Het Gameverslaving Topic

Ben je verslaafd, heeft iemand in jouw omgeving een probleem of wil je gewoon meer te weten komen over verslavingen? Hier kun je terecht met al je vragen, om je verhaal te delen of gewoon om steun te zoeken.

Re: Het Gameverslaving Topic

Berichtdoor Jmths op 19 mei 2015 14:55

Heb veel (soorten) drugs gedaan maar de enige verslavingen die mij echt bij zijn gebleven zijn mijn suiker en game verslaving. :love:
If you can't laugh at life, it just isn't funny anymore.
Jmths
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Desperado070 op 16 sep 2015 05:17

Ik vind dit een goed topic.
Game verslaving is steeds meer "normaal" geworden.
Games werken daar ook aan mee, vroeger speelde je een spelletje voor een uurtje.
En daarna ging je weer verder met je leven.
Als er iets was kon je de game op pauze zetten.
Tegenwoordig met all die online MMO is die pauze knop weg.
En pas je je echte leven aan aan het spel.
Dit is een verslaving, maar voor sommige games moet je dit doen.
Als je tenminste verder wil komen in het spel zelf.
Vooral met media zoals twitch wordt de verslaving aangemoedigd.
Waar mensen krijgen betaald door mate van donaties om hun verslaving in stand te houden.
Maar ook de mensen die er naar kijken, het is net als een eet verslaving.
Ben je niet aan het eten, zit je wel naar plaatjes of boorden te kijken die met eten te maken heeft.
On The End It's Not The Years In Your Life That Count.
But The Life In Your Years... ϡ *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡_
Desperado070
Newbie

Berichtdoor Bobsacamano op 17 sep 2015 00:48

Hb hier nooit zo over gedacht ik game ook amper. Maar heb hier een PS4 staan en toen ik hem net had speelde ik wel is Need for Speed en het verbaasde me zo dat je het ding niet gewoon op pauze kan zetten. Hierdoor speelde ik vaak wel langer als gepland. Ook werd het plassen vaak uitgesteld :P

Desperado070 schreef:Ik vind dit een goed topic.
Game verslaving is steeds meer "normaal" geworden.
Games werken daar ook aan mee, vroeger speelde je een spelletje voor een uurtje.
En daarna ging je weer verder met je leven.
Als er iets was kon je de game op pauze zetten.
Tegenwoordig met all die online MMO is die pauze knop weg.
En pas je je echte leven aan aan het spel.
Dit is een verslaving, maar voor sommige games moet je dit doen.
Als je tenminste verder wil komen in het spel zelf.
Vooral met media zoals twitch wordt de verslaving aangemoedigd.
Waar mensen krijgen betaald door mate van donaties om hun verslaving in stand te houden.
Maar ook de mensen die er naar kijken, het is net als een eet verslaving.
Ben je niet aan het eten, zit je wel naar plaatjes of boorden te kijken die met eten te maken heeft.
Done: Enough

To-do: ALD-52, 2C-P, 5-Meo-DMT, Mescaline, DOM, DOC
Bobsacamano
Badass junkie

Berichtdoor leveldesigner op 17 sep 2015 13:31

Need for speed games kunnen heel makkelijk op pauze gezet worden hoor, gewoon Esc (op pc. op playstation weet ik niet welke knop t is, maar dat er een knop voor is weet ik zeker!) . indrukken en het spel staat stil. Of je moet in mp mode spelen, maar dan nog. iedere race duurt maximaal 10 minuten ofzo, dus.

Ik ben zelf een leveldesigner van fpshooter games en iedere game waarmee ik heb gewerkt heeft gewoon een pauze optie. Dus dat games dat nu niet meer zouden hebben is onzin, sorry, maar het is gewoon niet waar.

leveldesigner.
Drugs zijn great zolang ze niet tot last worden.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor Desperado070 op 17 sep 2015 14:55

leveldesigner schreef:Need for speed games kunnen heel makkelijk op pauze gezet worden hoor, gewoon Esc (op pc. op playstation weet ik niet welke knop t is, maar dat er een knop voor is weet ik zeker!) . indrukken en het spel staat stil. Of je moet in mp mode spelen, maar dan nog. iedere race duurt maximaal 10 minuten ofzo, dus.

