Voorbereiding eerste keer LSD

Hier moet je zijn voor alles over LSD.

Voorbereiding eerste keer LSD

Berichtdoor Eik op 09 aug 2016 16:31

Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken geleden voor het eerst in jaren weer eens een psilocybine trip gedaan. Deze prachtige ervaring heeft mijn interesse in trippen weer aangewakkerd. Ik heb rond mijn 19de voor het eerst getript met paddo's en heb sindsdien in totaal 9 keer psilocybine gebruikt. 2 van deze keren waren uitzonderlijk mild en twee van de ervaringen waren wat zwaarder en zorgde ervoor dat ik me niet meer bewust was van mijn lichaam en meer versmolt met de rest van het universum.

Vroeger dacht ik altijd dat LSD een veel zwaardere drug was dan paddestoelen. Door meer te lezen en te zoeken heb ik het idee gekregen dat het niet zozeer zwaarder maar eerder anders is. Mijn vraag is wat julle mij, gezien mijn persoonlijke ervaring met psilo, aanraden voor een eerste ervaring met LSD. Wat moet ik anders aanpakken in de voorbereiding en waar kan/moet ik rekening mee houden?

Specifieke vragen die ik heb:
* Het schijnt nogal al lastig te zijn om de kwantiteit van je LSD te laten testen. Ik heb ook niemand in mijn omgeving die ervaring heeft met LSD. Als ik uberhaupt aan LSD kan komen (moet ik nog zien te regelen) hoe kan ik dan deze dan het beste laten testen?
* Wat is een goede dosering voor een starter zoals ik? ik zou graag uitkomen op een trip die niet sterker is dan wat ik gewend ben met drie gram paddo's of 15 gram (sterke) truffels.
* Hoe kun je het beste omgaan met de veel langere duur van de trip? Bij psilo heb ik nooit behoefte om te eten. Moet ik me hier bij LSD toe zetten?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden...
Eik
Eik
Experimenterende gebruiker

Re: Voorbereiding eerste keer LSD

Berichtdoor Mindless op 09 aug 2016 17:38

Hallo Eik,

Het is vooral anders ja.

Testen is natuurlijk het beste om te laten doen bij een testcentrum. Kwantiteit wordt volgens mij nog steeds niet gedaan, dus je zult het voorzichtig wat op moeten bouwen. Bijnemen heeft echter weinig zin, dus verspil hier je zegels niet mee.

LSD is voor mij zó anders dan psilocybine, dat ik het moeilijk vind om te zeggen hoeveel je moet nemen voor een vergelijkbare trip qua sterkte. Ik zou beginnen met een dosering tussen de 50 en 100 microgram (voor het geval je ongeveer weet wat er op je zegels zit dus).

Bij psilo heb ik ook helemaal geen zin in eten. Bij LSD is dat heel anders. Daarbij heb ik in het begin vaak grote vreetaanvallen en tussendoor kan ik ook prima dingen eten. Het is dan heel lekker om fruit te eten (haal aardbeien in huis!). Dingen met veel toegevoegde rotzooi als smaakversterkers en dergelijke kun je beter niet nemen, want dat proeft dan allemaal zeer chemisch. Natuurlijk/gezond eten is heerlijk tijdens een LSD trip. :)

Veel plezier bij je eerste keer LSD. Het gaat waarschijnlijk één van je favoriete middelen worden, zo niet je favoriet. ;)
We fear the power of innocence.
Mindless
Moderator

Berichtdoor Psychedelibee op 09 aug 2016 22:04

Qua dosering zou rond de 100ug een mooie eerste kennismaking zijn, lastige is alleen dat er geen zegels meer gekwantificeerd worden. Testen is nog steeds wel aan te raden aangezien er ook wel eens hele andere stoffen als LSD worden verkocht. Ik heb al eens DOC en 25i-NBOMe als LSD aangeboden gekregen bijvoorbeeld. Laat ze dus wel testen en bouw de dosering langzaam op, niet meer dan 1 zegel in ieder geval die eerste keer. Er zijn wel hele sterke zegels in omloop, maar vaak valt dat mee. Je zou ook voor de zekerheid de eerste keer een halve zegel kunnen nemen, wellicht valt de sterkte van de trip dan tegen maar dan zul je je nog steeds wel vermaken.

