tijdlijn: Doordat ik geen zin had om steeds heen en weer te scrollen wegens weinig plek op de tablet, ben ik op een gegeven moment maar dingen op plekken neer gaan zetten waar ik toevallig bezig was met schrijven. Ik laat dit zo staan omdat ik het erg grappig vind om te zien dat mijn prioriteiten totaal niet bij duidelijkheid lagen terwijl ik wel dingen wil vertellen. Nu ik steeds meer nuchter begin te worden word dit steeds grappiger om te lezen. Ik snap de logica nog steeds van toen ik het schreef, maar o man. Ik zie nu ook duidelijk dat dit een tekst is die onder invloed geschreven is.)
Zweibeiner

Berichtdoor Zweibeiner op 18 feb 2017 08:18

Ik hoop dat dit niet een hele lap tekst gaat worden, ik ben namelijk nog lang niet klaar met praten. Maar ik zal proberen om een verslagje van vanavond uit te schrijven. Ik beloof aan de andere kant niks want het is me ook voor het grote deel niet gelukt om mijn vriend zijn filmpje (lees: paar minuten rust van mijn gepraat geven, ik deed mijn best, echt waar) te laten kijken.

Maar ik ga in ieder geval een poging wagen. Ik zal zodra ik weer helder ben wel beoordelen of het gelukt is.
Ook ga ik proberen om mijn typ fouten te beperken. Aangezien ik me nu moet bezig houden vind ik het niet erg om rustig aan te doen en op mijn typkunsten te letten. Eerder op de avond vond ik het belangrijker om snel te typen, want toen had ik ook een stuk meer onzin waarvan ik dacht dat ik het op moest schrijven (heb geprobeerd een log bij te houden maar dat faalde nadat we naar boven gingen)

Aangezien ik al een uur of 8 ongeveer nonstop aan het praten ben heb ik dan nu eindelijk de rust om een samenhangend iets te maken. De onderwerpen schieten niet meer zo snel door mijn kop dus heb ik de tijd om iets leesbaars neer te zetten. In ieder geval vergeleken met de afgelopen paar uren.

Zonder speed was deze lange intro dus nooit gelukt, nuchter zou het meer lijken op: Luister eens naar wat ik vandaag gedaan heb. En dan kom ik overal vrij snel to the point. Minder interessant om te lezen, maar wel makkelijker.

Nou dan de samenvatting.
Ik heb 2 dingen gedaan, seks en praten.

Voor extra niet relevante info lees de zinnen hier beneden:
(Over nuchter gesproken, ik bedacht me vandaag dat nuchter een moeilijk woord was om op te komen dus had ik het vervangen met baseline)( nuchter was niet het enige woord wat moeilijk was om op te komen, of normaal denk ik voordat ik praat zodat ik geen zin begin met een woord erin waar ik niet op kan komen dus valt het niet op dat ik een woord niet weet. Speed geeft je andere diepere gedachtes)
Zweibeiner

Berichtdoor Lysergine op 18 feb 2017 08:21

Zweibeiner schreef:Misschien heb jij dat ook, maar ik heb vandaag dus ook gemerkt dat ik situaties veel breder beschrijf dan voorheen. Geef me een onderwerp en ik schrijf je een a4tje vol zonder problemen.

Precies! Het is veel makkelijker om op de juiste woorden te komen en je kunt ook makkelijker twee (of meerdere) gedachtelijnen tegelijk bijhouden, hoewel dat effect bij methylfenidaat nog veel sterker is. Als je de ene gedachtelijn opschrijft, parkeer je de andere even in je korte termijn geheugen en als de tijd rijp is, roep je de geparkeerde gedachten zo weer op. Een mooie "concinnitas" (d.w..z. harmonie) in je zinnen en mooie woordkeuze interesseert je gewoon een stuk minder. Je wil gewoon schrijven en dat voelt aan alsof je tegen een persoon praat. Bovendien heb je in je hoofd genoeg gespreksonderwerpen. Soms meerdere tegelijk die elkaar snel afwisselen.