Ik ben zelf een leveldesigner van fpshooter games en iedere game waarmee ik heb gewerkt heeft gewoon een pauze optie. Dus dat games dat nu niet meer zouden hebben is onzin, sorry, maar het is gewoon niet waar.

leveldesigner.

World of warcraft, het beste voorbeeld hiervan.
Maar zoals ik zij werken er steeds meer games aan mee.
Denk aan het nieuwe game "Ark", ben je aan de andere kant van de map.
En moet je ergens heen? 30 minuten later log je pas uit omdat je dan pas op een veilige plek bent.
Rust, Dayz, H1Z1, en ga maar door...
Van mijn 335 games dat ik heb op steam is er 70 % die dit heeft.
Natuurlijk is het nog steeds de keuze van jou.
Maar het word wel steeds meer aangemoedigd door zulke games.
Bijvoorbeeld bij rust als je uit logt (ark ook trouwens) slaapt je poppetje op de grond in het spel.
Dus weet je zeker als je meteen weg gaat zonder naar een veilige plek te gaan.
Je eigenlijk je hele sessie voor niks gespeeld hebt, want alles i weg wanneer je terug komt.
Need for speed zit een pausen knop op ja, maar The Crew helemaal niet.
En dan wetende dat sommige racen in The Crew 1 tot 2 uur kunnen duren.
All vind ik dat er wel een groot verschil in zit, maar ja ook race games beginnen er rustig mee.
But The Life In Your Years... ϡ *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡_
Desperado070
Newbie

Berichtdoor leveldesigner op 18 sep 2015 13:41

Ik speel nooit WOW of die overlevings games, dus daar zul je zeker gelijk hebben. Denk dat het afhangt van welke soort games je speelt. Maar mijn ervaring met fps games en race games in het algemeen zijn dat ze wel op pauze kunnen.

is dan ook raar dat sommige games kiezen voor die andere optie zoals jij die beschrijft.
Zal misschien wel een doel hebben, maar die zien wij dan niet.
Kan toch niet zo zijn dat het doel is de speler te ergeren, lol.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor Desperado070 op 20 sep 2015 11:19

leveldesigner schreef:Ik speel nooit WOW of die overlevings games, dus daar zul je zeker gelijk hebben. Denk dat het afhangt van welke soort games je speelt. Maar mijn ervaring met fps games en race games in het algemeen zijn dat ze wel op pauze kunnen.

is dan ook raar dat sommige games kiezen voor die andere optie zoals jij die beschrijft.
Zal misschien wel een doel hebben, maar die zien wij dan niet.
Kan toch niet zo zijn dat het doel is de speler te ergeren, lol.

Ja dat klopt, persoonlijk begrijp ik het ook niet.
Neem nou call of duty (of je het spel nou leuk vind of niet)
Een potje duurt 10 min? hoogstens 20 maar dat is it dan ook.

En ja WoW was wel een beetje een overdreven voorbeeld. :P
Ik heb het zelf ook gespeeld maar nooit geraid voor door die reden.
Ehh raiden kan je voorstellen dat je met 10 of 25 man een heel moeilijk lvl speelt.
En iedereen op het zelfde nivo moet zitten om het voor elkaar te krijgen.
Met de kans om items te krijgen waarbij je sterker word.
Het probleem hiervan is dat alle 10 of 25 er moeten zijn en blijven tot je klaar bent.
Dus mensen neigen er naartoe om hun leven aan te passen aan een spelletje.
Gelukkig ben ik zelf nooit game verslaafd geweest maar vind it leuk om af en toe een spelletje te spelen.
Maar ik begrijp de mensen opzich wel die dat wel doen om verder te komen.
Zoals je misschien hebt gezien op een andere topic heb zelf ook een verslaving.
En geen makelijke, strugle er all 8 bijna 9 jaar mee, dus vandaar.
Desperado070
Newbie

