Dosering en toediningsmethode

De naam zegt het al, hier kun je terecht voor alles over de harddrug Speed.

Dosering en toediningsmethode

Berichtdoor Lysergine op 10 dec 2016 10:32

Hey iedereen,

Ik heb eindelijk mijn hand kunnen leggen op een gram speed en zou dit graag proberen om te kijken of het een goede festivaldrug voor mij zou kunnen zijn. Van de effecten die o.a. op psychonautwiki met speed geassocieerd worden, hebben vooral euforie, verhoogde motivatie/fysieke energie en de neiging om met anderen te praten mijn interesse. Ik zou graag het volgende willen vragen:

1) Wat is een goede orale dosering om de bovenstaande effecten te krijgen die ik graag wil uitgaande van een zuiverheid die tussen 60 en 70% ligt? Ik hou de ervaring graag mild om de kans op de speeddip en knarsetanden zo minimaal mogelijk te houden. Een tolerantie heb ik niet.

2) Om de dosering zo minimaal mogelijk te houden, zoek ik een methode om ook kleinere hoeveelheden nauwkeurig af te kunnen meten. Ik had bedacht om speed eerst in water in een spuitje op te lossen. Als ik de concentratie (bijv. 50mg in 5ml) van de vloeistof weet, kan ik een gewenste hoeveelheid (bijv. 30mg dus 3ml) met het spuitje makkelijk en precies afmeten en via de mond innemen. Zou deze manier werken?
Lysergine
Newbie

Re: Dosering en toediningsmethode

Berichtdoor Benzoboss op 10 dec 2016 18:59

Ik zou je gram oplossen in 100mg water zodat je ong 10mg per ml hebt.
Wat betreft de dosis zou ik beginnen met 30-50mg half uurtje wachten en vandaar uit verder kijken.
Let er wel opdat je met speed echt snel de neiging hebt bij tepakken als ik niet oplet kan ik binnen 2 uur met gemak 1g wegsnuiven en ik hsb geen tolerantie.
En watbetrefd slapen moet je er rekening mee houden dat je waarschijnelijk 10-12uur na je laatste dosis niet kan slapen.
En een speed kater valt reuze mee gwn goed eten en drinken tijdens het gebruik en eventueel wat magnesuim tegen het tandknarsen
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?

And i was in the darkness so darkness i became.
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 10 dec 2016 23:50

Als je van plan bent altijd oraal te doseren is het oplossen in water een prima oplossing om kleinere doseringen preciezer af te meten. Nou is het wel zo dat een paar milligram meer of minder met speed niet heel veel uit maakt dus echt nodig is dat niet.

Houd er rekening mee dat het effect met oraal doseren echt heel lang aanhoud en de kans best groot is dat je een nacht gaat overslaan. Met snuiven is die kans aanzienlijk minder, maar meer snuiven zal de neiging om bij te pakken wel weer veel hoger zijn.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Benzoboss op 11 dec 2016 00:10

En ald je een nacht doorhaald ben je al snel geneigd de volgende dag door te snuiven
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 11 dec 2016 00:21

Benzoboss schreef:En ald je een nacht doorhaald ben je al snel geneigd de volgende dag door te snuiven

Ook dat ja.

Persoonlijk vind ik dat het doorhalen de grootste kater geeft, niet de speed op zich. Die keren dat ik netjes mijn slaap pak na speed gebruik ben ik altijd blij verrast dat de kater enorm mee valt. Helaas komt het er met speed gebruik bij mij 9 van de 10 keer wel op uit dat ik een nacht doorhaal.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Benzoboss op 11 dec 2016 00:30

Psychedelibee schreef:
Benzoboss schreef:En ald je een nacht doorhaald ben je al snel geneigd de volgende dag door te snuiven

Ook dat ja.

Persoonlijk vind ik dat het doorhalen de grootste kater geeft, niet de speed op zich. Die keren dat ik netjes mijn slaap pak na speed gebruik ben ik altijd blij verrast dat de kater enorm mee valt. Helaas komt het er met speed gebruik bij mij 9 van de 10 keer wel op uit dat ik een nacht doorhaal.

^

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Lysergine op 11 dec 2016 10:30

Dank voor jullie reacties!