Zweibeiner schreef:Maar als er een persoon is die wil/kan praten, dan hoop ik dat die persoon het net zo gezellig vind als ik. Tot nu toe 100% raak

Lijkt me wel leuk al ga ik wel zo slapen denk ik, maar dat kan nog even duren. :) Eventueel kan het ook een andere keer als dat uitkomt. Ik denk dat je speed wel voor herhaling vatbaar acht.
Lysergine
Newbie

Berichtdoor Zweibeiner op 18 feb 2017 08:32

De seks was waanzinnig, zonder twijfel de beste waarin ik tot nu toe heb mogen mee doen. Er was gezegd dat het goed was op speed en uiteraard wilde ik dat proberen maar man o man. Niks had mij hier op voor kunnen bereiden. Zonder in al te veel detail te treden zijn we een goede 2 uur bezig geweest. Ik had best langer gewild maar mijn vriend had zijn beste tijd gehad. Prima gingen we later op de avond nog wel een keer maar toen had ik het te druk met praten. (Jaja prioriteiten) we hebben nieuwe dingen uitgeprobeerd die ik schijnbaar erg leuk vond, sommige zijn we per ongeluk tegen aan gelopen :mrgreen: (dat zijn de beste!!!!) Normaal weten we van te voren ook wel wat voor type seks we gaan hebben (is op zich wel handig zodat je weet wat er van je verwacht word) deze keer niet. Nu had ik alleen vrij snel duidelijk gemaakt dat ik seks wilde. Het viel me dus al direct op hoe mijn benadering naar mijn vriend voor seks heel anders was dan ik normaal zou vragen. (Ik ben daar niet goed in dus vraag het vaak gewoon awkward, de seks zelf zijn we sterren in, althans volgens elkaar, maar het beginnen kunnen we beide niet heel sexy) aangezien ik mezelf toppie voelde en heel graag een activiteit met mijn vriend wilde doen omdat ik zo onwijs veel van hem houd (heb nog een schattig verhaal over hem, ja heel veel maar voor deze avond heb ik er speciaal 1 uitgekozen, kijk onderaan de pagina bij instructies nummer 5) ja ik snap het, het word nu wel allemaal heel lovy lovy en teveel (...). Dus op de slaapkamer had ik beneden bedacht dat ik de leider zou zijn, van daaruit werd er geïmproviseerd, gerollebold, introductie nieuwe improvisatie, (wij vonden dat ook spannend) een passende pauze om de spanning er goed in te houden, en weer verder met de gymnastiek. Ik kan over veel dingen veel vertellen vanavond, maar de details van onze ontdekkingsreis door het huis en onze (nieuwe) voorkeuren zijn er geen 1 van. Ik hoor je al denken, dat is de enige reden dat ik nog aan het lezen was. Of is die opmerking te sexistisch?
Maakt ook niet uit, korte samenvatting: heb onwijs goede seks gehad :mrgreen: .

Praten
Daar hoef ik vrij weinig over te vertellen, ik geef jullie bij deze de kans om te horen (klonk in deze leuker dan lezen) en ondervinden dat ik een hoop te vertellen heb. Hoezeer ik ook probeer om niet te veel onzin op te schrijven en te ver weg van punten af ga dwalen, vertrouw ik mezelf er niet op dat het gaat lukken. Mijn vriend en ik zijn zo'n 8,5 uur samen geweest waarvan er 2 aan gepassioneerd liefde bedrijven gespendeerd zijn (ik blijf dit vertellen om de ernst aan te dikken hoe goed dit was, dat mag geen twijfel over bestaan). De eerste anderhalf uur gewacht tot de drug naar tevredenheid aanwezig was. Dus dat is 8-1,5: 6,5 dan is het nog 6,5-2:4. Oh, dat valt mee. Dacht dat ik hem veel langer bezig had gehouden met mijn geklets. Mijn tijdswaarneming is dus anders, waarschijnlijk omdat ik zo snel denk door de speed dat de wereld om mij heen trager gaat. Andere speed gebruikers hier ook last van?
Zweibeiner

