Eerste keer lsd

Hier moet je zijn voor alles over LSD.

Eerste keer lsd

Berichtdoor Stewie231 op 02 okt 2016 18:51

Hallo,
Ik zou heel erg graag een keer lsd willen gaan doen. Maar ik weet niet of ik er klaar voor ben. Zelf vind ik van wel want ik ben een liefhebber van hallucinaties, en in andere werelden terecht komen :)

Ik heb zeer heftige ervaringen met ketamine en mdma, van mdma ben ik een aantal keer in een totaal andere wereld terecht gekomen, dat ik dacht dat ik ergens in een bos aan het lopen was bijvoorbeeld, maar ik zat gwn in mijn tuin rond te lopen hahaha. Zelfde met keta, heb ik zeer heftige k-holes gehad, waar ik ook totaal van de wereld was.
Met mdma heb ik een keer een bad trip gehad, maar ik vond het niet eng, ik zag mensen die dood in een plantenbak lagen, mensen aan een strop hangen, en struiken die in vage soort monters veranderden. Dat soort dingen

Maar wat ik daarmee wil zeggen is dat ik best goed tegen enge/intense ervaringen kan. Ik heb nog nooit truffels, 2cb of paddo's gedaan. Zou ik dan wel aan de lsd kunnen? Of zou me dat allemaal te veel voor me worden? Over een maand is namelijk het ideale moment, een weekend vrij en we kunnen in een kei mooi groot huis zitten zonder ouders, het is ook nog eens in een rustigs omgeving, en dan ga ik iemand zoeken met lsd ervaring zodat ik een goede tripsitter heb.

Info over mijzelf:
17 jaar
80kilo
En zeer nieuwsgierig naar drugs waar je van gaat trippen/ hallucineren.
Stewie231
Newbie

Re: Eerste keer lsd

Berichtdoor Mindless op 02 okt 2016 19:05

Dergelijke hallucinaties zul je niet snel hebben van psychedelica. Wat het is, is dat psychedelica jou als observator veranderd. Je hebt natuurlijk ook visuals, maar het is meer dat degene die er naar kijkt (jij) veranderd, waardoor je alles in een heel ander "licht" ziet. Dit kan zowel de positieve als de negatieve kant op gaan. Ik kan je niet zomaar vertellen dat als je ervaring hebt met dit en dat, dat je dan psychedelica ook wel 'aankan'. Ervaring met enge dingen zien is geen garantie op psychedelica wel aankunnen, zo werkt het niet. Je kan met psychedelica gruwelijke monsters zien en totaal niet bang zijn en je kunt met psychedelica geen visuals zien, maar alsnog zeer angstig worden omdat je jezelf niet meer kent.

Je hoeft niet per se ervaring te hebben met andere psychedelica voordat je met LSD begint. Je moet je echter wel beseffen dat LSD lang duurt. Als je het gaat doen, begin dan eerst voorzichtig qua dosering. Het is totaal anders dan andere drugs en het is onmogelijk om iemand uit te leggen hoe het is. Je zult het gewoon (voorzichtig) moeten proberen.
We fear the power of innocence.
Mindless
Moderator

Berichtdoor broodjeaap op 05 okt 2016 20:38

Ik zou persoonlijk eerst truffels of paddo's proberen, aangezien je daar geen ervaring mee hebt. Een trip van Keta is heel anders dan LSD (niet dat truffels hetzelfde is). En jouw trilervaring met mdma klinkt vrij heftig, dit heb ik nog nooit eerder gehoord. Ik ben dan ook benieuwd naar de hoeveelheid mdma die je gebruikt.
Daarnaast ben je pas 17. Je hebt nog tijd zat om psychedelica te ervaren, ik ben persoonlijk wel blij dat ik iets later met psychedelica ben begonnen, al zal dat natuurlijk voor iedereen verschillen.
Wel goed dat je een tripsitter erbij wilt hebben. :wave:
broodjeaap
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 09 okt 2016 16:11

