handboek: SALVIA DIVINORUM

Voor je vragen over drugs uit de natuur zoals paddo's, truffels, cacti, kanna, en andere herbals.

handboek: SALVIA DIVINORUM

Berichtdoor psych-out op 15 aug 2011 23:16

SALVIA DIVINORUM
Afbeelding

Salvia divinorum is een plant uit de lipbloemenfamilie (Lamiaceae).
De plant komt niet in het wild voor. Het is een cultigen van de Mazatec-indianen in de Oaxaca bergen in Zuid-Mexico, die de plant op geïsoleerde, vochtige en geheime plaatsen kweken voor gebruik door hun sjamanen.

In West-Europa komt de plant meestal voor als tuinplant met een vierkantige, ietwat harige stengel en bladeren, die daardoor zacht aanvoelen. De haartjes zijn bedoeld voor wateropname.
Salvia divinorum-drugGebruikDe plant wordt al duizenden jaren bij religieuze rituelen van de Mazatec-indianen door hun sjamanen gekauwd. Door het kauwen ontstaat een langer aanhoudend effect dan bij het in het westen gebruikelijke roken; wie de plant rookt in een pijp ervaart korte, veelal niet meer dan tien minuten durende, maar wel zeer intense atypische hallucinaties. De meeste gebruikers beschrijven de ervaring als prettig, soms zelfs spiritueel.

Anderen vinden de ervaring daarentegen juist beangstigend en te intens. Frequent wordt als angstwekkend effect gemeld een (tijdelijk) gevoel van controleverlies waarbij de waarneming van de omgeving wegvalt en een neiging tot een soort blind, slaapwandelachtig bewegen de kop opsteekt (waardoor de gebruiker zich onbedoeld aan gevaren kan blootstellen) en ook elk gevoel voor hoogte en diepte verdwijnt: de gebruiker vreest dan in een plat tweedimensionaal vlak te zullen moeten worden opgenomen. Er bestaat met name voor nieuwe gebruikers en experimenteerders een gevaar van overdosering of van een onderschatting van de mogelijke negatieve effecten, doordat het middel veelal legaal en betrekkelijk goedkoop is en de directe werkingsduur vrij kort.

De primaire actieve hallucinogene stof is salvinorine A, maar de soort bevat ook salvinorine B tot en met F en divinatorine A tot en met C. Salvinorine A werkt in op kappa-opioïdereceptoren in de hersenen en geldt als het sterkst bekende natuurlijke hallucinogeen.

Australië was het eerste land dat de handel in Salvia divinorum (per 1 juni 2002) verbood. Een aantal Europese landen en een aantal Amerikaanse staten volgden. In Nederland is de plant legaal verkrijgbaar in smartshops, vaak in generieke vorm, maar ook wel in vijf-, tien-, vijftien-, twintig- en extra sterke veertigvoudige extracten.

In de loop van 2007 ontstond er een internet-hype rond het gebruik van Salvia divinorium, toen tieners in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk de plant op betrekkelijk ruime schaal als één van de legal highs omarmden. Zij maakten video's van hun ervaringen en plaatsten die op YouTube.
Eén en ander bleef vervolgens ook voor de klassieke massamedia niet lang onopgemerkt en er verschenen geleidelijk aan meer berichten over 'die wonderlijke YouTube-subcultuur van hallucinerende jongeren'.
Zo kwam de BBC bijvoorbeeld met een bericht, waarin ze een van die op YouTube geplaatste 'ervaringsvideo's' van een salviagebruiker citeerde: "Mijn lichaam voelde aan als een verfpalet dat tegen een stuk linnen gesmeten was en langzaam naar beneden droop."
"Het klinkt als een parodie op de geestverruimende hippies uit de jaren 60," aldus dit BBC-bericht, "maar een uitlating als deze is bepaald niet atypisch voor deze wonderlijke nieuwe subcultuur."

Salvia Divinorum is géén partydrug
Dát is iets dat je goed moet weten. Salvia Divinorum is geen ‘leuke drug’ op de manier waarop alcohol of wiet dat kan zijn. Als je probeert een feestje te bouwen onder invloed van Salvia Divinorum zal je hoogst waarschijnlijk geen goede ervaring hebben. Salvia Divinorum is een bewustzijnsveranderend kruid dat gebruikt kan worden voor hallucinogene doeleinden of in een genezingsritueel. Op de juiste plaats, in de juiste setting maakt Salvia Divinorum het mogelijk om hallucinaties te krijgen. Salvia Divinorum is een kruid die een lange traditie van heilig gebruik kent en is erg goed te gebruiken bij diepte meditatie. Salvia Divinorum kan het best gebruikt worden in een rustige, bijna donkere ruimte, alléén (als een oppasser niet nodig blijkt) of met 1 of 2 goede vrienden. Salvia Divinorum kan het best in stilte gebruikt worden of met zachte prettige muziek op de achtergrond.