Ben blij dat die manier werkt. Het hoeft inderdaad zeker niet op de milligram nauwkeurig, maar zodoende is het wel makkelijk om per vijf of tien milligram te doseren. Het punt is namelijk dat de minimale massa die op een analytische balans afgewogen kan worden 40 - 50mg is ook al zijn ze op een tienduizendste gram nauwkeurig. Met sleutelpuntjes werken vind ik iets te veel van het kaliber "nattevingerwerk".

Mooi dat met goede voeding, een niet te hoge dosering en voldoende slaap de kater beperkt kan worden. Een aantal jaar geleden heb ik er een gehad na MDMA en die was niet fijn, dus dat wil ik graag zo veel mogelijk voorkomen.
Lysergine
Newbie

Berichtdoor Psychedelibee op 12 dec 2016 01:57

Met sleutelpunten werken is ook nattevinger werk inderdaad. Zelf heb ik zo'n klein lepeltje, niet dat dat perse heel nauwkeurig is ofzo maar als je die mooi afstrijkt dan weet je bij dezelfde stof van dezelfde batch wel redelijk wat je naar binnen krijgt. Zeker bij een stof als speed waar een paar miligram meer of minder toch niet zoveel uitmaakt.

Geeft zo'n analytische weegschaal onder de 40 a 50mg dan ook niks weer of is het niet betrouwbaar? En dat kun je toch ook makkelijk oplossen door er eerst al iets van gewicht op te leggen en hem niet te taren?
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Lysergine op 12 dec 2016 12:56

Psychedelibee schreef:Zelf heb ik zo'n klein lepeltje, niet dat dat perse heel nauwkeurig is ofzo maar als je die mooi afstrijkt dan weet je bij dezelfde stof van dezelfde batch wel redelijk wat je naar binnen krijgt.
Dat is inderdaad ook een optie. Dan weeg je af per aantal schepjes i.p.v. mg.

Psychedelibee schreef:Geeft zo'n analytische weegschaal onder de 40 a 50mg dan ook niks weer of is het niet betrouwbaar? En dat kun je toch ook makkelijk oplossen door er eerst al iets van gewicht op te leggen en hem niet te taren?
Een analytische balans geeft wel waarden onder de 40 - 50mg weer, alleen zijn die onbetrouwbaar. Het te wegen object verbuigt namelijk via een hefboomsysteem een rekstrook die voor een verandering in weerstand zorgt. Die verandering in weerstand kan gemeten worden en wordt vervolgens vertaald naar een massa. De massa op de weegschaal moet het geheel echter wel in beweging zetten en daarbij dus een wrijvingskracht overwinnen. Hoe kleiner de massa is, des te moeilijker het wordt om die wrijving te overwinnen en des te onnauwkeuriger worden je metingen. Een groter gewicht gebruiken, dan tareren en vervolgens je kleine massa wegen gaat dus niet werken. Als je meerdere keren dezelfde massa weegt, geeft de balans daarnaast vrijwel nooit iedere keer dezelfde waarde. Die verschilt altijd een beetje; zeker als je op een tienduizendste van een gram nauwkeurig meet. Er zit altijd en klein beetje variatie in en des te meer het gewicht van je te meten stof die massaverschillen benadert, des te onnauwkeuriger het wordt.
Lysergine
Newbie

Berichtdoor Psychedelibee op 12 dec 2016 22:19

Thanks voor de toelichting, dacht al zoiets maar dit verduidelijkt het enorm.

Zoals ik al eerder zei heb je natuurlijk wel de optie om er iets zwaarders op te leggen en niet te tareren. Dan moet je enkel het start gewicht opschrijven en vast uitrekenen wat het gewenste gewicht moet worden. Zo doe ik dat zelf met mijn mg weegschaal vaak bij stofjes die zo potent zijn dat enkele milligrammen al verschil in effect maakt.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Benzoboss op 13 dec 2016 01:26

Lis het gqn op in warer das veel makelijkr
A da gedoe toch lch gwn een lijn gast

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Lysergine op 14 dec 2016 10:49

Psychedelibee schreef:Zoals ik al eerder zei heb je natuurlijk wel de optie om er iets zwaarders op te leggen en niet te tareren.
Ah, inderdaad! Ik had over het woordje "niet" heen gelezen.

