Verslaafd aan alles..

Ben je verslaafd, heeft iemand in jouw omgeving een probleem of wil je gewoon meer te weten komen over verslavingen? Hier kun je terecht met al je vragen, om je verhaal te delen of gewoon om steun te zoeken.

Verslaafd aan alles..

Berichtdoor Kadaverduif op 21 dec 2016 21:42

Ik ben even de weg kwijt...
Ik ben al sinds 3 jaar verslaafd aan coke (ben nu 19) en na jaar 1, kwam er langzaam maar zeker ook meer Amfethamine bij en ook meer wiet/hasj.
Ik ben nu sinds 3 maanden geminderd/gestopt,(eerst 1 maand helemaal clean daarna alleen weekend).

Nu heb ik gemerkt dat t niet echt meer heel veel uitmaakt wat voor soort drugs ik neem, als t maar drugs is.. Als er wiet tot de beschikking is, dan smoke we dat. Als de postbode is gebeld, dan pakke we de sleutels en gaan we pinnen. Als er iemand snelle gaat halen, pak ik me ruffneck cd wel uit de kast.

Puur t onder invloed zijn schijnt me nog te boeien, de soort drugs niet. Komt dit vaker voor? Heeft het ook een naam ofzo? Of gewoon junke gedrag :eek:
En zijn er voor dit soort verslavingen ook behandelingen? Want zie meestal op sites staan dat je moet kiezen welke verslaving
God gaf zijn kinderen aan satan,
Omdat hij ze zelf niet aankan..
Kadaverduif
Newbie

Re: Verslaafd aan alles..

Berichtdoor Exceptional Insight op 21 dec 2016 22:11

Roesverslaving.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Psychedelibee op 22 dec 2016 00:17

Roesverslaving inderdaad. Zelf geen ervaring met behandelingen, maar lijkt me dat je bij meerdere drugs net zo goed behandeld kan worden.

Lijkt me goed dat je hulp gaat zoeken in ieder geval. Sterkte!
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Kadaverduif op 22 dec 2016 07:55

Bedankt voor de reacties!!
Onder 'roesverslaving' is wel t een en ander te vinden op google, maar gek genoeg bijna niks op sites van afkickcentrums. Duss ga ik morgen naar de dokter om te vragen wat ik ermee aan moet
God gaf zijn kinderen aan satan,
Omdat hij ze zelf niet aankan..
Kadaverduif
Newbie

Berichtdoor Exceptional Insight op 22 dec 2016 08:18

Een behandeling hoeft natuurlijk ook niet noodzakelijk te zijn. Ik heb altijd de voorkeur gegeven aan zelf afkicken.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Kadaverduif op 22 dec 2016 08:41

Exceptional Insight schreef:Een behandeling hoeft natuurlijk ook niet noodzakelijk te zijn. Ik heb altijd de voorkeur gegeven aan zelf afkicken.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik er uberhaupt iets aan ga doen, aangezien ik me nog niet genoodzaakt voel om een afkick process in gang te zetten. Het weekend gebruik beïnvloed mijn leven bijna niet, werk lijd er niet onder, sociaal leven ook niet enz.
Ik ben wel zeer benieuwd wat de dokter mij kan vertellen over een 'roesverslaving' vandaar dat ik alsnog langs ga om meer informatie te vergaren.
Kadaverduif
Newbie

Berichtdoor jam op 31 dec 2016 13:45

Vanuit mijn ervaringen worden in België verslavingen aan verschillende middelen niet hoofdzakelijk anders behandeld als de verslaving aan één middel (er is ook weinig verschil tussen de behandeling van de verschillende middelen onderling).
behandeling kan ook heel laagdrempelig beginnen hé, gewoon van tijd tot tijd een gesprek of zo gaat ook hoor.
jam
Belezen gebruiker

Berichtdoor Albatross op 05 jan 2017 15:11

Zijn er ook (engelse) artikelen te vinden over roes verslaving? Ik kan niet zo veel vinden.
Albatross
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 05 jan 2017 15:37

Albatross schreef:Zijn er ook (engelse) artikelen te vinden over roes verslaving? Ik kan niet zo veel vinden.

Geen idee wat de engelse naam ervoor is, maar misschien eens zoeken op poly druguse?
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor SmartieAndMe op 23 jan 2017 17:42

In de hulpverlening wordt het vaak polygebruik en polyverslaving genoemd als je meerdere middelen gebruikt.
Een feestje op een spiegel!
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Tijdloos op 26 jan 2017 04:23

SmartieAndMe schreef:In de hulpverlening wordt het vaak polygebruik en polyverslaving genoemd als je meerdere middelen gebruikt.

Mijn vraag is :
Is een roes zoals men in het ziekenhuis noemt "kunstnatige coma" of is het ook met uppers? Ja daar krijg je ook een roes van maar totaal anders als mijn ervaringen.. Dan krijg je ook een flinke cocktail vooral als ze weten wat je gewend was/bent..

Nederlands naar Engels: Meer gegevens...

roes:
;frenzy
; intoxication
; ecstasy

Intoxicatie lijkt mij het meest meest passen , hoewel het woordenboek nog wat te wensen over te laat inderdaad. Intoxicatie waardoor je in een roes raakt waar je niet meer (totaal) onbewust bent van je omgeving.. En daardoor ook niet meer zelfstandig kan ademhalen wakker worden etc...

Excuus ik gooi het naar een medisch gedeelte dont mean to HJ you're topic!
Spreek uit ervaring vandaar de interesse.

Peace

Hoop hier een antwoord op te vinden..

Maar

OT
Klinkt als polydrug gebruik , hoop dat het geen ernstige ervaringen met zich meebrengt..
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor SmartieAndMe op 26 jan 2017 17:25

Een roes is gewoon onder invloed zijn. Maakt niet uit van welk middel
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Yaizer op 26 jan 2017 19:23

Roesverslaving, heeft iedereen dat niet een beetje hier? :oops:

Ben nu wel flink gedimpt gelukkig van alles. Blowen 6 weken niet meer, alcohol 4 weken (trots omdat alcohol wel problematisch was voor een 19 jarige jongen...).
Yaizer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SmartieAndMe op 27 jan 2017 13:52

Nee gelukkig niet, er zitten genoeg mensen zonder roesverslaving :) Ik denk wel dat er weinig mensen zijn hier die niet van een roes kunnen genieten maar dat is heel wat anders :P
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor autysd op 18 feb 2017 03:03

Exceptional Insight schreef:Roesverslaving.

en ik ben zelf van plan daarnaar te 'sublimeren'
-omdat ik denk dat de pret even goed is, en het voordeel heeft dat je beter kunt kiezen, plannen, doseren, omdat je je concentreerd op de mate van roes die je op dat moment wil en niet die standaard persoonlijke hoeveelheid drugs, die je 'moet' ophebben in een bepaald schema :rock:
gedaan: alcohol lekker gemixt naar 20-25% + vele benzodiazepines + SSRI
te doen: alle psychedelica, die mijn hartslag en/of bloeddruk niet te lang omhoog jaagt
autysd
Belezen gebruiker

Berichtdoor Benzoboss op 18 feb 2017 16:31

Kan het niet een polydrugs verslaving zijn?
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor autysd op 19 feb 2017 01:51

Benzoboss schreef:Kan het niet een polydrugs verslaving zijn?

in mijn geval wel, maar dan is het een snoepverslaving/roesverslaving via een polydrugs verslaving :beer:
doorgeredeneerd is de polydrugs verlaving het kader, waarbinnen de rest zich voordoet
gedaan: alcohol lekker gemixt naar 20-25% + vele benzodiazepines + SSRI
te doen: alle psychedelica, die mijn hartslag en/of bloeddruk niet te lang omhoog jaagt
autysd
Belezen gebruiker

Keer terug naar Verslaving