Berichtdoor leveldesigner op 20 sep 2015 14:37

Heb even moeten zoeken naar wat berichten van je en las dat je al die jaren al met een wiet verslaving zit die maar niet wil lijken te lukken. meen ook gelezen te hebben dat je pas besloten hebt weer af te kicken in een kliniek. Ondanks dat ik zelf een heroine verslaving achter de rug heb behoor ik geen sinds tot de mensen die denkt dat een wiet verslaving niets voorstelt. Ik weet dat soft drugs allang niet meer echt soft zijn. Wiet was in 1980 nog soft, nu niet meer. Ik blow zelf ook dagelijks maar zie dit niet als een probleem, simpelweg omdat ik het onder controle heb nu. Ik blow dan ook erg weinig, 1 shaggie met wat erin aan het eind van de avond. Koop per weeg maar 1 gram stuff.

Misschien is minderen eerst een oplossing voor je, mocht die kliniek niet doorgaan. Alleen s avonds roken is al een grote stap. Alhoewel stoppen voor jou beter zou zijn wanneer het zulke zware vormen aan heeft genomen, veel succes.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor Sjaak Zweefkaak op 25 okt 2015 22:04

Sinds mijn 12e speel ik een MMORPG genaamd Tibia.
Daardoor mijn school (van tweetalig VWO naar net mijn MAVO halen) en thuis situatie.
Ondertussen heb ik geleerd hoe ik met dit soort spellen moet omgaan, en heb ik zelfs een winstgevend bedrijf ermee opgezet. Toch vind ik het jammer dat er destijds geen steun
werd geboden (Meerdere keren bij Lentis geweest, ook met duidelijke taal over mijn verslaving).
Ik hoop dat dat tegenwoordig beter gaat, want het is een onschuldig lijkende verslaving die je
goed kan verpesten.

-Sjaak
-- Sjaak
Sjaak Zweefkaak
Newbie

Berichtdoor MeejheM op 26 okt 2015 20:03

Ik speel CS 1.6 en CS:GO, je team verwacht dat je geen match begint die je niet af kan maken, maar die zijn meestal een vast aantal rondes, en daarna ben je gewoon klaar. ook vertrekt de tegenstander ooit als ze niet meer kunnen winnen.

ik speel al jaren 10/12 uur per week. verslavend is het niet echt, het levert niks op meer of langer te spelen en je raakt niks kwijt als je stopt.

wat dat betreft denk ik dat mmo's of rps games waarbij je online levels of wapens vrijspeelt verslavender zijn.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Wacky op 27 okt 2015 00:11

woo game verslaving :D

Ben ik ook bekend mee. Alle drugs geprobeerd zowat, enige waar ik verslaafd aan raakte: Gamen en blowen.

Nu speel ik gewoon geen (MMO)RPG games meer. Das de heroine onder de games. Die dingen zijn gemaakt om verslavend te zijn. Je moet elke dag bezig blijven of je gaat achter lopen. Je weet dat zinloos bezig bent, maar je blijft doorgaan omdat je het al jaren doet en je character niet zomaar gedag kan zeggen.

Dus nu alleen nog casual games. Af en toe een potje hearthstone of een domme webbased tower defence is goed onder controle te houden.
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
Wacky
Badass junkie

Berichtdoor MeejheM op 27 okt 2015 01:48

ik weet echt van het bestaan van mensen die iet bereikbaar zijn voor zorgverleneners voor langere perioden, paar daagjes ofzo omdat ze naar eigen zeggen aan het gamen waren. als je belangrijke afspraken mist etc. is toch wel een serieus probleem.

ik heb recentelijk nog een docu over zuid-koreanen gezien die liever he hele weekend doorgameden tot ze achter een bureau lage te slapen dan achter de meiden aan te gaan bijvoorbeeld(BNN).
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Jmths op 03 dec 2015 14:05

Wacky schreef:woo game verslaving :D

Ben ik ook bekend mee. Alle drugs geprobeerd zowat, enige waar ik verslaafd aan raakte: Gamen en blowen.

