handboek: mescaline (peyote,...)

Voor je vragen over drugs uit de natuur zoals paddo's, truffels, cacti, kanna, en andere herbals.

handboek: mescaline (peyote,...)

Berichtdoor psych-out op 20 jul 2011 21:26

Afbeelding

Wat is mescaline?
Mescaline is een in de natuurlijk voorkomende psychedelische stof die gevonden wordt in verschillende cactussoorten, waarvan het duidelijkst aanwijsbaar in Peyote (Lophophora williamsii) en San Pedro (Trichocereus pachanoi). Verschillende andere soorten van de trichocereus familie bevatten ook mescaline.

Mescaline behoort tot een familie van grondstoffen die ook bekend is als phenethylamines, waardoor ze duidelijk onderscheidbaar zijn van andere belangrijke psychedelica die tot de indolen familie behoren. LSD, psilocybine, harmaline en DMT zijn allemaal indolen. Veel synthetische 'designer' drugs zoals XTC en 2C-B zijn phenethylamines en zijn dus verwant aan de moleculaire structuur van mescaline.
Als aanvulling op mescaline bevatten de bovengenoemde cacti een groot aantal gerelateerde actieve bestanddelen, die ervaringen veroorzaken die kwalitatief verschillen van die van pure mescaline. De ervaring die men verkrijgt van Peyote bijvoorbeeld, is daarom nogal anders dan die van cacti van de trichocereus familie.

Veel soorten binnen de trichocereus familie zijn psychoactief. Veel bronnen geven aan dat een soort, de T. peruvianus, een aantal keer sterker is per gewicht dan de andere soorten. Psychoactieve soorten zijn:
Trichocereus bridgesii, T. cuzcoensis, T. fulvinanus, T. macrogonus, T. pachanoi, T. peruvianus, T. taquimbalensis, T. tersheckii, T. validus, T. werdermannius.

Afbeelding

Geschiedenis
Peyote en San Pedro zijn zogenaamde New World psychedelics. Vroeger was het gebruik ervan beperkt tot de regionen waar ze van nature voorkwamen. Peyote werd van Mexico tot in Texas gebruikt. San Pedro in het Andesgebied in Zuid-Amerika. De introductie van Peyote in de VS en Canada en het gebruik door Noord-Amerikaanse indianenstammen, begon pas meer recentelijk; laat in de 19e eeuw.

Zoals bij het gebruik van paddestoelen heeft de katholieke kerk geprobeerd dit uit te bannen. Hierin was zij slechts gedeeltelijk succesvol. Het peyotegebruik verspreidde zich tot in Noord-Amerika en in 1918 werd de Native American Church opgericht om het recht van inheemse Amerikanen om Peyote te gebruiken te beschermen. Zoals ook met de San Pedro was er een ceremonie waarbij Zuid-Amerikaanse sjamanen de christelijke symbolen in de rituelen verwerkten. Zo is er zelfs de naam van een chistelijke heilige aan de cactus toegekend.

Mescaline is het eerste psychedelische substantie die ooit is geëxtraheerd en geïsoleerd, wat gebeurde in 1896. In 1919 werd het de eerste psychoactieve stof die waarvan men erin slaagde het te synthetiseren. De 35 jaar daarop bleef het een wat obscure stof die alleen bekend was in de psychiatrie. In 1953 heeft de populaire schrijver Aldous Huxley over mescaline gelezen; waarna hij het al snel een keer probeerde. Door het schrijven van zijn boek The Doors of Perception liet hij het grote publiek ermee kennis maken.

Vandaag de dag worden nog steeds overal in Noord-Amerika heilige Peyoterituelen uitgevoerd. En in Zuid-Amerika blijven sjamanen traditionele San Pedro ceremoniën houden die worden geassocieerd met genezing, het verlenen of juist het tegengaan van hekserij, en om mensen in contact te brengen met het bovennatuurlijke. Een vaak gehoorde claim over de San Pedro ervaring is dat de gebruiker begint aan een telepatische reis tussen tijd en ruimte. Hij kan zo gebeurtenissen opvangen die in verschillende delen van de wereld, of in metafysische realiteiten, gebeuren. Dit reisfenomeen zou kunnen komen door de planten uit de nachtschadefamilie die worden toegevoegd aan het brouwsel en Belladonna alkaloïden bevatten.