Met LSD gaat eten een stuk makkelijker dan met psilo. Eten op LSD is voor mij vaak echt extatisch, het versterkt mijn zintuigen nog veel meer dan psilo. Bovendien heb ik met LSD vaak dat eten tot synesthesie leidt, ik zie dan smaken als kleuren. Natuurlijk eten smaakt zoals Mindless zegt het beste, eten en drinken met toevoegingen smaakt al snel heel fake. Haal genoeg kleine hapjes in huis, zoals bijvoorbeeld fruit, nootjes, kaas, gewoon wat jij lekker vind. Ik zet vaak van te voren schaaltjes met allemaal verschillende dingen klaar, alles in hap klare brokjes bij voorkeur. Ik heb vaak geen echt enorme honger met LSD maar het is dus wel heel fijn om verschillende smaken te proeven. Voor tegen het einde van de trip is het wel fijn om iets van een maaltijd in huis te hebben overigens.

Verder hoef je eigenlijk niet veel voorbereidingen te treffen. Ik zelf zorg altijd wel dat ik mijn huis nog even goed schoonmaak en opruim en van te voren boodschappen doe voor lekkere hapjes en drankjes. Verder draai ik eigenlijk altijd al een stuk of 10 joints van te voren. Ik vind blowen echt geweldig met LSD, maar houd er rekening mee dat het de trip nogal kan versterken dus pas er zeker de eerste keer wel mee op. Als je normaal nooit blowt zou ik het al zeker helemaal niet doen met LSD.

Verder is het vooral genieten eigenlijk en het allemaal op je af laten komen, maar dat zul je door je ervaringen met psilo al prima weten.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Eik op 10 aug 2016 09:31

Bedankt voor de reacties Mindless en Bee!

Helder verhaal qua eten... Ik heb ooit trijdens een psilo-trips synesthesie gehad waarbij ik de kleuren op van een tekening kon proeven door er intens naar te kijken. Dat was erg vermakkelijk. Ik weet alleen niet meer welke kleur ik het lekkerste vond :P

Als ik uberhaupt aan zegels kan komen dan ga ik ze zeker laten testen bij een testcentrum. Wel erg jammer dat ze geen indicatie van de sterkte geven. Ik heb namelijk door werk en kinderen niet zo heel vaak tijd voor een langdurige trip en ik vind het gewoon heel prettig om te weten wat ik neem...

Kunnen jullie me nog iets meer uitleg geven hoe ik zo goed mogelijk de sterkte kan bepalen? Modknip
En als 100 (of iets minder) te boek staat als mooie eerste kennismaking hoeveel is dat waarschijnlijk in zegels? Zijn zegels normaal gesproken min of meer een vergelijkbare orde van groote qua sterkte?

Waarschijnlijk duurt het minstens nog een aantal maanden voordat ik LSD ga proberen. Ik ben nu nog aan het nagenieten van mijn laatste truffeltrip en heb geen haast. Ik vind het gewoon heel fijn om zo'n nieuwe ervaring goed voor te bereiden... Ik ben nu al zo nieuwsgierig naar de verschillen met psilocybine!
Eik

Berichtdoor Psychedelibee op 10 aug 2016 18:57

Sterkte van zegels loopt enorm uiteen dus dat is lastig.

