Testen van drugs

Hier moet je zijn voor alles over LSD.

Re: Drugs & RC's die niet getest kunnen worden

Berichtdoor SmartieAndMe op 14 jan 2014 11:49

Nog een toevoeging, dit schijnt te kunnen worden gekwantificeerd:
    Amfetamine
    4-methylamfetamine
    ketamine
    methamfetamine
    MDMA
    Levamisol
    cafeine
    coke
    2C-B
    fenacetine

Verder op verzoek GHB, GBL, LSD, MDA, MDEA, heroine, atropine, PMA en PMMA.
Op verzoek gebeurt dus momenteel alleen als er een goede reden voor is.
Een feestje op een spiegel!
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor dude op 19 jul 2014 14:37

SmartieAndMe schreef:De site van de testcentra zegt dit:

Vrijwel alle drugs kun je laten testen (XTC, cocaine, speed, ketamine, LSD, etc, etc). De onderstaande middelen kun je niet laten testen:
[ ... ]
Daarnaast kan ik nog toevoegen dat GHB momenteel ook niet meer getest kan worden, dit vanwege de prijs. Op de spreekuren testen ze GHB wel op zuurgraad voor je, maar het wordt dus niet meer naar het lab gestuurd.

Verder herkennen ze wel veel stoffen, maar worden ze niet gekwantificeerd. Als je bijvoorbeeld een pilletje als XTC inlevert, maar er blijkt 4-FMP in te zitten, dan krijg je dat wel te horen. Ze vertellen niet hoeveel mg 4-FMP erin zit dan, alleen dat het een dominant bestanddeel is.

Dat geldt voor heel veel stoffen. Ik zal eens kijken of ik een lijst kan vinden met de stoffen die ze kunnen herkennen.

Om de relatief hoge kosten te drukken word er wellicht ook wel steeds meer gebruik gemaakt van sneltesten. Eigenlijk zijn zulke kleurreactie-testkits niet echt super betrouwbaar en geven alleen een indicatie maar goed. Het zou best kunnen dat ze daarom ook niet weten hoeveel 4-FMP er precies in de (XTC) pil zit. Heb zelf ook wel 's wat testkitjes gekocht en als je een erg sterke kleurreactie krijgt is het op zich aannemelijk dat er veel van die stof in de drugs zit, maar het is geen garantie jammer genoeg.

Anyway, je hebt waarschijnlijk meer kennis op dit gebied dan ik dus dit is niet als bedoelt als uitleg of zo. Deze link naar een pdf-bestand kan wel interessant of relevant zijn voor dit topic imho, als het niet tegen de forumregels is in ieder geval.

http://www.vad.be/media/37469/dossier%20pill%20testing%20met%20cover.pdf
dude
Experimenterende gebruiker

Re: Testen van drugs

Berichtdoor Daniel-slang op 11 aug 2014 22:12

Ik kan daar dus in principe naar binnenlopen, trek een nummertje en wacht tot ik aan de beurt ben.
Laat 3 dezelfde xtc pillen testen (of iets ander), drink een bakje koffie.
Lever weer mijn bonnetje in en dan krijg ik een blad waarop alles staat?
Zoals hoeveel mdma etc.
Of gaat het anders?
Wil namelijk wel binnekort mijn drugs gaan testen maar ben er niet helemaal zeker over of ik het zelf moet gaan doen (aangezien ik pas over een half jaar 18 ben).
Ben er zelf een beetje bang voor dat ik daar binnenkom met 3 pillen (allemaal dezelfde soort) en dat ik in een keer aangehouden wordt, of dat ik mijn samples terugkrijg dat ik naar huis ga en alsnog aangehouden wordt.
Of hoef ik daar niet bang voor te zijn?
Mazzel
Daniel-slang

Berichtdoor Fool op 11 aug 2014 22:19

Aangehouden wordt je daar sowieso niet, maar je moet maar één van de 3 pillen meenemen. Deze lever je daar in en een weekje later kun je een nummer bellen voor de uitslag. Dit kan prima als je nog geen 18 jaar oud bent.