Afbeelding

Salvia Divinorum: Wat kun je verwachten?
Salvia Divinorum trips variëren in intensiteit van subtiel tot extreem krachtig. Dit geldt zowel voor het kauwen als voor het roken van het blad. De sterkte van de trip is afhankelijk van de hoeveelheid die je neemt, de manier waarop je het neemt en met je individuele lichaamschemie.

Salvia trips verschillen van andere hallucinogene drugs en psychedelische kruiden. Salvia Divinorum heeft een aantal voordelen namelijk:

Je kunt geen fatale overdosering van Salvia Divinorum nemen.
Salvia Divinorum is niet verslavend.
Salvia Divinorum is legaal.
Je keert weer snel terug naar een ‘normaal’ bewustzijn.
Salvia Divinorum geeft zelden vervelende bijwerkingen of een kater.

Lawaai en afleiding verstoren de trip en het is dan ook erg vervelend om televisie te kijken als je Salvia Divinorum hebt genomen, terwijl het zitten bij een kampvuurtje ‘s avonds prachtig is. Vanwege de bewustzijns- en gedragsveranderende eigenschappen van Salvia Divinorum is het gebruik in openbare ruimten sterk af te raden! Vooral als je niet gewend bent om Salvia Divinorum te roken of voor het eerst een sterker extract gaat gebruiken, moet je ervoor zorgen dat er een nuchtere oppasser aanwezig is, zodat deze ervoor kan zorgen dat je jezelf of anderen niet in een gevaarlijke situatie brengt, zoals bijvoorbeeld het omstoten van aangestoken kaarsen of uit het raam lopen. Na het roken van Salvia Divinorum komen de effecten erg snel opzetten; in minder dan een minuut. Na het kauwen van Salvia Divinorum bladeren treden de eerste effecten ongeveer na 15 minuten op en bereik je een piek na ongeveer 30 minuten. Normalerwijze duurt een Salvia Divinorum trip tussen 15 minuten en een uur. Soms kan een trip tot twee uur duren. Voor alle zekerheid is het verstandig om geen auto te rijden of machines te bedienen tot enkele uren nadat de trip voorbij is. De meeste mensen krijgen geen kater van Salvia Divinorum, maar toch zijn er enkele berichten over lichte hoofdpijn na het gebruik van Salvia Divinorum. Bij het roken van Salvia Divinorum kunnen je longen een beetje geïrriteerd raken. Salvia Divinorum trips treden in verschillende levels op. De zogenaamde S-A-L-V-I-A schaal is bedacht om zo de verschillende trip stadia te beschrijven. Elke letter staat voor een bepaalde sterkte waarop je de trip ervaart. De Salvia schaal beschrijft 6 verschillende stadia van de Salvia roes, waarbij elke letter een heftiger effect omschrijft. De algemene intensiteit van de Salvia Divinorum trip wordt geschaald aan de hand van het meest intense moment dat tijdens de trip wordt ervaren.

S-A-L-V-I-A= Salvia Divinorum trip schaal

Niveau 1: “S staat voor een SUBTIEL effect”. Je krijgt dan het gevoel alsof er ‘iets’ aan het gebeuren is, maar het is moeilijk te omschrijven wat. Een ontspannen gevoel en sensuele waardering. Dit milde level is erg goed voor meditatieve doeleinden en kan ook de seksuele energie bevorderen.

Niveau 2: “A staat voor een VERANDERDE WAARNEMING”. Bij dit niveau wordt er meer aandacht gegeven aan kleuren en texturen. Muziek kan heel aangenaam zijn en je kunt ook een veranderde waarneming van ruimte krijgen, waardoor de omgeving kleiner, groter of als minder diep ervaren wordt. Bij dit level komen hallucinaties niet voor, wel lijkt het denken komisch en minder logisch en kun je moeite hebben met het korte termijn geheugen.

Niveau 3: “L staat voor een LICHT HALLUCINOGENE STAAT”. Bij dit niveau verschijnen hallucinaties als de ogen worden gesloten, duidelijke hallucinaties van gestipte, geometrische patronen, hallucinaties van objecten en designs. Meestal zijn de beelden 2-dimensionaal. Als er toch hallucinaties optreden met geopende ogen worden deze meestal als vaag en snel gezien. Bij dit level treden hypnagogische fenomenen op die sommige mensen ook ervaren als ze in slaap vallen. De hallucinaties worden bij dit stadium wel als erg prettig ervaren, maar niet verward met de alledaagse realiteit.