Varianten
Synthetische of puur kristallijne mescaline is een van de meest zeldzame psychedelische stoffen, en het gebeurt dan ook regelmatig dat andere substanties voor mescaline worden aangezien. Stoffen variërend van LSD tot DOB (een aanverwant van 2C-B) worden soms als mescaline verkocht.

Afbeelding

Illegale drugslaboratoria maken zelden mescaline voor de underground markt omdat het enorm inffeciënt is, veel kost en het aan een degelijke afzetmarkt ontbreekt. Voor een trip is ongeveer ongeveer 1/2 gram mescalinesulfaat nodig. Dezelfde hoeveelheid materiaal staat voor vier doses XTC, 20 doses 2C-B, 50 doses psilocine of 2500 doses LSD. Omdat de markt veel kleiner is dan die van bovengenoemde stoffen moeten er dan nog kleinere, inefficiënte batches gemaakt worden waardoor een gram al gauw 100 tot 200 dollar kost: duidelijk te duur om een populaire drug te kunnen worden.

Mescalinesulfaat kan worden onderscheden door de structuur van de kristallen. Ze zijn ongeveer een halve centimeter lang en zien eruit als fijne naalden of glasscherven. De hoeveelheid die voor een lichte trip nodig is past in twee gelatine caps. Dus mensen die beweren dat ze mescaline via kleine pilletjes of als wit poeder in een capsule hebben gehad, hadden dus geen echte mescaline. Een andere vorm, mescaline hydrochloride, schijnt wel ongeveer 25 % krachtiger te zijn dan mescalinesulfaat.

Dosering en gebruik
Er is ongeveer 500 mg mescalinesulfaat nodig voor een complete trip (of ongeveer 350 mg meschaline hydrochloride). Pure mescaline moet in twee halve doseringen ingenomen worden met een tussenpose van 30 minuten. Hierdoor zal de maag minder van streek zijn, wat gewoonlijk ook verdwijnt tijdens de eerste paar uur van de trip. Wanneer men cacti consumeert is er sprake van een combinatie van alkaloïden die synergetisch met elkaar reageren, waardoor er een andere en wellicht fijnere ervaring ontstaat dan door pure mescaline.

Wat voelt de gebruiker?
Als de trip eenmaal op gang komt, ga je op een stil, afgezonderd, halfduister plekje zitten. Het liefst zo gemakkelijk mogelijk, op een bank of een stoel. Dit is het beste voor de trip. Je moet ook zorgen dat je jezelf in een vertrouwde en bekende omgeving bevind. Je moet jezelf gewoon lekker voelen voordat je het middel gaat gebruiken. Anders heb je de kans dat het een "bad" trip wordt. Dit betekend dat je jezelf niet goed voelt en later misschien zelfs erg ongelukkig gaat voelen.
Als je de mescaline hebt ingenomen duurt het ongeveer een half uur voordat je het gaat voelen. Dit komt doordat het middel eerst door het bloed moet worden opgenomen en daarna naar de hersenen moet gaan.
Als het middel begint te werken zie je vormen veranderen, een ronde lamp begint bijvoorbeeld een beetje vierkant te lijken. En kleuren worden ineens veel intenser en soms ook anders. Na een tijdje begint de trip pas echt. Bij een mescaline-trip zie je niet alleen andere dingen. Je gaat er ook anders van denken. Je gaat er in ieder geval heel erg veel van denken. Je zakt steeds verder weg in je gedachten en na een uurtje of twee zit de trip op zijn hoogtepunt. Het hoogtepunt blijft daar totdat het ongeveer 8 uur geleden is dat je het middel hebt gebruikt. Daarna begint het weer langzaam af te zwakken en na een uurtje of 10 zou de trip een heel eind afgelopen moeten zijn. Natuurlijk voel je jezelf dan nog wel een beetje "wazig" omdat je erg veel intense dingen hebt meegemaakt in die 10 uur.

de peyote
Afbeelding

De kleine, stekelloze peyote cactus (Lophophora williamsii) komt oorspronkelijk voor in Zuid-Texas en Noord-Mexico. De cactus is een belangrijk religieus sacrament onder veel inheemse volkeren in het noorden en midden van Amerika. In grote delen van Mexico worden helende krachten aan de cactus toegedicht. Tijdens een trip ervaren gebruikers dat de cactus een 'helende werking heeft op de ziel en advies geeft voor genezing'.