Goed dat je je spul laat testen!
Fool
Badass junkie

Berichtdoor SmartieAndMe op 12 aug 2014 13:42

dude schreef:Om de relatief hoge kosten te drukken word er wellicht ook wel steeds meer gebruik gemaakt van sneltesten. Eigenlijk zijn zulke kleurreactie-testkits niet echt super betrouwbaar en geven alleen een indicatie maar goed. Het zou best kunnen dat ze daarom ook niet weten hoeveel 4-FMP er precies in de (XTC) pil zit. Heb zelf ook wel 's wat testkitjes gekocht en als je een erg sterke kleurreactie krijgt is het op zich aannemelijk dat er veel van die stof in de drugs zit, maar het is geen garantie jammer genoeg.

Je hebt het nu over België neem ik aan? Gebruiken ze daar sneltests als garantie? In de testcentra in Nederland zul je nooit een uitslag aan de hand van een sneltest krijgen, ze zullen je altijd een labtest of uitgebreide pilherkenning geven naast de sneltest.

EDIT

Daniel-slang schreef:Ik kan daar dus in principe naar binnenlopen, trek een nummertje en wacht tot ik aan de beurt ben.
Laat 3 dezelfde xtc pillen testen (of iets ander), drink een bakje koffie.
Lever weer mijn bonnetje in en dan krijg ik een blad waarop alles staat?
Zoals hoeveel mdma etc.
Of gaat het anders?
Wil namelijk wel binnekort mijn drugs gaan testen maar ben er niet helemaal zeker over of ik het zelf moet gaan doen (aangezien ik pas over een half jaar 18 ben).
Ben er zelf een beetje bang voor dat ik daar binnenkom met 3 pillen (allemaal dezelfde soort) en dat ik in een keer aangehouden wordt, of dat ik mijn samples terugkrijg dat ik naar huis ga en alsnog aangehouden wordt.
Of hoef ik daar niet bang voor te zijn?
Mazzel

Je krijgt geen blad of bonnetje. Bij de spreekuren kijken ze of je pil herkend kan worden en ze sturen er eentje naar het lab, op inleverpunten kunnen ze alleen opsturen naar het lab.

Op elk testcentra heb je een zogenaamd opiumverlof, het is daar dus legaal om kleine hoeveelheden drugs bij je te hebben. Neem echter maar één pil mee, die raak je vervolgens ook kwijt want die gaat naar het lab. Je weet dan wat er in je andere pillen zit als je ze tegelijk gekocht hebt.
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Daniel-slang op 13 aug 2014 09:41

Ik woon zelf in Nederland en heb een paar weken geleden bijna een vriend verloren door slechte pillen, de dealer zij dat het geteste pillen waren (hij vertelde achteraf pas dat er pmma in zat).
Heb ze zelf niet genomen, maar het is wel pittig eng al zakt een vriend van je in een keer in elkaar.
Vanaf nu dus al mijn zooi laten testen, want ben liever een pilletje kwijt dan een leven.
Daniel-slang

Berichtdoor dude op 15 aug 2014 01:20

SmartieAndMe schreef:Je hebt het nu over België neem ik aan?

Nee maar dat er bij een psychoactive stof als 4-FMP verder niet duidelijk een percentage wordt doorgegeven deed me aan een sneltest denken vandaar dat ik dat zo opperde of dat een mogelijkheid zou kunnen zijn om de kosten te drukken.

SmartieAndMe schreef:In de testcentra in Nederland zul je nooit een uitslag aan de hand van een sneltest krijgen, ze zullen je altijd een labtest of uitgebreide pilherkenning geven naast de sneltest.

Prima weten we dat ook weer, woon zelf ook in nl. Het pdf-document is wel van het Belgische VAD inderdaad en uit 2007 dus zal ook vast verouderd zijn op bepaalde punten. Wat ik er vooral interessant aan vind is dat er redelijk duidelijk en uitgebreid in het Nederlands staat aangegeven hoe pill-testing werkt met name verschillende (lab) testmethodes en zelfs globale kosten.

