Vraagje over speedgebruik.

De naam zegt het al, hier kun je terecht voor alles over de harddrug Speed.

Vraagje over speedgebruik.

Berichtdoor kleindondertje op 11 dec 2016 11:12

Ik heb al gezocht naar andere topics maar elke keer wanneer ik een woord in de zoekmachine typ dan krijg ik een foutmelding, dus dan maar even op deze manier.

Ik weet dat speed schadelijk is voor je lichaam, hoeveel je ook gebruikt. Ik gebruik het zelf wekelijks en dan eigenlijk alleen op zaterdagavond (0,2 gr). Ik ga zondags dan wel rond 2 uur smiddags even een paar uurtjes slapen, of ik ga zondagsavond slapen rond 10 uur om me slaapritme weer normaal te krijgen. Toen ik het de eerste keer gebruikte merkte ik de volgende dag na het stappen dat ik totaal niet misselijk was, en dat ik een keer niet hoefde te spugen. Het is niet zo dat ik flessen drank naar binnen giet, ik drink op een gemiddeld stapavondje (21.30 - 05.00) 6 mixjes 7up/vodka.

Na de eerste keer speed gebruik, heb ik het 5 maanden niet meer gebruikt. Tot 2 maanden terug, sindsdien gebruik ik elk weekend een klein beetje tenzij ik niet uitga want dan drink ik toch niet dus hoef ik me geen zorgen te maken over het spugen. Ik gebruik het eigenlijk echt alleen om het draaiende gevoel in mijn maag weg te halen en ervoor te zorgen dat ik de volgende dag niet hondberoerd op me bed lig met een kotsemmertje naast me.

Wat ik me nu afvraag is of dat kleine beetje heel veel impact op me leven zal hebben en of ik er op deze manier heel erg verslaafd aan kan raken?
kleindondertje
Newbie

Re: Vraagje over speedgebruik.

Berichtdoor Benzoboss op 11 dec 2016 14:31

De stap na dagelijks gebruik is een stuk kleiner op deze manier.
Er is natuurlijk wel een kans dat je dadelijk gaat denken dat je speed nodig hebt voor een avond stappen.
Je hart en lever zullen er absoluut niet blij mee zijn.
Als ik jou was zou ik gwn een jointje roken tegen de misselijkheid das een stuk minder schadelijk als speed.
Maar als je je kater gwn kan uitzitten en weet dat je je kan beheersen zal je niet zo snel een echte verslaving krijgen.
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?

And i was in the darkness so darkness i became.
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor kleindondertje op 11 dec 2016 18:28

Benzoboss schreef:De stap na dagelijks gebruik is een stuk kleiner op deze manier.
Er is natuurlijk wel een kans dat je dadelijk gaat denken dat je speed nodig hebt voor een avond stappen.
Je hart en lever zullen er absoluut niet blij mee zijn.
Als ik jou was zou ik gwn een jointje roken tegen de misselijkheid das een stuk minder schadelijk als speed.
Maar als je je kater gwn kan uitzitten en weet dat je je kan beheersen zal je niet zo snel een echte verslaving krijgen.

Ik heb heel erg veel geluk dat ik zo met drugs kan stoppen als ik dat wil. Ik denk dat dat ook maar mijn goede voornemen word voor 2017, niet te veel drugs achter elkaar. Gewoon weer zoals voorheen recreatief, een keer in de zoveel tijd.

Goede tip van het jointje roken, alleen word ik juist van wiet/hasj en alcohol misselijk of ook uit het niets misselijk terwijl ik alleen wiet/hasj rook.
kleindondertje
Newbie

Berichtdoor Benzoboss op 11 dec 2016 20:13

Je kan wel misselijk worden van wiet als je heel veel rookt
Als je gwn een halve joint pakt doet het wonderen.
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Plus op 15 dec 2016 01:26

Ik begon zelf ook met excuusjes om te gebruiken in het weekend, ik snuif nu meerdere lijnen per dag en drop zo af en toe ook een bommetje. Ik heb er geen spijt van omdat ik het nog steeds heerlijk vind om te gebruiken en het niet heel erg vind dat ik een verslaving aan het oproepen ben.