Ten eerste, fijn om te horen dat iemand anders ook kan trippen op mdma :D. Van mdma ga je echt hallucineren dat ga je van lsd en truffels niet krijgen.
Laats een halve dosis mdma genomen (de helft van wat ik normaal neem) en die trip was een beetje teleurstellend, niet eens een trip te noemen. De volgende dag ook helemaal nergens last van gehad. Wat ik erg jammer vond want nu moet ik weer wachten. Maar de 1 tot 1,5 per kg
is voor mij echt aan de lage kant. Daar ben ik nog geen 4 uur zoet mee en ik word er niet eens energiek van. (dus ook weer zo'n ding dat het pp verschillend is, van weed heb ik weer weinig nodig in vergelijking met mijn vrienden om een fijn high gevoel te hebben)

Ik heb nu ervaring met beide en ik zal nooit meer terug gaan naar truffels. Ik vind lsd vele male liever voor je geest en lichaam en zal het dan ook eerder aanraden voor een nieuwe gebruiker. Maar net als met zoveel is het heel persoonlijk. Truffels is natuurlijk legaal en makkelijk aan te komen in tegenstelling tot lsd.

Begin met lsd met een zegel en ga zo steeds een stapje hoger (als je dat wil). Dan weet je hoe sterk ze zijn (de een heeft meer nodig dan de ander voor dezelfde effecten) en ben je redelijk veilig. Ik heb nu 4x lsd gedaan en geen 1 trip was hetzelfde. Ze waren allemaal zelfs behoorlijk verschillend van elkaar maar zeker allemaal het ervaren waard.
Neem lsd al ook rond een uur of 13 in de middag, je kan er niet van slapen en het brak gevoel komt dus ook echt van het niet slapen. De piek is in de avond dan wel voorbij maar je bent niet direct uit je trip. Ik heb laatst tot 23:30 visuals gehad (weg en ze waren er weer, dus niet meer continu) en had de zegels om 14:30 genomen.

Mijn mening, lsd voor een eerste keer en nooit truffels proberen haha.
We zijn geen menselijke wezens die een spirituele ervaring hebben. We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring hebben.
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor Dunnetjess33 op 09 okt 2016 18:17

Stewie231: gewoon uit nieuwsgierigheid maar hoeveel MDMA heb je genomen toen je ging hallucineren? Gebeurd dat niet pas bij een mega dosis? Ik gebruik al een tijdje MDMA maar nog nooit gehallucineerd er van.
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Wijs gebruiker

Berichtdoor Zweibeiner op 12 okt 2016 23:53

Bij mij ging ik op 180 hallucineren, ik vond het onwijs tof. Ik weeg 53 kilo en vond de trip ook net wat te heftig dus heb de keer erop 90 genomen en daar niks op gezien. Ik vond de ervaring ook maar matig, op 90 heb ik maar weinig van de effecten gemerkt. 2 uurtjes love gevoel maar verder niet energiek ofzo, ook totaal geeen last gehad de dagen erna. Op 180 wel. Reden van 180 ( want ik weet dat het te veel was) was omdat ik 90 genomen had, er 2 uur later nog niks van merkte en ik dat erg jammer vond en de andere helft van de pil genomen had. Maar dat schijnt vaker voof te komen bij eerste keer m. Dat je over een drempel heen moet.
Volgende keer neem ik 135, als ik eraan denk zal ik laten weten of ik daar dingen van ga zien. Ik hoop het eigenlijk wel want de hallucinaties op m vind ik erg tof.