Niveau 4: “V staat voor een LEVENDIGE HALLUCINOGENE STAAT”. Tijdens dit niveau treden complexe, drie dimensionale, realistisch lijkende scènes op. Soms worden er ook stemmen gehoord. Met geopende ogen zul je weliswaar nog een samenhangende realiteit ervaren maar als je dan je ogen sluit kun je dit alles helemaal vergeten en geheel opgaan in droomachtige scènes. Sjamanistisch reizen naar andere landen, buitenlands of denkbeeldig. Ontmoetingen met wezens, entiteiten of geesten, het reizen naar andere tijden. Dit alles kan je overkomen tijdens niveau 4. Het zou ook kunnen voorkomen dat je het gevoel hebt het leven van iemand anders te leven. Bij dit level heb je de Sjamanistische wereld betreden. Je zou het ook “het vertoeven in droomtijd” kunnen noemen. Je ervaart met gesloten ogen fantasieën (droomachtige ervaringen met een samenhangend geheel) en je blijft denken dat dit realiteit is zolang je ogen gesloten blijven. Dit is ook een groot verschil met niveau 3, waarbij weliswaar prettige beelden gezien worden, maar het niet écht beleefd worden.

Niveau 5: “I staat voor een ONSTOFFELIJKE ERVARING”. Bij dit niveau blijf je weliswaar bij bewustzijn en gedachten lijken lucide, maar men wordt geheel in beslag genomen door de innerlijke beleving en je kunt ieder realiteitsgevoel verliezen. Ook kun je het gevoel van identiteit verliezen. Je voelt als het ware een eenheid met god/godin, de geest en universeel bewustzijn. Het kan ook voorkomen dat je samensmelt met objecten zoals bijvoorbeeld een muur.Tijdens dit stadium is het onmogelijk om in de alledaagse realiteit te functioneren. Helaas krijgen toch velen tijdens deze wazige staat de behoefte om te bewegen of rond te lopen. Dit is dan ook de reden waarom het van essentieel belang is dat er een oppasser aanwezig is tijdens de Salvia Divinorum sessie en er op toe kan zien dat de gebruiker veilig is terwijl hij/zij een innerlijke reis maakt. Voor de persoon die de Salvia Divinorum ervaring doormaakt lijkt het allemaal weliswaar erg prettig of verschrikkelijk angstaanjagend, maar voor de buitenstaander lijkt de tripper erg gedesoriënteerd en in de war.

Niveau 6: “A staat voor een ‘amnesie effect’ ” Bij dit niveau heb je waarschijnlijk het bewustzijn verloren of je kunt je later niet meer herinneren wat er met je is gebeurd. De persoon kan omvallen of gewoon stil blijven, maar ook echt in het wilde weg bewegen. Slaapwandelachtig gedrag kan optreden. Ook kan de gebruiker zich verwonden, zonder dit te voelen. Bij het wakker worden zal de persoon geen idee hebben wat hij/zij heeft gedaan, gezegd of ervaren. Mensen met een Niveau 6 trip kunnen zich nooit herinneren wat ze hebben meegemaakt tijdens deze diepe trance. Dit is dan ook niet bepaald het Salvia level dat je wilt bereiken aangezien je niks meer kunt herinneren.
Waarschuwing bij het gebruik van pure Salvinorine A
Uit het boek van D.M Turner

Zoals eerder vermeld hebben de meeste die Salvinorine A hebben geprobeerd de effecten als extreem verwarrend ervaren en hebben geen behoefte om deze ervaring te herhalen. Deze reactie kwam zowel van mensen die zeer veel ervaring hebben met het gebruik van hallucinogen, alsook van vele schrijvers en vooraanstaande personen in de psychedelische beweging. Het is niet waarschijnlijk dat Salvinorine A ooit een populaire drugs zal worden. De meeste mensen zullen dan ook de niet-geëxtraheerde plantendelen prettiger vinden. In tegenstelling tot Salvinorine A geven Salviabladeren, zeker bij inname, een veel subtieler en langer aanhoudend effect. De meeste mensen ervaren dit als prettiger en hebben hier zodoende meer baat bij. Op deze manier gebruikt is Salvia Divinorum ook een stuk minder overweldigend dan bij het gebruik van pure Salvinorine en veroorzaakt daarom ook niet snel de gevaren zoals als volgt beschreven wordt. Salvinorine A wordt momenteel slechts door een kleine groep mensen gebruikt en informatie aangaande de mogelijke effecten op mensen is daarom beperkt. Er is weinig bekend over de mogelijke toxiciteit van salvinorum A, zeker in hoge doseringen. Informatie over de ervaringen van zo’n 50 gebruikers zijn hier informeel verzameld en verwerkt. Ook heb ik een aantal inzichten in de tekst verwerkt die ik heb opgedaan tijdens zo’n 30 sessies met Salvinorine A. Het gebruik van Salvinorine A kan extreme gevaren met zich meebrengen, die je bij andere psychedelica niet tegenkomt.