Nu speel ik gewoon geen (MMO)RPG games meer. Das de heroine onder de games. Die dingen zijn gemaakt om verslavend te zijn. Je moet elke dag bezig blijven of je gaat achter lopen. Je weet dat zinloos bezig bent, maar je blijft doorgaan omdat je het al jaren doet en je character niet zomaar gedag kan zeggen.

Dus nu alleen nog casual games. Af en toe een potje hearthstone of een domme webbased tower defence is goed onder controle te houden.

Daarvoor heb je private pve progression servers hé, kun je het lekker op je gemakje spelen zonder je scheel te betalen. :P
Jmths
Bewuste gebruiker

Berichtdoor leveldesigner op 03 dec 2015 16:10

Afgelopen dinsdag was op TRL 4 een mooi voorbeeld van een game verslaafde, in dat programma over verslavingen. Die knul zat nog enkel op zijn kamer, speelde 12 a 13 uur perdag. Was mooi om te zien hoe die knul in een half jaar zorg van een slungel achtige bleke magere knul in een gezonde jongeman veranderde.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor Wacky op 03 dec 2015 19:25

Wil er iemand een mooie Pay-To-Win MMORPG spelen en direct van het begin af aan OP zijn ?

Ik heb een mooie barbarian te koop in Perfect World. Als je al zijn equipment zou moeten kopen kost dat 2000-3000 $. Voor 300 Euro is van jou :D
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
Wacky
Badass junkie

Berichtdoor Wacky op 03 dec 2015 19:26

leveldesigner schreef:Afgelopen dinsdag was op TRL 4 een mooi voorbeeld van een game verslaafde, in dat programma over verslavingen. Die knul zat nog enkel op zijn kamer, speelde 12 a 13 uur perdag. Was mooi om te zien hoe die knul in een half jaar zorg van een slungel achtige bleke magere knul in een gezonde jongeman veranderde.

12-13 uur, wat een nab, sliep die 11 uur op een dag ofzo dan ?
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
Wacky
Badass junkie

Berichtdoor Tijdloos op 03 dec 2015 23:59

Wat een amateur , heb de 16 uur per dag gemiddeld in 1 jaar tijd gehad op de piek (beter gezegd toen de relatie naar de knoppen ging ontdekte ik wow...)
Ben nu tevreden met 3-8 uur in de week. Soms weken of maanden niet , was te zot toen..

MMORPG is echt de heroïne onder games zoals je al zei , was toen ook raidleader dus dan speel je vaak lang en veel maar goed is een afgesloten hoofdstuk hier gelukkig. Mijn sociale leven leidde er enorm onder.
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Jmths op 04 dec 2015 11:45

Tijdloos schreef:Wat een amateur , heb de 16 uur per dag gemiddeld in 1 jaar tijd gehad op de piek (beter gezegd toen de relatie naar de knoppen ging ontdekte ik wow...)
Ben nu tevreden met 3-8 uur in de week. Soms weken of maanden niet , was te zot toen..

MMORPG is echt de heroïne onder games zoals je al zei , was toen ook raidleader dus dan speel je vaak lang en veel maar goed is een afgesloten hoofdstuk hier gelukkig. Mijn sociale leven leidde er enorm onder.

/played: 3jaar, dag puberteit.. :p

2200+ rating, hardmodes, meerdere keren goldcap.
Alleen even voor avondeten naar beneden komen, vriendinnetje vertellen dat ze me met rust moest laten tijdens raiden, etc.
Real life is for nubs was de standaard slogan, beste tijd van mn leven jonge.. :'D
Real life sucks, shitty gameplay mechanics, heuheuheuh.

Speel heel af en toe nog wotl uitbreiding op een private (progression) server maar gelukkig niet meer non-stop iedere dag zoals toen. Gelukkig liggen de hardcore tijden ondertussen lang achter me.
Jmths
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Tijdloos op 25 jan 2016 03:37

Veel succes met de grote veranderingen!

Voor mij was of beter gezegd is het ook een vlucht van de realiteit of tijdvermaak.
Dank voor het delen en succes nogmaals.
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor leveldesigner op 25 jan 2016 23:10

Voor mij is het ook nog altijd steeds een soort van vlucht hoor Tijdloos, ookal speel ik maar zo'n 1,5 uur per dag. Mijn vlucht zit m meer in leveldesign, dus levels/mappen maken met fpshooter games. Doe dat zo'n 8 uur per dag, 7 dagen per week.
LOVE IT.
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor Tijdloos op 26 jan 2016 01:47

@LevelDesigner Dat lijkt me ook erg leuk werk! Al voor veel producties gewerkt?

Maar we gebruiken gamen hetzelfde lijkt het zo :)
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor leveldesigner op 26 jan 2016 19:25

Heb 15 jaar lang sp-mods gemaakt met games als Sof2, Mohaa, Prey, Cod1+2 en HL2.
En de komende weken zal ik mijn laatste mod releasen waaraan in non stop heb gewerkt voor 5 jaar. Hierna begin ik aan indie game development, zal eerst een kleine topdown shooter zijn en daarna een fps. Echt waanzinnig wanneer je je eigen game kunt maken, gaat nooit vervelen!
leveldesigner
Forum moderator

Berichtdoor oortjes op 01 feb 2016 21:42

hoi,

Vroeger heb ik een game verslaving ontwikkeld toen ik in groep 7/8 zat. Iedere dag uit school direct naar mijn online game Halo 3 en Guitar hero. Ik was op school klaar om 3 uur en kwart over 3 was ik online. dan speelde ik tot het avond eten en daarna weer verder tot 10 uur. Natuurlijk mocht ik niet zo lang opblijven dus ging ik stiekem gamen. Mijn ouders hebben timers op mijn xbox en pc gezet waardoor ik niet meer kon gamen. Ik begon agressief gedrag te vertonen en wou niks meer doen behalve gamen. Uiteindelijk wist ik de code te kraken van de timer en begon ik weer te spelen. Door dat ik naar de middelbare ging ben ik wat veranderd en begon ik minder te gamen en heb het zo afgebouwd.

Half jaar terug begon het weer op te spelen. Ik ben van xbox naar pc gegaan. League of legends. Ik zit in mijn laatste jaar MBO-4 opleiding. Ik vond het leuker om de hele dag te gamen dan naar school of stage te gaan. 8 weken lang maar 1 of 2 dagen naar school of stage gaan om de rest te game. Door het lange zitten heb ik gezondheidsproblemen gekregen, trombose. Trombose is geen pretje en kan dodelijk zijn. Dat heeft mijn kijk veranderd en ben er pas net van hersteld. Ik game nu niet langer dan 2 uur per dag.

Dankjewel voor het lezen.
Wanneer het even niet mee zit, gebruik je vredespijpje en denk er goed over na.
oortjes
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 01 feb 2016 23:27

ik heb in mn middelbare schooljaren ook veel zelf ontwikkeld, meestal in samenwerking, zoals een team fortress mod voor deus ex, lang voordat de source variant uitkwam.

ik doe zelf voornamelijk textures en geluiden, maar ook de engine, inclusief vernieuwende physics en mapping software heb ik destijds geschreven, waaronder veel voor de quake2 engine, unreal en half-life(quake 1,5).

ik betreur soms nog dat ik daar mijn werk niet van heb gemaakt, maar wat ik nu doe is achteraf toch wel toffer(geluidstechnicus/servicemonteur elektrotechniek voor de industrie).

Gameverslaafd raken staat nu haaks op mijn prioriteiten, maar BF: Hardline met al zn MP modes is wel erg aanlokkelijk.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor leipebaviaan op 13 maart 2016 19:38

Gelukkig ben ik te sociaal om aan gamen verslaafd te raken. Ben ook wel na 1.5 uur uitgegamed :D
Did: XTC, Speed, Cocaine, 4-FMP, Diclazepam, Diazepam, Dexamfetamine, Hasj, Wiet, Truffels, Alcohol, Nicotine.
To do: Heroine, Crack, Methamfetamine, Crocodile.
leipebaviaan
Wijs gebruiker

Berichtdoor transformated op 29 apr 2016 02:41

Heb juist wat rondgekeken op internet naar mensen die gameverslaafd zijn of waren, dan zie ik de ene persoon gamed 6 uur per dag de andere 14 uur. Dit is best erg. Maar ik gamed zelf iets van 16 uur op een dag soms langer of minder lang en dit voor redelijk lang. Maarja gamen begon me te vervelen en dan speelde ik uiteindelijk maar 2-3 uur per week. Best raar aangezien ik zoveel gamed.
Done: XTC, 2CB, Speed, Rush (Poppers), Weed, Truffels, Ketamine, Zaldiar, Oxycontin, Methadon, DXM en Verschillende Benzo's
To do: Wat er op me pad komt :)
transformated
Donateur

Berichtdoor MeejheM op 30 apr 2016 01:32

transformated schreef:Heb juist wat rondgekeken op internet naar mensen die gameverslaafd zijn of waren, dan zie ik de ene persoon gamed 6 uur per dag de andere 14 uur. Dit is best erg. Maar ik gamed zelf iets van 16 uur op een dag soms langer of minder lang en dit voor redelijk lang. Maarja gamen begon me te vervelen en dan speelde ik uiteindelijk maar 2-3 uur per week. Best raar aangezien ik zoveel gamed.

wacht maar tot GTA VI uitkomt, Call of duty 315, of net wat je genre is. Of je alleen speelt of met een team maakt ook zeker uit. Ik gok dat game-verslaafden ook iets anders missen, en dat opvullen met gamen, net zoals veel mensen religieus worden bijvoorbeeld.

Ik speel 2 uur per dag Counter-strike om op niveau te blijven, veel meer of minder krijg ik gezeik van mn team. Bijna alles in competities. een match duurt ongeveer 40 minuten, maar omdat je in feite niets opbouwt of hoeft te onderhouden valt de verslavingsfactor wel mee. volgende match zit je er toch weer hetzelfde bij.

MMO's zijn eigenlijk wel de hoek waar je gameverslaving zoeken moet.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor somango op 14 dec 2016 12:22

Hallo mensen,

Ik ben zelf gameverslaafd geweest en doe zelfs een game developement opleiding. Dit heeft mijn ogen geopend. Als je weet hoe ze games in elkaar hebben gezet kijk je er heel anders tegen aan en zie ik er zelfs tegenop op een game op te starten, sterker nog ik heb mijn playstation 4 verkocht omdat ik hem al 2 jaar had en maar 10 keer op gegamed had. Had ik maar een chromecast gekocht om toch youtube en netflix te kunnen zien :) Ik moet wel melden dat ik eens in de maand wel eens battlefield of rainbow six siege speel maar daar houd het ook op. Mijn gameverslafing is veranderd in een blow verslafing wat helaas net zo duur is. Ben wel blij dat ik gestopt ben met gamen, kon namelijk nogal boos worden als mijn ouders iets vroegen terwijl ik zat te gamen. Ook werd ik depressief en lag ik elke dag tot 4 uur s' nachts wakker omdat ik flitsen zag als ik mijn ogen dicht deed. Gamen maakt meer kapot dan je denkt en ik zou er maar mee op passen. Na dat gezegd te hebben neemt het niets weg van het feit dat gamen gewoon leuk is en dat het stress kan voorkomen maar ook zeker veroorzaken.

Game ze! ;)

somango :wave:
somango
Newbie

Berichtdoor autysd op 08 feb 2017 05:31

ik ben al gameverslaafd sinds de amiga 500, daar had ik bvb 4 spellen: simcity, captive en dungeon master en empire, die mij 20 h per 24 bezig hielden

en ik ben snoepverslaafd (maar op een laag pitje nu)
gedaan: alcohol lekker gemixt naar 20-25% + vele benzodiazepines
te doen: alle psychedelica, die mijn hartslag en/of bloeddruk niet te lang omhoog jaagt
autysd
Belezen gebruiker

Vorige

Keer terug naar Verslaving