Daniel-slang schreef:Ik woon zelf in Nederland en heb een paar weken geleden bijna een vriend verloren door slechte pillen, de dealer zij dat het geteste pillen waren (hij vertelde achteraf pas dat er pmma in zat). Heb ze zelf niet genomen, maar het is wel pittig eng al zakt een vriend van je in een keer in elkaar. Vanaf nu dus al mijn zooi laten testen, want ben liever een pilletje kwijt dan een leven.

Pittig eng x10 zeg dat wel ja die dealer is wel een beste superhufter dan. Waarom word die pmma meuk in vredesnaam in pillen en soms speed gestopt?
dude

Berichtdoor Fool op 15 aug 2014 12:04

Omdat die stof nog legaal was toen het in de pillen gestopt werd, liepen de producten geen risico. ;)
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Daniel-slang op 16 aug 2014 12:34

Was pmma ook niet dan mdma?
Is pmma nu wel illegaal?
Daniel-slang

Berichtdoor Fool op 16 aug 2014 12:36

PMMA is een andere stof dan MDMA, ja. Omdat dit zoveel in die pillen gestopt werd, werd het voor de veiligheid van gebruikers ook op de opiumlijst gezet.
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Daniel-slang op 18 aug 2014 22:10

Schreef het verkeerd bedoelde is pmma niet goedkoper dan mdma?
Want ik kreeg te horen dat er minder mdma dan vroeger is (mdma schaarste) waardoor de mdma duurder is, dus doen ze er gewoon pmma in omdat dat goedkoper is en in principe het zelfde gevoel geeft (alleen is het gevaarlijker), of is dat gewoon onzin? :P
Daniel-slang

Berichtdoor Fool op 19 aug 2014 11:25

Volgens mij was pmma helemaal niet zo makkelijk verkrijgbaar voor een gewone dealer. :P
Fool
Badass junkie

Berichtdoor SmartieAndMe op 19 aug 2014 11:39

Er is nooit echt duidelijk geworden waarom er PMMA in pillen en poeders zat voor zover ik weet. Ik heb begrepen dat het niet geschikt is als versnijdingsmiddel of vervanging omdat het niet veel goedkoper was. Dealers kozen er ook niet voor om PMMA te kopen, ook zij dachten dat ze XTC kochten heb ik begrepen.

http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/a ... a-en-pmma/
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Daniel-slang op 22 aug 2014 13:18

Was het niet iets met de olympische spelen in China dat daardoor de controles strenger werden waardoor sommigen bestanddelen van mdma niet meer daar vandaan konden komen waardoor er minder mdma gemaakt kon worden (of iets in die richting).
Of laat ik mij teveel onzin aanpraten.
Daniel-slang

Berichtdoor Fool op 22 aug 2014 13:28

Dat was volgens mij 4-MA in de amfetamine, omdat nu 4M-BMK gebruikt wordt ipv de BMK. Weet ik niet helemaal zeker, tho.
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 22 okt 2014 18:05

Ik had al een thread gepost over het vergelijken van testuitslagen voor pillen en poeders, maar dacht dat het misschien ook wel goed is dit nog eens hier te posten:

Ik laat al jaren mijn drugs testen, maar vroeg mij eigenlijk altijd af hoe ik de verschillende resultaten nou precies kan vergelijken. Zoals de medetesters zullen weten krijg je bij pillen/capsules/zegels/etc altijd een precieze hoeveelheid door en bij poeders krijg je een zuiverheids percentage door. Maar hoe vergelijk je die 2 nou precies?

Ik had er zelf van allerlei ingewikkelde theorien op bedacht (zal ik jullie hier verder besparen), maar heb het afgelopen week toch eindelijk maar een keer gevraagd toen ik weer wat samples ging laten testen. Omdat er vast meer zijn die dit zich afvragen, leek het mij goed om dit met jullie te delen.

Ik kreeg het volgende antwoord: Voor pillen/capsules/zegels/etc krijg je altijd de hoeveelheid base (de pure stof) door. Voor poeders krijg je het percentage base door. Eigenlijk heel erg logisch en simpel!