Als jij dat wel erg vindt, zou ik per direct stoppen en nooit meer kopen ook. Pep is een leuke drug om te gebruiken, maar je moet er niet bang voor zijn (om wat voor reden dan ook).
Dat is mijn tip, kijk maar of je er wat mee kan. :wink:
Wat de boer niet kent, dat snuift hij niet.
Plus
Newbie

Berichtdoor Mindless op 15 dec 2016 07:48

Plus schreef:Ik begon zelf ook met excuusjes om te gebruiken in het weekend, ik snuif nu meerdere lijnen per dag en drop zo af en toe ook een bommetje. Ik heb er geen spijt van omdat ik het nog steeds heerlijk vind om te gebruiken en het niet heel erg vind dat ik een verslaving aan het oproepen ben.

Een verslaving is een verslaving omdat je tegen je wil iets moet gebruiken. Dat je het niet erg vindt dat je in een verslaving komt is een goede manier om straks tegen je wil te moeten gebruiken. Dan komt de spijt en alle andere ellende.
We fear the power of innocence.
Mindless
Moderator

Berichtdoor Dunnetjess33 op 15 dec 2016 11:12

Je zou ook minder of geen alcohol kunnen drinken. Dan wordt je ook niet misselijk en heb je ook de speed niet "nodig". Ik ben echt bang dat je jezelf in de verslaving helpt. Je vind namelijk zelf nu al dat je het nodig hebt. Dus een verslaving staat al om de hoek op je te wachten. En een verslaving is echt echt niet leuk hoor, geloof me maar..
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Bewuste gebruiker

Berichtdoor kleindondertje op 17 dec 2016 08:50

Plus schreef:Ik begon zelf ook met excuusjes om te gebruiken in het weekend, ik snuif nu meerdere lijnen per dag en drop zo af en toe ook een bommetje. Ik heb er geen spijt van omdat ik het nog steeds heerlijk vind om te gebruiken en het niet heel erg vind dat ik een verslaving aan het oproepen ben.

Als jij dat wel erg vindt, zou ik per direct stoppen en nooit meer kopen ook. Pep is een leuke drug om te gebruiken, maar je moet er niet bang voor zijn (om wat voor reden dan ook).
Dat is mijn tip, kijk maar of je er wat mee kan. :wink:

Ik heb nog nooit echt een lijn speed gesnoven. Ten eerste moet ik het dan op vlakke ondergrond neerleggen, een pasje erbij pakken en een lijn maken. Ten tweede moet ik een doekje over mijn bureau halen. En het gebeurd ook weleens dat de speed nog nat is waardoor ik het dan ook moet drogen. Dat daar heb ik allemaal geen zin in, het kost me teveel moeite. En die moeite steek ik graag in andere dingen.

Maar dat betekend niet dat ik het niet heerlijk vind als ik iets op heb. Als ik het niet fijn zou vinden, en er een kut gevoel van zou krijgen dan zou ik het bij 1 keer hebben gelaten. Ik heb in Juni coke geprobeerd, 1 lijntje en ik vond er geen fuck aan dus hoeft het niet. Ik neem geen drugs om me slechter te gaan voelen en ik neem ook nooit drugs als ik een minder goede bui heb.
kleindondertje
Newbie

Berichtdoor kleindondertje op 17 dec 2016 08:56

Dunnetjess33 schreef:Je zou ook minder of geen alcohol kunnen drinken. Dan wordt je ook niet misselijk en heb je ook de speed niet "nodig". Ik ben echt bang dat je jezelf in de verslaving helpt. Je vind namelijk zelf nu al dat je het nodig hebt. Dus een verslaving staat al om de hoek op je te wachten. En een verslaving is echt echt niet leuk hoor, geloof me maar..

Maar ik heb het niet nodig tijdens het drinken van alcohol, het is gewoon fijner. Ik gebruik ook alleen tijdens het uitgaan. Niet als we nog even thuis zitten, maar echt pas in de club om half 1 snachts. Als ik met mijn familie een avondje in de kroeg zit, en daarna met hun uitga dan gebruik ik helemaal niks. Het zelfde bij mijn beste vriendin, ze is tegen drugs dus ik gebruik niet als ik met haar ben. Daar is helemaal niks moeilijks aan. Ik vind het ook ongepast als ik het wel zou doen.
kleindondertje
Newbie

Berichtdoor Peppi en Coki op 19 dec 2016 23:30

kleindondertje schreef:Maar ik heb het niet nodig tijdens het drinken van alcohol, het is gewoon fijner. Ik gebruik ook alleen tijdens het uitgaan. Niet als we nog even thuis zitten, maar echt pas in de club om half 1 snachts. Als ik met mijn familie een avondje in de kroeg zit, en daarna met hun uitga dan gebruik ik helemaal niks. Het zelfde bij mijn beste vriendin, ze is tegen drugs dus ik gebruik niet als ik met haar ben. Daar is helemaal niks moeilijks aan. Ik vind het ook ongepast als ik het wel zou doen.