Wat je zou kunnen doen is zoeken naar de treshold dosering, die ligt voor de meeste mensen ergens tussen de 10 en 20ug. Neem bijvoorbeeld eerst een achtste of kwart zegel, merk je nog effect dan halveer je de dosering, merk je er niks van dan verdubbel je de dosering. Uiteindelijk is het de bedoeling om dus die dosering te vinden waarbij je minimale effecten merkt maar nog wel redelijk kunt functioneren. Dan heb je een treshold dosis te pakken en zit je dus ergens tussen de 10 en 20ug. Als je dat eenmaal weet kun je redelijk de sterkte van de zegels inschatten

Voordeel hierbij is dat je zonder meteen je hele planning er op aan te passen toch een redelijk idee kunt krijgen van de sterkte.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Exceptional Insight op 10 aug 2016 20:46

Volgens mij kun je beter de zegels kopen van iemand met ruime ervaring, die een grove schatting kan maken van de dosis, dan elke maand je dosis verhogen. Beter in één keer goed dan er een jaar over doen om het zelf te bepalen.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Psychedelibee op 10 aug 2016 20:52

Exceptional Insight schreef:Volgens mij kun je beter de zegels kopen van iemand met ruime ervaring, die een grove schatting kan maken van de dosis, dan elke maand je dosis verhogen. Beter in één keer goed dan er een jaar over doen om het zelf te bepalen.

Hoezo zou je daar zo lang over hoeven doen? Als je het elk weekend doet, kun je binnen 1 a 2 maanden al weten hoe sterk ze ongeveer zijn. Als je eenmaal de treshold hebt gevonden kan je daarna in 1 keer een fatsoenlijke dosis doen.

Niet iedereen heeft de luxe dat ze mensen met ervaring kennen die een grove schatting van de dosis kunnen maken.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Exceptional Insight op 10 aug 2016 21:57

Psychedelibee schreef:Hoezo zou je daar zo lang over hoeven doen? Als je het elk weekend doet, kun je binnen 1 a 2 maanden al weten hoe sterk ze ongeveer zijn. Als je eenmaal de treshold hebt gevonden kan je daarna in 1 keer een fatsoenlijke dosis doen.

Als je het elke week doet, bouw je tolerantie op. Dus dan heb je geen idee wanneer je de threshold bereikt hebt.

Psychedelibee schreef:Niet iedereen heeft de luxe dat ze mensen met ervaring kennen die een grove schatting van de dosis kunnen maken.

Kom op. Je zit op een drugsforum. Wees creatief.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor Eik op 03 okt 2016 15:53

Even een klein update in mijn voorbereiding voor een eerste keer LSD.

Stap 1 is gezet. Ik heb 6 zegeltjes gekocht. Het zijn kleine (0,5 cm x 0,5cm) zegeltjes met een beetje maffe smiley erop. Ik heb ze gekocht van een collega die ik vertrouw. De verkoper gaf aan dat er 200ug per zegel op zou zitten. De zegels zijn gezamenlijk verpakt in alluminiumfolie en liggen nu in een zakje in mijn vriezer.

Ik weet dat de daadwerkelijke sterkte vaak lager ligt dan wat de verkoper aangeeft. Heeft er hier toevallig iemand ervaring met deze zegels of zal ik toch zelf moeten experimenteren?

Ik kan waarschijnlijk halverwege december met een maatje van me een experimenteer-stap zetten. Zou een half zegeltje per persoon een goede hoeveelheid zijn om te testen? Of denken jullie dat het beter is van tevoren alvast in mijn eentje 1/8 of 1/4 zegel uit te proberen als ik een keer het huis alleen heb (vrouw en kids een weekendje weg)?

Nog een laatste vraag: klopt het dat de LSD smaakloos moet zijn en dat een bittere smaak een indicatie is van andere RC's?

Eik,
Eik

Berichtdoor Psychedelibee op 03 okt 2016 22:18

Eik schreef:Ik weet dat de daadwerkelijke sterkte vaak lager ligt dan wat de verkoper aangeeft. Heeft er hier toevallig iemand ervaring met deze zegels of zal ik toch zelf moeten experimenteren?

Met zegels geldt dat de opdruk nog minder zegt dan met pillen bijvoorvbeeld, dus ja je zal zelf moeten experimenteren.

Eik schreef:Ik kan waarschijnlijk halverwege december met een maatje van me een experimenteer-stap zetten. Zou een half zegeltje per persoon een goede hoeveelheid zijn om te testen? Of denken jullie dat het beter is van tevoren alvast in mijn eentje 1/8 of 1/4 zegel uit te proberen als ik een keer het huis alleen heb (vrouw en kids een weekendje weg)?

