GHB-gebruikers gezocht

In dit forum kun je als onderzoeker, student, scholier of wat dies meer zij oproepen plaatsen voor medewerking aan onderzoeken, afstudeerprojecten, kunstprojecten, etc.
Forumregels
In dit forum kun je als onderzoeker, student, scholier, journalist of wat dies meer zij, je oproep plaatsen voor deelname aan een onderzoek, enquĂȘte, panel, etc. plaatsen. Let op dat je post aan de volgende voorwaarden voldoet:
  • Vertel wie je bent (en van welke organisatie)
  • Geef een omschrijving van het project en het doel
  • Leg uit wat er met de gegevens gedaan wordt
  • Laat contactgegevens achter
  • Stel concrete vragen
  • Een referentie in eventuele publicaties wordt zeer gewaardeerd

Tevens zijn de reguliere forumregels van toepassing.

GHB-gebruikers gezocht

Berichtdoor Interview op 09 jan 2017 16:51

Voor de Volkskrant ben ik opzoek naar GHB-gebruikers die de drug regelmatig gebruiken, ook overdag. Bijvoorbeeld om beter te presteren op het werk. Ben of ken jij iemand die dit doet of gedaan heeft? En wil jij je verhaal wel doen? Ik hoor graag van je. Het liefst hebben we iemand die hier voor de camera over wil vertellen, maar we kunnen het ook in audiovorm doen en je naam er niet bij vermelden.

Je kunt me het beste bereiken via PM of door te mailen naar timo.nijssen@volkskrant.nl
Interview
Newbie

Re: GHB-gebruikers gezocht

Berichtdoor ZERO- op 09 jan 2017 19:12

Uh ik gebruik GHB ook wel eens overdag maar dat is dan gewoon zaterdag 's middags thuis of op een festival. Nooit tijdens werk.

Hoe in hemelsnaam ga je beter presteren op je werk van GHB? Ik denk dat er dan echt niks meer uit m'n vingers komt hoor.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Interview op 10 jan 2017 12:02

Hey ZERO, zou jij bereid zijn om je ervaringen met GHB te delen? Het hoeft natuurlijk niet per se te zijn om beter te presteren op je werk, dat is maar een voorbeeld van een reden die we gehoord hebben om het te gebruiken.

Ik hoor graag van je!
Interview
Newbie

Berichtdoor SmartieAndMe op 13 jan 2017 17:41

Ik ken niemand die het op werk gebruikt, waarom zou je ook (tenzij je verslaafd bent)? GHB is chill als drug, maar niet voor beter presteren... Als je dan wilt presteren, gebruik dan een stimulant.
Een feestje op een spiegel!
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 14 jan 2017 02:29

GHB gebruik je inderdaad niet om beter te presteren, als je dat punt bereikt heb ben je al lang verslaafd en heb je het vooral nodig om je normaal te voelen.

Lijkt me goed voordat je zo'n artikel gaat schrijven om je eerst eens beter te verdiepen in wat GHB nou eigenlijk met je doet. Het stukje tekst hierboven komt op mij erg over alsof je geen idee hebt en op basis van vage anekdotes nu maar wat roept, dat is natuurlijk geen journalistiek...

Wat wordt er uiteindelijk met het interview gedaan? Graag nog even aanvullen anders moet ik dit topic sluiten.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Yaizer op 14 jan 2017 14:32

Psychedelibee schreef:GHB gebruik je inderdaad niet om beter te presteren, als je dat punt bereikt heb ben je al lang verslaafd en heb je het vooral nodig om je normaal te voelen.

Lijkt me goed voordat je zo'n artikel gaat schrijven om je eerst eens beter te verdiepen in wat GHB nou eigenlijk met je doet. Het stukje tekst hierboven komt op mij erg over alsof je geen idee hebt en op basis van vage anekdotes nu maar wat roept, dat is natuurlijk geen journalistiek...

Wat wordt er uiteindelijk met het interview gedaan? Graag nog even aanvullen anders moet ik dit topic sluiten.

Denk dat het nieuws en de krant weinig inhoud heeft tegenwoordig. Het gaat meer om entertainen dan om informeren deze dagen.
Yaizer
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 14 jan 2017 15:01

Yaizer schreef:Denk dat het nieuws en de krant weinig inhoud heeft tegenwoordig. Het gaat meer om entertainen dan om informeren deze dagen.

Helaas is dat vaak het geval ja, maar ik blijf hoop houden dat er toch ook nog echte journalisten bij zitten waarbij het wel om de inhoud gaat. Overigens heb ik niks tegen entertainen, zolang er maar duidelijk bij vermeld wordt dat dit het doel is en de daadwerkelijke inhoud en waarheid een stuk minder ongenuanceerd is.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor ZERO- op 16 jan 2017 19:28

Interview schreef:Hey ZERO, zou jij bereid zijn om je ervaringen met GHB te delen? Het hoeft natuurlijk niet per se te zijn om beter te presteren op je werk, dat is maar een voorbeeld van een reden die we gehoord hebben om het te gebruiken.

Ik hoor graag van je!

Op camera hoeft mijn hoofd niet, maar wat is het doel van het stuk en hoelang gaat het duren?
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor SmartieAndMe op 17 jan 2017 10:27

Gezien het feit dat het om de volkskrant gaat en ze mensen zoeken die GHB op werk gebruiken, is mijn wilde gok dat het een sensatieartikel wordt om lezers te trekken en dat de echte wereld van de drugs verder niet belangrijk is. Alles in belang van de krant en niet de maatschappij. Informeren? Neuh.

<sarcasm>Ik ben grote fan van journalistiek...</sarcasm>
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Interview op 18 jan 2017 16:37

We willen juist GHB-gebruikers aan het woord laten en die hun (ook positieve) ervaringen met de drug laten vertellen. Dat interview, in videovorm (maar kan dus anoniem), komt dan op onze website te staan. We willen dus absoluut niet een sensatieverhaal maken, maar juist een kant laten zien die normaal gesproken onderbelicht blijft.
Interview
Newbie

Berichtdoor SmartieAndMe op 18 jan 2017 17:06

Succes ermee en als het echt gebeurd zal ik jullie prijzen.

Mijn ervaring is echter dat dit soort beloften altijd vooraf gemaakt worden en uiteindelijk zijn mensen teleurgesteld met het artikel omdat het toch niet waar bleek.

Als je echt de recreatieve kant wilt laten zien moet je in den beginne al niet zoeken naar mensen die het op hun werk gebruiken, dan krijg je sowieso een sensatieverhaal.
SmartieAndMe
Badass junkie

Keer terug naar Medewerking gevraagd