Je zou je stof gelijktijdig met een gewichtje kunnen wegen en later de massa van het gewicht eraf kunnen trekken om de massa van je stof te berekenen. Misschien dat je op deze manier iets aan nauwkeurigheid wint en bijvoorbeeld 20 mg 2C-B kunt afwegen, maar het is niet de officiële manier en geeft altijd een risico op een foute meting. Hele potente stoffen zoals LSD en fentanyl kunnen niet op de analytische balans afgewogen worden en moeten middels een oplossing gedoseerd worden. Lsd en fentanyl gebruik ik hier even als voorbeeld voor potente stoffen. In de praktijk zul je ze natuurlijk (vrijwel) nooit in poedervorm aantreffen. Voor enkele milligrammen zou ik deze manier niet gebruiken. In die range hebben factoren als temperatuurverschillen, verschillen in barometrische druk en zelfs vingerafdrukken al invloed waardoor metingen onderling enkele milligrammen kunnen verschillen. Een paar milligram willen wegen en er een paar milligram naast kunnen zitten is te onnauwkeurig... :mrgreen:

Eerst een gewichtje op de weegschaal zetten en daarna je stof toevoegen gaat ook niet helpen, omdat de kleine massa van je stof alsnog de wrijvingskracht moet overwinnen en daarbij niet geholpen wordt door je grotere massa. In feite is dat hetzelfde als het scenario in mijn vorige bericht.

Waarschijnlijk kan ik zaterdag of zondag de speed proberen. De laatste keer is inmiddels alweer iets van drie jaar geleden en die dosering was toen vrij laag, dus ik ben benieuwd. :rockband:
Lysergine
Newbie

Berichtdoor Psychedelibee op 14 dec 2016 22:52

Ik snap wat je zegt, maar we hebben het hier toch nog steeds over het afwegen van speed? Daar hoeft het echt allemaal niet zo precies hoor.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Lysergine op 15 dec 2016 08:51

psychedelibee schreef:Ik snap wat je zegt, maar we hebben het hier toch nog steeds over het afwegen van speed? Daar hoeft het echt allemaal niet zo precies hoor.
Wat betreft het wegen bedoelde ik het eigenlijk in het algemeen. Bij speed luistert de dosering inderdaad niet zo nauw en hoeft het absoluut niet op de milligram nauwkeurig afgewogen te worden.

Ik had ook nog een vraag over de manier waarop het testcentrum precies de zuiverheid van speed berekent.
Stel dat ik 1,00 gram natte speed heb. Na drogen blijft 0,80 gram over wat betekent dat in de natte speed dus 0,20 gram vloeistof zat. In de 0,80 gram zit 0,1 gram aan versnijdingsproducten en 0,70 gram amfetaminesulfaat. De 0,70 gram amfetaminesulfaat bestaat voor 73%, dus 0,70 × 0,73 = 0,511 gram uit amfetamine zonder sulfaat.
Nu kan een testcentrum op twee manieren de zuiverheid berekenen:
1) Ze kunnen uitgaan van 1,00 gram natte speed waar netto 0,511 gram amfetamine in zit. Dit geeft een zuiverheid van 51%
2) Ze kunnen uitgaan van 0,80 gram droge speed inclusief versnijdingsproducten waar netto 0,511 gram amfetamine in zit. Dit geeft een zuiverheid van (0,511 ÷ 0,80) × 100% = 64%
Op welk van de twee mogelijke manieren berekent een testcentrum de zuiverheid? Wordt de vloeistof dus ook als versnijdingsproduct meegerekend?
Lysergine
Newbie

Berichtdoor Benzoboss op 15 dec 2016 13:23

Lysergine schreef:
psychedelibee schreef:Ik snap wat je zegt, maar we hebben het hier toch nog steeds over het afwegen van speed? Daar hoeft het echt allemaal niet zo precies hoor.
Wat betreft het wegen bedoelde ik het eigenlijk in het algemeen. Bij speed luistert de dosering inderdaad niet zo nauw en hoeft het absoluut niet op de milligram nauwkeurig afgewogen te worden.