Afbeelding

Na het roken van Salvinorine zullen sommige gebruikers opstaan en rondlopen of bewegen en tegen dingen aanrennen die op hun pad staan. Mensen die in deze staat verkeren bewegen vaak op een opgewonden manier en lijken te worstelen met hun ervaring. Meestal hebben deze personen blijkbaar ook geen herkenning van hun omgeving op dat moment. Deze reactie is slechts opgemerkt bij een paar mensen, ongeveer 5% van de eerste 50 sessies.

Een vaker voorkomend fenomeen was dat de persoon na het roken van Salvinorine A niet in de gaten heeft dat hij/zij zwaar onder invloed is en begint rond te lopen. In deze situatie is de persoon wel in staat om zijn of haar omgeving waar te nemen en beweegt zich vrij moeiteloos zonder tegen allerlei objecten aan te botsen. Verschillende personen wilden in deze situatie de plaats waar zij zich op dat moment bevonden verlaten en naar een andere locatie rijden of lopen en moesten er van af gebracht worden om dit te doen. Vaak kunnen personen zich nadat de effecten voorbij zijn niet herinneren dat ze hebben rondgelopen of weg wilden gaan. De aanwezigheid van een persoon die optreed als oppasser is zeer belangrijk gebleken bij situaties zoals hierboven beschreven staan. Siebert heeft een aantal van dit soort reacties meegemaakt en stelt het volgende vast: ”Bij een dosering boven 500 tot 1000 mcg kunnen de effecten zeer alarmerend zijn. Ik heb mensen op zien staan en ongecontroleerd door de kamer zien waggelen, over meubels zien vallen, onsamenhangende nonsens brabbelen en hun hoofden tegen de muur aan zien slaan. Sommige mensen hebben geprobeerd om het huis te verlaten. Nadat de Salvia Divinorum ervaring voorbij is herinneren ze zich hier niets van en meestal herinneren ze zich heel andere ervaringen! Voor een buitenstaande observeerder heeft de persoon die zich in deze situatie bevind een lege blik in zijn ogen, alsof niemand aanwezig is. Ook komt het vaak voor dat mensen een gezichtuitdrukking hebben die het best te vergelijken valt met dat van een doodsbang dier.”

Er is zeker potentieel psychisch gevaar in Salvinorine A. Ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat Salvia Divinorum ogenblikkelijk al je gevoel en referentie aan de gangbare realiteit kan doen verdwijnen. Zelfs je gevoel van bestaan. Je kunt denken dat jij of de wereld absoluut is doorgedraaid. Zeer ervaren trippers berichten na een toediening van extreem hoge doseringen Salvinorine A dat ze het gevoel hebben alsof iemand een grap met ze uithaalt door hen Salvinorine te gegeven. Een bepaald persoon die Salvinorine A heeft geprobeerd en die vrij ervaren is met DMT en andere psychedelica zegt over Salvia Divinorum: “Salvia Divinorum laat bij een dosering die 50X tot 100X lager ligt dan DMT, DMT lijken op een waterpistool..!” De intensiteit van een Salvinorine A trip wordt meestal ervaren als net een stapje intensiever en heftiger dan gerookte DMT, net als dat DMT net een stapje intenser en heviger ervaren wordt als een typische LSD trip. Een groot percentage van de Salvinorine A gebruikers melden ook dat de angst factor vele malen groter is dan met DMT, en dat zegt véél. Ik denk dat, hoe ervaren een persoon ook is met andere psychedelica of het verkeren in een andere bewustzijnstoestand, niemand voorbereid kan zijn op een volle en qua sterkte meest intensieve Salvinorine A trip. De mentale staat waarin Salvinorine je brengt is onmogelijk met welke andere psychedelica te vergelijken en het komt algemeen voor dat de gebruikers geshockeerd, absoluut verbaasd en angstig worden. Het is dan ook absoluut zo dat het een stuk voorzichtiger en veiliger is als je de gehele Salvia Divinorum plant gebruikt voordat je met het geïsoleerde actieve bestanddeel gaat experimenteren.

Afbeelding

http://www.salvia-divinorum.nl/salvia-divinorum-trips.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salvia_divinorum
i said NO to drugs... but they didn't listen
psych-out
Bewuste gebruiker

Re: handboek: SALVIA DIVINORUM

Berichtdoor Tijdloos op 16 aug 2011 02:50

Dank voor het delen van weer een mooie complete duidelijke handleiding, respect!
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor mandragora op 16 aug 2011 21:41

...weer... :)
*Live the life you love and love the life you live*
mandragora
Badass junkie

Berichtdoor pwooppwoop op 08 sep 2011 22:30

salvia een van de meest onderschatte "drugs" in mijn ogen
na een hijsje of 5 - 6 zag ik alleen allemaal vierkantjes met verschillende kleurtjes, en die deden allemaal verschillende dingen, en kan me nog perfect herrineren dat ik altijd naar het volgend vakje wouw, echt een prachtige ervaring in mijn ogen, die ook redelijk lang duurde, maar in werkelijkheid was het nog niet een halve minuut

volgends de nuchtere zat ik echter op de grond met men wang over de grond (een zacht tapijt :love: ) te schuren, en om de paar seconden kroop ik voort op men knieen, en men armen hingen er maar bij te slepen
pwooppwoop
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor mandragora op 09 sep 2011 17:56

dit is bij mij ook 1 van de krachtigste ervaringen tot nu geweest, soms zo krachtig dat ik het nooit meer 'zomaar' neem,het word moeilijker en moeilijker om trug de stap te zetten om een hijsje te nemen... , soms heb ik er zin in maar wanneer de pijp gevuld is en op het punt sta het te doen, doe ik het toch niet omdat ik me niet klaar voel ervoor. mijn hersenen weten wat ik ga meemaken dus is het moment voor de hijs mentaal zeer zwaar omdat je iets gaat meemaken wat je niet kan vatten...
mandragora
Badass junkie

Berichtdoor pwooppwoop op 09 sep 2011 21:55

herken ik helemaal, heb het sinds toen ook nooit niet meer gedaan, gewoon omdat het toch wel iets heel heftig is
pwooppwoop

Berichtdoor mandragora op 10 sep 2011 13:16

ik heb hier al een half jaar halve gr 20x en 1gr 15x liggen, enig idee hoelang deze extracten goedblijven?? het zit in een donkere kleerkast in een metalen doosje....
mandragora
Badass junkie

Berichtdoor De jongen op 11 okt 2011 21:56

pwooppwoop schreef:salvia een van de meest onderschatte "drugs" in mijn ogen
na een hijsje of 5 - 6 zag ik alleen allemaal vierkantjes met verschillende kleurtjes, en die deden allemaal verschillende dingen, en kan me nog perfect herrineren dat ik altijd naar het volgend vakje wouw, echt een prachtige ervaring in mijn ogen, die ook redelijk lang duurde, maar in werkelijkheid was het nog niet een halve minuut

volgends de nuchtere zat ik echter op de grond met men wang over de grond (een zacht tapijt :love: ) te schuren, en om de paar seconden kroop ik voort op men knieen, en men armen hingen er maar bij te slepen

Woow,ik ben echt door salvia geintrigeerd. Ik zag net hetzelfde. Intelligente vakjes als je het mij vraagt. En ze bewegen steeds, zelfs door mij heen of ik door hen. Maar vooral zijn ze intelligent en zijn ze in alles. Dit komt bij mij steeds terug. Ik heb al met meerdere mensen gesproken die soortgelijke ervaringen hebben.

Als je het mij vraagt is de salvia wereld echt, maar ligt ze buiten ons normale waarnemingsveld. Ik vond het ook wel beangstigend omdat men zelfbesef totaal niet relevant was. Je normale zelfconstructie is in de salvia wereld pure absurditeit!
De jongen
Bewuste gebruiker

Berichtdoor De jongen op 11 okt 2011 22:00

Ik probeer morgen een aantal salvia ervaringen in tripreport te gieten, want ik moet er iets mee. Het is zo echt. Zo ingrijpend. Ik heb meestal het gevoel da ik in de omgeving wordt gezogen, men voorhoofd wordt dan enorm hardt, de vakjes gaan daar ook over op en af, ik denk echt dat in de zetel of de muur ging. Morgen meer...
De jongen
Bewuste gebruiker

Berichtdoor De jongen op 12 okt 2011 10:30

mandragora schreef:ik heb hier al een half jaar halve gr 20x en 1gr 15x liggen, enig idee hoelang deze extracten goedblijven?? het zit in een donkere kleerkast in een metalen doosje....

Volgens mij blijft het lang goed. Dit weekend heb ik nog salvia gebruikt die zeker 2 jaar oud is, en deze werkte zeker.

Salvia heeft daarnaast een omgekeerde tollerantie. Dit heb ik zelf ook zo ervaren. Versterkt extract is voormij compleet uit den boze, gewoon gedroogd salvia blad geeft al enorm intense ervaringen. Vroeger moets ik veel meer gebruiken. Ik heb het nu 5 keer op getript. Tussendoor deed ik soms een paar blaadjes in een sigaret of jointje. Daar voel je niets van maar het maakt je gevoeliger.
De jongen
Bewuste gebruiker

Berichtdoor pimthunder op 04 nov 2011 18:08

Morgen me eerste grametje 5-extract halen. Ben zeer benieuwd hoe dit gaat worden. Ook meteen eerste keer ech trippen.
pimthunder
Newbie

Berichtdoor psych-out op 04 nov 2011 19:08

pimthunder schreef:Morgen me eerste grametje 5-extract halen. Ben zeer benieuwd hoe dit gaat worden. Ook meteen eerste keer ech trippen.

have fun with it en laat iets weten hoe je het vond :wave:
psych-out
Bewuste gebruiker

Berichtdoor pimthunder op 04 nov 2011 19:37

psych-out schreef:
pimthunder schreef:Morgen me eerste grametje 5-extract halen. Ben zeer benieuwd hoe dit gaat worden. Ook meteen eerste keer ech trippen.