De belangrijkste stoffen in de peyote cactus zijn:
mescaline (3,4,5- trimethoxy-B-phenethylamine)
n-methylmescaline
n-acetylmescaline
lophophorine
thyramine
hordinenine
anhalaninine
anhalonidine
pellotine
o-methyllanhalonidine
Het belangrijkste alkaloïde van de Peyote cactus is mescaline.

De San Pedro
Afbeelding

De San Pedro cactus (Trichocereus Pachanoi) is de oudst bekende magische plant in Zuid-Amerika. Oorspronkelijk stamt deze uit Ecuador en Peru, en daar groeit hij nog steeds op de hoogvlaktes (2000-3000 meter).

De cactus heeft 4 tot 9 ribben, groeit snel en heeft een sterk wortelstelsel. De San Pedro cactus groeit net zolang door tot hij onder zijn eigen gewicht bezwijkt. Dan valt hij om en de omgevallen cactus zal in de natuur dan weer gaan wortelen en vele uitlopers produceren.

De San Pedro wordt ook vaak als entstam gebruikt voor andere, moeilijker kweekbare, cacti.
De cactus zelf wordt uit zaden of stekken opgekweekt. Onder zowel droge als vochtige omstandigheden groeit de cactus, hij groeit echter snel wanneer hij regelmatig water krijgt. De cactus kan echter jarenlang zonder water overleven en zelfs nieuwe zijscheuten vormen.

De belangrijkste stoffen in de San Pedro cactus zijn:
mescaline (3,4,5-trimethoxy-B-phenethylamine)
3-methoxy-4-hydroxy-B-phenethylamine
3,5-dimethoxy-4-hydroxy-B-phenethylamine
tyramine
hordinenine
Van deze is mescaline de belangrijkste. De San Pedro bevat iets minder mescaline dan de Peyote cactus, en is daarom zachter van karakter.

Lengte Gemiddelde diameter Gemiddeld gewicht
6-8 cm 3 cm 45 g
20-30 cm 4 cm 250 g
50-60 cm 5 cm 600 g

Effecten
San Pedro stelt je in staat om bewust te dromen en te wandelen door je eigen fantasiewereld. Het geeft een sterke trip met spirituele, kleurrijke visioenen. Het subject-object bewustzijn valt weg, en je ervaart dit alsof je opgelost bent in de zintuiglijke (vooral visuele) waarneming. Dit gaat vaak ook gepaard met een onbeschrijflijk gevoel van vreugde.
De San Pedro geeft een minder bedreigende en overweldigende trip dan Peyote, en de trip begint langzaam maar gestaag, meestal zonder al te veel misselijkheid.

Afbeelding

http://elroycocheret.wikispaces.com/mescaline+Wat+voelt+de+gebruiker
http://www.azarius.nl/encyclopedia/21/Mescaline/
i said NO to drugs... but they didn't listen
psych-out
Bewuste gebruiker

Re: handboek: mescaline (peyote,...)

Berichtdoor MrCactus op 21 jul 2011 20:42

Het gewicht van een San Pedro Cactus is veel hoger dan hier wordt vermeld !
Een dikke San Pedro Cactus stek van minstens 25 cm lengte weegt al gauw 500 tot 600 gram.
Zie voor meer gewichten:
http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... 30&lang=NL
MrCactus
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor psych-out op 22 jul 2011 14:39

MrCactus schreef:Het gewicht van een San Pedro Cactus is veel hoger dan hier wordt vermeld !
Een dikke San Pedro Cactus stek van minstens 25 cm lengte weegt al gauw 500 tot 600 gram.
Zie voor meer gewichten:
http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... 30&lang=NL

misschien in de natuur wel ja maar als je ze zelf kweekt zoala azarius het voor heeft dan krijg je een gemiddelde van wat hierboven staat.
zie voor meer info
http://www.azarius.nl/smartshop/psychedelics/cacti/san_pedro/
psych-out
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MrCactus op 25 jul 2011 00:10

De gewichten van de San Pedro's van Azarius zijn hoger dan in de eerste post vermeld staat.
Een jaar geleden stond op de San Pedro pagina van Azarius:

Lengte Gemiddelde diameter Gemiddeld gewicht
6-8 cm 3 cm 45 gr
20-30 cm 4 cm 1000 gr (nu dus 250 gram)
50-60 cm 5 cm 2000 gr (nu dus 600 gram)

En volgens mij hebben ze nog steeds dezelfde stekken ...........
MrCactus

Berichtdoor MrCactus op 25 jul 2011 00:49

psych-out schreef:misschien in de natuur wel ja maar als je ze zelf kweekt zoala azarius het voor heeft dan krijg je een gemiddelde van wat hierboven staat.

