Xtc & vitamine b12

Plaats hier vragen die je graag beantwoord zou willen zien door het Trimbos Instituut. Medewerkers van de Drugs Infolijn zoeken wekelijks één of twee vragen uit en plaatsen de antwoorden subforum "Vraag van de Week".
Forumregels
  • Spam wordt niet getolereerd op dit forum (2x overtreden = waarschuwing)
  • Hou het overzichtelijk

Hoe werkt het?
  • In dit subforum kun je vragen stellen die je graag door een professional beantwoord ziet
  • Het Trimbos-instituut zoekt elke week zelf één of twee vragen uit en beantwoord deze in het betreffende subforum.
  • Discussie of verdere vragen zijn mogelijk. Het Trimbos-instituut zal vervolgvragen proberen te beantwoorden als de tijd dit toelaat.

Op en of aanmerkingen?
Heb je op en of aanmerkingen kun je deze op het feedback forum kenbaar maken.

Xtc & vitamine b12

Berichtdoor Geelaapje op 12 jan 2016 19:39

Hallo ik zit met een vraag, heb al over 't internet gezocht vond alleen iets op drugsinfo maar vrij weinig informatie erover. Mijn vraag is een ik en een paar vrienden willen binnenkort Xtc gaan doen nu zijn de meeste al vrij bekend met XTC behalve 2 nieuwe vrienden. 1 van deze heeft een tekort aan b12 en moet hier elke maand een spuit voor halen of eens in de 2 maanden dat weet ik niet precies. Nou vraag ik me af kan het voor hem meer kwaad als voor iemand die dat niet heeft. Op het internet vond ik meer over lachgas en b12 maar dat was me al bekend. Er is gewoon niet veel informatie te vinden en ik hoop dat iemand mij de risico's of evt punten waar we goed op moeten letten kan vertellen of het helemaal afteraden, gezondheid gaat voor natuurlijk. Alvast bedankt ! :wave:
Geelaapje
Newbie

Re: Xtc & vitamine b12

Berichtdoor ElvenSpice op 14 jan 2016 20:50

Misschien dat je even een mail naar Unity, Jellinek of Drugsinfoteam kan sturen. Hun zullen vast wel met medische achtergrond kunnen vertellen wat de risico's zijn ect. Beter voorkomen dan dat het fout gaat ;)
Psychonaut and philosopher. Read, Learn and always use with care and with the goal to expand and grow your personal self.
ElvenSpice
Donateur

Berichtdoor Geelaapje op 15 jan 2016 01:09

ElvenSpice schreef:Misschien dat je even een mail naar Unity, Jellinek of Drugsinfoteam kan sturen. Hun zullen vast wel met medische achtergrond kunnen vertellen wat de risico's zijn ect. Beter voorkomen dan dat het fout gaat ;)

Dankjewel voor je reactie, ja ik denk inderdaad dat dat de beste optie is. Thanks
Geelaapje
Newbie

Berichtdoor Tijdloos op 15 jan 2016 05:00

Heb dit topic naar vraag van de week verplaatst.
Wie weet antwoord Trimbos/Drugsinfolijn.
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Geelaapje op 15 jan 2016 13:46

Tijdloos schreef:Heb dit topic naar vraag van de week verplaatst.
Wie weet antwoord Trimbos/Drugsinfolijn.

Thanks !
Geelaapje
Newbie

Berichtdoor missPanda op 21 sep 2016 14:09

Is deze vraag al beantwoord door trimbos/drugslijn? Ik ben namelijk wel benieuwd naar het antwoord.

Ik heb zelf ook b12 tekort gehad. Aantal weken injecties gekregen en nu regelmatig van die zuigtabletjes.

Ik denk dat op het moment dat je een tekort hebt, het risicovol is om xtc te nemen. Door een tekort aan b12 kan de myeline rond je axonen (beschermlaag van je zenuwcellen) zijn beschadigd. Dan is je zenuwstelsel dus extra kwetsbaar, en zou ik xtc zeker niet aanraden. Ook kan je door b12-gebrek bloedarmoede krijgen waardoor je algehele conditie wat slechter is.

Maar als het tekort eenmaal is opgeheven (en je de dosis b12 onderhoudt, want b12 gebrek is vaak chronisch: opnamestoornis) en je lichaam weer helemaal hersteld is, dan lijkt me xtc niet extra risicovol. Hoe snel je lichaam hersteld is van een 12-tekort, dat durf ik niet precies te zeggen. Als iemand al een jaar lang extra b12 krijgt en helemaal geen klachten meer heeft, dan zou ik t wel aandurven.
missPanda
Newbie

Keer terug naar Voorstellen voor "Vraag van de week"