Dankje, ik ga het alleen niet meteen morgen proberen. Zodra ik het heb geprobeerd laat ik hier een berichtje achter. Zit alleen nog te twijfelen tussen 5 en 10 extract, kan iemand me hierbij helpen? Alvast bedankt.
pimthunder
Newbie

Berichtdoor psych-out op 04 nov 2011 20:02

pimthunder schreef:
psych-out schreef:

Dankje, ik ga het alleen niet meteen morgen proberen. Zodra ik het heb geprobeerd laat ik hier een berichtje achter. Zit alleen nog te twijfelen tussen 5 en 10 extract, kan iemand me hierbij helpen? Alvast bedankt.

ok, dat is goed. En als je voor de eerste keer salvia probeert dan zou ik toch eerst voor de 5x gaan. Dit is wat goedkoper en milder dan de 10x en kan in je voordeel uitdraaien mocht je salvia niks vinden want salvia is toch wel een raar stofje hoor. Hopelijk bevalt het je wanneer je het probeerd. mocht je nu toch zoiets hebben van ''ik wil toch de 10x'' dan zal dit ook wel goed meevallen. Het is een verschil met de 5x maar niet in zo'n sterke maat dat het een enorm verschil is qwa sterkte. veel succes ermee en ben benieuwd hoe je het vind.
groeten psych-out
psych-out
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Heiden op 03 maart 2012 20:41

Hallo.
Ik gebruik natuurlijke drugs(plantjes en zwammetjes) voor spirituele ervaringen en ik heb nu 2 keer salvia geprobeerd. een keer 5x geen effect toen 10x ook gen effect. toen heb ik van 10x een vol zakje gerookt en werd ik alleen even goed licht in mijn hoofd. Wat doe ik fout? i krook het uit een tabak pijp met een flinke aansteker erbij en hijs het in 2 stevige halen allemaal op dat is dus een gram als ik het zakje goed gelezen heb.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Zoeker van wijsheid,
Geestelijke danser
En spiritueel reiziger.

To be one with the universe you must dance with the mushroom the spirit and the elements
Heiden

Berichtdoor mandragora op 04 maart 2012 17:58

Heiden schreef:Hallo.
Ik gebruik natuurlijke drugs(plantjes en zwammetjes) voor spirituele ervaringen en ik heb nu 2 keer salvia geprobeerd. een keer 5x geen effect toen 10x ook gen effect. toen heb ik van 10x een vol zakje gerookt en werd ik alleen even goed licht in mijn hoofd. Wat doe ik fout? i krook het uit een tabak pijp met een flinke aansteker erbij en hijs het in 2 stevige halen allemaal op dat is dus een gram als ik het zakje goed gelezen heb.

Beter een bong(met water) gebruiken en de rook minstens 20sec inhouden.
Ik heb alvast aan een mespuntje genoeg :wink:
mandragora
Badass junkie

Berichtdoor justmakepeace op 26 apr 2012 23:02

ff een dom vraagje :p
Ik wil met mijn maten best graag een keer aan de salvia, maar we hebben geen bong.
Je kunt opzich uit een flesje of een blikje wel een bong fabriceren als je maar zorgt dat je geen plastic enzo hoeft te verbranden (niet zo gezond) zou je uit een halve liter blik een bong kunnen fabriceren waarmee je salvia kunt roken? gewon plat knijpen in het idden en er kleine gaatjes in prikken en daar je zooi op leggen, aansteken en dat blik vol hijsen via dat gat waar je uit drinkt :p kwam een maat van mij mee aan maar weet niet of dat werkt, zonde om voor 1 keer een bong te kopen
justmakepeace
Belezen gebruiker

Berichtdoor mandragora op 27 apr 2012 14:27

Heb geen ervaring om een pijp te maken vanuit een blikje, maar dit heb ik voor je gevonden op internet...

Men neme een leeg cola blikje.
Men stompt daar met de vuist aan een kant een deuk in. In het midden vand e deuk (in eht midden van het blikje dus) maakt men een paar kleine gaatjes. Hiervoor kun je een schaar of mes gebruiken. Pas wel op dat de gaastjes niet te groot worden want hier komt straks de wiet op te liggen.
Vind nu een manier om het "drinkgat" dicht te krijgen. Ik had dit opgelost door een stukje keukenfolie met een stiekje over die rand heen vast te maken, ik denk dat het ook met kauwgom zou kunnen.
Nou maak je een flink gat in de onderkant van het blikje. Door de bolling is dit best sterk dus je zult even moeten rammen. Dit wordt dus het gat waardoor je de rook naar binnen zuigt.
Viola, het is af. Leg nu de wiet op de gedeukte kant boven op de gaatjes. Zorg dat je het blikje recht houd anders kan de wiet eraf vallen als de deuk niet goed is. Houdt nu je mond tegen de achterkant van eht blikje aan. De ring sluit mooi om je lippen heen dus er kan geen rook weg. Steek nu de wiet bovenop aan en hijsen maar. En de rest is geschiedenis...

Hopelijk heb je'r wat aan..., grts
mandragora
Badass junkie

Berichtdoor justmakepeace op 27 apr 2012 15:32

haha slim plan :D ik zal het wel een keer proberen als er wiet, hash of salvia en een leeg blikje in de buurt is :p Van drugs wordt je dus écht creatiever! (A)
justmakepeace
Belezen gebruiker

Berichtdoor mandragora op 27 apr 2012 15:53

Geniet ervan als het zo ver is zou ik zo zeggen :)
mandragora
Badass junkie

Berichtdoor Heiden op 25 jun 2012 17:45

ik doe iets fout... 10x extract... half zakje in mijn waterpijp. alles in 1 grote teug naar binnen en tot wel 28 geteld. werd even goed high en toen weer normaal.... niet wat ik verwacht van salvia
--------------------------------------------------------------------------------------------
Zoeker van wijsheid,
Geestelijke danser
En spiritueel reiziger.

To be one with the universe you must dance with the mushroom the spirit and the elements
Heiden

Berichtdoor NiandraLades op 25 aug 2012 13:09

Beetje erg late reactie, maar wat jij hebt heeft mijn vriend ook. Al vaak geprobeerd, kleine dosis, normale dosis, hele grote dosis... en hij voelt zich alleen maar stoned. Toen 30x extract gekocht. Normale dosis: niks. Flinke dosis: 5 minuten raar doen en zich er helemaal niks meer van herinneren, toen hij er weer 'was' dacht hij dat hij nog moest beginnnen... Lukt dus niet een tussenweg te vinden waarop hij wel tript maar zich ook nog iets herinnert!
Bij mij daarentegen gaat het prima, dus aan het spul ligt het niet...
~MDaMAzing~
NiandraLades
Belezen gebruiker

Berichtdoor Tijdloos op 02 nov 2012 03:00

Lawaai en afleiding verstoren de trip en het is dan ook erg vervelend om televisie te kijken als je Salvia Divinorum hebt genomen, terwijl het zitten bij een kampvuurtje ‘s avonds prachtig is. Vanwege de bewustzijns- en gedragsveranderende eigenschappen van Salvia Divinorum is het gebruik in openbare ruimten sterk af te raden! Vooral als je niet gewend bent om Salvia Divinorum te roken of voor het eerst een sterker extract gaat gebruiken, moet je ervoor zorgen dat er een nuchtere oppasser aanwezig is, zodat deze ervoor kan zorgen dat je jezelf of anderen niet in een gevaarlijke situatie brengt, zoals bijvoorbeeld het omstoten van aangestoken kaarsen of uit het raam lopen.

Deel je mening helemaal, ook bij mij werkt het een stuk beter als er minder geluid en andere afleidingen zijn :beer:

S-A-L-V-I-A= Salvia Divinorum trip schaal

Het 'hoogste' in die schaal heb ik paar keer gehaald, prachtig :D
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor mandragora op 02 nov 2012 20:17

Same here :love: hemels...al weet je'r achteraf zo goed als niets meer van :)
mandragora
Badass junkie

Berichtdoor Liberthy op 08 apr 2013 15:11

Ik heb het vroeger voor de "lol" gebruikt, en het werkte, heel apart ervaring
zou het niet precies kunnen beschrijven, volgens mij treed je een beetje uit en ben je
tegerlijkertijd in je lichaam en ook, eruit. Neem je van overal waar, en je beland in een soort van niemandsland. Ik was er melig van.. maar het kan waarschijnlijk ook beangstigend ervaren worden door sommige gebruikers..

Maar inmiddels neem ik het wat serieuzer dus voor een spirituele ervaring en heb ik het sinds die tijd 2 x uitgeprobeerd, geen succes.. ik heb ook juist een van de sterkere gebruikt. Welke weet ik niet precies.

Ik had wel, iets heel lichts en vaags, alsof ik ergens anders ook stond, en er tegen mij gepraat werd van wat ik daar deed, alsof ik beetje gedropt was ergens en mezelf niet kon waar nemen maar andere mij wel. Ik zat even in een vaag conversatie maar echt 10 seconde.. Terwijl ik wel gewoon mijzelf waarnam in mijn kamer, maar ik hoorde dus stemmetjes of ik kan me dat ingebeeld hebben. Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Heb nooit last van stemmetjes haha :) Maar ik vind dat dus geen goede ervaring want dat stuff was heel sterk, was niet zo goedkoop ook.