Ik had ook nog een vraag over de manier waarop het testcentrum precies de zuiverheid van speed berekent.
Stel dat ik 1,00 gram natte speed heb. Na drogen blijft 0,80 gram over wat betekent dat in de natte speed dus 0,20 gram vloeistof zat. In de 0,80 gram zit 0,1 gram aan versnijdingsproducten en 0,70 gram amfetaminesulfaat. De 0,70 gram amfetaminesulfaat bestaat voor 73%, dus 0,70 × 0,73 = 0,511 gram uit amfetamine zonder sulfaat.
1) Ze kunnen uitgaan van 1,00 gram natte speed waar netto 0,511 gram amfetamine in zit. Dit geeft een zuiverheid van 51%
2) Ze kunnen uitgaan van 0,80 gram droge speed inclusief versnijdingsproducten waar netto 0,511 gram amfetamine in zit. Dit geeft een zuiverheid van (0,511 ÷ 0,80) × 100% = 64%
Op welk van de twee mogelijke manieren berekent een testcentrum de zuiverheid? Wordt de vloeistof dus ook als versnijdingsproduct meegerekend?

Dan moet je naar het test centrum gaan.
Als je dicht bij eindhoven woond kan je daar naar toe gaan die is volgensmij vandaag open

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 15 dec 2016 20:11

Waarom los je het op en weeg je het dan niet af? De keren dat ik speed slikte nam ik ongeveer 80mg. En jouw weegschaal gaat niet onder de 50 toch?
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Benzoboss op 15 dec 2016 20:13

ZERO- schreef:Waarom los je het op en weeg je het dan niet af? De keren dat ik speed slikte nam ik ongeveer 80mg. En jouw weegschaal gaat niet onder de 50 toch?

Het is pep geen lsd.
Neem gwn een klein puntje wacht 10 min en kijk of je meer nidig hebt.

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 15 dec 2016 23:37

Benzoboss schreef:
ZERO- schreef:Waarom los je het op en weeg je het dan niet af? De keren dat ik speed slikte nam ik ongeveer 80mg. En jouw weegschaal gaat niet onder de 50 toch?

Het is pep geen lsd.
Neem gwn een klein puntje wacht 10 min en kijk of je meer nidig hebt.

Hij wil het oraal nemen...?
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 16 dec 2016 00:38

Lysergine schreef:

Over het wegen, in je eerste post had je het er over dat je speed in vloeistof wilde oplossen om het zo nauwkeurig te kunnen wegen. Zoals ik probeerde duidelijk te maken is dat bij speed niet nodig aangezien de doseringen niet zo nauw luisteren en je het dus prima op gevoeld, lepeltjes, of gewoon wegen kunt doen.

Wat betreft het testen, je kan enkel droge speed inleveren. En daarvan testen ze op het percentage amfetamine base, optie 2 dus.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Lysergine op 25 dec 2016 00:16

Bedankt voor de antwoorden!

Op 18 december nam ik 30 mg en dat gaf een prima ervaring. Omdat het effect me voldoende beviel, heb ik besloten om niet bij te nemen en de overige 30 mg een andere keer te gebruiken. Die keer was vandaag. Toch waren deze keer de effecten veel milder en korter ook al had ik dezelfde dosering als 6 dagen terug. Vooral de euforie was minder en korter. Ik kan vier mogelijke redenen bedenken:

1) Tolerantie. Bij langdurig en continu gebruik kan tolerantie optreden. Het is me niet duidelijk hoelang "langdurig gebruik" precies is en aan welke doseringen je dan moet denken. Ik heb 30 mg op 24 en 18 december gebruikt en 10 mg ritalin per keer op 4 december en 22 november. Ik denk dat dit (lang) niet voldoende is om een tolerantie op te bouwen, maar omdat ik dat niet zeker weet, plaats ik het hier toch even als mogelijkheid.
2) Speed was "over de datum". De speed die ik vandaag nam, had ik 6 dagen daarvoor al in kraanwater opgelost. Misschien degradeert speed over tijd als het in water opgelost is en/of is kraanwater funest.
3) Omstandigheden/set. Tijdens het inwerken had ik onverwacht wat gedoe met mijn mobiel en hotmail waardoor ik redelijk geïrriteerd was. Heb weinig geduld met elektronische dingen, maar toen de speed inkickte had ik er geen last meer van en was de irritatie weg.
4) Volle/lege maag. Deze keer nam ik het op een lege maag en duurde het langer om in te werken. De vorige keer nam ik het op een redelijk volle maag en werkte het sneller in. Misschien wordt speed bij een volle maag sneller opgenomen, omdat het lichaam dan het voedsel aan het verteren is en geeft dat een intensere werking.