Als je de kans hebt zou ik zeker eens 1/8 zegel proberen en kijken of je daar uberhaupt iets van merkt. Als ze echt 200ug zijn, dan is dat 25ug en dat zou je zeker moeten voelen zonder dat je echt gaat trippen. Maar de kans dat je zegels 200ug zijn is vrij minimaal aangezien ze zo sterk bijna niet voorkomen. Maargoed, ook 12.5ug zou je heel licht moeten kunnen opmerken aangezien dat ongeveer een microdosis is.

Eik schreef:Nog een laatste vraag: klopt het dat de LSD smaakloos moet zijn en dat een bittere smaak een indicatie is van andere RC's?

LSD is in de minimale hoeveelheden die nodig zijn voor een trip smaakloos, maar de inkt op de zegel kan ook nog een smaak hebben. Als je zegels echt extreem bitter zijn heb je waarschijnlijk wel echt iets anders. Je zou een testkitje kunnen kopen bij een smartshop. Met zo'n test weet je niet zeker of het LSD is aangezien alle gelijkende stoffen hetzelfde kleuren. Maar als het echt iets totaal anders is zoals 25i-NBOMe of DOC dan weet je dat ook direct. En juist middelen zoals die laatste twee kunnen gevaarlijk zijn of ongemakkelijk lang. Gelijkende stoffen aan LSD zoals AL-LAD of ALD-52 zijn niet zo heel erg aangezien die qua risico en werking heel erg op LSD lijken.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Eik op 04 okt 2016 10:32

Hoi Bee,

Bedankt voor de reactie! Ik denk dat ik eens ga kijken of ik zo'n testkitje kan regelen. Kost dat testen me dat dan ook meteen een hele zegel trouwens? En als ik 1/8 zegel test zonder te testen loop ik dan serieuze risico's als het DOC of NBOMe is?

Hebben jullie enig idee hoeveel % van wat verkocht wordt als LSD ook daadwerkelijk LSD is? Met andere woorden is het "vervuilde" deel een significant percentage?

Als ik zo op internet lees is de kans groot dat 1/8 zegel tussen de 10 en 25ug zal zijn. Als ik deze hoeveelheid neem op een vrije dag kan ik dan nog enigzins functioneren als ik niet teveel verplichtingen heb?

Tot slot ben ik benieuwd naar het verloop van effecten bij LSD. Bij psilo heb ik gemerkt dat de effecten eerder exponentieel dan lineair oplopen. Ik vond bijvoorbeeld 3 gram paddo's veel meer dan een verdubbeling in effect vergeleken met 1,5 gram paddo's. Is dit ook bij LSD het geval?
Eik

Berichtdoor Psychedelibee op 04 okt 2016 22:20

Eik schreef:Kost dat testen me dat dan ook meteen een hele zegel trouwens?

Je hebt maar een klein stukje van een zegel nodig voor zo'n zuur test.

Eik schreef:En als ik 1/8 zegel test zonder te testen loop ik dan serieuze risico's als het DOC of NBOMe is?

Nee je loopt dan niet meteen risico's, maar dan weet je uiteraard nog steeds niet of je wel LSD te pakken hebt. Sowieso loop je bij DOC of NBOMe pas echt risico op hogere doseringen, ook met 1 zegel zal je waarschijnlijk niet meteen echt een groot risico lopen maar je trip is wel anders. Met meerdere zegels van met name NBOMe kan het wel levensgevaarlijk worden.

Eik schreef:Als ik zo op internet lees is de kans groot dat 1/8 zegel tussen de 10 en 25ug zal zijn. Als ik deze hoeveelheid neem op een vrije dag kan ik dan nog enigzins functioneren als ik niet teveel verplichtingen heb?

Van 25ug wordt je heel licht high en kun je nog best functioneren zolang je geen dingen gaat doen die veel concentratie vereisen.

Eik schreef:Tot slot ben ik benieuwd naar het verloop van effecten bij LSD. Bij psilo heb ik gemerkt dat de effecten eerder exponentieel dan lineair oplopen. Ik vond bijvoorbeeld 3 gram paddo's veel meer dan een verdubbeling in effect vergeleken met 1,5 gram paddo's. Is dit ook bij LSD het geval?