Berichtdoor Zweibeiner op 18 feb 2017 08:50

Lysergine schreef:Precies! Het is veel makkelijker om op de juiste woorden te komen en je kunt ook makkelijker twee (of meerdere) gedachtelijnen tegelijk bijhouden, hoewel dat effect bij methylfenidaat nog veel sterker is. Als je de ene gedachtelijn opschrijft, parkeer je de andere even in je korte termijn geheugen en als de tijd rijp is, roep je de geparkeerde gedachten zo weer op. Een mooie "concinnitas" (d.w..z. harmonie) in je zinnen en mooie woordkeuze interesseert je gewoon een stuk minder. Je wil gewoon schrijven en dat voelt aan alsof je tegen een persoon praat. Bovendien heb je in je hoofd genoeg gespreksonderwerpen. Soms meerdere tegelijk die elkaar snel afwisselen.

Lijkt me wel leuk al ga ik wel zo slapen denk ik, maar dat kan nog even duren. :) Eventueel kan het ook een andere keer als dat uitkomt. Ik denk dat je speed wel voor herhaling vatbaar acht.

Nu ik mijn tripreport (als je het zo kan noemen) nu nalees vind ik van mezelf dat ik ook echt anders woorden formuleer. De ene keer zie ik mezelf iets romantisch omschrijven, en de andere keer vrij bot. En dat kan dan 2 zinnen uit elkaar liggen. Je weet zelf precies wat je schrijft maar doordat je zo graag snel wil zoek je naar de woorden die het eerst in je opkomen, zonder na te denken over hoe het in het geheel past. Je hebt een woord nodig met betekenis a, en het eerste woord wat in je opkomt word opgeschreven. Ik vind het echt bijzonder dat ik het mee gemaakt hebt. Het kan ook zijn dat ik snel onder de indruk ben. Woorden en zinnen kunnen niet zonder elkaar maar toch zien jij en ik (en wel meer mensen dan waarschijnlijk) het volledig los. Dat is toch ook best een kunst.
Ik kan er de schoonheid van inzien dat de woorden en het schrijven zo fijn zijn, dat je de taal soms best kan beledigen.

Ik merk nu ook hoe meer nuchter ik word, hoe normaler ik weer schrijf. Ik neem nu ook de tijd om na te denken. Ik heb ook gezien dat ik in mijn grote verhaal een humor heb gestoken die ik normaal niet zou gebruiken. Humor in teksten gebruiken is al niet mijn ding.
Ook hier weer mee vind ik het prachtig om te zien hoe mijn hersenen nog geen 6 uur geleden anders logisch dacht. En ik had het zelf ook totaal niet door tot vanaf een uurtje geleden. Mijn woorden en zinnen zijn weer samen gekomen in mijn hersenen.

Het is alweer kwart voor 8. 2 uur geleden had ik zeker ja gezegd. Begin nu nuchter te worden en de need om te praten begint plek te krijgen voor wat stilte in mijn hoofd. Ik ben een beetje bang dat ik erg snel weinig meer te zeggen heb. Ik ben nog steeds niet erg moe maar begin me nu wel een beetje uitgeblust te voelen.
Maar stuur anders een pb, kunnen we daar wat verder praten.
Zweibeiner

Berichtdoor Zweibeiner op 18 feb 2017 08:56

Voor mijn gevoel was het dus langer, maar nog steeds respect voor mijn vriend die alles heeft aangehoord. Ik heb geen idee waar ik het allemaal over gehad heb, ik ben wel redelijk zeker dat ik minstens een half uur (verspreid over die 4 niet in en keer, zou maar saai worden en ik gek met al die onderwerpen in mijn hoofd waar ik van mening van ben dat ze belangrijk genoeg zijn om te delen met mijn geduldige lieve tripsitter. (Ik ben al de hele avond slijmerig over en tegen mijn vriend aan het doen, normaal zou ik daar mezelf nog wel misselijk mee kunnen maken)

