Onderzoek relatie cannabis en psychose

In dit forum kun je als onderzoeker, student, scholier of wat dies meer zij oproepen plaatsen voor medewerking aan onderzoeken, afstudeerprojecten, kunstprojecten, etc.
Forumregels
In dit forum kun je als onderzoeker, student, scholier, journalist of wat dies meer zij, je oproep plaatsen voor deelname aan een onderzoek, enquête, panel, etc. plaatsen. Let op dat je post aan de volgende voorwaarden voldoet:
  • Vertel wie je bent (en van welke organisatie)
  • Geef een omschrijving van het project en het doel
  • Leg uit wat er met de gegevens gedaan wordt
  • Laat contactgegevens achter
  • Stel concrete vragen
  • Een referentie in eventuele publicaties wordt zeer gewaardeerd

Tevens zijn de reguliere forumregels van toepassing.

Onderzoek relatie cannabis en psychose

Berichtdoor preniers op 22 dec 2016 09:31

Ik ben Peter Reniers en doe deze oproep voor mijn masterscriptie klinische psychologie aan de Open Universiteit.
Personen die boven de 18 jaar oud zijn en wel eens cannabis gebruiken vallen binnen de doelgroep voor deelname. Aangezien ik verwacht dat verschillende personen op dit forum cannabis gebruiken post ik hier.

Met dit onderzoek wordt geprobeerd om de relatie tussen de mogelijke kwetsbaarheid voor psychoses van een individu en het gebruik van diverse cannabis beter te begrijpen.
De informatie over cannabissoorten die daarvoor wordt gebruikt is afkomstig van het Trimbos Instituut waarbij er vooral gebruik zal worden gemaakt van de (gemiddelde) cannabinoïdenverhoudingen in (algemene groepen) cannabissoorten die verkocht worden in Nederlandse coffeeshops.
Naast vragen over cannabisgebruik is er een vragenlijst opgenomen waarin 42 vragen worden gesteld over (psychoseachtige) persoonlijke ervaringen die veel meer voorkomen binnen de algemene bevolking dan vroeger gedacht..
Daarnaast worden nog enkele vragen gesteld over bekende risicofactoren voor het ontwikkelen van psychoses zodat hiermee rekening gehouden kan worden tijdens de analyses en er een duidelijkere uitkomst verkregen kan worden.

Een deelname zal gemiddeld zo'n 10 minuten van je tijd kosten.

Wanneer je de link naar de website aanklikt wordt je doorgestuurd naar een server van de Open Universiteit waar je de vragenlijst kan invullen.

http://lab.ou.nl/ls/index.php/545898?lang=nl

Ook is er een Facebook pagina waarop de belangrijkste bevindingen na afloop van het onderzoek zullen worden gepresenteerd.

https://www.facebook.com/onderzoekcanpsy/

Bedankt vast voor een eventuele deelname.
Met vriendelijke groet,
Peter Reniers

Voor eventuele vragen ben ik bereikbaar via:
preniers@hotmail.nl

(Aangezien ik de eerste keer onvoldoende duidelijk ben geweest hoop ik dat ik dat nu wel ben)
preniers
Newbie

Re: Onderzoek relatie cannabis en psychose

Berichtdoor ZERO- op 27 dec 2016 19:46

Ingevuld! Met als notitie dat het prettig was geweest als je naast 'Man' en 'Vrouw' nog een derde optie had toegevoegd. (:
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Tijdloos op 28 dec 2016 08:29

Ingevuld, je bericht is nu helder zo Dank voor het aanpassen. Succes met je Master!

En vast een mooi nieuwjaar toegewenst!
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor SmartieAndMe op 12 jan 2017 16:34

Ingevuld. Doe even wat aan het lettertype aub :) Leest voor geen meter!
Een feestje op een spiegel!
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor preniers op 26 jan 2017 07:53

Hoi,ik wil graag degene die al hebben deelgenomen aan het onderzoek bedanken!
Bedankt ook voor jullie feedback ik zal proberen om daar in de toekomst rekening mee te houden :)

Daarnaast zoek ik nog meer deelnemers vandaar hoop ik dat er (nog) meer forumbezoekers willen meewerken.

Met vriendelijke groet,
Peter Reniers
preniers
Newbie

Keer terug naar Medewerking gevraagd