Ter illustratie nog een rekenvoorbeeld. Stel je had altijd pillen waarin 100mg mdma zit en inmiddels heb je die pillen niet meer maar wel mdma kristallen van 84% zuiver. Om nu een capsule van je kristallen te maken die precies dezelfde hoeveelheid mdma als je vroegere pillen bevatten heb je dus 119mg (100/.84) kristallen nodig.

En laat je drugs testen mensen! De 3 doden met ADE laten helaas maar weer eens de noodzaak zien...
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Test service - Brussel

Berichtdoor jekfe01 op 14 dec 2014 23:15

Iemand ervaring met SOS te laten testen in Brussel? :eek:
Meer info: http://www.modusvivendi-be.org/spip.php?rubrique2
Kostprijs? Hoelang duurt het vooralleer je de resultaten krijgt? Moet je Frans spreken? :lol:
jekfe01
Newbie

Re: Test service - Brussel

Berichtdoor SmartieAndMe op 19 dec 2014 13:46

Voor zover ik weet is het volledig franstalig inderdaad. Ik heb verder geen ervaring met die testservice.
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Fool op 19 dec 2014 14:32

heb gehoord dat ze er prima Engels spraken, hoeveel ervan klopt durf ik niet te zeggen.

Dacht dat de resultaten een maandje op zich lieten wachten bij een uitgebreide labtest.
Fool
Badass junkie

Berichtdoor da_pj op 29 jan 2015 03:19

Kut politici! Enkel voor Frans tanige
Vlamingen kunnen daar niet terecht gvd
België helemaal naar de kloten en vlaanderen ziezo
da_pj
Belezen gebruiker

Berichtdoor da_pj op 29 jan 2015 03:21

Ben een beetje high sorry voor de spelling
da_pj
Belezen gebruiker

Berichtdoor Tekzor668 op 29 jan 2015 11:31

da_pj schreef:Kut politici! Enkel voor Frans tanige

da_pj schreef:Ben een beetje high sorry voor de spelling

Minder high wezen en franse les leren. Als je wat frans praat moet dat perfect lukken :-)
The world would be a nice place if everybody took a chill pill,
would get even better if some of them choked on it :-P
Tekzor668
Wijs gebruiker

Berichtdoor LoveQuality op 29 jan 2015 12:32

Tekzor668 schreef:
da_pj schreef:Kut politici! Enkel voor Frans tanige

da_pj schreef:Ben een beetje high sorry voor de spelling

Minder high wezen en franse les leren. Als je wat frans praat moet dat perfect lukken :-)

Brussel is toch tweetalig, lijkt me niet logisch dat enkel franstaligen daar kunnen test :s

& anders zeg je dit he:
Bonjour, c'est possible pour essayer mon drugs ici?
Voice, c'est amphétamine.
Merci, j'attends pour votre text :D

Wel Frans met wat haar op, maar zeg dan gewoon dat je leerachterstand hebt :mrgreen: (J'ai des difficultés d'apprentissage) :lol:
LoveQuality
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MeejheM op 28 jun 2015 00:55

Als je in een 2-talig land (+een beetje Duits) woont neem ik aan dat je op een normaal onderwijs ook de twee officiële talen leert. daarnaast zou je na meer dan tien jaar wel het een en ander in het Frans kunnen spreken hopelijk...

het word eens tijd dat ze bij jullie zuiderburen eens rekening gaan houden met eventuele risico's voor hun jeugd die makkelijk verminderd kunnen worden. natuurlijk zal niet iedereen alles laten testen, maar als een tabletje een keer een slechte reputatie heeft...

dat is juist waar Darwins theorie over gaat. Minder slimme mensen horen minder kans op nageslacht te hebben, alleen een beetje zuur als jij dat bent omdat je geen goede mogelijkheid had je stoute gewoonten te laten testen.

ps: je ne parle pas fransais.
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Fool op 28 jun 2015 17:32

MeejheM schreef:Als je in een 2-talig land (+een beetje Duits) woont neem ik aan dat je op een normaal onderwijs ook de twee officiële talen leert. daarnaast zou je na meer dan tien jaar wel het een en ander in het Frans kunnen spreken hopelijk...