Ik ben nog wakker, ik verwacht ook niet dat ik de komende dagen nog in slaap val. Waarschijnlijk wel maar hoe ik me nu voel ben ik overtuigd van niet. Ik was dit eigenlijk begonnen met schrijven zodat ik niet zou vergeten om dit te vermelden, ik had er al een nummer van gemaakt. Het schattige verhaal van mijn vriend. HIER!!!!!!! Mijn vriend is op een gegeven moment onwijs moe. Kan zijn ogen niet meer open houden maar blijft wel praten met mij omdat ik daar nu nog steeds veel behoefte aan heb (komt zeker niet als een verassing :rockband: ) ik wilde graag praten maar ik wilde hem ook graag laten slapen, dus besloot ik door te gaan met praten en door zijn sexy stoppelbaardje te wrijven. Als hij niks terug zegt is dat niet erg want ik blijf toch wel lieve woordjes tegen hem zeggen in zijn oor. Ik voel me vandaag ook oprecht gezegend dat hij de hele avond oprecht met mij bezig is geweest en zich geen moment heeft geergend (ik weet niet waar op de tablet die puntjes staan en heb geen zin om het te zoeken, ik vond mijn tijd blijkbaar beter besteed door dit te vermelden, je kan in ieder geval niet zeggen dat ik lui ben) dus ik wilde niks liever dan hem zo fijn mogelijk naar droomwereld sturen en hem zijn verdiende rust geven. Hetgeen wat het mooist is aan dit alles, is dat het ook gelukt is! (Het is nou ook niet echt fair om mij als competitie te hebben.)
Dus in het kort, kei schattig mijn vriend en ik!
Zweibeiner

Berichtdoor Zweibeiner op 18 feb 2017 09:20

Commentaar bij dit stuk: Volgens mij heb ik met deze wel redelijk alles verteld, of in ieder geval een goede indruk gegeven hoe ik de wereld de afgelopen 15 uur heb ervaren.

Ik heb echt een hoop geschreven, de rest laat ik lekker zitten. Ik geloof dat het beeld wel duidelijk is. Al de rest gaat nog minder over de avond maar zijn ook veel random dingen.
Boh, wat heb ik toch allemaal geschreven. Wow gewoon, het word bij deze tijd dat ik afscheid ga nemen van het communiceren. Sigaret, filmpje op, dekentje erbij en de wereld gaat prima door!

Houdoe!!! Checking out.

Dan nu het stukje over hoe ik de drug ervaren heb. OPGELET dit kan nog veranderen, dat laat ik na herstel van de kater weten!
Ik vond het een geweldig spul! Heb uiteindelijk zo'n 75-190 gram gesnoven. De eerste 50 afgeveegd en daarna geoogbalt. Dit over een periode van anderhalf uur. Na de eerste snuif leek ik vrij weinig te voelen. Ik was zenuwachtig en dat had duidelijk de voorgrond. 20 minuutjes later dus de andere 25 mg genomen. Ook daar merkte ik naar mijn idee te weinig van dus een half uur later een derde keer bij genomen en daarna niet meer.
Ik vond het spul niet branden in mijn neus, prikkelde wel een beetje maar na internet gelezen te hebben
Vond ik het reuze mee vallen. Ik vond het grappig dat dit in een keer in je neus ging. Hiervoor alleen ket gesnoven en dat ging per korreltje, maar hier meer vlokken. Dus dat zag er even niet bekend uit. Ik had verwacht dat speed zich niet anders zou gedragen met snuiven, zoals ket dus want dat is het enige wat ik ken. Maar ik ben niet gevreesd en wel nerveus en ik ging weer zitten wachten. Ik vond de drug niet zo aanwezig als mdma maar het deed me wel onwijs chill voelen, misschien zelfs nog wel beter dan mdma. Het love gevoel is niet zo aanwezig en dat maakte dat ik op een andere manier heel fijn bij mijn vriend kon zijn zonder een duidelijk gevoel van iets gebruikt te hebben. Ik stond hier ontzettend van te kijken, ik had verwacht dat speed ook meer aanwezig zou zijn. Ik kan even geen goede woorden vinden om uit te leggen waarom ik het liefdes gevoel van s beter vind dan m. Iets in de trant van het love gevoel overheerst niet, is wel heerlijk aanwezig. Het is een ander soort love gevoel als ik kijk naar hoe verschillend wij de liefde hebben bedreven onder invloed van beide drugs. M is alleen maar lief zijn voor elkaar, terwijl je met s ook heel veel houden van gevoelens hebt vergelijkbaar met die van m alleen met s op is het wel mogelijk om verschillende soorten intieme handelingen tussen man en vrouw. Met m op zal ik echt nooit iets anders doen dan de liefde bedrijven (voelt o beperkt nu ik s ken). Daarom is s vandaag ook zonder twijfel mijn drug 1 geworden voor seks. Het ligt er maar net aan wat je voor seks wil wat het perfecte middel is.