Met LSD loopt het wat meer lineair voor mijn gevoel.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Eik op 17 okt 2016 10:11

Okay alweer een stapje gezet 8)

Ik heb een LSD-testkit gekocht in de smartshop en de test was positief. Het flesje verkleurde mooi mild paars-roze dus als het goed is heb ik echte LSD. Jay! :love:

Binnenkort heb ik een weekend zonder vrouw en kinderen en kan ik eens voorzichtig testen wat de sterkte van de zegeltjes is. Ze zijn verkocht als 200ug maar ik heb gelezen dat de gemiddelde zegel in Nederland 73ug is.

Ik was eerst van plan 1/8 zegeltje te testen maar denk nu eigenlijk dat het misschien slimmer is om 1/4 te testen. Denken jullie dat de kans groot is dat 1/4 zegeltje te overweldigend zal zijn?

Het plan is om na de test een inschatting te maken van de sterkte en dan mogelijk in januarie een "normale" portie te proberen met 2 goede vrienden.
Eik

Berichtdoor Zweibeiner op 17 okt 2016 14:27

Ik denk zelf niet dat 1/4 overweldigend zal zijn. Tegelijk blijft het een molecuul die bij iedereen anders reageert. Ik ken mensen die van een bepaalde dosis weinig merken en andere die van dezelfde dosis aardig gaan trippen.
Het blijft proberen wat voor jou een fijne dosis is. Het ligt er ook maar net aan wat je eruit wil halen wat de ideale dosis zou zijn.
Ook is het niet te verwachten wat je precies gaat mee maken, iedere trip kan weer compleet anders zijn dan de andere.
Daarom gewoon laag beginnen en dan kun je het altijd wat opschroeven en zo voor jezelf de molecuul leren kennen. Als je merkt dat je het leuk vind zou ik ook aanraden om alvast wat meer aan te schaffen omdat je deze batch kent en de volgende keer dus ook goed weet hoeveel je wil nemen. Bij een eventuele nieuwe batch, is het toch afwachten hoe sterk ze zijn.
We zijn geen menselijke wezens die een spirituele ervaring hebben. We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring hebben.
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor Eik op 18 okt 2016 08:58

Hoi Zweibeiner,

Bedankt voor je reactie! Ik heb al wat trip-ervaring met psilocybine en ben denk ik niet heel snel overweldigd... Ik heb van deze batch "maar" 6 zegeltjes kunnen krijgen. Ik wil over anderhalve week in het weekend gewoon even testen hoe sterk de zegeltjes zijn. Het doel daarbij is dus niet een volwaardige trip maar wel een beetje aanvoelen wat en hoe sterk het is.

Ik heb wel die hele zaterdag de tijd en het huis voor mezelf alleen. Dus als ik er iets van merk is dat zeker niet kwalijk :love:
Hopelijk is 1/4 zegeltje in ieder geval genoeg om er in ieder geval iets van te merken...

Heb al wat gelezen over ervaringen met een lage dosis LSD en de meeste mensen lijken er wel enthousiast over te zijn...
Eik

Berichtdoor Eik op 31 okt 2016 10:40

Hallo allemaal,

Alweer een stapje gezet bij de voorbereidingen voor mijn eerste LSD trip.
Ik heb afgelopen weekend zorgvuldig een een 1/4 zegeltje afgeknipt en onder mijn tong gelegd. Doel was een eerste kennismaking en hopelijk het kunnen inschatten van de sterkte. Ik hoop dat meer ervaren LSD gebruikers me, aan de hand van mijn beschrijving van de effecten, kunnen helpen met het inschatten van de sterkte van mijn zegels.

Ik heb het zegeltje rond 12 uur onder mijn tong gelegd en begon circa een uur later wat effecten te voelen. De effecten waren rond 19 uur weer grotendeels verdwenen. Alhoewel ik wel het idee had dat ik 's nachts net iets minder goed in slaap kon komen (dat heb ik ook als ik 's avonds koffie drink ).