Foutieve aanname, met het Frans van de meeste Vlamingen is het minstens net zo slecht gesteld als dat van mij. :P
Fool
Badass junkie

Berichtdoor T-Bone op 16 jul 2015 17:26

Kan je als belg je drugs laten testen in Nederland ? aangezien Tilburg maar 20 minuten rijden is en Brussel 60..
T-Bone

Berichtdoor Bobsacamano op 16 jul 2015 18:23

Toevallig vandaag 6-APB gebracht ze zeiden dat ze het ook kwantificeren.

En eind van het jaar gaan ze LSD weer kwantificeren.

SmartieAndMe schreef:Heb het even nagevraagd. 2-CB kun je gewoon laten testen, dan krijg je ook het aantal milligrammen te weten. 6-APB kunnen ze wel herkennen, maar niet kwantificeren.
Done: Enough

To-do: ALD-52, 2C-P, 5-Meo-DMT, Mescaline, DOM, DOC
Bobsacamano
Badass junkie

Berichtdoor Tijdloos op 25 jul 2015 05:45

bobsacamano schreef:Toevallig vandaag 6-APB gebracht ze zeiden dat ze het ook kwantificeren.

En eind van het jaar gaan ze LSD weer kwantificeren.

SmartieAndMe schreef:Heb het even nagevraagd. 2-CB kun je gewoon laten testen, dan krijg je ook het aantal milligrammen te weten. 6-APB kunnen ze wel herkennen, maar niet kwantificeren.

Goed nieuws dat LSD weer word gewantificeert , vond het al erg onlogisch sterkte is wel zo belangrijk te weten (indicatie)
Dank voor de update :)
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor SmartieAndMe op 28 jul 2015 14:09

LSD kwantificeren doen ze nog niet hoor... Hopelijk in de toekomst weer!
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Bobsacamano op 28 jul 2015 16:01

Ik zei ook niet dat ze het deden maar dat ze het weer gingen doen. Ik was 2 weken bij de service in Amsterdam en toen zeiden de twee vriendelijke mensen door wie ik werd geholpen dat er waarschijnlijk eind van het jaar of begin volgend jaar weer getest kan worden op hoeveelheid LSD ivm een nieuwe machine.

Bobsacamano
Badass junkie

Berichtdoor SmartieAndMe op 29 jul 2015 12:40

Laten we hopen dat dat doorgaat! Ze zijn nu bezig met die machine hoorde ik gisteren.
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor T-Bone op 02 aug 2015 05:48

T-Bone schreef:Kan je als belg je drugs laten testen in Nederland ? aangezien Tilburg maar 20 minuten rijden is en Brussel 60..

Iemand ?
T-Bone

Berichtdoor Tijdloos op 02 aug 2015 06:39

T-Bone schreef:
T-Bone schreef:Kan je als belg je drugs laten testen in Nederland ? aangezien Tilburg maar 20 minuten rijden is en Brussel 60..

Iemand ?

Mijn ervaring is ja.

Ken iemand die in soortgelijke situatie zit, als een keer naar nl moet combineert ie het met een bezoekje indien open. Weet niet of hij geluk heeft of dat ze het niets kan schelen , of juist denken wat goed verstandig.

Het is toch anoniem enige wat je krijgt is kaartje met jou sample nummer erop. En het telefoon nummer wat je kan bellen voor de resultaten.

Mag ik vragen wat je gaat laten testen? :)
En complimetnen dat je je dope laat testen!
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor T-Bone op 02 aug 2015 08:30

Ik zou graag mijn 2cb willen laten testen. Ook omdat dit mijn eerste keer gaat zijn en ik na een aantal dagen opzoekwerk toch soms wat tegenstrijdige verhalen tegenkom ivm een leuke dosis voor mee te beginnen.

De eene zegt 15 mg en de ander zegt het pas leuk te vinden vanaf 25 mg.
Dus zou graag de 2cb laten testen om precies te weten hoeveel er inzit en er uiteindelijk 20mg van te nemen. (ookal zegt de dealer dat de groene hollandse leeuwtjes 17mg zijn). :)

(ben 1m90 en weeg 88kg, weet nu wel niet of gewicht verschil maakt bij een dosering voor 2cb)
T-Bone

Berichtdoor Bobsacamano op 04 aug 2015 13:12

Zeker laten testen. Ik heb zelf Gele (echt bijna fluor geel) Hollandse leeuwtjes. Deze zijn volgens mijn dealer 18mg en waren uiteindelijk volgens de service 20mg. Beetje geluk kennen ze hem al en kost het je geen pil.

Wat betreft eerste dosis. Als je het thuis doe doe dan 20mg voor het eerst doe je het tijdens een feestje doe dan 15mg. Het kan beter een klein beetje tegenvallen dan dat je veel te veel prikkels krijgt tijdens het stappen en geen rust kan vinden.

T-Bone schreef:Ik zou graag mijn 2cb willen laten testen. Ook omdat dit mijn eerste keer gaat zijn en ik na een aantal dagen opzoekwerk toch soms wat tegenstrijdige verhalen tegenkom ivm een leuke dosis voor mee te beginnen.

De eene zegt 15 mg en de ander zegt het pas leuk te vinden vanaf 25 mg.
Dus zou graag de 2cb laten testen om precies te weten hoeveel er inzit en er uiteindelijk 20mg van te nemen. (ookal zegt de dealer dat de groene hollandse leeuwtjes 17mg zijn). :)

(ben 1m90 en weeg 88kg, weet nu wel niet of gewicht verschil maakt bij een dosering voor 2cb)

Bobsacamano
Badass junkie

Berichtdoor SmartieAndMe op 04 aug 2015 13:16

Alleen mensen met een Nederlands paspoort zijn welkom. Als ze twijfelen kunnen ze om je paspoort vragen.
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Bart1981 op 11 okt 2015 16:52

Kan ik hier ook een vraag stellen over de EZ test?

Vandaag een enveloppe gevonden met nog zo'n 0.54g witte kristalachtig poeder. Nu kan dit natuurlijk van alles zijn, dus verstandig om eerst te testen. Nu was ik in de veronderstelling dat je vroeger een EZ-test/Marquis test had waarbij je met een druppel het onderscheid kon maken tussen XTC, speed, cocaïne, etc. Maar als ik nu kijk is de test veel meer onderverdeeld in subcategoriën. Bestaat de 'alles-in-één' test niet meer? Of is deze er nooit geweest?
Bart1981
Newbie

Berichtdoor Exceptional Insight op 11 okt 2015 18:11

Bart1981 schreef:Bestaat de 'alles-in-één' test niet meer? Of is deze er nooit geweest?

Je kunt met zo'n test alleen testen of het een bepaalde stof is, niet welke stof het is.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Bart1981 op 13 okt 2015 06:46

Exceptional Insight schreef:
Bart1981 schreef:Bestaat de 'alles-in-één' test niet meer? Of is deze er nooit geweest?

Je kunt met zo'n test alleen testen of het een bepaalde stof is, niet welke stof het is.

We bedoelen denk ik hetzelfde, maar zeggen het anders.
Maar ik dacht dus dat eerder je met 1 vloeistof aan de hand van de kleur kon zien of het mdma, cocaïne, speed oid was. Maar dan zal ik dat altijd wel verkeerd begrepen hebben.

Overigens kan je met de MDMA test ook zien of iets speed is, en zo nog een paar stoffen. Dus toch een beetje bepalen welke stof het is ;)
Bart1981
Newbie

Berichtdoor mikoz op 13 okt 2015 08:39

Bart1981 schreef:
Exceptional Insight schreef:

We bedoelen denk ik hetzelfde, maar zeggen het anders.
Maar ik dacht dus dat eerder je met 1 vloeistof aan de hand van de kleur kon zien of het mdma, cocaïne, speed oid was. Maar dan zal ik dat altijd wel verkeerd begrepen hebben.

Overigens kan je met de MDMA test ook zien of iets speed is, en zo nog een paar stoffen. Dus toch een beetje bepalen welke stof het is ;)

Je kunt dan idd bepalen welke stof het is (ik denk niet 100% proof), maar je kunt dan echter nooit zien hoeveeler van deze stof in zit.
mikoz
Bewuste gebruiker

VorigeVolgende

Keer terug naar LSD