Belangrijkste dingen. Op het begin moe, bleef moe en vond het maar stom dat ik geen energie kreeg. Door met de honden te gaan wandelen merkte ik dat ik gewoon niet moe zou worden. Niet meer energie maar het werd ook niet minder. Dus ik kon de hele avond door, en had zeker niet verwacht dat ik nu nog klaarwakker zou zijn. Niet slapen prima, maar op zijn minst een beetje moe. Een gaap die net niet lukt als teken. Ik voel zelfs de tintelingen in mijn armen en gezicht nog lichtjes. Wat ik soms verward met moeheid. Deze nacht word zeker overgeslagen.
Mijn vriend gaf me ook complimenten dat onze speciale 2 uur mij totaal niet moe gemaakt had en hij was wel redelijk op :mrgreen: (zie je de joke?) Op dat moment besefte ik dus echt hoe ik de speed energie moest interpreteren. Ik was op een compleet ander gevoel aan het wachten.
Tijdens de 2 uur dacht ik nog even dat de speed al uit begon te werken. Maar na nader onderzoek hebben we geconcludeerd dat de adrenaline en een aantal andere fijne stofjes die zonder drugs prima op te roepen zijn, het speed gevoel overheerste. Zoals ik al aangaf, ik vond de werking van speed erg op de achtergrond. Ik had hem duidelijker aanwezig geschat. En ik heb zeer zeker gemerkt dat je snel geneigd bent om bij te nemen. Dat was een van de weinige effecten waarvan ze bleken te zijn hoe ik het voorstelde. Mijn lichaam kreeg het snel warm (ik lig nog steeds te warm onder de dekens maar ik wil verder schrijven, volgens mij staat dit iets verderop, dus dan weet je dat de volgende warm onder dekens praat eerder was dan deze)
Na onze sessie weer beneden gaan zitten met het idee later nog een keer te doen

Kort door de bocht: Lukte niet want ik had praten uitgevonden.
Ik ben nu super trots op mezelf dat ik dit zo beknopt weet te houden. Het doet wel een beetje pijn.

Terug naar waar het eigenlijk over ging. We gingen beneden zitten en toen ik rustig op de bank zat ontdekte ik dat ik nog degelijk onder invloed van het stofje was. Toen begon het praten, daarna ging mijn vriend naar bed en dat is de reden dat ik hier beland ben. Mijn excuses, ik kan me op dit moment totaal geen beeld vormen over hoe deze tekst overkomt op mensen die het lezen.
wat ik ook duidelijk merkte was dat mijn lichaam ook op aan het opraken was. Ik voelde me tip top in orde maar het viel duidelijk op omdat ik niet lang rond kon lopen zonder duizelig te worden. Dus krom lopen met mijn hoofd omlaag als ik mijn fijne plekje op de bank moest verlaten. Toen sloeg het wel even hard binnen hoe snel je lichaam door zijn reserves gaat. Ik had netjes ontbijtdrank gehaald maar uiteraard niet eens aan gedacht om die te drinken. Pas toen ik de eerste keer door mijn knieën zakte bedacht ik me weer dat het een goed idee was om die de hele ervaring door te drinken. Ik ben niet flauw gevallen maar moest wel even snel gaan zitten om niet flauw te vallen. Toen had ik nog steeds ontzettend veel moeite met het ontbijtdrankje drinken. Mijn slikding weigerde te slikken, bewust bezig zijn met slikken is irritant plus mijn lichaam voelde ook afkerend aan op het moment dat het spul mijn mond binnen kwam. Water was makkelijker te drinken maar ook daar moest ik bewust mee bezig zijn. Het reflexding van je slik ding was uit gezet.

