Eerste keer LSD

Hier moet je zijn voor alles over LSD.

Eerste keer LSD

Berichtdoor Burnie op 22 dec 2016 18:05

Hoi allemaal

Natuurlijk is een dergelijk onderwerp al vele malen geopend. Ik ben ook druk aan het lezen geweest op het forum, maar zie eigenlijk door de bomen het bos even niet meer.

Met oud & nieuw willen mijn vriend, ik, mijn beste vriendin en haar vriend LSD gaan gebruiken. We hebben voor vier dagen een rustig huisje gehuurd in het bos, en willen het daar gaan doen. We hebben ook al zegels gekocht, 20 stuks. De contactpersoon (kennis) zei dat ze zo'n 150 microgram bevatten. Is wat blauw met zwart en roze opdruk (?), geen idee of dit standaard iets zegt over de kwantiteit zoals bijvoorbeeld bij xtc. Mijn vriend heeft al vaak LSD gebruikt en is de meest ervaren tripper, hij heeft wel eens 4 zegels genomen en ook vrij intense en angstaanjagende dingen gezien, maar hij werd er niet bang van, eerder gefascineerd.
Nu heb ik nog nooit paddo's en truffels gehad, dus nog geen ervaring met hallucinaties. Ik reageer wel semi heftig op THC, en voel me dan soms heel awkward en ben bang dat iedereen naar me kijkt en op me let wat voor raars ik allemaal doe of zeg. Dit duurt meestal maar even op het hoogste punt. De vriendin die mee gaat heeft dit ook. Ik weet niet of dit iets zegt over een bepaalde gevoeligheid voor bepaalde stoffen?

Ik vraag me dus af of het verstandig is om in 1 keer een hele zegel te nemen voor ons. Mijn vriend zegt dat we er prima zelfs twee kunnen nemen, maar dit lijkt mij wat te veel van het goede. We zitten in een onbekende maar wel knusse warme omgeving, gewoon rustig in het huisje. Kunnen wellicht een boswandeling gaan maken maar druk zal het niet worden. Wat raden jullie ons aan?

Verder vroeg ik me af (beetje gekke vraag) maar hoe is een trip in het bijzijn van dieren. We hebben namelijk twee katten en willen deze misschien meenemen aangezien we vier dagen weg gaan(nog geen oppas gevonden). Maar ik wil niet dat ik me tijdens de trip te druk ga maken om de katten of dat ze bijvoorbeeld ontsnappen.

Verder lijkt het me leuk om wat te proberen te tekenen tijdens de trip. Ervaringen daar mee? Lijkt mij wel interessant, maar weet nog niet goed wat ik kan verwachten bij een dosering van 150microgram. Ik ben benieuwd of iemand wat tips heeft!

Ik heb veel gelezen over bad trips en ben hier op zich niet bang voor. Maar mocht dit toch gebeuren, wil ik wel in staat zijn me nog enigszins te kunnen relativeren, dus al te hard trippen lijkt me niet een heel goed plan. Ik hoor het graag! Thanks :)
Burnie
Newbie

Re: Eerste keer LSD

Berichtdoor Mindless op 22 dec 2016 18:17

Hoi Burnie,

Ik vind je vriend er wel wat makkelijk over doen. Ik zou iemand die nog geen ervaring heeft met psychedelica niet meteen een hele zegel aanraden, laat staan twee. Als die 150 microgram echt klopt, zou ik je eerder aanraden een halve te nemen. Met LSD is het namelijk zo dat als je het helemaal niks vind, dat je dan nog 10 uren te gaan hebt. Als je nou al wat ervaring had met trippen, dan ligt het wat anders want dan weet je een beetje wat je kunt verwachten. Trippen is namelijk sowieso helemaal anders dan je verwacht, dus het kan alle kanten op. Wat betreft wiet, dat is wel iets heel anders dan echte psychedelica zoals LSD Maar dat je je bij wiet gauw awkward voelt bij anderen kan er wel op wijzen dat dat ook kan gebeuren bij LSD of andere psychedelica. Als je een beetje introverte neigingen hebt, kan psychedelica dat op zo'n moment heel erg versterken.

Dieren zouden geen probleem moeten zijn denk ik, mits je dus een lage dosering neemt en niet heel hard aan het trippen bent. Ik denk dat het juist wel een toevoeging is om dieren erbij te hebben. Tekenen kun je ook proberen ja. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Bad trips gebeuren niet zomaar. Maar, je neemt wel psychedelica en dus neem je het risico op een negatieve ervaring. Onderschat het ook weer niet. Maar juist daarom zou ik zeggen, doe eerst rustig aan met de dosering bij je eerste keer trippen. Dat je vriend angstaanjagende dingen heeft gezien en daar geen problemen mee had, zegt helemaal niets over hoe jij zou reageren op dezelfde dingen.

Veel plezier in ieder geval en als je wilt kun je achteraf hier wel een reportje achterlaten. :)
We fear the power of innocence.
Mindless
Moderator

Berichtdoor Burnie op 22 dec 2016 19:17

Mindless schreef:Hoi Burnie,
Wat betreft wiet, dat is wel iets heel anders dan echte psychedelica zoals LSD Maar dat je je bij wiet gauw awkward voelt bij anderen kan er wel op wijzen dat dat ook kan gebeuren bij LSD of andere psychedelica. Als je een beetje introverte neigingen hebt, kan psychedelica dat op zo'n moment heel erg versterken.