Ik weet dat je het niet aan mijn vroeg maar hopelijk heb ik je wat wijzer kunnen maken met mijn ervaring.
We zijn geen menselijke wezens die een spirituele ervaring hebben. We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring hebben.
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 13 okt 2016 00:04

Hallucineren op mdma is wel echt een teken dat je teveel genomen hebt en hoort ook niet bij de normale effecten ervan. Ook is het een misverstand dat je altijd heel energiek van mdma zou moeten worden.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Stewie231 op 13 okt 2016 14:00

ik ging goed hallucineren van mdma met een dosis van eerst 1 k-2 xtc pil van 220mg, toen verspreid over een 2 uur nog een hele gele tesla ( 230mg) 1,5 uur daarna een pure mdma capsule van 270mg en toen nog een halfje gele tesla. dus in totaal 835mg, en ik weeg 80 kilo. en heb nog 3 jointjes gerookt
en toen was ik de hele nacht goed hard aan het hallucineren, muren die de grond in zakte, mensen zien die er niet waren een ijsbeer zo groot als een huis etc.
Stewie231
Newbie

Berichtdoor Psychedelibee op 13 okt 2016 14:11

Stewie231 schreef:ik ging goed hallucineren van mdma met een dosis van eerst 1 k-2 xtc pil van 220mg, toen verspreid over een 2 uur nog een hele gele tesla ( 230mg) 1,5 uur daarna een pure mdma capsule van 270mg en toen nog een halfje gele tesla. dus in totaal 835mg, en ik weeg 80 kilo. en heb nog 3 jointjes gerookt
en toen was ik de hele nacht goed hard aan het hallucineren, muren die de grond in zakte, mensen zien die er niet waren een ijsbeer zo groot als een huis etc.

Met dat soort doseringen ben je echt je hersenen aan het frituren.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Dunnetjess33 op 13 okt 2016 14:44

Het kan blijkbaar altijd nog gekker :s
Don't get mad, get even!
Dunnetjess33
Wijs gebruiker

Berichtdoor Narayani op 13 okt 2016 20:46

Wow, ik denk bij lichte kleurveranderingen en patroontjes al "oei ik had niet meer bij moeten pakken" :s als ik ijsberen zou zien zou ik me helemaal rot schrikken...
Doe rustig, doe lief!
Narayani
Bewuste gebruiker

Berichtdoor ElvenSpice op 13 okt 2016 22:19

Zweibeiner schreef:Bij mij ging ik op 180 hallucineren, ik vond het onwijs tof. Ik weeg 53 kilo en vond de trip ook net wat te heftig dus heb de keer erop 90 genomen en daar niks op gezien. Ik vond de ervaring ook maar matig, op 90 heb ik maar weinig van de effecten gemerkt. 2 uurtjes love gevoel maar verder niet energiek ofzo, ook totaal geeen last gehad de dagen erna. Op 180 wel. Reden van 180 ( want ik weet dat het te veel was) was omdat ik 90 genomen had, er 2 uur later nog niks van merkte en ik dat erg jammer vond en de andere helft van de pil genomen had. Maar dat schijnt vaker voof te komen bij eerste keer m. Dat je over een drempel heen moet.
Volgende keer neem ik 135, als ik eraan denk zal ik laten weten of ik daar dingen van ga zien. Ik hoop het eigenlijk wel want de hallucinaties op m vind ik erg tof.

Ik weet dat je het niet aan mijn vroeg maar hopelijk heb ik je wat wijzer kunnen maken met mijn ervaring.

Ga zo lekker door kerel en je ziet alleen nog maar ijsberen :P
Psychonaut and philosopher. Read, Learn and always use with care and with the goal to expand and grow your personal self.
ElvenSpice
Donateur

Berichtdoor MeejheM op 13 okt 2016 23:39

Van mdma ga je echt hallucineren dat ga je van lsd en truffels niet krijgen.

Weet je wat hallucineren is? waarom hallucineer JIJ niet op psylocybine en wel op MDMA?

Ik adviseer mensen deze post niet serieus te nemen totdat er het een en ander uitgelegd is. Dit klinkt als Broodjeaap(no offence, ik gebruik alleen je naam).
MeejheM
Badass junkie

Berichtdoor Pante op 14 okt 2016 00:39

@MeejheM Als je hallicunaties strikt als 'dingen zien die er niet zijn' neemt klopt het wel. Bij de teveel MDMA zie je objecten die niet echt te plaatsen zijn. Ik heb in een aantal jaren terug in mijn enthousiasme ook wel eens iets te veel gehad (rond de 300mg dacht ik), op een punt liep ik een rondje met iemand in een park. We zagen o.a. mensen die hun hond aan het uitlaten waren en bankjes, en die verdwenen telkens weer toen we dichterbij kwamen (plus de willekeurige afbeeldingen die in m'n hoofd ronddwaalden toen ik m'n ogen sloot ..). Vond het in ieder geval erg raar om zo te hallicuneren, niet per se leuk, en heb het daarna ook niet meer gehad. Het is inderdaad een teken dat je je hersenen goed aan het frituren bent.

Bij m'n sterke trips was wel zo dat de omgeving in en uit elkaar vloog en dat ik bijvoorbeeld een waterval zag in een tafel, maar dit was altijd nog aan de omgeving te relateren; de visuals hadden hadden altijd wel een verband met de contouren die al in de omgeving aanwezig was, en het water kon verklaart worden dan het tafeltje waarop ik zag ook wat subtiele zwart/grijzige stukken had. Het 'roze olifantjes' verhaal van LSD zou ik eerder bij MDMA plaatsen.

Zeker bij een kleine dosis psilo of lsd zijn de contour/kleurveranderingen toch van een hele andere aard dan die MDMA-frituurhallucinaties.

Verder ben ik het eens met dit;
Je kan met psychedelica gruwelijke monsters zien en totaal niet bang zijn en je kunt met psychedelica geen visuals zien, maar alsnog zeer angstig worden omdat je jezelf niet meer kent.
Pante
Belezen gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 14 okt 2016 08:29

MeejheM schreef:
Van mdma ga je echt hallucineren dat ga je van lsd en truffels niet krijgen.

Weet je wat hallucineren is? waarom hallucineer JIJ niet op psylocybine en wel op MDMA?

Ik adviseer mensen deze post niet serieus te nemen totdat er het een en ander uitgelegd is. Dit klinkt als Broodjeaap(no offence, ik gebruik alleen je naam).

Volgens mij weet jij niet wat hallucineren is, want hallucineren betekent dingen zien die geen relatie hebben tot visuele input uit je omgeving. En dat betekent dus dat je psychedelica eigenlijk nooit gaat hallucineren. Het wordt in de volksmond weliswaar hallucineren genoemd als dingen vervormen, maar dat zijn geen hallucinaties maar slechts vervormingen. Alleen de visuals met je ogen dicht zou je echte hallucinaties kunnen noemen.

Hallucineren kan wel voorkomen bij veel te hoge doseringen MDMA, delirianten (horror beelden) en tot slot mensen die in een psychose zitten.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Zweibeiner op 14 okt 2016 21:02

Psychedelibee schreef:Hallucineren op mdma is wel echt een teken dat je teveel genomen hebt en hoort ook niet bij de normale effecten ervan. Ook is het een misverstand dat je altijd heel energiek van mdma zou moeten worden.

Ik was er ook verrast door omdat ik bij mijn vooronderzoek dat effect dus niet gelezen had. Positief verrast. Zoals in dit topic ook staat dat hallucineren in de volksmond word genoemd als zijnde visuals. Dat hallucineren was dus wat ik graag een keer mee wilde maken. Daarom vond ik de paddos de erste keer ook niet overtuigend kwa visuals, ik haddus gewoon een verkeerd beeld van wat het moest zijn.
Des te toffer natuurlijk dat die halucinaties op mdma wel kwamen. Ik vind het nu uiteraard dus ook jammer om telezen dat het een teken is dat je te veel hebt genomen, want ik vind ze tof.