De genoemde hogere gewichten van Peyote-Paradise zijn van in Nederland gekweekte planten,
zoals op hun website staat.

Een stek van 55 cm lang en 5 cm doorsnede weegt al gauw 800 gram.
Kwestie van rekenen: Inhoud cilinder = Pi x Straal x Straal x Hoogte
Inhoud cilinder van 5 cm diameter = 3,14 x 2,5 x 2,5 x 55 = 1079 cm3
Inhoud cilinder van 4 cm diameter = 3,14 x 2,0 x 2,0 x 55 = 691 cm3
Een stek van 5 cm diameter heeft tussen de ribben geen weefsel, vandaar ook 4 cm berekenen.

Schatting-inhoud = Gemiddelde van beide = (1079 + 691) / 2 = 885 cm3
Schatting-gewicht = inhoud is 100% water = 885 gram.

Correcties:
1. Een cactus bevat niet alleen water, maar ook mineralen en andere zwaardere verbindingen.
Daarom een hoger gewicht.
MrCactus

Berichtdoor psych-out op 25 jul 2011 15:04

Ok, mijn fout.
Het probleem is wel dat ik dit topic niet meer kan bewerken. Is blijkbaar een nieuwe regel op drugsforum. Had dit anders meteen aangepast maar dit is nu helaas niet mogelijk.
Bedankt voor de correctie en hopelijk leest men bij het lezen van dit topic ook de onderste commentaren.
psych-out
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Dee Dee op 07 sep 2011 19:32

Wordt mescaline door de overheid eigenlijk als harddrug of als softdrug bestempeld? M.a.w.: Is mescaline illegaal in Nederland?
Dee Dee
Newbie

Berichtdoor MrCactus op 17 sep 2011 10:53

Harddrug, dus het bezit is niet legaal in Nederland.
MrCactus

Berichtdoor MrCactus op 22 feb 2012 13:44

Mescaline in lijst 1 van de Nederlandse Opiumwet
De stof Mescaline staat in lijst 1 van de Nederlandse Opiumwet vermeld.
Zie ook de nieuwe rubriek "Mescaline kopen" :
http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... en&lang=NL

1. Met o.a. een link naar de Nederlandse Opiumwet, met hierin Lijst 1 en 2 van niet toegelaten middelen.
2. Mescaline Cactussen als plant zijn dus wel toegestaan in Nederland.
3. Hieronder Artikel 2 uit die wet, die handelt over middelen van Lijst 1.
Artikel 3 is identiek, maar gaat over middelen van Lijst 2.

Artikel 2 van de Nederlandse Opiumwet
Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst I dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid:
A. binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B. te telen te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C. aanwezig te hebben;
D. te vervaardigen.

Schade aan de gezondheid en voor de samenleving
In artikel 3a wordt gesproken over middelen die schade kunnen veroorzaken aan de gezondheid en voor de samenleving.
Hoort alcohol hiet niet bij ???
Alcohol veroorzaakt sinds mensenheugenis heel veel leed, ellende en dood.

Artikel 3a - lid 2 van de Nederlandse Opiumwet
2. Bij algemene maatregel van bestuur kunnen aan lijst I of lijst II middelen worden toegevoegd indien is gebleken dat deze het bewustzijn van de mens beïnvloeden en bij gebruik door de mens kunnen leiden tot schade aan zijn gezondheid en schade voor de samenleving.
MrCactus

Berichtdoor Herbalisme op 24 aug 2012 19:23

Hello! (;

Ik heb thuis 3 peyote cactussen staan, waarvan 1'tje het erg slecht doet ...
Moet een peyote eigenlijk in de vlakke zon staan of in de schaduw? Want in het wild groeien ze in de schaduw van andere cacti/struikjes dacht ik ...
De oudste is ongeveer 10 jaar oud en aan het onderste van de cactus groeien er 2 kleintjes (Zal die pas in de winter verwijderen aangezien dit slecht is als je dit doet in de groei van de cactus)
En ik heb al heel wat gezocht op internet over de dosering van deze cactus, er bestaan heel wat varianten ... Heb je eigenlijk met 1 cactus genoeg om te trippen?

