Middenrifbreuk en drugs

Plaats hier vragen die je graag beantwoord zou willen zien door het Trimbos Instituut. Medewerkers van de Drugs Infolijn zoeken wekelijks één of twee vragen uit en plaatsen de antwoorden subforum "Vraag van de Week".
Forumregels
  • Spam wordt niet getolereerd op dit forum (2x overtreden = waarschuwing)
  • Hou het overzichtelijk

Hoe werkt het?
  • In dit subforum kun je vragen stellen die je graag door een professional beantwoord ziet
  • Het Trimbos-instituut zoekt elke week zelf één of twee vragen uit en beantwoord deze in het betreffende subforum.
  • Discussie of verdere vragen zijn mogelijk. Het Trimbos-instituut zal vervolgvragen proberen te beantwoorden als de tijd dit toelaat.

Op en of aanmerkingen?
Heb je op en of aanmerkingen kun je deze op het feedback forum kenbaar maken.

Middenrifbreuk en drugs

Berichtdoor 420420 op 19 sep 2015 10:33

Hoi,
Ik heb al een tijd last van een middenrifbreuk, volgens mijn huisarts is dit aangeboren. Ik heb daarbij vooral last van buikpijn en een brok in mijn keel.
Voordat ik wist wat er mis was met mijn maag had ik veel last van maagklachten. Ik rook al zo'n drie jaar vrijwel dagelijks een aantal jointjes en gebruikte met enige regelmaat xtc (eens in de twee maanden ongeveer). In die tijd had ik minder last van de maagklachten dan nu (het wordt steeds erger zegmaar). Tegen de maagklachten heb ik van de huisarts maagzuurremmers, omeprazol, gekregen. Nu vraag ik me af wat de werking daarvan is in combinatie met wiet, xtc en eventueel andere drugs zoals speed of truffels.
Ik slik de omeprazol nu zo'n 3 weken, ik blow sinds ik ben begonnen met de pilletjes niet meer en heb in zo'n 6 maanden geen harddrugs meer gebruikt.
Ik vraag me ook af wat het effect is van drugs op de middenrifbreuk. Kan het erger worden door drugsgebruik, of heef dat niet zo veel met elkaar te maken?
Ik overweeg ook een operatie te laten doen aan mijn maag. Daarbij vraag ik me wel af hoe het zit met drugs gebruik na de operatie. Kan je dan nog drugs gebruiken zonder dat dit ernistige gevolgen heeft voor mij en/of het resultaat van de operatie?
Ik zou gewoon graag weer een keertje leuk drugs willen gebruiken zonder bij elk raar gevoel in mijn maag bang te zijn dat er iets ergs met me gebeurt.
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, ik voel me namelijk nogal ongemakkelijk om dit met mijn huisarts te bespreken.
Thanks!
420420
Newbie

Re: Middenrifbreuk en drugs

Berichtdoor Narayani op 23 sep 2015 19:25

Hoewel jij het ongemakkelijk vindt om dit met je huisarts te bespreken is dat wel verstandig. Je huisarts heeft geheimhoudingsplicht. Kan je je er toch niet overheen zetten, dan kun je ook je verhaal doen bij http://drugsinfoteam.nl/vraag-antwoord/stel-je-vraag/

Omeprazol wordt soms ook wel geslikt voorafgaand aan drugsgebruik om de misselijkheid te verminderen, maar omdat jij het dagelijks slikt wegens je middenrifbreuk zou ik toch extra oppassen. Wat zou die operatie aan je maag in houden, betreft het een anti-reflux operatie? Een maagoperatie kan grote gevolgen hebben voor de manier waarop jouw lichaam op drugs reageert.

Ik kan de onderstaande site trouwens aanraden mocht je die nog niet hebben bekeken :)
http://www.mlds.nl/ziekten/58/middenrifsbreuk/
Doe rustig, doe lief!
Narayani
Bewuste gebruiker

Keer terug naar Voorstellen voor "Vraag van de week"