Ik moet zo te merken nog eens goed ga nadenken over mijn mdma gebruik, de 90 mg vond ik echt maar matig namelijk. Voor dat effect hoef ik niet perse de nadelen te hebben van het uitputten van mijn serotonine. 180mg was zeker wel aan de hoge kant, iets wat ertussen in zit lijkt mij een mooie ervaring. Maar dat brengt dan ook weer meer risico met zich mee.
Op 180 heb ik wel een zeer geslaagde avond gehad, voor mij ging er een nieuwe wereld open met gevoelens waarvan ik niet wist dat ik ze op die manier kon voelen.

@ elvenspice, ik ben een vrouw ;).
Zweibeiner
Belezen gebruiker

Berichtdoor Oxcyman op 20 nov 2016 18:37

Mijn eerste reactie op dit werkelijk uitstekende Forum, alwaar ik vast veel leerzame onderwerpen zal gaan tegenkomen!
Nu dus over LSD.
Ik lees dus, dat er iemand van 17 jaar is, die dit middel wil gaan uitproberen.
Daar heb ik toch enige bedenkingen bij, alhoewel zijn gedachtengang betreffende voorbereidingen beslist niet slecht te betitelen zijn!

Ikzelf heb één ervaring met deze drug. En wel eentje van die orde van grootte, dat ik blij ben, om er toendertijd zonder kleerscheuren vanaf te zijn gekomen. Een en ander verliep nou niet bepaald volgens het boekje...en daarom neem ik de vrijheid om die ervaring hier neer te kunnen zetten.
Wie daar dan een reactie op zou willen geven, nou, graag! Daar ben ik zeer zeker in geinteresseerd!

Ok. Deze ervaring is er eentje van 37 jaar geleden ongeveer. Het is als volgt toen verlopen:

Als stevige blower zat ik dus in een zekere ''scene'' van gebruikers. Veel was er mogelijk, maar de ''echte gebruikers'' in onze ogen de mensen die heroine gebruikten, daar hielden wij ons verre van.
Ik wist dat de enkele vrienden van toen wel ervaring hadden met dit tripmiddel, maar eerder was het er wat mij betreft het proberen ervan, nog niet gekomen. Tot de bewuste avond, dus.
Wij zaten met een man of 4, 5, lekker de ene joint na de andere te bouwen, en te consumeren. Op een gegeven moment gaf één van die vrienden aan, dat hij over ''Sterrebeeldjes'' Paper trips beschikte, en voor diegene die geinteresseerd was, er wel wat van wilde verkopen.
Nou ja, geinteresseerd was ik zeer zeker, maar toch weer met enige terughoudendheid er twee van aangeschaft.
Het waren kleine vierkante witte stukjes papier, van enig sterrebeeld was er niets waarneembaar. 5 mm x 5 mm ongeveer.
Toen de enige échte vriend mij vertelde daat hij mij in de trip wel wilde begeleiden die avond, heb ik er één van de twee ingenomen. Wij rookten gezellig verder, en het eerste half uur gebeurde er niets. Godverdomme dacht ik, ik ben genept, maar toen ontstond er langzaam aan een effect van ''de muren komen op mij af, wat is het hier klein en benauwd, laten we lkker naar buiten gaan! Mijn tripsitter ging mee.
En toen zette het effect dus dóór. Onbeschrijflijk, wat een ontzettend mooie felle kleuren van alles om ons heen! Wat een geweldig intens mooi gezicht was het, om een steen in de Maas te gooien, en dan de rimpelingen van het water te volgen! Geweldig allemaal! Nóg mooier, een trein zien en horen voorbij komen!
En toen...aan de wandel. Wij bleven maar lopen. Ik herinner me, dat ik op een moment midden op de weg liep, alle auto's volkomen negerend...toeterend of niet, het deed er niks meer toe, want ik was God zelf! Schijt aan al die nederige mensjes in die autootjes! at dachten deze lieden zich nou wel!
Laten we zeggen, dat alle indrukken 1000 x versterkt binnenkwamen. Ah, daar liep mijn tripsitter ineens, óók al over de weg...druk gebarend en ineens zeggend....hé tripper! alles ok?
En toen kwam er ineens een omslag van 1000%. Ik werd ineens ontzettend, echt ontzettend bang. Ontzettend bang, en ik wilde toen maar één ding, en dat was: Naar huis!
Terug lopende over de brug over de Maas, viel het mij op, dat de reling toch wel héél erg lang was, wel meer dan 100 kilometer! AAAA wat een angst...en mijn collega tripper? nergens te bekennen, óók nog eens..wat een enorme, giga ellende en angst!
Op een verder moment vond ik mijn auto terug, en, zwaar trippende en al, reed ik met 200 km per uur naar huis. Wat in werkelijkheid mss 30 km per uur was...
En toen was ik ineens thuis. Steeds in mijzelf mompelende vroegen mijn mede bewoners, wat er toch aan de hand was? Ik ging meteen onder de lakens, in een 5 minuten was deze Bad Trip ineens voorbij. God zij dank.
De hele dag erna was ik een beetje ''diszzy'' in mijn hoofd.
Hierna waren alle effecten verdwenen, maar ik nam mij één ding voor:
Dit dus noooooooit meer!
De trip heeft in totaal 4 uur geduurd.
Graag zou ik enig commentaar op deze ervaring willen horen van iemand die méér van dat LSD tripmiddel afweet?
Bedankt voor de aandacht in elk geval!
MVG
Oxcyman
Oxcyman
Newbie

Berichtdoor Mindless op 04 dec 2016 16:37

Ja, over LSD moet je dus niet te licht denken. Zeker niet gewoon casual even een zegeltje nemen nadat je al veel heb geblowd.

Ik heb aardig wat ervaring met LSD en over het algemeen vind ik het - hoewel een zwaar tripmiddel - wel een stuk makkelijker/vrolijker trippen dan bijvoorbeeld paddo's of truffels. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik laatst dus flink bad ben gegaan op ALD-52 wat zeer, zeer lijkt op LSD (in de jaren 60 stond ALD-52 geloof ik bekend als orange sunshine acid/lsd). Toen heb ik na de piek nog aan de wiet gezeten en toen ging het ook gruwelijk fout. Ik denk dat het vooral de werking van de wiet is, die immens wordt versterkt door LSD (of in mijn geval ALD-52 laatst). Als je enkel LSD gebruikt zonder wiet, is er denk ik lang niet zo'n kans dat het verkeerd gaat. Ik wil er ook graag bij zeggen dat ik er niet in geloof dat je echt 'bad' gaat door de substantie zelf, maar dat je simpelweg veel impulsen binnenkrijgt waar negatieve gedachten tussen kunnen zitten. Wanneer je die negatieve gedachten veel aandacht geeft, voed je ze als het ware, waardoor je in een vicieuze cirkel van negativiteit terecht kan komen, wat - toegegeven - extreem angstaanjagend kan zijn.

Mocht je interesse hebben om m'n report te lezen van die "bad" trip:

ALD-52 report
We fear the power of innocence.
Mindless
Moderator

Berichtdoor Tekzor668 op 04 dec 2016 17:06

Vanuit mijn visie is het een stofje waar je beter niet te gek mee doet. Nog maar 1 ervaring van 50 mics achter de rug en vooraf tientallen reports en info paginas doorlezen. Je moet LSD respecteren. Vlieg er niet zomaar klakkeloos in zonder enige voorbereiding. Het is een psychedelicum, eentje die jou heel goed laat voelen maar tergelijkertijd ook heel slecht kan laten voelen. Als je het niet in de goeie richting kan sturen of je mindset nog niet klaar is voor de trip begin er gewoon niet aan. Het kan altijd mislopen, ook bij ervaren trippers, zoals Mindless aangeeft.

Kan enkel maar meegeven met dergelijke tripmiddelen dat je altijd je trip voorbereid, een goeie mindset hebt en combineren met andere drugs laat voor wat het is tot je enige ervaring achter de rug hebt.
The world would be a nice place if everybody took a chill pill,
would get even better if some of them choked on it :-P
Tekzor668
Wijs gebruiker

Keer terug naar LSD