Deelnemers drugsonderzoek gezocht!

In dit forum kun je als onderzoeker, student, scholier of wat dies meer zij oproepen plaatsen voor medewerking aan onderzoeken, afstudeerprojecten, kunstprojecten, etc.
Forumregels
In dit forum kun je als onderzoeker, student, scholier, journalist of wat dies meer zij, je oproep plaatsen voor deelname aan een onderzoek, enquête, panel, etc. plaatsen. Let op dat je post aan de volgende voorwaarden voldoet:
  • Vertel wie je bent (en van welke organisatie)
  • Geef een omschrijving van het project en het doel
  • Leg uit wat er met de gegevens gedaan wordt
  • Laat contactgegevens achter
  • Stel concrete vragen
  • Een referentie in eventuele publicaties wordt zeer gewaardeerd

Tevens zijn de reguliere forumregels van toepassing.

Deelnemers drugsonderzoek gezocht!

Berichtdoor Drugs Infolijn op 26 jul 2016 09:14

Deelnemers gezocht voor het online Europese drugsonderzoek! Ben jij 18 jaar of ouder en heb je in het afgelopen jaar ten minste 1x cannabis, cocaïne, MDMA of amfetamine gebruikt? Doe dan mee en maak kans op een iPadmini of één van de tien bol.com bonnen.

Het doel van deze studie is om patronen in drugsgebruik in verschillende EU-landen beter te begrijpen. Voor een compleet beeld is informatie nodig van mensen die drugs gebruiken.

Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 10 a 15 minuten en is volledig anoniem. De verzamelde gegevens zijn strikt vertrouwelijk. Alle informatie die je geeft zal alleen gebruikt worden voor de doeleinden van deze studie en deze informatie zal niet naar jou herleidbaar zijn.

IK DOE MEE

Achtergrond van het onderzoek
Het onderzoek wordt uitgevoerd in 7 Europese landen (Kroatië, Tsjechië, Frankrijk, Letland, Nederland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk). Het doel is om informatie te verzamelen over verschillen in drugsgebruik binnen Europa, bijvoorbeeld over hoe vaak en hoeveel mensen verschillende drugs gebruiken. Met deze informatie wordt een beeld geschetst van de drugsmarkt in Europa en wordt een bijdrage geleverd aan een toekomstig Europees drugsbeleid. Het onderzoek is een initiatief van het EMCDDA en wordt in Nederland uitgevoerd door het Trimbos-instituut.

Meer lezen? Klik hier.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) is een dienst van het Trimbos-instituut en geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op www.drugsinfo.nl en op www.drugsenuitgaan.nl.
Drugs Infolijn
Professional Trimbos Instituut

Re: Deelnemers drugsonderzoek gezocht!

Berichtdoor Pante op 26 jul 2016 13:12

Ingevuld.
Pante
Belezen gebruiker

Berichtdoor Peppi en Coki op 26 jul 2016 13:13

Ingevuld, kostte maar een paar minuutjes tijd.

Staan wel aantal versprekingen in de vragen, bij de vragen met hoeveel mensen je jouw joint en jouw waterpijp met wiet hebt gedeeld, staat er hasj i.p.v. wiet (is ook echt verkeerd, de vragen die bij hasj hoorden, stonden erboven). Misschien dat het nog aangepast kan worden voor de duidelijkheid :D
Gedaan: alcohol, nicotine, wiet, hasj, herbal-xtc (kryptonite), lachgas, truffels, 4-FA, 2c-b, XTC, speed, mijn vriendin
Te doen: LSD, ketamine, mijn vriendin
Peppi en Coki
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 01 aug 2016 19:43

Waarom is er naast man en vrouw alleen transgender als optie? Als je transgender bent, ben je toch ook gewoon man of vrouw? Ik vind dit echt heel vreemd. Jullie hadden beter de optie 'anders' of iets dergelijks kunnen gebruiken.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Dunnetjess33 op 01 aug 2016 20:31

Ingevuld! :)
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 01 aug 2016 20:32

de stellingen zijn niet helemaal correct geformuleerd.

Ik denk dat als iemand vrijdag 2 glazen bier drinkt, zaterdag 2 glazen drinkt en op zondag misschien nog een enkel glaasje(2 flesjes en een glas dus) dat dat weinig kwaad kan. Veel meer zal wel problemen opleveren, dus die vraag is moeilijk te beantwoorden.

Regelmatig wiet of hash roken, hoevaak is dat, en sociaal of alleen thuis?

Ik heb zelf vaker dan 2 keer cocaine geprobeerd, maar ik merk er zelf weinig van, bij mij heeft dat tot geen enkel probleem geleid. Ik gok als ik een paar keer crack ga roken dat ik mischien wel verslaafd kan raken.

Ik heb als laatste dus ook ingevuld dat deze vragen best veel aan de verbeelding overlaten betreft het inschatten van een risico.
MeejheM
Badass junkie

Keer terug naar Medewerking gevraagd