Maar word je dan ook niet misselijk?

Ik heb ook wel eens dat ik erg snel misselijk word als ik iets drink/rook, makkelijkste oplossing is om niet te drinken/roken zodat je ook niet misselijk wordt haha. Anders zou je misschien kunnen proberen om gewoon minder te drinken (hoeveelheid en/of frequentie), of langs de huisarts gaan voor de zekerheid. Kan zijn dat er meer aan de hand is, kan ook zijn dat het juist psychisch iets is.

Elk weekend speed gebruiken gaat al aardig richting verslaving toe, ik zou sowieso minderen hiermee. Zoals je zelf al zegt, het is voor jou mogelijk om ook geen speed te gebruiken wanneer je een avondje uit gaat (of drink je hier dan simpelweg gewoon minder).
Gedaan: alcohol, nicotine, wiet, hasj, herbal-xtc (kryptonite), lachgas, truffels, 4-FA, 2C-B, XTC, speed, mijn vriendin
Te doen: LSD, ketamine, mijn vriendin
Peppi en Coki
Bewuste gebruiker

Berichtdoor t3ll4v1st op 20 dec 2016 13:33

Benzoboss schreef:De stap na dagelijks gebruik is een stuk kleiner op deze manier.

dat werkt bij mij dus compleet de andere kant op.
Ik hoef maar 3-4 biertjes gedronken te hebben, als ik dan een paar trekjes neem voel ik het gelijk al opkomen.
Wiet en alcohol is bij mij -> :kots:
Done (volgorde laatst-eerst): Ketamine/2-CB/MDMA/4-FA/Poppers/Speed/Cocaine/N2O/Hasj/Wiet/Nicotine/Alcohol
To-Do: GHB - LSD - Truffels - Paddo's
t3ll4v1st
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Dunnetjess33 op 20 dec 2016 16:19

t3ll4v1st schreef:

dat werkt bij mij dus compleet de andere kant op.
Ik hoef maar 3-4 biertjes gedronken te hebben, als ik dan een paar trekjes neem voel ik het gelijk al opkomen.
Wiet en alcohol is bij mij -> :kots:

Bij mij ook. Tenzij ik eerst wat heb geblowed vóór ik ga drinken. En erg weinig drink 2 a 3 glazen) dan word ik niet misselijk. Maar eerst drank dan wiet is idd zeker :kots: bij mij. En ik hoor dat echt vaker.
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 20 dec 2016 16:36

De laatstw keer dat ik dat deed :kots: ik 3× was te lam om te verplaatsen of het opteruimen :wave: .

Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor kleindondertje op 25 dec 2016 13:08

Peppi en Coki schreef:Maar word je dan ook niet misselijk?

Ik heb ook wel eens dat ik erg snel misselijk word als ik iets drink/rook, makkelijkste oplossing is om niet te drinken/roken zodat je ook niet misselijk wordt haha. Anders zou je misschien kunnen proberen om gewoon minder te drinken (hoeveelheid en/of frequentie), of langs de huisarts gaan voor de zekerheid. Kan zijn dat er meer aan de hand is, kan ook zijn dat het juist psychisch iets is.

Elk weekend speed gebruiken gaat al aardig richting verslaving toe, ik zou sowieso minderen hiermee. Zoals je zelf al zegt, het is voor jou mogelijk om ook geen speed te gebruiken wanneer je een avondje uit gaat (of drink je hier dan simpelweg gewoon minder).

Oh ja zeker wel. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd ook niet meer echt kotsend boven de wc hang. Ik heb wel last van een tornado in mijn buik, maar wanneer ik merk dat het ook echt begint te borrelen dan adem ik rustig in en uit zodat het gevoel weggaat.

Ik heb vorige week niet gebruikt en de afgelopen 2 nachten ook niet omdat ik wel probeer te luisteren naar wat mensen hier zeggen. Ik ga het volgende week zaterdag met oud en nieuw nog 1 keer doen, en dan is het wel even goed geweest. Ik begin in Februari met een nieuwe opleiding (Na 4 jaar fulltime te hebben gewerkt) en ik heb geen zin om me kut te voelen op een maandag.
kleindondertje
Newbie

Keer terug naar Speed