Alvast bedankt!
Greets Herbalisme
Herbalisme
Bewuste gebruiker

Berichtdoor MrCactus op 03 okt 2012 01:09

Herbalisme schreef:Hello! (;

Moet een peyote eigenlijk in de vlakke zon staan of in de schaduw? Want in het wild groeien ze in de schaduw van andere cacti/struikjes dacht ik ...
De oudste is ongeveer 10 jaar oud en aan het onderste van de cactus groeien er 2 kleintjes (Zal die pas in de winter verwijderen aangezien dit slecht is als je dit doet in de groei van de cactus)
En ik heb al heel wat gezocht op internet over de dosering van deze cactus, er bestaan heel wat varianten ... Heb je eigenlijk met 1 cactus genoeg om te trippen?

Alvast bedankt!
Greets Herbalisme

Slecht groeiende Peyote
Deze Peyote krijgt waarschijnlijk te weinig voedingsstoffen door:
1. onvoldoende mest of voedingsstoffen in de grond.
2. te weinig water.
3. wortels die niet goed werken (verrot, aangetast).

Zon
Peyote's mogen in de volle zon staan tot zo'n 40-50 graden Celsius.

Stekken
Stekken verwijderen altijd in een warme en droge omgeving.

Dosering
Je hebt zo'n 300 milligram Mescaline nodig voor een trip.
Een verse Peyote bevat zo'n 0,1 % Mescaline.
Je hebt dus zo'n 300 gram verse Peyote nodig.
En dat is een hele grote !

Zie voor het Mescaline gehalte van Mescaline Cactussen:
MrCactus

Berichtdoor Herbalisme op 03 okt 2012 20:39

MrCactus schreef:
Herbalisme schreef:Hello! (;

Alvast bedankt!
Greets Herbalisme

Slecht groeiende Peyote
Deze Peyote krijgt waarschijnlijk te weinig voedingsstoffen door:
1. onvoldoende mest of voedingsstoffen in de grond.
2. te weinig water.
3. wortels die niet goed werken (verrot, aangetast).

Zon
Peyote's mogen in de volle zon staan tot zo'n 40-50 graden Celsius.

Stekken
Stekken verwijderen altijd in een warme en droge omgeving.

Dosering
Je hebt zo'n 300 milligram Mescaline nodig voor een trip.
Een verse Peyote bevat zo'n 0,1 % Mescaline.
Je hebt dus zo'n 300 gram verse Peyote nodig.
En dat is een hele grote !

Zie voor het Mescaline gehalte van Mescaline Cactussen:

Ik plaats binnenkort een foto!
Greets Herbalisme
Herbalisme
Bewuste gebruiker

Berichtdoor henkdepenk op 06 dec 2012 17:11

Ik heb zelf allemaal van die cactussen staan in huis san pedros :P
echt leuk ik ben altijd een fan geweest van planten, en toen ik dertien was ofzo mocht ik toen ik voor de grap vroeg of ik wiet mocht kweken mocht t gewoon me papa betaalde t allemaal dat experiment is toen mislukt maar onlangs heb ik samen met me vader alsnog een kast gebouwd met lampen voeding afzuiging naar buiten koolstoffilter de hele rimram toen had ik van me eerste kweek iets van 300 gram 5 planten
Van dat tijdperk heb ik dus ook nog allemaal cacti staan maar die dingen groeien te langzaam sjesus
henkdepenk
Newbie

Berichtdoor MrCactus op 19 dec 2012 21:40

Als een Mescaline cactus langzaam groeit is daar een reden voor.
Geef eens om de 2 weken water (1 maart - 1 oktober), en geef elke 2 weken cactusmest.
Groeit de cactus na 4 - 6 weken nog niet dan eens kijken of de potkluit veel wortels heeft.
Bij weinig wortels de cactus ompotten in verse luchtige cactusgrond.
MrCactus

Berichtdoor itsjustme op 22 dec 2012 16:26

vraagje ?

