Emotionele naverschijnselen

Plaats hier vragen die je graag beantwoord zou willen zien door het Trimbos Instituut. Medewerkers van de Drugs Infolijn zoeken wekelijks één of twee vragen uit en plaatsen de antwoorden subforum "Vraag van de Week".
Forumregels
  • Spam wordt niet getolereerd op dit forum (2x overtreden = waarschuwing)
  • Hou het overzichtelijk

Hoe werkt het?
  • In dit subforum kun je vragen stellen die je graag door een professional beantwoord ziet
  • Het Trimbos-instituut zoekt elke week zelf één of twee vragen uit en beantwoord deze in het betreffende subforum.
  • Discussie of verdere vragen zijn mogelijk. Het Trimbos-instituut zal vervolgvragen proberen te beantwoorden als de tijd dit toelaat.

Op en of aanmerkingen?
Heb je op en of aanmerkingen kun je deze op het feedback forum kenbaar maken.

Emotionele naverschijnselen

Berichtdoor kingcharles1 op 24 jan 2013 19:49

Hallo drugsfora,

Ik kamp met een probleem, alleen het is erg moeilijk uit te leggen en ik heb er al een tijd last van. Het is een probleem dat ikzelf makkelijk kan verbergen, maar ik wil wel geholpen worden. Om een lang verhaal kort te maken: sinds een jaar of 12 heb ik geblowd tot en met mijn 14e/15e levensjaar en toen mijn ouders erachter kwamen ben ik ermee gekapt. Sindsdien heb ik het gevoel dat niemand mij echt mag. Het klinkt erg vreemd en ik weet ook wel dat het niet zo is, maar toch voelt het zo. Daarnaast heb ik soms het gevoel dat ik gevolgd wordt. Ik ben toen volledig gekapt met blowen en ben een paar keer naar de psychiater geweest.

Ik heb daarnaast ook een keer of 5 psychoactieve paddenstoelen gebruikt, ik weet ook niet of dit een emotioneel effect erop had.

Nu een paar jaar verder, rook ik een keer in de 2 maanden ofzo. Maar ongeveer een maand erna krijg ik nog steeds het 'lege' sociale gevoel, het gevoel dat ik niet voldoe en ik raak best depressief op bepaalde momenten. Ik kan me door de weeks veel focussen op sport, hockey, maar nu er sneeuw ligt.. :( In ieder geval, heeft iemand ook dit soort problemen?
kingcharles1
Newbie

Re: Emotionele naverschijnselen

Berichtdoor ninodemaeyer op 28 aug 2013 18:02

Denk dat veel mensen dit zullen herkennen, ik zelf ook. Denk dat je niet egt zorge moet maken, omring je met goede vrienden zou ik zo zeggen, dat heeft bij mij ook wonderen gedaan :D
ninodemaeyer
Newbie

Berichtdoor 1aahnoor op 14 feb 2015 12:38

Het klinkt erg vreemd en ik weet ook wel dat het niet zo is, maar toch voelt het zo. Daarnaast heb ik soms het gevoel dat ik gevolgd wordt. Ik ben toen volledig gekapt met blowen en ben een paar keer naar de psychiater geweest.
NOOR
1aahnoor
Newbie

Berichtdoor Panthere op 18 maart 2015 22:02

Oke, ik wil dit niet verkeerd over laten komen, maar wel vragen; is er wellicht sprake van een (milde) psychische stoornis bij je? Misschien heb je al een diagnose, misschien is het niet verkeerd dit even te laten onderzoeken.

Bij bepaalde (zeer lichte) psychische stoornissen kunnen er negatieve emoties gemakkelijk getriggerd worden, of juist verdoofd. Persoonlijk heb ik pdd-nos, en als ik te veel geblowd heb kan ik ook flink paranoïde worden. Dan krijg ik het gevoel dat ik overal bekeken word, iemand mij in de gaten houd, etc.

Mocht het namelijk zo zijn dat je de herkomst van deze gevoelens en 'wanen' kunt weerleggen, scheelt dat al voor 3 kwart, en valt er al een grote last van je schouders. Tot die tijd kan ik je alleen aanraden rustig aan te doen met middelen waarvan jij weet dat dit jouw gevoelens goed kan triggeren. Succes :)
Panthere
Newbie

Berichtdoor ZERO- op 19 maart 2015 22:24

Idd. Ik ben ook gevoelig voor depressies en moet wel echt voorzichtig omgaan met drugs.. Denk dat bij mij drugsgebruik zeker dat soort negatieve gevoelens (over mezelf) kan triggeren. Misschien is dat bij jou ook zo. Dat betekent wel dat het al in je zit, ik denk niet dat het alleen de drugs is. Maar bijv. de combinatie met je karaktereigenschappen bijv.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor leipebaviaan op 28 maart 2015 01:18

Op welk comment reageren jullie nou?
Did: XTC, Speed, Cocaine, 4-FMP, Diclazepam, Diazepam, Dexamfetamine, Hasj, Wiet, Truffels, Alcohol, Nicotine.
To do: Heroine, Crack, Methamfetamine, Crocodile.
leipebaviaan
Wijs gebruiker

Berichtdoor Joopiejo op 28 maart 2015 02:56

zijn naverschijnselen...
Het is maar een levensfase.
Joopiejo
Bewuste gebruiker

Keer terug naar Voorstellen voor "Vraag van de week"