Oke, dank voor de tips. Ik heb net een mooi report van je gelezen trouwens, met de je een fietstochtje gaat maken. Erg mooi en inspirerend en kan me daar helemaal in vinden. Zou toch mooi zijn als ik ook zoiets mag maken.

Verder ben ik zeker introvert, waar ik in het verleden veel moeite mee heb gehad maar ben daar veel mee bezig geweest en heb het volledig geaccepteerd en waardeer de eigenschap nu erg omdat ik heel opmerkzaam ben, houd van nadenken en diep dingen voelen en beleven. Met de juiste mensen heb ik de beste gesprekken, en deze mensen ken ik goed dus awkward zal het met hen denk ik niet worden. (enige waarbij dat zou kunnen is de vriend van mijn beste vriendin, die zelf een zeer intens en moeilijk nadenkend persoon is dus ik hoop niet dat hij de hele tijd gaat praten over moeilijke dingen haha.)

Ik heb een zeer positieve kijk op de wereld en het leven in het algemeen en weet dat er meer is tussen hemel en aarde. Ik ben daarom ook niet bang dat ik lang in een bad trip zou blijven hangen. Wel zijn er veel moeilijke dingen in mijn leven, maar ik hoop juist dat ik dan verder dan dat kan kijken. Ik vind het wel belangrijk om nog enigszins te kunnen relativeren dus ik denk dat ik voor een halve zegel ga.

Hoe zit het met muziek waarvan de lyrics heel emotioneel en ergens deprimerend zijn? Ik houd van zulke muziek, maar weet niet of het op zo'n moment de juiste invloed zou hebben.

Thnx!
Burnie
Newbie

Berichtdoor Mindless op 22 dec 2016 20:01

Hehe, ja fietsen raad ik aan met een LSD trip. :wink: Sowieso zul je je gestimuleerd voelen door LSD, dus is het niet verkeerd dat je wat actief bent.

Dat je introvert bent is trouwens zeker niet per se een probleem bij trippen. Ik ben ook voornamelijk introvert en ik ben helemaal gek op trippen. Introverte mensen zijn vaak al wat meer gericht op 'wie ben ik', 'wat doe ik hier', 'wat is dit hele bestaan' en dan zit je met psychedelica al gauw goed. De keerzijde is dan dus dat je je tijdens trippen met anderen weleens ongemakkelijk kunt voelen. Je weet precies wat je wilt zeggen, maar het komt er niet uit. Of je bent je heel erg (te) bewust van jezelf. Mensen waar je normaal al niet mee op één golflengte zit, kunnen dan wel een probleem worden. Probeer dan wat minder contact met zo iemand te hebben.

Je klinkt als iemand die trippen waarschijnlijk wel heel leuk gaat vinden. Een positieve kijk is sowieso al de beste instelling. En er kan eens wat moeilijks omhoog komen, maar daar moet je dan even doorheen. Het ding met psychedelica is, dat je er niet vanuit moet gaan dat alles alleen maar happy happy joy joy zal zijn. Verwacht je dat, dan moet je geen psychedelica doen. Natuurlijk, de instelling is dat je een prachtige trip gaat hebben, maar schiet niet meteen in de stress als het even wat minder lekker gaat. Psychedelica opent namelijk de deuren naar je onderbewuste.

Mijn ervaring met muziek luisteren tijdens LSD trips is dat ik niet zozeer emotioneel naar de muziek luister. Het is meer dat de muziekbeleving zelf enorm helder en gelaagd wordt ervaren. Het emotioneel muziek luisteren heb ik veel meer met paddo's/truffels en ook wiet. Maar wie weet hoe dat bij jou zal gaan. Misschien heb je dan wel helemaal geen zin in die specifieke muziek.
We fear the power of innocence.
Mindless
Moderator

Berichtdoor Benzoboss op 23 dec 2016 18:59

Je zou opzich wel 1 zegel kunnen pakken maar ik zou zwz laag beginnen met je eerste keer.
Bij truffels moet je ook beginnen met een half doosje dat is niet voor niks trippen kan heel intens zijn en als je bad gaat dans straal je ook doodsangt uit
Psychedelica moet je met respect behandelen anders zullen ze je regel recht naar de hell sturen en gelijk door naar de hemel :lol: niks voelt beter dan uit een bad trip komen.
Maar als je gwn voor zichtig doet kan er weinig mis gaan.
Je kan voor de zeker heid wat mdma pakken om de trip in een positieve richting te sturen of wat benzos achterde hand houden om de trip te kalmeren.
En anders kan je nog trip killers haalen in de smartshop ik heb hier geem ervaring mee.
Ik zou je lsd gwn oraal nemen de BA van lsd is volgensmij vrij hoog.
En aangezien nbom of hoe het ook heet oraal niet actief is voorkom je dat ook gelijk.

Nog wat tips.
Psytrance en pinkfloyd doen het altijd goed.
En een rondje door het bos moet je ook zeker doen laat het wel ff thuis inwerken dan kan je beslissen of je instaat bent om naar buiten te gaan.
:wave:
We were born to die!!!
Benzoboss
Belezen gebruiker

Keer terug naar LSD