nu heeft een vriend van me een paar dagen geleden mescaline gekocht op een rave , dat is toch wat de verkoper zei dat het was , maar het was een een fluo groen vloeibaar goedje , of het kan ook dat het normaal groen was wand ik was al redelijk aan het trippen :stoned: en het zat in een klein buisje zoals bij ghb , het smaakte dan ook naar hele sterke alcohol met een rare munt smaak in . nu moet ik wel zeggen ik heb daar zon 3 of 4 druppeltjes van gedronken heb en ik moet zeggen dat het wel redelijk effect gaf ik was wel al aan het trippen van een zegeltje maar die was al bijna uitgewerkt , ik zag dan ook trg veel meer kleuren en had ook dat het leek dat veel voorwerpen leken te trillen .
nu zou ik wel eens willen weten wat het vloeibare drankje nu juist inhoud , want ik vind nergens iets over vloeibare mescaline , en zou graag willen weten wat dat dan juist inhoud , of als er iemand anders is die dit vloeibare goedje al ooit eens heeft tegen gekomen op een feesj . hij heeft er ook maar 10 euro voor betaalt .
Dont drink and drive Just smoke and fly
itsjustme

Berichtdoor Pillie op 29 dec 2012 18:57

itsjustme schreef:vraagje ?

nu heeft een vriend van me een paar dagen geleden mescaline gekocht op een rave , dat is toch wat de verkoper zei dat het was , maar het was een een fluo groen vloeibaar goedje , of het kan ook dat het normaal groen was wand ik was al redelijk aan het trippen :stoned: en het zat in een klein buisje zoals bij ghb , het smaakte dan ook naar hele sterke alcohol met een rare munt smaak in . nu moet ik wel zeggen ik heb daar zon 3 of 4 druppeltjes van gedronken heb en ik moet zeggen dat het wel redelijk effect gaf ik was wel al aan het trippen van een zegeltje maar die was al bijna uitgewerkt , ik zag dan ook trg veel meer kleuren en had ook dat het leek dat veel voorwerpen leken te trillen .
nu zou ik wel eens willen weten wat het vloeibare drankje nu juist inhoud , want ik vind nergens iets over vloeibare mescaline , en zou graag willen weten wat dat dan juist inhoud , of als er iemand anders is die dit vloeibare goedje al ooit eens heeft tegen gekomen op een feesj . hij heeft er ook maar 10 euro voor betaalt .

Ik denk dat ik hetzelfde goedje gekocht heb op een rave in belgie, laatste woensdag. Ben ook benieuwd of het wel goed spul is... als je meer te weten komt... lemme know!
"With great drugs, comes great responsibility"
Pillie

Berichtdoor itsjustme op 20 jan 2013 15:42

heb dit weekend trg iemand tegen gekomen die het verkocht , heb een heel buisj rustig leeg gedronken , dit is echt zaligste spul dat bestaat zon mooie intense kleuren en hallucinaties ,het is gewoon hemel op aarde !
Dont drink and drive Just smoke and fly
itsjustme

Berichtdoor Pillie op 08 feb 2013 00:59

itsjustme schreef:heb dit weekend trg iemand tegen gekomen die het verkocht , heb een heel buisj rustig leeg gedronken , dit is echt zaligste spul dat bestaat zon mooie intense kleuren en hallucinaties ,het is gewoon hemel op aarde !

Ok, ik ga het ook eens proberen :D Het spul is wel al meer dan een maand oud maar heb het bewaard op kamertemperatuur
Pillie

Berichtdoor Pillie op 13 feb 2013 17:47

Dat groene goedje dat verkocht wordt als mescaline is hierbij dus ook meer dan goedgekeurd :stoned:

Superchille trip gehad iets zoals truffels en acid bij elkaar, goeie visuals alles erop en eraan.
Nog steeds geen idee van wat het zou kunnen zijn maarh et heeft voor een leuke nacht gezorgd.
Nu wel wat hoofdpijn (amper geslapen) en nazinderingen.
Pillie

Berichtdoor Jmths op 17 feb 2015 01:00

Wanneer men mescaline extraheert van een mescaline houdende cactus wordt de cactus eerst kapot gekookt en wordt al het (groene) vocht opgevangen waar de mescaline in zit. Vervolgens volgen er nog een paar stappen om puur mescaline uit dit vocht te halen, ik vermoed echter dat deze stappen zijn over geslagen en dat die buisjes uitgekookt cactusvocht bevatten.

