BNN-Reportage over LSD & DMT tegen depressie en verslaving

In dit forum kun je als onderzoeker, student, scholier of wat dies meer zij oproepen plaatsen voor medewerking aan onderzoeken, afstudeerprojecten, kunstprojecten, etc.
Forumregels
In dit forum kun je als onderzoeker, student, scholier, journalist of wat dies meer zij, je oproep plaatsen voor deelname aan een onderzoek, enquĂȘte, panel, etc. plaatsen. Let op dat je post aan de volgende voorwaarden voldoet:
  • Vertel wie je bent (en van welke organisatie)
  • Geef een omschrijving van het project en het doel
  • Leg uit wat er met de gegevens gedaan wordt
  • Laat contactgegevens achter
  • Stel concrete vragen
  • Een referentie in eventuele publicaties wordt zeer gewaardeerd

Tevens zijn de reguliere forumregels van toepassing.

BNN-Reportage over LSD & DMT tegen depressie en verslaving

Berichtdoor MilouBNN op 15 dec 2016 12:29

Hi!

Voor een reportage van Spuiten Slikken van BNN ben ik op zoek naar mensen die psychedelica gebruiken om van hun depressie of verslaving af te komen. Of mensen die depressief of verslaafd waren en na een trip merkten dat het beter gaat.

Dus voor wie werkt LSD / DMT als therapie tegen depressie of verslaving? Ik zou graag jullie ervaringen willen horen. Wil je hierover vertellen en ben je eventueel bereid mee te werken aan de reportage, neem dan contact met me op via milou.van.der.zwan@bnnvara.nl :)

Groeten!
MilouBNN
Newbie

Re: BNN-Reportage over LSD & DMT tegen depressie en verslavi

Berichtdoor Psychedelibee op 15 dec 2016 20:43

Hoi Milou,

Ik heb het topic even voor je verplaatst, we hebben hier namelijk een speciaal subforum voor dit soort verzoeken.

Ik zelf ben na een LSD trip direct gestopt met dagelijks blowen. Ik blowde op dat moment al ruim 6,5 jaar dagelijks en had al tevergeefs vele pogingen gedaan. Ik was zelfs op het punt dat ik eigenlijk maar had geaccepteerd dat blowen bij mijn leven hoorde. Ik wil hier graag over vertellen, op tv komen zie ik dan weer niet zo zitten.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Yaizer op 15 dec 2016 22:53

Hee Milou,

Je hebt het eerst over psychedelica en daarna over lsd en dmt. Welke bedoel je :)

Voor de rest kan ik je niet verder helpen. Ik vind het wel een enorm tof idee ben benieuwd naar het resultaat!

Groetjes,
Yaizer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ZERO- op 15 dec 2016 23:38

Als er mensen zijn die door LSD of DMT van hun depressie af zijn gekomen zou ik die ook graag wel willen spreken!
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor MilouBNN op 16 dec 2016 14:12

@Psychedelibee
Thanks! Ik ben duidelijk een newbie :)
Hoe ging dat precies, dat stoppen met blowen? Kwam je tot een bepaald inzicht met LSD? En ging je LSD gebruiken omdat je wilde stoppen met blowen of was het toeval dat je LSD gebruikte en daardoor stopte?

@Yaizer
Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar LSD als middel tegen depressie en verslaving. Ditzelfde onderzoek gaan ze ook met DMT doen, dus vandaar dat ik beide middelen interessant vind. De therapeutische potentie is blijkbaar vergelijkbaar!
MilouBNN
Newbie

Berichtdoor Tekzor668 op 16 dec 2016 15:06

Psychedelibee schreef:Ik zelf ben na een LSD trip direct gestopt met dagelijks blowen. Ik blowde op dat moment al ruim 6,5 jaar dagelijks en had al tevergeefs vele pogingen gedaan. Ik was zelfs op het punt dat ik eigenlijk maar had geaccepteerd dat blowen bij mijn leven hoorde. Ik wil hier graag over vertellen, op tv komen zie ik dan weer niet zo zitten.

Ik heb hetzelfde voor met sigaretten roken. 9Maand geleden gestopt met blowen maar roken kwam steeds erger tot een pakje L&M van 25 daags. Ik rook veel of weing maar al 10jaar lang. Na mijn 1 ste LSD ervaring met een relatief lage dosering (50mics) heb ik een aantal weken later de sigaret volledig opzij gelegd. Ik had het ook geaccepteerd dat roken gewoon bij mijn levenstijl hoorde. Ben er nu wel klaar mee en zonder enig probleem gestopt.

Edit: nog even aan toevoegen dat ik sedert die ervaring ook makkelijk mijn emoties en gevoelens loslaat. Ik had een opkroppend karakter terwijl ik nu veel makkerlijker loslaat en duidelijk maak wat mijn gevoel weergeeft en wil.
The world would be a nice place if everybody took a chill pill,
would get even better if some of them choked on it :-P
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor somango op 16 dec 2016 16:50

Haai :wave: ,

Niet met psychidelica, maar wel met wiet. Sinds ik blow is mijn chronische hoofdpijn minimaal en ben ik zelf een stuk vrolijker. Alleen toen ik stopte met mijn bijbaan ben ik met shag gaan roken en verneem nu wel een kleine verslaving aan joints met shag :/. Van sigaretten heb ik verder niets nodig, sterker nog ik word er misselijk van als ik sigaretten rook terwijl ik nuchter ben. Hoog waarschijnlijk hebben jullie hier niets aan, maarja was het proberen waard.

Stick 'em up! :stoned:

somango :wave:
somango
Newbie

Keer terug naar Medewerking gevraagd