Hebben jullie misschien een idee waardoor deze ervaring toch een heel stuk milder was vergeleken met de vorige? Welk/welke punten kunnen een rol spelen?
Lysergine
Newbie

Berichtdoor losbanditas op 25 dec 2016 05:20

Denk dat van een tolerantie geen sprake is en veel kwaliteitsverlies lijkt mij ook niet het geval. Je hebt het daarvoor te weinig gedaan en te kort bewaart.

Je set(ting) heeft denk ik wel invloed kunnen hebben, misschien door die irritatie of iets onbewust. Volle maag heeft zeker invloed op de inwerkingstijd. De intensiteit van de speed kan afnemen doordat de speed langzamer wordt opgenomen dan met een lege maag.
"I had done either too much coke or too little, a constant problem in my life" James Crumley
losbanditas
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 25 dec 2016 16:04

Tolerantie is naar mijn idee de meest aannemelijke optie. Je geeft aan dat met name de euforie minder was en laat dat nou precies het effect zijn wat heel snel minder wordt. Zelfs op 1 avond neemt de euforie al snel af met bij doseren. Het verbaast me niet dat de euforie een week later ook minder is, zelfs als je vaker speed gaat gebruiken en er elke keer minstens een maand tussen laat wordt de euforie ook minder.

Met een volle maag wordt iets juist minder snel opgenomen, dus dan kan je lege maag de tweede keer geen verklaring zijn dat het minder goed werkte.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Lysergine op 28 dec 2016 10:51

Niet alleen de euforie was minder. Naar mijn idee duurde de hele ervaring korter en leek de tweede keer ongeveer half zo intens als de eerste keer, terwijl ik in beide gevallen dezelfde dosering heb genomen. Ik zal de verschillen tussen de eerste en tweede ervaring puntsgewijs opsommen om het overzichtelijk te houden.

1) Inwekingstijd. Hoewel ik het de eerste keer op een volle maag innam, werkte het toch best snel in. Na ongeveer 30 min was de eerste euforie duidelijk voelbaar. De tweede keer nam ik het op een lege maag en zou je dus verwachten dat de werking sneller intreedt. Toch duurde het inwerken toen langer, ongeveer 55 min.
2) Euforie en libido. Beiden waren bij de eerste ervaring intenser en hielden langer aan. Ik schat dat de euforie bij de eerste keer ongeveer dubbel zo intens was en tevens grofweg tweemaal zo lang duurde als bij de tweede keer. Opvallend was dat de euforie bij beide keren in golven optrad en dus niet continu aanwezig was. Als de euforie/libido minder werd, leken de fysieke effecten sterker te worden en vice versa.
3) Energie. Beide keren kreeg ik geen energie, terwijl je dat bij speed wel zou verwachten. Fysiek voelde ik me passief en had geen zin om actief iets te ondernemen. Mentaal voelde ik me moe, maar gek genoeg niet slaperig. Bij de eerste keer was ik niet goed uitgeslapen en bij de tweede keer wel.
4) Fysieke effecten. De fysieke effecten, zoals onrustige spieren, hartkloppingen en misselijkheid, waren bij beide keren vergelijkbaar qua intensiteit denk ik. Ze traden op voordat de eerste euforie voelbaar was en de misselijkheid verdween snel. De onrustige spieren en hartkloppingen bleven niet constant aanwezig, maar leken gedurende beide ervaringen in golven op te komen en weer te verdwijnen.
5) Eetlust. Bij de eerste keer verminderde mijn eetlust, terwijl ik dat bij de tweede keer niet ervoer.

Zou tolerantie gelet op de bovenstaande verschillen nog steeds een mogelijkheid kunnen zijn of ligt de verklaring ergens anders?
Lysergine
Newbie

Berichtdoor ZERO- op 29 dec 2016 14:59

Haha ik dacht even dat ik nog in het LSD subforum was en toen voelde ik me even heel verdwaald toen je bovenstaande effecten omschreef.

Maar uhm ja, het verschilt gewoon per keer. De ene keer ben je ook sneller dronken dan de andere toch? Het kan met vanalles te maken hebben, zeker weten doe je het nooit. Je kunt wel gewoon altijd met een aantal zaken vantevoren rekening houden (:
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Peppi en Coki op 30 dec 2016 00:38

Klinkt erg als tolerantie inderdaad. 6 dagen na elkaar is wel erg kort, hoewel dit niet zozeer schadelijk is voor de hersenen (voor zover ik weet) zou ik wel aanraden om een langere pauze tussen gebruik te houden zodat die tolerantie minder wordt en het effect des te beter (bij goede omstandigheden). Zoals zero ook al zegt, allerlei kleine dingen in jouw milieu kunnen het effect best wel veranderen.

Ik zie dat je ook ritalin gebruikt, is dat vanwege ADHD? Zo ja, dan verklaart dit waarom je geen energie kreeg (bij ADHD'ers maakt speed ze juist rustig, net zoals Ritalin niet-ADHD'ers laat stuiteren).
Gedaan: alcohol, nicotine, wiet, hasj, herbal-xtc (kryptonite), lachgas, truffels, 4-FA, 2C-B, XTC, speed, mijn vriendin
Te doen: LSD, ketamine, mijn vriendin
Peppi en Coki
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Lysergine op 02 jan 2017 13:38

ZERO- schreef:Haha ik dacht even dat ik nog in het LSD subforum was en toen voelde ik me even heel verdwaald toen je bovenstaande effecten omschreef.
Haha :lol: LSD staat hoog op mijn wenslijst en misschien kan ik er binnenkort eindelijk aan komen na vier jaar wachten.

Peppi en Coki schreef:Ik zie dat je ook ritalin gebruikt, is dat vanwege ADHD? Zo ja, dan verklaart dit waarom je geen energie kreeg (bij ADHD'ers maakt speed ze juist rustig, net zoals Ritalin niet-ADHD'ers laat stuiteren).
Deze suggestie vind ik erg interessant. Ik ben nooit officieel gediagnosticeerd met ADD of ADHD en de ritalin die ik op 22 november en 4 december nam, heb ik gekregen van iemand die dit als medicatie gebruikt. Momenteel word ik wel getest op ADD. Ik heb niet het vermoeden dat ik aan voldoende criteria voldoe voor een volledige diagnose, maar het zal me niets verbazen als ik trekjes van ADD zou hebben. Zo heb ik bijvoorbeeld – beknopt toegelicht – moeite om mezelf in beweging te zetten/te motiveren en vind ik het lastig om mijn aandacht ergens bij te houden als ik me niet door datgene geprikkeld voel. Ik stel zaken chronisch uit, kom moeilijk op gang en heb veel moeite om mijn gedachten en gevoelens te verwoorden.

Bij speed merkte ik dat ik vooral in de inwerkperiode mentaal moe leek te worden, maar had geen behoefte om te slapen. Het was alsof ik even op bed wilde liggen met mijn ogen dicht. Toen de euforie begon werd deze moeheid wel minder, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik van de energie barstte wat zo karakteristiek zou zijn voor een stimulant. Normaal ben ik mentaal en fysiek tamelijk passief en met speed ook.
Bij ritalin kon ik mijn gedachten en gevoelens veel beter verwoorden en merkte ik dat ik minder snel van mijn apropos raakte. Als ik normaal van een gedachtegang afwijk en later weer terug wil, kan ik me moeilijk herinneren waar ik was. Met ritalin had ik dat niet en ook mijn geheugen en analytisch denken werd beter.

Heeft iemand misschien een idee of dit bij ADD zou kunnen passen en weet iemand waar ik meer betrouwbare informatie kan vinden over het verschil in de uitwerking van stimulanten (zoals amfetamine en ritalin) bij mensen met en zonder ADD?
Lysergine
Newbie

Berichtdoor ZERO- op 08 jan 2017 17:56

Dat past wel bij AD(H)D ja, maar hoeft niet altijd. viewtopic.php?f=37&t=60196&p=1220728#p1220728 Hier legt Tommie het wel goed uit.

Dit geldt uiteraard niet voor iedereen met ADHD, het is geen 1 + 1 = 2. Je kunt er niet blind vanuit gaan dat als je rustig wordt van ritalin of speed je ook direct ADHD hebt, maar het kan wel een aanwijzing zijn.

Overigens is het om precies te zijn geen aanwijzing voor het hebben van ADHD, maar voor het hebben van een laag dopamineniveau en disfunctionele executieve functies, welke zich weer uiten in aandachtsproblemen en (eventueel) hyperactiviteit, wat ADHD wordt genoemd.

Daarnaast vind ik 30mg een lage orale dosis. Daar merk je toch sowieso bijna niks van..?
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Lysergine op 04 feb 2017 14:10

Inmiddels heb ik de uitslag van de AD(H)D test terug. Daaruit bleek dat AD(H)D niet op mij van toepassing is, omdat ik de symptomen die daarbij horen niet consistent in mijn kindertijd heb ervaren.

ZERO- schreef:Daarnaast vind ik 30mg een lage orale dosis. Daar merk je toch sowieso bijna niks van..?

De eerste keer beviel 30 mg me prima, maar bij de tweede en inmiddels derde keer was het effect inderdaad een stuk minder voelbaar. Naar mijn vermoeden had tolerantie er niet zoveel mee te maken, omdat tussen de tweede en derde keer vier weken zaten.
Het is opvallend dat de euforie steeds in golven komt. Het ene moment ervaar ik een euforische golf en daarna voel ik me nuchter of zelfs iets onzeker. Dit fluctueren houdt een tijdje aan waarbij iedere nieuwe euforische golf iets minder intens is en minder lang duurt dan de vorige.

Is dit een teken dat de dosering te laag is, of hoort dit bij het karakter van amfetamine? Wat kan ik doen om de euforie constanter aan te laten houden, zodat het niet of minder fluctueert?
Lysergine
Newbie

Berichtdoor ZERO- op 08 feb 2017 20:48

Ik ben een meisje van (?? ik heb eigenlijk geen idee maar doe even een gok) zo'n 65 kilo en de keren dat ik oraal speed nam had ik elke keer 80mg. Daar ging ik prima lekker op.

De golven horen er wel wat bij hoor, dat is bij veel middelen, maar als je meer neemt is het wel constanter. Toen ik nog bommetjes nam nam ik er gewoon 1 en ramde ik daar de hele nacht op een feestje mee door.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 16 feb 2017 00:15

ZERO- schreef:Ik ben een meisje van (?? ik heb eigenlijk geen idee maar doe even een gok) zo'n 65 kilo en de keren dat ik oraal speed nam had ik elke keer 80mg. Daar ging ik prima lekker op.

De golven horen er wel wat bij hoor, dat is bij veel middelen, maar als je meer neemt is het wel constanter. Toen ik nog bommetjes nam nam ik er gewoon 1 en ramde ik daar de hele nacht op een feestje mee door.

Ik heb zelf enkel ervaring met speed oraal nemen voor studeren, maar daarbij vond ik 20 tot 30mg meer dan voldoende om er essays uit te rammen.

Uiteraard heb je voor recreatief gebruik wel wat meer nodig, maar vind 80mg niet weinig eerlijk gezegd, is je speed wel echt zuiver (richting de 73%) getest?

En ja, golvend karakter hebben veel drugs wel en speed zeker ook. Geef er gewoon niet teveel aandacht aan en geniet als er een golf over je heen komt.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Kleine J op 17 feb 2017 01:55

Ik snuif m'n speed eigenlijk altijd, ik heb het eigenlijk nooit anders gedaan, ik pak meestal wel sleutels of lijntjes van 50 tot 150 mg ruw gerekend, ik weeg het nooit af. M'n speed is wel helemaal zuiver
-Already used: speed, wiet, xtc
-Still want to use: keta, 2cb, 4FMP, coke & andere oppeppende/hallucinerende middelen

The code is: Ride or Die
Drug account instagram: @drug_reports_NL
Kleine J
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor SkittlesAndMe op 13 maart 2017 19:40

Laat je 't altijd testen dan? Of zegt je dealer dat Kleine J?

150mg van volledig zuivere speed snuiven, ik geloof er geen zak van
Een feestje op een spiegel!
SkittlesAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 13 maart 2017 20:10

SmartieAndMe schreef:150mg van volledig zuivere speed snuiven, ik geloof er geen zak van

Dan moet je wel echt een ziek erge tolerantie hebben, anders is dat echt belachelijk veel om in 1 keer te snuiven inderdaad.
Psychedelibee
Moderator

Keer terug naar Speed