Kan het mis hebben maar zou jullie verhaal wel verklaren.
If you can't laugh at life, it just isn't funny anymore.
Jmths
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Faytje op 09 jul 2016 22:37

Voor wie het interessant vindt hierbij wat van mijn persoonlijke informatie...

Dosering
(vrouw, 65kg, 1,73m, normale gevoeligheid)
Trichocereus cactussen zoals San Pedro (pachanoi, bridgesii en peruvianus) veel ervaringen met 30-40cm voor een normale trip
Peyote (Lophophora Williamsii) nog maar 1 ervaring, 10 klein buttons van bij elkaar 74gr vers gewicht. Was al boven treshold: visuals met gesloten ogen, sterke hallucinaties van het gehoor, sterkte tintelingen in het hele lichaam, zwaar gevoel en slaperigheid. Dit was wel te weinig voor een volwaardige ervaring.
Ieder persoon en iedere cactus is anders, maar wie weet heeft iemand er wat aan.

Misselijkheid
Ik neem altijd gember. Ik ga binnenkort citroen olie proberen. Dit bevat een hogere concentratie van de anti-misselijkheid stoffen die ook in gember zitten. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik lees ook dat veel mensen succesvol cannabis toepassen, maar hier kan ik niet over mee praten want ik houd niet van combineren.... en niet van cannabis :lol:

Effecten versterken
Zie ook deze site: https://trichoseriousethnobotany.blogsp ... ts-in.html
Ik ga dit binnenkort testen en ben me al aan het voorbereiden met een flavonoïden rijk dieet. Ik neem ook de voedingssupplementen ginkgo, quercetine en propolis. Deze ga ik ook combineren met de cactus en voeg dan nog groene thee poeder toe. Hierover houd ik jullie ook op de hoogte.

Zelf kweken
Doen! Het is heel leuk. Ik heb zelf veel planten, waaronder verschillende cactussen, waaronder verschillende Trichocereus soorten en ook Lophophora's. Je kunt oogsten zonder de plant op te offeren en ze zelfs vermeerderen! Zo groeit de voorraad vanzelf :)
Lophophora's bloeien en geven zaadjes die je heel makkelijk kunt opkweken. Alleen moet je wel heel wat jaren geduld hebben voordat ze groot genoeg zijn.

Let op!
Er zijn ook San Pedro's in omloop zonder mescaline, zie hiervoor mijn andere topic: viewtopic.php?f=7&t=59511
Er bestaan ook Lophophora's zonder mescaline, deze noemt men ook wel valse peyote (dat zijn diffusa en fricii)

Toevoeging
Ook Trichocereus scopulicola en T.cordobensisis bevatten vergelijkbare mescaline gehaltes als San Pedro. Van de cordobensisis ontvang ik binnenkort zaadjes :)
Faytje
Newbie

Berichtdoor Bobsacamano op 10 jul 2016 19:28

Na jou andere bericht ben ik toch weer bang geworden om een cactus te kopen. Dalijk heb ik ook zon rot ervaring dat je alleen verrot misselijk word en geen trip en dan ook nog best veel geld en moeite kwijt.
Done: Enough

To-do: ALD-52, 2C-P, 5-Meo-DMT, Mescaline, DOM, DOC
Bobsacamano
Badass junkie

Berichtdoor Faytje op 11 jul 2016 00:47

Dat is nou ook weer niet de bedoeling Bobsacamano! Het is heel bijzonder om mee te maken en ik kan het je van harte aanraden.
Ik heb een slechte ervaring met een marktplaatsverkoper zonder eigen website. (ik hoop dat ik dit mag zeggen zonder namen te noemen) Als je iets koopt van een webshop heb je al veel meer kans dat ze naar je zullen luisteren als je een klacht hebt. Zeker als ze een goede naam hebben en willen houden.
Misschien willen ze je ook (per mail) adviseren over de dosering. Dan heb je ook iets meer zekerheid.

Wat je ook kunt doen is de San Pedro (Trichocereus pachanoi) niet kiezen maar bijvoorbeeld voor de bridgesii gaan. Voor zover ik weet zijn hier geen meldingen van minder actieve cactussen. Ik vind zelf de bridgesii trouwens een hele mooie cactus om te groeien, met een blauwige kleur.