Het is heel raar als je voelt aan het lichte in je hoofd dat je lichaam zeer hard voedingstoffen nodig heeft, maar dat je lichaam uit alle macht signalen doorgeeft dat voedsel nergens voor nodig is, of zelfs een kleine afkeer reactie van te weeg brengt. Ondanks dat mijn hersenen wisten dat ik voedsel nodig had luisterde ik naar mijn lijf die vond dat het slecht was. Ik vond het onwijs interessant om mijn eigen actie te zien die overduidelijk niet de goede was maar ik had niet de keus om ontbijtdrank te drinken. Alsof mijn lichaam mijn hersenen het commando gaven dat ze uit die 2 opties alleen de slechte mocht kiezen. Ik heb niet vaak het idee gehad iets niet zelf mentaal in de hand te hebben, maar deze vond ik er toch dichtbij komen. Erg apart hoe het gevoel van mijn lichaam mijn gezond verstand in de kou liet staan.
Zweibeiner

Berichtdoor Lysergine op 18 feb 2017 09:29

Zweibeiner schreef:Maar stuur anders een pb, kunnen we daar wat verder praten.

Heb een pb-tje gestuurd.

Zweibeiner schreef:Ik vond het een geweldig spul! Heb uiteindelijk zo'n 75-190 gram gesnoven.

Ik vermoed dat dat milligram is, haha. Anders was het een duur avondje. :mrgreen:
Lysergine
Newbie

Berichtdoor Zweibeiner op 18 feb 2017 10:24

Yep, dat bewijst maar weer dat een nacht heel leuk is, maar dat het aftakelen begonnen is. Ik ga erkennen dat ik niet meer zo helder ben als ik denk dat ik ben. Het gaat met sprongen achteruit nu haha.

Het is wel 15 jaar geleden dat ik voor het laatst misselijk naar de wc heb kunnen rennen vanwege een kater. Ik ga nu heel naief hopen dat het de hele kater was.
Jullie mogen genieten van mijn leedvermaak, na het spammen van mij :wave:
Zweibeiner

Berichtdoor Benzoboss op 18 feb 2017 13:27

Dat was gvd een lange post :P .
Dat was een mooi nachtje :lol: .
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 18 feb 2017 14:53

Benzoboss schreef:Dat was gvd een lange post :P .
Dat was een mooi nachtje :lol: .

Hij was veel langer haha. Sloeg nergens op. Het schrijven voelde bijna als een obsessie aan.

Wat een nachtje, ik ga binnenkort denk ik nog wel een verslag schrijven wat duidelijk,overzichtig en to the point is. Dit verhaal voelt zo raar aan. Nu ik nuchter ben realiseer ik me hoe anders ik ben gaan schrijven.

Mijn buikje begint weer om eten te vragen, en ik denk dat de kater (buiten vanochtend even) weg zal blijven. Ik ben helemaal nuchter en ik moet zeggen dat het toch wel erg prettig is om weer rustig te kunnen zitten. Vooral mentaal is het weer rustig geworden, duurde nog tot een uur of 12 vanmiddag.

Dit forum voelde afgelopen nacht als een hemel voor me :).
Zweibeiner

Berichtdoor Psychedelibee op 18 feb 2017 16:23

Hahaha wat een berichten! Ik heb kleine stukjes gelezen, aangezien het gewoon echt teveel is. Maar wel erg grappig wat voor een typisch eerste keer speed topic dit is geworden.

Onthoud wel dat het hebben van lichte love gevoelens op speed slechts enkele keren maar aanwezig is voor de meesten.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Zweibeiner op 18 feb 2017 18:24

Psychedelibee schreef:Hahaha wat een berichten! Ik heb kleine stukjes gelezen, aangezien het gewoon echt teveel is. Maar wel erg grappig wat voor een typisch eerste keer speed topic dit is geworden.

Onthoud wel dat het hebben van lichte love gevoelens op speed slechts enkele keren maar aanwezig is voor de meesten.

Ah nee! Zat er al aan te denken om dit ipv mdma te gaan doen. Maar dat kan ik dus waarschijnlijk vergeten.

Ik geef je groot gelijk dat je niet alles leest!
Zweibeiner

Keer terug naar Speed