Hoe kan het dat blowen de trip van 2-cb verlengt?

Hier vind je elke week het antwoord van het Trimbos Instituut op een interessante, door een lid gestelde vraag. Heb je zelf een vraag? Stel deze in "Voorstel voor Vraag van de Week".
Forumregels
  • Het plaatsen van nieuwe onderwerpen is niet toegestaan! (2x overtreden = waarschuwing)
  • Spam wordt niet getolereerd op dit forum. (2x overtreden = waarschuwing)

Hoe werkt het?
  • In dit subforum komen de door de professional beantwoordde vragen te staan.
  • Discussie of verdere vragen zijn mogelijk. Het Trimbos-instituut zal vervolgvragen proberen te beantwoorden als de tijd dit toelaat.

Op en of aanmerkingen?
Heb je op en of aanmerkingen kun je deze op het feedback forum kenbaar maken.

Hoe kan het dat blowen de trip van 2-cb verlengt?

Berichtdoor Drugs Infolijn op 26 nov 2012 17:40

We hebben laatst deze vraag uitgezocht en ik denk dat het voor de leden van DF ook interessante informatie is. Daarom plaats ik hier wat we gevonden hebben:

Hoewel cannabis (THC) op andere receptoren aangrijpt dan 2C-B, heeft het wel degelijk een versterkend effect op de werking van 2C-B. Meestal werken hallucinogenen in op de 5-HT receptor, waarbij serotonine is betrokken (XTC, LSD, mescaline etc.), zo ook 2C-B . Chemisch gezien lijkt 2C-B veel op mescaline. THC grijpt o.a. op de eigen cannabinoïde receptor aan. Dit veroorzaakt ook, maar dan in mindere mate, hallucinaties. Een hallucinatie kan worden beschouwd als een vervreemde waarneming van de "normale" werkelijkheid. Door de combinatie van 2C-B en cannabis gebeurt deze verandering als het ware vanuit 2 verschillende startpunten. Daardoor is het zeer aannemelijk dat de vervreemding nóg intenser wordt en dus versterking van het effect optreedt. Doordat THC ook nog extra dopamine-afgifte veroorzaakt in bepaalde hersengedeelten, wordt ook het gevoel van welzijn versterkt. Dat kan een intensere positieve beleving veroorzaken en als versterking worden ervaren. Cannabis kan dus de werking van 2C-B erg versterken en verlengen, pas hier dus heel goed mee op.

Wat voor 2C-B geldt, geldt ook voor XTC. Vooral het dopamine-verhaal is relevant; het geeft een tevreden high, terwijl eigenlijk het hoogtepunt van de XTC (serotonine-effect) al afneemt. Er is geen onderzoek gedaan naar combigebruik met 2C-B, maar over het algemeen geldt dat combineren meer risico’s oplevert.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) is een dienst van het Trimbos-instituut en geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op www.drugsinfo.nl en op www.drugsenuitgaan.nl.
Drugs Infolijn
Professional Trimbos Instituut

Re: Hoe kan het dat blowen de trip van 2-cb verlengt?

Berichtdoor PepTalk op 12 feb 2013 13:12

Maar blowen versterkt vrijwel elke dope, afgezien van de dominante uppers zoals amfetamine, cocaïne of methamfetamine.

Heeft dit puur en alleen te maken met veranderende serotonine en dopamine waardes?
Lijkt mij sterk, afgaand op het feit dat deze veranderingen door het blowen vrij klein zijn in vergelijking met 2c-b, LSD of MDMA. En blowen kan toch een enorm effect kan hebben tijdens een trip. Daarnaast versterkt en verlengt het ook de effecten van alcohol, ketamine, DXM, paddo's, lachgas, benzodiazepines etc. Middelen die op andere receptoren inwerken, en waarbij serotonine en dopamine een minder belangrijke rol spelen.

Daarnaast heeft cannabis de bijzondere eigenschap ook flash-backs naar een bepaald middel te kunnen maken.
Bijv. 2 weken na een mdma trip gaan blowen en terug strakke kaken en het spacie gevoel terug krijgen. Of 6 dagen na LSD blowen en ineens alle patronen terug zien.
Hoewel de werkzame stoffen (en zelfs sommige metabolieten) op dat moment niet meer in het bloed aanwezig zijn, kan dit toch voorkomen.

Daarom denk ik dat er naast de dopamine en serotonine schommelingen een andere verklaring moet zijn voor de synergie tussen cannabis en andere middelen.
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
PepTalk
Badass junkie

Berichtdoor Zane001 op 25 feb 2013 11:56

bij mij niet. voel en merk er niets van totdat de 2cb uitwerkt, dan toch potje knetter meteen
Zane001
Newbie

Berichtdoor mohsinj677 op 20 aug 2013 09:29

8) This post is so great and nice :stoned:

Heeft dit puur en alleen te maken met veranderende serotonine en dopamine waardes?
Lijkt mij sterk, afgaand op het feit dat deze veranderingen door het blowen vrij klein zijn in vergelijking met 2c-b, LSD of MDMA. En blowen kan toch een enorm effect kan hebben tijdens een trip. Daarnaast versterkt en verlengt het ook de effecten van alcohol, ketamine, DXM, paddo's, lachgas, benzodiazepines etc.
{{{{{{{ MOHSIN }}}}}}}}
mohsinj677
Newbie

Berichtdoor Skippy op 22 aug 2013 16:19

Geld het ook voor bijvoorbeeld 2c-p?
Did:
Wiet,XTC,MDMA,Speed,Coke,LSD,paddos,DXM,GHB,Alcohol,poppers, 2CB,Crack,Ritalin,Ketamine,N20,Ephedra,DMT,MXE,2c-p,JWH-122,5MAPB,2C-e,MPA,4-FMP,LSA,Salvia,3,4-CTMP,Ayahuasca,3-Meo-PCP,4-FA,Ephenidine,MXP,Etizolam,Kanna,2C-c,3mmc,oxycotin,hexadrone
Skippy
Wijs gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 23 aug 2013 21:37

Ik baal een beetje dat ik dit nu pas lees en niet gistermiddag.. Toen ik gisteravond aan het trippen was op 2cb en eindelijk gewend was aan dat alles bewoog (moest eerst even inkomen) wilde ik dat het wel wat langer zou duren. Helaas pindakaas.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor PepTalk op 24 aug 2013 11:26

Let er wel op dat blowen de trip ook behoorlijk kan intensiveren. Dat meer dan verlengen vind ik zelf, hoewel dit bij iedereen en ieder middel anders is.

Skippy schreef:Geld het ook voor bijvoorbeeld 2c-p?

Ik zou niet weten waarom niet. Blowen versterkt en verlengt naar mijn weten ELKE psychedelica.
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
PepTalk
Badass junkie

Berichtdoor Skippy op 27 aug 2013 00:25

PepTalk schreef:Let er wel op dat blowen de trip ook behoorlijk kan intensiveren. Dat meer dan verlengen vind ik zelf, hoewel dit bij iedereen en ieder middel anders is.

Skippy schreef:Geld het ook voor bijvoorbeeld 2c-p?

Ik zou niet weten waarom niet. Blowen versterkt en verlengt naar mijn weten ELKE psychedelica.

Goed om te weten :P
Did:
Wiet,XTC,MDMA,Speed,Coke,LSD,paddos,DXM,GHB,Alcohol,poppers, 2CB,Crack,Ritalin,Ketamine,N20,Ephedra,DMT,MXE,2c-p,JWH-122,5MAPB,2C-e,MPA,4-FMP,LSA,Salvia,3,4-CTMP,Ayahuasca,3-Meo-PCP,4-FA,Ephenidine,MXP,Etizolam,Kanna,2C-c,3mmc,oxycotin,hexadrone
Skippy
Wijs gebruiker

Keer terug naar Vraag van de week