De effecten waren subtiel maar wel onmiskenbaar aanwezig. Het sterkste effect was dat muziek beter binnenkwam en mooier werd. Ook bepaalde visuele dingen waren net iets mooier of trokken meer mijn aandacht. Zo heb ik tijdens een boswandeling naar de druppeltjes op een blad staan staren en vond ik youtube filmpjes van moderne dans mooier dan normaal...

Verder had ik ook het idee dat ik een lichtjes opgepept en enigzins vrolijk lichamelijk effect ondervond. Ik vond het bijna iets weg hebben van een heel klein beetje MDMA of een beetje weed. Ik was vrolijk en dromerig tegelijk en was me meer bewust van mijn lichaam.

Ik had een dag op het werk door kunnen brengen zonder dat mensen het door zouden krijgen maar het zou zeker geen productieve dag zijn geweest. Op het moment dat het nodig was kon ik me focussen maar ik had geen zin om dat lang vol te houden... Daarvoor was ik teveel afgeleid en te weinig geinteresseerd in 'normale' dingen.

Ik hoop dat jullie naar aanleiding van bovenstaande beschrijving een grove inschatting kunnen maken van hoeveel ug ik waarschijnlijk binnen heb gekregen zodat ik mijn eerste "volledige trip" goed kan doseren.

Alvast bedankt!
Eik

Berichtdoor Psychedelibee op 01 nov 2016 00:08

Eik schreef:Ik hoop dat jullie naar aanleiding van bovenstaande beschrijving een grove inschatting kunnen maken van hoeveel ug ik waarschijnlijk binnen heb gekregen zodat ik mijn eerste "volledige trip" goed kan doseren.

Lastig te zeggen aangezien iedereen er anders op reageert en ik het op basis van een subjectieve beschrijving moet doen, maar de ervaring klinkt mij een beetje als tussen de 20 en 30ug. Dit vooral omdat je beschrijft licht high te zijn maar zou kunnen functioneren als je er moeite voor doet. Veel meer dan 30ug en normaal functioneren wordt wel echt een uitdaging.

Ter vergelijk een link naar een microdose poging van mij op 18ug. Ik herken het een ander van wat je beschrijft in die ervaring van mij, ik ben benieuwd of jij daar ook zo over denkt.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Eik op 18 jan 2017 13:28

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend was het zover: onze eerste keer LSD. Omdat ik mijn voorbereidingen hier met jullie heb gedeeld lijkt het me leuk om in deze zelfde post ook mijn eerste bevindingen te plaatsen.

Wie?: Eik, A en M (drie mannen van eind 30).
Dosis: 1 zegel LSD (getest) dosering geschat op 100ug

Na een ontbijt hebben we een paar uur onze maag leeg gelaten en hebben rond 14.30 uur de zegeltjes onder onze tong gelegd. Na een 20 minuten sabbelen alles netjes doorgeslikt. Het eerste merkbare effect was dat we perfect gelijktijdig allemaal naar de toilet moesten om een grote boodschap te doen. Dit veroorzaakte al meteen enige hilariteit.

Naarmate de effecten duidelijker werden werd alles steeds grappiger. Ik heb sowieso het idee dat LSD een veel meer humoristische tint heeft dan de (in mijn ervaring) wat serieuzere paddo's. Gedachten werden wat vreemder en sommige objecten begonnen langzaam een beetje te bewegen. Dit ken ik ook van mijn psilocybine trips. UIteindelijk bleven de open-eye visuals best wel beperkt maar dat zal denk ik ook aan de "matige" dosis liggen.

Na een uur zat de stemming er goed in. Veel lachen, veel kletsen, elkaar een beetje analyseren en af en toe heerlijk "wegspacen". Met gesloten ogen waren de visuals veel sterker aanwezig en kon ik voor het eerst merken dat ze ook echt beduidend anders van aard zijn dan de 9 keer dat ik op psilocybine heb getript. Zowel mijn mindset als de visuals leken "strakker", "feller", en "helderder" dan ik van paddo's gewend ben. De kleuren en patronen die ik kon oproepen met gesloten ogen waren echt fantastisch en het bijbehorende gevoel van verwondering was ook super!