Als je een stek koopt neem dan iets extra. Dan kan je de top er af snijden en die laten wortelen en verder laten groeien. En als je een goede te pakken hebt: vermeerderen! :) Van een plant kan je het onderstuk na oogsten weer opnieuw laten uitlopen.
Als iedereen nou steeds de beste blijft doorkweken blijven die in elk geval behouden! Ik heb verschillende cactussen (pachanoi, bridgesii en peruvianus... en ik krijg zaadjes van nog andere soorten) en ze zijn allemaal anders qua ervaring!
Faytje
Newbie

Berichtdoor Bobsacamano op 12 jul 2016 17:29

Ooh was niet helemaal afgeschrikt hoor :) lijkt me een geweldige ervaring. En kan niet wachten het mee te maken. Heel erg bedankt voor je tips zijn erg welkom.

Heb je ook wel is mescaline als extract gemaakt? Zodat je alleen poeder over hebt?

Faytje schreef:Dat is nou ook weer niet de bedoeling Bobsacamano! Het is heel bijzonder om mee te maken en ik kan het je van harte aanraden.
Ik heb een slechte ervaring met een marktplaatsverkoper zonder eigen website. (ik hoop dat ik dit mag zeggen zonder namen te noemen) Als je iets koopt van een webshop heb je al veel meer kans dat ze naar je zullen luisteren als je een klacht hebt. Zeker als ze een goede naam hebben en willen houden.
Misschien willen ze je ook (per mail) adviseren over de dosering. Dan heb je ook iets meer zekerheid.

Wat je ook kunt doen is de San Pedro (Trichocereus pachanoi) niet kiezen maar bijvoorbeeld voor de bridgesii gaan. Voor zover ik weet zijn hier geen meldingen van minder actieve cactussen. Ik vind zelf de bridgesii trouwens een hele mooie cactus om te groeien, met een blauwige kleur.

Als je een stek koopt neem dan iets extra. Dan kan je de top er af snijden en die laten wortelen en verder laten groeien. En als je een goede te pakken hebt: vermeerderen! :) Van een plant kan je het onderstuk na oogsten weer opnieuw laten uitlopen.
Als iedereen nou steeds de beste blijft doorkweken blijven die in elk geval behouden! Ik heb verschillende cactussen (pachanoi, bridgesii en peruvianus... en ik krijg zaadjes van nog andere soorten) en ze zijn allemaal anders qua ervaring!
Done: Enough

To-do: ALD-52, 2C-P, 5-Meo-DMT, Mescaline, DOM, DOC
Bobsacamano
Badass junkie

Berichtdoor Faytje op 14 jul 2016 20:47

Ik heb wel eens geprobeerd te extraheren op een foodgrade manier d.m.v. limoneen als oplosmiddel. (via google genoeg info over te vinden) Maar ik kon niet aan zuivere foodgrade limoneen komen. In plaats daarvan heb ik foodgrade sinaasappel olie gebruikt. Dat bestaat grotendeels uit limoneen. Alles leek goed te werken en het resultaat zag er veelbelovend uit. Helaas bleek het spul uiteindelijk toch niet actief :(
Ik heb het vermoeden dat het komt doordat ik heb gewerkt met sinaasappelolie. Ik heb inmiddels wat van de sinaasappel olie gedestilleerd om zo wat meer richting zuivere limoneen te komen. Maar ik heb nog niet kunnen testen of het daarmee wel werkt.

Ik ken iemand die al een paar keer heeft geprobeerd om cactus te eten, maar het lukt niet. Deze persoon moet zo vreselijk overgeven dat hij op geen enkele manier genoeg binnen kan krijgen/houden om iets te kunnen ervaren. Voor deze persoon zou ik graag een extractie doen!

Zelf ben ik wel traditioneel... de moeite die je moet doen in de vorm van het eten/drinken van een ultra smerig iets hoort er wel bij wat mij betreft. Al houd ik wel altijd op een gegeven moment mijn neus dicht omdat ik anders niet meer verder kan vanwege de afschuwelijke smaak. Het wordt iedere slok/hap viezer! Ik ben toch nog geen doorgewinterde indiaan die het allemaal zonder moeite weg werkt :P

Ik dacht de eerste keer, hoe vies kan het nou zijn? Nou... echt heel heel vies! Ik had mezelf heel stoer ingeschat maar nee... het is echt afschuwelijk en dat is een understatement.
Maar het is de ellende waard!!!
Faytje
Newbie

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven