Doseringsprobleem

Hier moet je zijn voor alles over LSD.

Doseringsprobleem

Berichtdoor DVC op 27 dec 2016 18:27

Hoi!

Ik zit met een prangende vraag waar ik niet meteen een antwoord op weet... Hopelijk kan er hier iemand op antwoorden!

Ik had (en heb nog steeds) zegels van '100 microgram'. Helaas zal ik nooit weten hoeveel er effectief op 1 zegel zit, maar dat doet er niet toe. De eerste trip is intussen 4 weken geleden en nu ben ik van plan om iets bescheidener te gaan trippen op Awakenings in Eindhoven volgende maand.
Normaal gezien zou ik nu een perfect idee moeten hebben van hoeveel ik naar binnen wil werken, maar ik betrouw het boeltje niet omdat ik bij de eerste zegel na anderhalf uur niks voelde, dan maar eentje bijgenomen heb om tenslotte een dik half uur daarna deftig aan het trippen te gaan.

Volgens onderstaande link zou ik toch wel zeker rond de 110 à 150 microgram gehad hebben, vooral door de heftige visuals en de sterke patronen (en lichte CEV's).
https://www.reddit.com/r/LSD/comments/2 ... 0ug1500ug/

Mijn vraag is nu: hoe komt het dat die eerste zegel zo laat begon te werken? Tot een half uur na zegel 2 heb ik absoluut niks gevoeld... Zou het kunnen zijn dat ik de eerste zegel te veel behandeld heb als keelpastille en dat de LSD zo eerst mijn maag gepasseerd is? En is het dan mogelijk dat beide zegels op hetzelfde moment begonnen te werken?

PS: iemand ervaring met trippen op Awakenings? Tijdens de eerste trip zijn we ook naar een technofeestje geweest, dus qua muziekstijl zit het zeker goed bij mij.
Done: wiet/ hasj, cocaïne, truffels, MDMA, alcohol, LSD
To do: speed, ketamine
DVC
Experimenterende gebruiker

Re: Doseringsprobleem

Berichtdoor Psychedelibee op 27 dec 2016 22:20

Als je LSD 15 tot 20 minuten onder of op je tong houd zou je in principe al binnen een half uur de effecten moeten merken. Na die 15 tot 20 minuten is je zegel dan als het goed is ook al zo goed als volledig uit elkaar gevallen op je tong.

Wat kan is dat de dosis van 1 zegel net te subtiel was, waardoor je het niet gelijk merkte. Of had je misschien kort van te voren nog zwaar gegeten? Dat zorgt er ook voor dat het langer duurt voor het inwerkt namelijk.

Als ik je verhaal zo lees kun je er denk ik wel vanuit gaan dat 1 zegel eerder tussen de 50 en 75ug bevat ipv 100ug.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor DVC op 28 dec 2016 12:38

Ik had niet zo recent gegeten, lichte maaltijd om 14u in de namiddag en rond 18u namen we de eerste zegel. Om 19u30 namen we vervolgens de tweede, en ik weet nog dat ik een kwartiertje later al effect voelde. Erg vreemd dus, want ik vermoed dat die eerste zegel net begon te werken toen de tweede onder m'n tong lag. In de volgende 30 minuten werd de trip toch alleszins nog een stuk intenser...
DVC

Berichtdoor Psychedelibee op 28 dec 2016 15:23

Ik heb ook wel eens gehad dat ik na 15 a 20 minuten al de eerste effecten merkte en dat ik een half uur daarna al vol op de piek zat. Andere keren duurde het ook wel eens langer.

Lastig te beoordelen of je die eerste of tweede zegel nou voelde opkomen.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor UmbraVitae op 29 dec 2016 12:27

Hoi, misschien indd eerste zegel iets te snel doorgeslikt, en misschien u maag niet leeg genoeg? Ik neem ze steeds op een volledig lege maag, btw ben nu net aan het sabbelen en sinds 17u gisteren niets meer gegeten, werkt perfect bij mij en dan moet 100 zelfs leuk effect leveren mijn inziens. Zoals hierboven reeds vermeld, 15-20min onder je tong en het plat gesabbeld zegeltje inslikken. Ik gebruik meestal rond 250 (in een keer) 2 x dubbele van 250 genomen met uur ertussen en da was zwaaar zot :rock: Met doses onder de 220 heb ik geen ervaring. Maar jij wilt het voor op festje gebruiken, wat zijn u intenties, met hoge dosis op festje zou ik indd ook niet doen, gewoon omdat ik zo in mezelf keer en diep kan gaan. zo rond de 120 zou toch iets leuk moeten geven en niet te zware trip, ik zou je gewoon 2cb aanraden zo vanaf 18mg en dat is lekkere boddyhigh, niet volledig weg, controleerbaar en krikt de euforie, energie en het sociale ook wat op. Hopelijk ben je er iets mee, wens je alvast een top beleving ;-) cheeerz
UmbraVitae
Newbie

Berichtdoor DVC op 23 jan 2017 20:12

Woops, topic eventjes uit het oog verloren...
2cb ben ik niet meteen van plan om te doen. Heb het nog nooit gedaan, dus liever eerst thuis eens in de vertrouwde omgeving :)
Wat betreft die dosering: ik heb er zo'n beetje mijn eigen theorie rond gevormd. Ik weet dat ik nogal redelijk gesabbeld heb op die eerste, waardoor het waarschijnlijk samen met mijn speeksel naar mijn maag spoelde. Ik heb uit enkele bronnen afgeleid dat de inslag bij inslikken na 2 uur komt. Anderhalf uur na inname heb ik dan dezelfde hoeveelheid naar binnen gewerkt, maar dan gewoon onder mijn tong gelegd en verder niets mee gedaan. In theorie zou ik dus 2 uur na inname het effect van de 2 zegels moeten gevoeld hebben.
Is er iemand die mij hierin kan volgen?
DVC

Keer terug naar LSD