Maar het was dus, paar keer mis.. en verspilling van mijn geld..
Dus of ik het binnenkort ga proberen, not any time soon. Of vrienden moeten een shot aanbieden :)
Liberthy
Newbie

Berichtdoor Youriske op 27 jan 2014 21:13

Hoi,
Ik heb laatst een klein Salviaplantje op de kop weten te tikken. Heeft iemand daar ervaring mee, met verse salvia uit eigen 'tuin'?
Youriske
Newbie

Berichtdoor mandragora op 28 jan 2014 15:24

Youriske schreef:Hoi,
Ik heb laatst een klein Salviaplantje op de kop weten te tikken. Heeft iemand daar ervaring mee, met verse salvia uit eigen 'tuin'?

Nog niet... maar lijkt me best intressant :D
Dacht altijd dat het aards moeilijk te kweken viel...
mandragora
Badass junkie

Berichtdoor omfg op 01 aug 2014 02:21

Is een extract ook te kauwen (of thee zetten ervan?), en zo ja... hoeveel moet je dan nemen, ik heb nog een 15x extract liggen geloof ik. Dit topic wekt wel weer mijn interesse aan.
Done:
XTC, MDMA, Speed, Trufffels, Coke, Hasj/Wiet, Ketamine, MXE, Calea, Kratom, DruidsFantasy, LSA, DMT, LSD, 4FA, Diazepam, Clonazepam, Ritalin, Oxazepam, 5Meo-PCP, MDA, Ephedra, Salvia, Tramadol, Morphine, 2c-b, 2c-t7.

To do:
Paddo's, Ayahuasca
omfg
Belezen gebruiker

Berichtdoor Zilval op 01 aug 2014 10:19

mandragora schreef:

Ik heb een keer een stekje bij Azarius besteld. Helaas heeft ie het niet lang overleefd. Geen flauw idee waar het aan lag, maar volgens mij zijn het niet zulke sterke plantjes.
Zilval
Newbie

Berichtdoor Bobsacamano op 28 jul 2015 02:56

Wel interessant om te lezen. Heb eigenlijk nooit echt gelezen over Salvia. Ik wist wel van het bestaan maar dat was het ook wel. Toch is in verdiepen.
Done: Enough

To-do: ALD-52, 2C-P, 5-Meo-DMT, Mescaline, DOM, DOC
Bobsacamano
Badass junkie

Berichtdoor straatmadelief op 20 aug 2015 23:21

Zilval schreef:
mandragora schreef:

Ik heb een keer een stekje bij Azarius besteld. Helaas heeft ie het niet lang overleefd. Geen flauw idee waar het aan lag, maar volgens mij zijn het niet zulke sterke plantjes.
Is dat niet gewoon salie wat je ook in je eten kunt doen?
That awkward moment between your birth and your death..
straatmadelief

Berichtdoor Psychedelibee op 21 aug 2015 01:23

straatmadelief schreef:Is dat niet gewoon salie wat je ook in je eten kunt doen?

Salvia Divinorum behoort volgens mij wel tot dezelfde familie als salie, maar het zijn wel 2 verschillende planten.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Narayani op 21 aug 2015 11:50

Psychedelibee schreef:
straatmadelief schreef:Is dat niet gewoon salie wat je ook in je eten kunt doen?

Salvia Divinorum behoort volgens mij wel tot dezelfde familie als salie, maar het zijn wel 2 verschillende planten.

Klopt, Salvia Officinalis is de salie die we kennen als smakelijke kruiden voor in je eten en wordt tevens als geneeskrachtig beschouwd. Zit trouwens ook in sommige soorten tandpasta.
Doe rustig, doe lief!
Narayani
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Attimo op 25 feb 2016 00:08

Wat is het meest aan te raden, roken of kauwen?
Attimo
Belezen gebruiker

Berichtdoor Psychedelibee op 25 feb 2016 00:57

Attimo schreef:Wat is het meest aan te raden, roken of kauwen?

Hangt van het effect af dat je wilt bereiken. Roken geeft een korter maar veel heftiger effect dan kauwen. Echt goed trippen is behoorlijk lastig met kauwen.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor straatmadelief op 29 apr 2016 13:15

O dus bij kauwen krijg je wel enig effect? Hoe moet ik me dat voorstellen?
That awkward moment between your birth and your death..
straatmadelief

Berichtdoor Psychedelibee op 29 apr 2016 22:41

straatmadelief schreef:O dus bij kauwen krijg je wel enig effect? Hoe moet ik me dat voorstellen?

Een beetje een stoned en dromerig effect, zeker merkbaar maar veel minder heftig dan met roken.
Psychedelibee
Moderator

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven