Onderzoek risicoperceptie uitgaansdrugs!

In dit forum kun je als onderzoeker, student, scholier of wat dies meer zij oproepen plaatsen voor medewerking aan onderzoeken, afstudeerprojecten, kunstprojecten, etc.
Forumregels
In dit forum kun je als onderzoeker, student, scholier, journalist of wat dies meer zij, je oproep plaatsen voor deelname aan een onderzoek, enquête, panel, etc. plaatsen. Let op dat je post aan de volgende voorwaarden voldoet:
  • Vertel wie je bent (en van welke organisatie)
  • Geef een omschrijving van het project en het doel
  • Leg uit wat er met de gegevens gedaan wordt
  • Laat contactgegevens achter
  • Stel concrete vragen
  • Een referentie in eventuele publicaties wordt zeer gewaardeerd

Tevens zijn de reguliere forumregels van toepassing.

Onderzoek risicoperceptie uitgaansdrugs!

Berichtdoor AniDar op 21 jul 2016 12:28

Lieve mensen,

Doen jullie mee aan mijn onderzoek?

Ben jij 18 jaar of ouder? Wil je toevallig ook iets delen over hoe jij risico’s ziet met betrekking tot het gebruiken van bepaalde drugs in het uitgaansleven? Als jouw antwoorden “ja” zijn dan kun je meedoen aan deze enquête! Het duurt ongeveer 10-20 minuten.

https://uvasocialsciences.eu.qualtrics. ... 8hw2TkS4lv

Het is voor mijn masteronderzoek in de sociologie aan de Universiteit van Amsterdam.

Bij voorbaat hartelijk dank voor al jullie input en uiteraard ben ik bereid mijn resultaten te delen met wie er interesse in heeft. Laat het me weten!

Hartelijke groet, :wave:

Ania Tekien
ania.tekien@student.uva.nl
AniDar
Newbie

Re: Onderzoek risicoperceptie uitgaansdrugs!

Berichtdoor Psychedelibee op 21 jul 2016 17:06

Heb hem voor je ingevuld, succes!

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de resultaten tzt.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor MeejheM op 21 jul 2016 17:23

Ik ben gekomen tot de pagina waar ik in kon vullen hoeveel van mijn vrienden ooit 4-fa gebruikt hebben. Toen crashte mijn browser. Wanneer ik de enquête opnieuw laad krijg ik deze melding:
"Welkom terug! U bent begonnen bij July 21 2016", maar wat ik ingevuld heb is weg.

Is dat terug te halen, of zou ik de hele enquête opnieuw in moeten vullen?

Voor wat het waard is, het is een van de best samengestelde enquêtes die ik hier in tijden voorbij heb zien komen.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor julian6 op 22 jul 2016 20:42

Ingevuld. Goede, heldere vraagstelling, bijna een verademing in vergelijking met andere enquêtes.

Interessant onderzoek trouwens, ben ook wel benieuwd naar de resultaten.
julian6
Newbie

Berichtdoor Helenas op 22 jul 2016 21:31

Ingevuld!
Helenas
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ooscaar op 23 jul 2016 07:46

Ook ingevuld. Misschien nog handig on bij 'afgelopen jaar' 'N.B. de afgelopen 365 dagen' in te vullen, aangezien er misschien mensen zijn die uitgaan van 2016. Ik snap het wel, maar wie weet :mrgreen:
ooscaar
Wijs gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 24 jul 2016 22:05

ooscaar schreef:Ook ingevuld. Misschien nog handig on bij 'afgelopen jaar' 'N.B. de afgelopen 365 dagen' in te vullen, aangezien er misschien mensen zijn die uitgaan van 2016. Ik snap het wel, maar wie weet :mrgreen:

Ik hoop dat de meeste respondenten weten dat een afgelopen jaar 365 etmalen betreft, en niet het laatste kalenderjaar dat afgelopen is. Dat dacht ik even in 2012, maar 2013 kwam gelukkig toch.

Ik heb hem trouwens maar opnieuw ingevuld. nu wel compleet, het enige wat ik aan te merken zou hebben is dat niet bij alle 15 keuzen de stelling herhaald hoeven te worden, maar Ik heb ook al veel enquêtes ingevuld waarbij ik na enkele pagina's op papier de vraag /stelling en de kolom om een kruisje te zetten kwijt was.

Het doel, en door wie de enquête is opgesteld is ook nog eens duidelijk, dus ik raad hem iedereen aan.

Goed werk, wat mij betreft.

PS:Ik vraag me enkel af hoe jullie mensen die niet verder nadenken bij hun gebruik en de bijbehorende risico's kunnen bereiken, die ook nog eens de tijd, zin en middelen hebben de enquête in te vullen.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Bobsacamano op 24 jul 2016 22:47

ingevuld
Done: Enough

To-do: ALD-52, 2C-P, 5-Meo-DMT, Mescaline, DOM, DOC
Bobsacamano
Badass junkie

Berichtdoor Pante op 25 jul 2016 21:30

Ook ingevuld. Zou wel de optie open laten om je antwoorden te verklaren, vind dit nu wel een gemis. Ben benieuwd naar de resultaten.
Pante
Belezen gebruiker

Berichtdoor Peppi en Coki op 26 jul 2016 13:10

Ingevuld, na ongeveer 10 minuutjes was ik wel klaar. Duidelijke vragen, goed onderzoek. Zou graag de uitslag willen zien haha.
Gedaan: alcohol, nicotine, wiet, hasj, herbal-xtc (kryptonite), lachgas, truffels, 4-FA, 2c-b, XTC, speed, mijn vriendin
Te doen: LSD, ketamine, mijn vriendin
Peppi en Coki
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Yaizer op 31 jul 2016 01:09

Ingevuld!

Vraag 22: "Ik denk dat het effect van MDMA/XTC te lang duurt." - No one ever said :D

Bij vraag D18:Ik vind het risico op een boete door het bezitten van 4-fluoramfetamine groot
en D20: Ik zou bang zijn voor een strafblad als ik 4-fluoramfetamine bij me zou hebben.

Hou er rekening mee dat 4-FA momenteel nog legaal is in Nederlands. Hierdoor heb ik gekozen dat ik er minder bang voor zal zijn dan speed en MDMA/XTC. (Correct me if i'm wrong)

Bij vergelijksvragen heb ik aangegeven dat ik speed het "minst" schadelijk voor je vind maar hou er rekenening mee dat sommige mensen (waaronder ik) speed misschien wel een stuk gevaarlijker vinden als MDMA/XTC en 4-FA. Dit omdat de meeste eerder geneigd zijn om speed frequenter te gaan gebruiken en vooral tegen over MDMA/XTC of 4-FA. (Dit is niet wat je vroeg maar wilde het er wel even bij zeggen)

Voor de rest ben ik zoals iedereen hier boven enorm geïntereseerd naar de resultaten!
Yaizer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 01 aug 2016 19:33

Heb hem ingevuld. Ik vond alleen de vraag over 'overall schadelijkheid' eigenlijk onbeantwoordbaar. Schadelijkheid valt op te veel verschillende manieren te bekijken..
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Fool op 27 aug 2016 18:16

Yaizer schreef:Ingevuld!

Vraag 22: "Ik denk dat het effect van MDMA/XTC te lang duurt." - No one ever said :D

Totdat je elke 5 minuten loopt te kotsen omdat je geen zelfbeheersing hebt. :')
Fool
Badass junkie

Keer terug naar Medewerking gevraagd