Een ander element dat duidelijk anders was dan bij psilocybine trips was de prettige lichamelijk ervaring. Bij paddo's voel ik me ofwel misselijk ofwel okay. Nu voelde mijn lichaam heerlijk aan. Eten was nog steeds goed mogelijk en smaken waren intenser. Een warme douche nemen was echt goddelijk en ik was erg tevreden met deze activiteit... Ik had ook het idee dat sex best tot de mogelijkheden zou kunnen behoren terwijl ik daar op psylocybine absoluut nooit zin in heb gehad... Misschien komt dit ook wel door het stimulerende effect van de LSD. We waren alle drie best wel actief en hebben spelletjes gedaan, films gekeken en later op de avond zelfs een wandeling gemaakt. Terwijl ik met paddo's juist heel sterk een sedatief effect merk waarbij ik het liefst mijn ogen gesloten hou en mezelf in een mooie droomwereld waan.

Al met al was dit een waanzinnig leuke eerste ervaring met LSD. Ik had ook heel sterk het gevoel dat mijn trip op LSD beter te sturen was maar dit kan uiteraard door de milde dosis komen. Het lijkt me hoe dan ook een geschikt middel om mensen te "introduceren" met psychedelica.

Ik weet zeker dat ik LSD nogmaals wil proberen maar ik heb daar geen haast mee. Wat mij betreft staat een mogelijke eerste psychedelische ervaring samen met mijn vrouw, een hogere dosis LSD en seks op LSD in ieder geval op het verlanglijstje...

Ondanks mijn zeer positieve vergelijking met psylocibine denk ik niet dat LSD ervoor zorgt dat ik dat nooit meer wil doen. Ik vind het dromerige "aardse" "oer" gevoel van paddo's ook echt fantastisch en vooralsnog spiritueel interessanter. Ik ben heel benieuwd wat ik ga zeggen na een hogere dosis LSD.

Bedankt in ieder geval voor alle hulp bij de voorbereiding!
Groet,
Eik
Eik

Berichtdoor Zweibeiner op 18 jan 2017 15:18

De lichamelijke ervaring die jij schrijft herken ik ook. Dat is voor mij juist de reden dat ik geen paddo's meer zal nemen. Dat misselijke gevoel kan mijn trip snel verpesten, 1 keer ben ik er echt een uur of 16 goed ziek van geweest. (was gelijk de laatste keer ook voor mij)
Daarna lsd en helemaal geen last van lichamelijk ongenoegen. Ik vind de visuals en gedachte op lsd ook fijner dan op paddo's.
Ik kan het niet vergelijken met 2cb want daar heb ik (nog) geen dosis van genomen om te trippen. Dat is voor mij een leuke stimulans samen met mijn partner. Als je iets zoekt voor de seks kan ik je deze in kleine dosis zeker aanraden. Na mijn hoogtepunt ben ik een hoestbui beland waar de tranen van over mijn wangen rolde. Maar dat deed zeker niet af aan het hoogtepunt. Explosief is wel een goed woord om het te omschrijven :D

De visuals op lsd die ik zelf erg grappig vind is dat objecten veel groter of veel kleiner lijken. Als ik bijvoorbeeld een slok drinken neem dan en ik zie een glas van een halve meter richting mijn gezicht gaan is dat toch apart. Want tegelijk zie ik wel dat het glas normaal van afmeting is, maar mijn hersenen lijken het anders te interpreteren. Heel grappig en moeilijk uit te leggen als je het niet zelf meegemaakt hebt.

Leuk om te lezen dat het goed bevallen is!
We zijn geen menselijke wezens die een spirituele ervaring hebben. We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring hebben.
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 18 jan 2017 19:26

Mooi om te horen dat het zo goed bevallen is! LSD is zeker in hogere doseringen ook wel makkelijker te sturen en positiever van aard dan paddo's. Grappig dat je paddo's niet afschrijft omdat ze spiritueel interessanter zijn, dat zie ik ook wel zo.

Wat je beschrijft zou ik qua dosering eerder rond de 70ug schatten, maar dat is behoorlijk subjectief natuurlijk.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Eik op 19 jan 2017 10:09

Bedankt voor de reacties!

Ik heb er inderdaad echt van genoten! Ik blijf me erover verbazen dat een stofje als LSD verboden is terwijl alcohol overal verkocht kan worden... Echt onbegrijpelijk!
LSD is fysiek niet schadelijk, je wordt er (doorgaans) niet agressief van en je voelt de behoefte goede dingen te doen voor je medemens en de samenleving als geheel. Ik had tijdens die LSD trip echt wel begrip voor de hele hippie-cultuur...

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig hoe een hogere dosis de trip gaat veranderen. Ik had nu al best wel wat time-loops waarbij mijn gedachten in cirkeltjes gingen. Ik kan me voorstellen dat dat bij een sterkere dosis meer wordt. Ook waren er nu maar zeer bescheiden open-eye-visuals. Lijkt me best leuk als ook die wat duidelijker aanwezig zijn.

Als 1 zegeltje idd circa 70ug is dan zou misschien anderhalf zegeltje een mooie "upgrade" zijn. Weet iemand wat ik dan kan verwachten met 110ug t.o.v. 70?
Eik

Berichtdoor Psychedelibee op 19 jan 2017 10:27

LSD is echt een heel fijn middel inderdaad! Zo jammer dat er zo'n onterecht stigma op heerst.

Als je de dosis van 70 naar 110ug verhoogd zal het wat meer als een volwaardige trip voelen, alles wordt wat versterkt. Meer gedachten loops dus, duidelijkere visuals.

Stel ze zijn echt 100ug en je verhoogd het naar 150ug dan kom je een beetje aan het begin van echt sterkere trips terecht, vanaf dit punt wordt het ego redelijk goed vervaagd. De visuals zijn weer net wat sterker maar nog wel steeds vergelijkbaar met dosissen daaronder. Synesthie begint voor mij ook een beetje vanaf deze dosis. Denk aan het zien van smaak of geluid.

Vanaf 200ug worden de visuals voor mij echt zeer sterk en heb ik af en toe dat ik fractals over mijn hele gezichtsveld zie, tv kijken is dan overbodig want dan heb ik toch geen idee meer waar ik naar zit te kijken, buiten dat het dan ook mijn aandacht niet meer heeft. Vanaf deze dosis werden kleuren ook heel veel neon achtig, zo dat het soms bijna pijn doet aan je ogen.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Eik op 23 jan 2017 11:09

Ja onbegrijpelijk dat een middel als LSD streng verboden is. Daar heb ik echt geen rationele verklaring voor!

Nog steeds niet helemaal duidelijk hoe sterk mijn zegeltjes zijn maar het is in ieder geval ergens tussen de 70 en 100 lijkt me. Het voelde wel degelijk aan als echt trippen. Met name met mijn ogen dicht zag ik behoorlijk gave visuals en was ik echt helemaal niet bezig met de "normale wereld" of mijn lijf. Ook waren er best veel gedachtenloops waarbij ik iets wilde doen... afgeleid raakte en dan weer bedacht dat ik iets ging doen. Ik ben volgens mij echt een uur bezig geweest met minstens 7 keer te realiseren dat ik mijn sokken ging zoeken zodat we konden gaan wandelen...

Ik ken synesthesie van mijn paddo-trips maar heb dat nu niet ervaren. Het voelde allemaal aan als "echt trippen" maar dan wel in de lichte variant. Het voelde in ieder geval lichter dan 3 gram paddo's en een stuk zwaarder dan 1,5 gram paddo's. Beetje vreemde vergelijking misschien omdat het zo'n verschillende stofjes zijn maar toch vind ik dat je wel een vergelijking kunt maken als het om "rauwe tripkracht" gaat. In dat geval zou ik mijn ervaring inschatten op rond de 2- 2,5 gram paddo's.
Eik

Keer terug naar LSD